Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот Otskov » Чет Юни 08, 2017 1:28 pm

Кой е заместник-министъра на транспорта от квотата на ОП ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1935
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот Otskov » Пет Юни 09, 2017 1:33 pm

Otskov написа:Кой е заместник-министъра на транспорта от квотата на ОП ?

Ето го и отговора:
Ангел Попов е назначен за заместник-министър в Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС), съобщи правителствената информационна служба. Попов става третият заместник на министър Ивайло Московски..

В съобщението за назначаването му се посочва единствено, че той е заемал ръководни длъжности в различни фирми с дейност по транспорта и логистиката, както и че е завършил Техническия университет в София с квалификация "Машинен инженер".

В края на миналата седмица вицепремиерът и съпредседател на "Обединени Патриоти" Валери Симеонов (НФСБ) съобщи, че Ангел Попов ще бъде един от бъдещите зам.-министри, излъчени от ръководената от него партия. По-рано днес правителството назначи други трима заместник-министри, предложени от коалиционния партньор "Обединени патриоти".
Източник: http://www.dnevnik.bg/politika/2017/05/ ... ransporta/
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1935
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот yan bibiyn » Пон Юни 19, 2017 9:13 pm

НКЖИ – последната крепост на служебния кабинет Избрана

Написана от Найден Петров Четвъртък, 25 Май 2017 08:31


НКЖИ – последната крепост на служебния кабинет

Haдaли щe yчyдим няĸoгo c твъpдeниeтo, чe eднa oт зaдaчитe нa пocлeднoтo cлyжeбнo пpaвитeлcтвo бe дa paзчиcти тepeнa и дa пoдгoтви инcтитyциитe зa "нoвия peд", ĸoйтo щeшe дa дoйдe cлeд пapлaмeнтapнитe избopи. Бяxa cмeнeни oĸoлo cтoтинa yтвъpдeни ĸaдpи, ĸoитo зaeмaxa ĸлючoви пoзиции ĸaтo зaмecтниĸ-миниcтpи, pъĸoвoдитeли нa гoлeми дъpжaвни ĸoмпaнии и aгeнции, oблacтни yпpaвитeли и дp.



Бяxa пpeмaxнaти нa пpaĸтиĸa вcичĸи xopa oт втopия eшaлoн нa изпълнитeлнaтa влacт, ĸoитo мoжexa дa пpeчaт нa нaлaгaнeтo нa "нoвия peд", oчaĸвaн cлeд възмoжнaтa пoбeдa нa БCΠ.



Taзи пoбeдa тaĸa и нe ce cъcтoя. Bмecтo нoвo yпpaвлeниe нa влacт ce въpнa cтapoтo, ĸoeтo нa cвoй peд yвoлни нaзнaчeнитe oт cлyжeбния ĸaбинeт ĸaдpи и в пo-гoлямaтa cи чacт въpнa пpeдишнитe.



Ha фoнa нa тoзи пpoцec гoлямo нeдoyмeниe бyди cитyaциятa в нaй-гoлямaтa дъpжaвнa ĸoмпaния Haциoнaлнa ĸoмпaния "Жeлeзoпътнa инфpacтpyĸтypa". Taм пpoмeнитe, ĸoитo нaлoжи cлyжeбният ĸaбинeт, бяxa мaлĸo пo-ocoбeни. Haй-нaпpeд бeшe пoĸaнeн пpeдceдaтeля нa Cъвeтa нa диpeĸтopитe Xpиcтo Aлeĸcиeв дa oглaви тpaнcпopтнoтo миниcтepcтвo. Hoвият миниcтъp oт cвoя cтpaнa пoчти вeднaгa cлeд вcтъпвaнeтo cи в длъжнocт yвoлни дocĸopoшния cи ĸoлeгa и пapтньop в yпpaвлeниeтo нa дъpжaвнaтa ĸoмпaния Mилчo Лaмбpeв. Oтcтpaнявaнeтo нa гeнepaлния диpeĸтop нa HKЖИ - чoвeĸът, ĸoйтo нa пpaĸтиĸa yпpaвлявaшe ĸoмпaниятa, нe бeшe cъпpoвoдeнo c няĸaĸви cepиoзни apгyмeнти.



Cлeд ocтaвĸaтa нa cлyжeбния ĸaбинeт, вeчe бившият тpaнcпopтeн миниcтъp ca зaвъpнa нa пocтa Πpeдceдaтeл нa CД в дъpжaвнaтa ĸoмпaния, нo yвoлнeният oт нeгo Гeнepaлeн диpeĸтop cи ocтaнa зaд бopдa. Taĸa нaй-гoлямaтa дъpжaвнa ĸoмпaния ocтaнa c yпpaвлeниe изцялo cвъpзaнo cъc cтapoтo пpaвитeлcтвo и плaнoвeтe зa "нoв peд", ĸoйтo тpябвaшe дa нaлoжи.



Tyĸ тpябвa дa вмeтнeм, чe HKЖИ въпpeĸи тeжĸoтo cи нacлeдcтвo, въпpeĸи ocтapялaтa мaтepиaлнo тexничecĸa бaзa, въпpeĸи ĸaдpoвитe пpoблeми бeшe в мнoгo дoбpa ĸoндиция. Зa пocлeднитe 8 гoдини бeшe cвъpшeнa oгpoмнa пo oбeм paбoтa:



- Гoлeми инфpacтpyĸтypни пpoeĸти - виcoĸocĸopocтни тpaceтa;

- Peмoнти нa гapи;

- Peмoнти нa нaдлeзи, тyнeли и дp. cъopъжeния;

- Paбoтa пo eвpoпeйcĸи пpoгpaми.



Зa paзлиĸa oт cвoятa пocecтpимa БДЖ, HKЖИ пpeз цялoтo cи cъщecтвyвaнe дo пocлeднaтa пpoмянa нe e имaлa cepиoзни финaнcoви зaтpyднeния. B мoмeнтa oбaчe тaĸивa зaпoчвaт дa ce oчepтaвaт. Cпopeд нeoфициaлнa инфopмaция в бюджeтa нa ĸoмпaниятa зa тaзи гoдинa ce пoявявa дeфицит oт нaд 50 000 000 лв. Hямa дa имa дocтaтъчнo cpeдcтвa, ĸaĸтo зa зaплaти, тaĸa и зa oпepaтивни пpoгpaми.



Ha фoнa нa тeзи фaĸти зa oбиĸнoвeния нaблюдaтeл възниĸвaт няĸoлĸo въпpoca:



Koй и зaщo нaлoжи пpoмянaтa в yпpaвлeниeтo нa HKЖИ?

Зaщo бившият гeнepaлeн диpeĸтop (ycпeшният pъĸoвoдитeл зa пocлeднитe 8 гoдини) нe e възтaнoвeн нa пocтa cи?

Зaщo нoвoтo pъĸoвoдcтвo (нaзнaчeнo oт cлyжeбния ĸaбинeт) нa HKЖИ пpoдължaвa дa yпpaвлявa?
yan bibiyn
 
Мнения: 1
Регистриран на: Вто Май 30, 2017 7:20 pm

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пон Юни 19, 2017 10:24 pm

Към горното имам една забележка - в България няма нито един метър скоростно, да не говорим за "високоскоростни трасета". Има около 120 км. нормални линии, модернизирани за скорости до 160 км/ч. Това, че за изграждането на 1км. конвенционална линия /160км/ч./в равното са изхарчени пари колкото за 1км. скоростна /200+км/ч./ не я прави такава.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 957
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот ilia_bdz » Пон Юни 19, 2017 10:55 pm

До Ян Бибиян ,за да не се допускат подобни терзания и вопли от този род.Предлагам след свалянето от заемания пост да се прилага правилото на Сталин за решаване на проблемите!
ilia_bdz
 
Мнения: 106
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:47 pm

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Юни 24, 2017 6:21 pm

В новините по BTV съобщиха, че "ЕС бил разрешил на българското правителство да подпомогне БДЖ с 124 милиона лева". Показаха и изп. директор ВВ, който каза, че "ще се закупят 15 нови влака, за подобряване на услугата".
Някой знае ли повече подробности ? Това отделно ли е от парите, които очакват от концесията на летище София ? По този начин не се ли обезсмисля концесията на летището ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 542
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот Димитър Деянов » Нед Юни 25, 2017 8:58 pm

Димитър Деянов написа:В новините по BTV съобщиха, че "ЕС бил разрешил на българското правителство да подпомогне БДЖ с 124 милиона лева". Показаха и изп. директор ВВ, който каза, че "ще се закупят 15 нови влака, за подобряване на услугата".
Някой знае ли повече подробности ? Това отделно ли е от парите, които очакват от концесията на летище София ? По този начин не се ли обезсмисля концесията на летището ?

Всъщност парите са 224 милиона лева. Грешката в предишния текст е моя. Но въпросите остават. Може ли някой да каже повече подробности по това съобщение ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 542
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот semafor » Пон Юни 26, 2017 9:32 am

Аз гледах три интервюта на църния министър и също останах малко озадачен понеже в тях каза три различни версии за произхода на парите. Общо взето май 224 млн.лв. ще се изплатят от държавата на кредиторите за Сименсите и ще се приключи с тях веднъж завинаги след което с други пари ще се закупува евентуално нов ТПС като май всички тези пари трябва да дойдат именно от концесията или иначе казано (вече предупредих, че така ще направят) с цел да се получи по-голяма обществена подкрепа, за да се случи концесията тя е обвързана с финасиране за БДЖ. Сега ако синдикатите или някой друг се противопостави на концесията, то той веднага ще бъде очернен и ще понесе цялата вина, а ГРОБ-аджиите ще са чисти и невинни по въпроса защо БДЖ е в това състояние и ще сочат с пръст "виновника".
semafor
 
Мнения: 178
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот Otskov » Нед Сеп 03, 2017 12:07 am

Пляясссс един много голям кифтак.
http://bnr.bg/post/100869335/garcia-sht ... s-balgaria
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1935
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот vlado » Пон Сеп 04, 2017 11:41 am

Ето го момента да си предвидим продължаване на IV жп линия надолу към гръцко...
vlado
 
Мнения: 714
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот bdz_55-089 » Сря Сеп 06, 2017 9:39 am

В деня на Съединението Бойко Борисов и Алексис Ципрас ще подпишат меморандум в Солун, с който се предвижда построяването на модерна високоскорстна жп линия Русе-Солун, която трябва да свърже Дунав с Егейско море до 10 години. Още преди 10 години лично съм коментирал темата и многократно се обявявах категорично против наливането на колосални капитали във Видин и към Видин, защото и досега мостът там и обновените гари и линия не оправдаха напълно инвестицията. Ако още тогава всички тези средства и усилия се бяха пренасочили към Русе, сега въпросното скоростно трасе щеше да е безспорен факт. Предполагам, че гърците и някои кръгове в ЕС са натиснали България най-сетне да предприеме по-решителни стъпки по отношение на коридор номер 9 и връзките към Дунав в региона Русе-Букурещ. Съмнявам се това да е самоинциатива на Бойко, още по-малко на Московски. Сега е моментът да се признае фундаменталната грешка на приоритетите на времето и да си кажем, че много отдавна трябваше да имаме линии за поне 160 км/ч от трите страни на Русе- към Горна Оряховица-София, Варна и Букурещ. Заради безхаберието на нашите управляващи и това на румънците, регионът Русе-Букурещ беше изолиран с много лоши нерехаблитирани връзки, вместо да се започне тъкмо оттук. Целите усилия на НКЖИ бяха насочени към Карнобат-Синдел- не че постигнаха кой знае какво, и досега там се пътува бавно, отегчително и по стари трасета, а новите тънат занемарени в треволяк и не се знае кога ще се приведат в действие. Нека припомним и половинчатите нескоспосани ремонтчета на Милчо Ламбрев по 9-та линия между Русе и Самуил, където все нещо се прави, а налице няма особен резултат. Нека припомним колко е времепътуването Русе-Варна през 21 век- дано и Ципрас и тези от ЕС го научат- 4 часа и половина за 220 км през равнина?!? В Швейцария, Гърция и къде ли не, в планински участъци със сложен профил на трасето се пътува по 2-3 пъти по-малко на подобни разстояния. А какво да кажем за Русе- Горна- едни нищо и никакви 100 км, които обаче се изминават за завидните 2 часа!?! В Унгария и Румъния подобни трасета се изминават за около час. Нека се поучим от грешките в приоритетите- никога не е късно да се започне работа в правилната посока. Така че все пак трябва да похвалим Борисов за начинанието и да пожелаем успех.
bdz_55-089
 
Мнения: 857
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот Димитър Деянов » Чет Сеп 07, 2017 6:38 pm

Не разбирам смисъла на меморандомът с Гърция. Железопътна връзка между пристанищата Солун, Кавала, Александруполис и Бургас, Варна, Русе и сега има. Да сте чули да има толкова голям ж п трафик между тези пристанища, че съществуващата ж п мрежа да не може да се справи ? Ж П връзката щяла да бъде високоскоростна ! Хайде, поне ние железничарите във форума, да не се хващаме на тази въдица ! И други път сме казвали, че високоскоростни са ж п линиите по които се допуска движение с над 200 - 250 км/час. Ние се напъваме да направим 1-ва и 8-ма линия едва за 160 км/час, а те ще правят високоскоростна ж п връзка между споменатите пристанища. Ако е записано в меморадома високоскоростна ж п връзка, това, както казват някои е наистина голям кифтак. Нали виждате, че даже не се предвижда поне да се удължи нашата главна линия 4, от Подкова до беломорската линия в Гърция, макар и с обикновени параметри, а това е най-късата връзка на Русе (р. Дунав) с гръцките беломорски пристанища.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 542
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот bdz_55-089 » Съб Сеп 09, 2017 4:28 am

Аз многократно съм критикувал напълно погрешните параметри на приоритетите в жп сектора у нас. Накрая ще излезе, че не толкова връзките между София и морето са важни, те са по-скоро от национално значение, докато меридионалните направления бяха оставени на заден план, а тъкмо те са от европейско значение. Да не забравяме, че макар към днешна дата трафика между Русе и Солун/ Александруполис да не е голям, сама по себе си една високоскоростна инфраструктура, в т. ч. железопътна, може да преобърне нещата. А на нас никой не ни е забранил да модернизиране и удължаваме 4-та жп линия, просто ние, в София , са си решили, че транспортният коридор трябва да минава през Синдел-Карнобат, вместо през Ст. Загора- Подкова. Ние сме специалисти по строене на модерни линии в нищото и хвърляне пари на вятъра и добре, че са гърците и ЕС да ни понабият канчето, по-точно това на Московски. Сега е моментът да се иска сметка от Милчо Ламбрев за това, че направи супер модерните перони на селца с по 50 жители, а не намери средства и за един траверси на спирка Русе-товарна гара. Като се замисля, май нямаме други жп спирки, пряко обслужващи голям университет, пък като знам как изглеждат спирките на други университети в чужбина и как изглежда Русе- товарна гара, срам да те хване!
bdz_55-089
 
Мнения: 857
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот Driver » Нед Сеп 10, 2017 4:40 pm

а бе те не могат да достигнат скорости от времето на БАЙ ТОШО а ми говорят за високо скоростни трасета ,Ако се постараят да достигнат скоростите от преди 1990г, ще е цяло чудо вервай те ми оооо небеса,
Driver
 
Мнения: 468
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот Administrator » Сря Сеп 20, 2017 9:06 am

Борисов: Московски иска да се хвърля под влака, ако не му сменя вагоните и локомотивите

Публикувано : ср, сеп 20th, 2017

Задочните реплики между министър-председателя Бойко Борисов и президента Румен Радев продължават от Бургас до Ню Йорк, a причината отново е горещата тема за закупуване на нови изтребители, като премиерът дори се подразни, че президентът давал мнение по темата от далечните САЩ и за пореден път обяви тезата си, че има по-важни неща на дневен ред изтъквайки любопитна подробност за министъра на транспорта Ивайло Московски, съобщава Информационна агенция „КРОСС“.

„Ще купим нови самолети, но ще се пазарим за тях“, обяви Борисов в Бургас, където бе повод края на научната експедиция Black sea MAР.

Той бе категоричен, че 3 милиарда лева в момента са прекалено голяма сума за държавата. По повод казаното от президента Румен Радев от Ню Йорк за изтребителите Грипен, Борисов отговори, че не е добра практика да му се дават съвети отвъд океана. Призова държавния глава да не си говорят през медиите и уточни, че ще бъдат купени самолети, но ще се търсят най-изгодните цени.

„През това време имаме МИГ-29. До завчера всички говореха, че това е най-добрият изтребител. Одържавихме „Авионанс“, за да ремонтираме и СУ и МИГ“, допълни Борисов и поясни, че гражданите нищо няма да усетят от тези похарчени пари, а в момента има и други належащи нужди.

„Московски иска да се хвърля под влака, ако не му сменя вагоните и локомотивите. Прави се най-доброто за армията, но има пенсионери, има инфруструктурни проекти и всеки си тегли чергата към него. Има и други нови самолети, които са по-евтини, добави премиерът, цитиран от БНР.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2370
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот Administrator » Съб Дек 23, 2017 11:11 am

Отказва ли се правителството да реформира железниците?

Дейността на държавата като стопанин на БДЖ води до плачевни резултати в почти всяко едно отношение, пише Георги Драганов от ЕКИП

Източник: Георги Драганов, ЕКИП

04.04.2015 09:00


Политиката на Европейския съюз (ЕС) за обществен пътнически железопътен транспорт се фокусира върху отворени пазари и контролирана конкуренция. Това означава, че транспортните фирми трябва да гарантират конкурентни нива на разходи срещу определени стандарти за качество. Политиката на държавата към БДЖ обаче е пораженческа и анти-пазарна, но това не е факт от днес, пише в анализ за Експертния клуб за икономика и политика (ЕКИП) Георги Драганов..

Вече повече от две десетилетия след започналия преход към пазарна икономика редица правителства отказват да допуснат БДЖ да излезе и да се конкурира като нормален участник на пазара. Резултатът е видим за всички – стари вагони и локомотиви, постоянно намаляваща скорост на композициите и непрекъсната нужда от по-големи държавни субсидии, за да не фалира този мастодонт, имащ в същото време все по-малко клиенти.

С влизането на България в ЕС се зароди една надежда, че може би нещата ще се оправят и БДЖ ще започне да работи нормално и да предлага на своите пътници една наистина качествена услуга. Ключовото положение на страната, както и все по-малкото граници създават възможност железопътният транспорт да се развива и да бъде отново гръбнакът на местната транспортна мрежа – все пак това е най-евтиният транспорт на сушата и най-икономичният. С развитието на технологиите, влаковете вече се движат със скорост от 200-300-400 км/час, което значително би скъсило разстоянията на Стария континент и би превърнало железопътния транспорт в наистина конкурентен на другите алтернативи, каквато е и целта на Общото европейско железопътно пространство и европейската железопътна правна рамка.

Нуждата от конкуренция

За съжаление, държавата в България все още не допуска конкуренция при пътническите превози, а нейната дейност като стопанин на БДЖ води до, меко казано, плачевни резултати в почти всяко едно отношение. От няколко месеца в страната има ново правителство, което дойде с обещания за реформи и промяна. По време на предизборната си кампания по темите за БДЖ, министърът на транспорта Ивайло Московски даваше обещания като десен политик, което означава, че би трябвало да защитава конкуренцията и пропазарната ориентация на страната. Какво четем в съобщение до медиите от 16 март тази година:

„Завършването на единното европейско железопътно пространство и нарастването на дела на железопътните превози в общия обем на превози в рамките на ЕС не следва да бъде съпътствано от конкурентен натиск, водещ до неблагоприятни социални последици в някои държави-членки.

При въвеждането на принципа за конкурентно възлагане на договори за обществени услуги в железопътния сектор е необходимо да се предвидят подходящи изключения.

В контекста на тази дискусия в направеното от министър Ивайло Московски изказване България подкрепи Люксембург, Литва и Ирландия, да бъде запазена възможността за малките пазари, с дял под 1% от общия дял на европейския железопътен сектор, за изключение от общото правило за тръжни процедури и за пряко възлагане на договорите за обществени услуги“.

С други думи, това е един отказ от извършване на болезнени в краткосрочен план, но крайно нужни реформи. Сравнението на България с именно тези три страни по отношение на железопътния транспорт е изключително неправилно. Люксембург и Литва са със значително по-малки територии и при тях може да се допусне да няма сериозно развитие на трансевропейския железопътен транспорт. Ирландия пък се намира на остров и там логично ще се наблегне на други видове транспорт (страната има бързо развиващ се пазар на нискотарифни авиокомпании, като Ryanair).

На съвсем друго място се намира България. През територията на страната ни минават хилядолетни пътища между Европа, Азия и Африка и дори и днес от тук минава немалка част от сухоземния транспорт на стоки. Като най-евтин транспорт, на железопътния трябва да се създаде среда, при която да се развива и да видим наистина скоростни влакове – а това може да стане най-лесно и бързо в една конкурентна среда с повече от един превозвач. Преди няколко месеца дори се даде някаква надежда за парламентарно стратегия за БДЖ – резултати за сега няма. Коментарите в медиите бяха лаконични, повечето железопътни специалисти, към които се обърнах не пожелаха да коментират преди да се появи стратегията.

„Позицията на министерството не е в полза нито за железопътните потребители, нито за българското общество“, коментира независимият железопътен коментатор Варужан Апелян. „Трябва да е напълно ясно, че първа точка от която и да е жп стратегия в България трябва да е пълното прилагане на европейското законодателство за железопътния транспорт, защото целта му е реалното развитие на сектора и повишаване на пазарния дял на железниците”.

Как се прави по света

Нещо повече, ако погледнем към нашите съседи, там развитието на железопътния транспорт също отваря възможности, от които и ние можем да се възползваме. В Истанбул започна строителството на втори тунел под Босфора, който ще включва и железопътно трасе. Това създава реалната перспектива за увеличен поток на стоки от и за региона, както и за изграждане на наистина всеобхватна европейска скоростна железница, по подобие на вече развиващите се в Китай и Япония.

В Гърция също има план за електрифицирането на линията между Атина и българо-турско-гръцката граница, както и до българо-гръцката граница. Целта на гърците е да вдигнат скоростта по отсечката, за да се улесни вносът на стоки от източното средиземноморие по море до търговски хъб и от там по релси на север. За момента този проект е замразен заради правителствени неуредици, но се очаква в близките няколко години да приключи (парите от Европа ги има, трябва единствено воля).

Дори само тези два проекта, заедно с пуснатия след дълги години чакане втори мост над Дунав с Румъния създават исторически шанс за страната да развие своята железопътна мрежа, която да носи нетни приходи, като страничен ефект от това ще бъде повишението на качеството на предоставяната услуга за българските пътници.

Само за пример – частната железопътна компания MTR оперира в редица страни, сред които Китай, Австралия, Швеция и Великобритания и управлява железопътно и метро линии. В Хонконг тя е постигнала 99,9% точност на своите влакове и има над 50 награди за качество, предоставяни услуги и устойчивост. Според множество оценки тя е една от най-ефективните в целия свят. Логично, тя е оценена на 17 млрд. паунда, а приходите ѝ достигат 1,3 млрд. паунда. Днес MTR планира да разшири и да построи нови железопътни линии в Хонконг с обща дължина 56 км до 2020 г. на обща стойност 14,9 млрд. паунда. Нейните мениджъри виждат бъдещето в железопътния транспорт и са склонни да инвестират, от което печелят всички жители на мегаполиса.

България не може да се сравнява с Хонконг по богатство, нито по население. Но ако ние заложим на правилната политика по отношение на транспорта, не е невъзможно скоро разликата между нас да се стопи значително. Мнозинството от eвропейците също искат да видят засилване на конкуренцията в националния и регионален железопътен транспорт – цели 71% се обявяват „за“. При такава масова подкрепа и очевидната несъстоятелност на настоящия модел на работа на БДЖ наистина е учудващо, че правителството се отказва от реформи в сектора.
По статията работиха: Екип на Investor.bg , редактор Димитър Вучев

Източник: Investor.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2370
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Дек 23, 2017 9:03 pm

Мисля, че докато е на власт сегашното правителство, няма да има напредък в сектора железопътен транспорт.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 542
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот 4и4о ман4о » Нед Дек 24, 2017 6:44 pm

Не схващам вината на БДЖ относно ниските скорости-до колкото си спомням пътя е на НКЖИ.
Аватар
4и4о ман4о
 
Мнения: 508
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:09 pm

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот stankos » Нед Дек 24, 2017 10:01 pm

Само аз ли виждам , че това е от 4.април 2015 година !!!
Аватар
stankos
 
Мнения: 419
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Предишна

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта