Реформи в българските железници ?

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Вто Дек 11, 2018 5:12 pm

Желязков: Нови влакове може и да няма до три години

През това време трябва да се търсят икономически изгодни варианти за дружеството, заяви транспортният министър

Нови влакове до три години може и да няма. Обществената поръчка, която беше прекратена след решение на КЗК, трябва да стартира наново. Това означава нова техническа документация, нови условия, като бъдат взети предвид всички решения както на регулатора, така и тези от публичното пространство. Това заяви транспортният министър Росен Желязков на пресконференция днес пред журналисти, предаде репортер на Economic.bg.

„Това означава, че през този период трябва да се търсят икономически изгодни варианти за дружеството. Поставил съм задача на Съвета на директорите да търсят всякакви варианти“, коментира Желязков.

Относно смисъла на холдинговата структура на железницата транспортният министър заяви, че в момента се изготвя анализ, който да покаже дали пътнически и товарни превози имат нужда от нея – т.е постигат ли се по-добри управленски и организационни резултати, в това число и управлението на човешкия ресурс и доставките. „Този анализ е задача на Съвета на директорите“, допълни Желязков.

Припомняме, че в края на миналата седмица ресорният министър прие оставките на вече бившите шефове на „Холдинг БДЖ“ Велик Занчев и Владимир Владимиров, а на тяхно място назначи Григори Григоров и Светломир Николов. Очаква се до 6 месеца да има резултати от съответния анализ.

Източник: Economic.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2403
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот stankos » Вто Дек 11, 2018 10:33 pm

Няма да се учудя, ако започнат да наемат локомотиви от частните компании !
Аватар
stankos
 
Мнения: 437
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Driver » Чет Дек 13, 2018 11:58 pm

от кои превозвачи те нямат свободни локомотиви ако евентуално се освободи локомотив той ще бъде отдаден под наем с локомотивната бригада минимум 400 евро наем на ден
Driver
 
Мнения: 469
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот stankos » Пет Дек 14, 2018 9:49 am

Driver написа:.... минимум 400 евро наем на ден


В БГА Балкан направили конкурс за летец.
Първо се явил нашенеца и поискал 2000 Евро заплата. След него се явил Германеца и поискал 4000 Евро , а накрая с явил Евреина и поискал 6000 Евро ! От комисията го попитали защо иска толкова много , а той отговорил : 2000 Евро за мене , 2000 за вас и 2000 за Българина да лети ! Ха сега познай кого са наели ? :lol:
Аватар
stankos
 
Мнения: 437
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Димитър Деянов » Пон Дек 17, 2018 11:48 am

Administrator написа:Мнение от Administrator » Вто Дек 11, 2018 5:12 pm
Желязков: Нови влакове може и да няма до три години

През това време трябва да се търсят икономически изгодни варианти за дружеството, заяви транспортният министър


От известно време не достигат локомотиви за макар силно вече ограничения график. Например, пристига локомотив с БВ от Варна и веднага се дава на първия най-скоро заминаващ влак, независимо от посоката. Така вече горнооряховски машини пътуват с пловдивски лок. бригади по южната мрежа, софийски локомотиви пътуват с горнооряховски и русенски бригади по 2-ра и 4-та линии, пловдивски локомотиви пътуват по 5-та и 7-ма линия със софийски и мездренски лок. бригади и т,н. Това влошава следенето на междуремонтните пробези и стопанисването на локомотивите.

Правителството дава за АМ "Хемус" над 1 милиард лева авансово. Тези пари, докато се наложи да се вложат, ще бъдат половината откраднати. Защо правителството не даде спешно пари за да се вземат от чужда ж п администрация локомотиви под наем, или да се закупят на старо (такива случаи има в историята на нашите железници) ? Защо не се дадат пари за да се изпратят за ремонт чакащите по депата локомотиви, направо в Чехия и Румъния, за да се върнат за още дълго използване ?

Вместо това, правителството продължава с дългогодишната си политика на обезкървяване и постепенното унищожаване на железницата.

От своя страна БДЖ трябва да диверсифицират използваните работилници за ремонт на ПЖПС. Защо се предпочитат все едни и същи работилници (те не може и да се назоват заводи) ? Защо не се дават БДЖ локомотиви за ремонт в ЕКСПРЕС СЕРВИЗ - Русе, и други конкурентни предприятия ? Все въпроси, които министър Желязков и новият управителен съвет на БДЖ трябва да решат спешно и да се искат пари от държавата, за да стъпят на краката си нейните собствени държавни железници.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 614
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Вто Яну 15, 2019 1:15 pm

Три са основните цели пред новото ръководство на БДЖ

На дата: 15.01.2019

„Три са основните цели пред нас като ръководство – максимално удовлетворение на клиента, обновяване на подвижния състав и подобряване условията на труд“ . Това каза Никола Василев, изп. директор на БДЖ по време на пресконференция, на която представиха новото ръководство на държавната компания.

“ Ще се стремим да приложим нови управленски подходи, защото политиките не са променяни от век“, посочи Василев.
„Компанията е публична и приходите на БДЖ са около 350 млн. лева годишно, от които половината са субсидирани от държавата. 40 млн. лева е капиталовият резерв на година и 100 млн. лева са оперативни задължения на доставчици.Паричният поток, който гарантира компанията е в размер на 20-30 млн. лeва годишно“, каза изп. директор на БДЖ.
Василев поясни, че се хвърлят много усилия, за да се предостави по-качествена услуга на клиентите на БДЖ. Той припомни, че е имало определени разногласия в съвета на директорите, които са били повече на личностни основи, но чисто оперативно те са свършили добра работа по изчистване на финансовите задължения на дружеството.

Източник: Вестник Строител
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2403
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Вто Яну 15, 2019 4:06 pm

БДЖ реши да наема локомотиви и вагони

15 яну 19

Изпълнението на разписанията и повишаването на качеството на пътническите превози е във фокуса на новото ръководство на Българските държавни железници. Това съобщи на пресконференция председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" Григори Григоров, цитиран от БНР.

През миналата година заради недостиг на локомотиви са закъснявали между 2 и 3 влака на ден, а общото закъснение на влаковете за година е 430 000 минути. За да не се случва това занапред, се прави прочуване на български и чуждестранни компании за наемане на около 20 локомотива и 350 вагона. Срокът за наемане ще бъде между 6 месеца и една година като холдингът възнамерява да отдели за целта 2 млн. лв.

Новото ръководство на компанията не планира да закрива нерентабилни линии.
През тази година няма предвидени средства за закупуването на нови влакове, съобщи ръководството на дружеството. През миналата година Комисията за защита на конкуренцията отмени като незаконна обществената поръчка за 42 нови влака за 675 млн. лв.

Ситуацията в БДЖ е под контрол и финансовото състояние е стабилно", увери изпълнителният директор на холдинг БДЖ Никола Василев.

Източник: Дневник
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2403
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Предишна

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта