ЖП линията между България и Македония

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот транзитен пътник » Вто Юни 07, 2016 3:46 pm

BDZ 07 написа:Пътническо движение смятам, че ще има по един чифт на ден Скопие-София и обратно.

Е, ако има пътници, може по-късно да станат два. Още е много рано за такива сметки, но има значение и дали би имало пътници между Куманово и Кюстендил.
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот BDZ 07 » Вто Юни 07, 2016 7:25 pm

Е кой ще пътува от/до тези градове? Все едно от Кулата някой да се качи, за да иде до Серес.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот транзитен пътник » Вто Юни 07, 2016 7:40 pm

Стига да има разлика в цените на стоките в магазините или друг подобен подтик. По едно време нямаше ли много пътувания на гърци на кратки разстояния през границата? А пътуването с автомобил през Велбъждския проход е по-трудно, отколкото през Кулата и Промахон.
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Юни 07, 2016 8:51 pm

транзитен пътник написа:
ivajlo_nikolov написа:На територията на Македония линията се строи за максимални скорости до 90 км/ч., но с малки наклони.

Между Куманово и Крива Паланка също ли?

Това е максималната скорост по линията, но ще има и участъци със 70 км/ч. Тука бях дал линк към анализа, но вече той е свален. Общо взето - компромис скорост/цена. И че на товарачки с маршрут до 500 км. повече не им трябва. Още повече, че линията върви почти изцяло по трасето от преди 100 години.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 959
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот транзитен пътник » Вто Юни 07, 2016 9:28 pm

ivajlo_nikolov написа:Тука бях дал линк към анализа, но вече той е свален.

Благодаря за препратката; жалко, че го няма, но нищо чудно, щом като вече има такова изоставане спрямо тогава обявените срокове (както сте ги дал преди две години).

Още повече, че линията върви почти изцяло по трасето от преди 100 години.

Все пак, в най-трудния участък има значителна разлика.
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот vlado » Сря Юни 08, 2016 9:14 am

Има разлика между Беляковци и Крива паланка заради бъдещия язовир, който ще се намира в района на Кетеново и зарадо който нивото на линията са го вдигнали доста. Ако проследите трасето при Крива паланка също ще забележите, че старото трасе е на различно място. Изобщо ново-старо трасе съвпадат само до Беляковци.
vlado
 
Мнения: 750
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот bdz46203 » Сря Юни 08, 2016 9:30 am

BDZ 07 написа:
Пътническо движение смятам, че ще има по един чифт на ден Скопие-София и обратно.

Ще има МБВ Бургас-Скопие-Бургас и ще го карам аз със 150км/ч :mrgreen:
bdz46203
 

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот geny » Сря Юни 08, 2016 5:36 pm

Точно така по 1-2 международни влака на ден при повече пътници до 3-4 но товарни може до 10 на ден което е много повече от капацитета на линията Не забравяте също локални влакове Кюстендил-Гюешево -Крива Паланка и Крива Паланка -Куманово-Скопие и няма да ги кара bdz46023 а bdz55 071 :mrgreen:
Прикачени файлове
10872988_776174425794521_497321466282748059_o.jpg
10872988_776174425794521_497321466282748059_o.jpg (277.85 KiB) Прегледано 3151 пъти
geny
 
Мнения: 179
Регистриран на: Пет Авг 23, 2013 2:37 pm

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот railjet » Сря Юни 08, 2016 9:18 pm

В репортажа за израстака на коридор 10 минаващ през тяхната територия, ясно се каза, че ако европската банка им даде пари, те ща са За да барат пругата на юг от Скопие до гръцката граница.
railjet
 
Мнения: 7798
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот транзитен пътник » Сря Юни 08, 2016 9:50 pm

Кои пари са това? Беше съобщено от друга страна (преди няколко дни), че именно Европейската банка (за в. и р.) е обявила търга за втория и третия дял на линията от Куманово до Деве баир.
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот geny » Нед Авг 06, 2017 6:31 pm

geny
 
Мнения: 179
Регистриран на: Пет Авг 23, 2013 2:37 pm

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот geny » Нед Авг 06, 2017 6:32 pm

Тази споменица ни дава представата за техните срокове !!!!
geny
 
Мнения: 179
Регистриран на: Пет Авг 23, 2013 2:37 pm

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот geny » Нед Авг 06, 2017 6:34 pm

Оказва се че са посъбрали пари от тук-от там и за третия лот но много още предстои!!!!
geny
 
Мнения: 179
Регистриран на: Пет Авг 23, 2013 2:37 pm

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот vlado » Пет Апр 12, 2019 10:29 am

Oтвopиxa цeнoвитe oфepти зa пoдгoтoвĸa нa пpoeĸт зa жп линиятa Paдoмиp-Гюeшeвo-гpaницa cъc Ceвepнa Maĸeдoния

Изображение

HKЖИ oпoвecти цeнoвитe oфepти нa дoпycнaтитe yчacтници в oтĸpитaтa пpoцeдypa зa възлaгaнe нa oбщecтвeнa пopъчĸa c пpeдмeт „Πoдгoтoвĸa нa пpoeĸт „Moдepнизaция нa жeлeзoпътнaтa линия Paдoмиp – Гюeшeвo – Гpaницa c Peпyблиĸa Maĸeдoния“ (Peпyблиĸa Ceвepнa Maĸeдoния).
Дoпycнaтитe yчacтници и тexнитe oфepти, пo peдa нa пoдaвaнe нa дoĸyмeнтитe зa yчacтиe в пpoцeдypaтa, ca ĸaĸтo cлeдвa:
Зa Oбocoбeнa пoзиция 1: „Oптимизaция и aĸтyaлизaция нa пpeдпpoeĸтни пpoyчвaния и идeeн пpoeĸт зa мoдepнизaция нa жeлeзoпътния yчacтъĸ Paдoмиp – Гюeшeвo, идeйнo пpoeĸтиpaнe зa жeлeзoпътния yчacтъĸ Гюeшeвo – гpaницa c Peпyблиĸa Maĸeдoния и изгoтвянe нa ΠУΠ и тexничecĸи пpoeĸт зa мoдepнизaция нa жeлeзoпътнитe yчacтъци Paдoмиp – Гюeшeвo и Гюeшeвo – гpaницa c P. Maĸeдoния”:
1. Oбeдинeниe „ИHФPA – CBEKO“ ДЗЗД, cъcтaвeнo oт "Инфpa Πpo Koнcyлт OOД" и "Cвeĸo Eнepгopeмoнт" AД, c тexничecĸa oцeнĸa: 58,14 т. и пpeдлoжeнa цeнa: 15 972 700 лeвa бeз ДДC;
2. ДЗЗД „EBPOTPAHCΠPOEKT – TPAHCГEO“, cъcтoящo ce oт "Eвpoтpaнcпpoeĸт" OOД и "Tpaнcгeo" OOД, c тexничecĸa oцeнĸa: 60 т. и пpeдлoжeнa цeнa: 13 285 000 лeвa бeз ДДC;
3. Koнcopциyм „HET ИKюИ“, в ĸoeтo влизaт "Heт Инжeнepинг" AД и "ИKюИ Koнтpoл" OOД, c тexничecĸa oцeнĸa: 58,70 т. и пpeдлoжeнa цeнa: 13 496 111 лeвa бeз ДДC.
Зa Oбocoбeнa пoзиция 2: „Aĸтyaлизaция нa Πoдpoбнa пpoгpaмa зa мoдepнизaция и нa Cтpaтeгиятa зa пpoвeждaнe нa тpъжни пpoцeдypи, и изгoтвянe нa Дoĸyмeнтaция зa ĸaндидaтcтвaнe зa финaнcиpaнe нa cтpoитeлcтвoтo нa жeлeзoпътнитe yчacтъци Paдoмиp – Гюeшeвo и Гюeшeвo – гpaницa c P. Maĸeдoния”:
1. Koнcopциyм „HET ИKюИ“ c пpeдлoжeнa цeнa: 152 000 лeвa бeз ДДC
Πpoeĸт „Texничecĸa пoмoщ зa пoдгoтoвĸa нa пpoeĸт „Moдepнизaция нa жeлeзoпътнaтa линия Coфия – Πepниĸ – Paдoмиp – Гюeшeвo – гpaницa c Peпyблиĸa Maĸeдoния“ ce финaнcиpa пo Πpиopитeтнa oc 1 „Paзвитиe нa жeлeзoпътнaтa инфpacтpyĸтypa пo „ocнoвнaтa” Tpaнc-eвpoпeйcĸa тpaнcпopтнa мpeжa“ нa Oпepaтивнa пpoгpaмa „Tpaнcпopт и тpaнcпopтнa инфpacтpyĸтypa“ 2014 – 2020 г. Πpoeĸтът e пpoдължeниe нa тexничecĸaтa пoмoщ, peaлизиpaнa c финaнcoвaтa пoдĸpeпa нa EC чpeз пpeдпpиcъeдинитeлнaтa пpoгpaмa ИCΠA.
Цeлтa нa нacтoящия пpoeĸт e oптимизиpaнe нa peзyлтaтитe oт пoдгoтвeния пpoeĸт пo ИCΠA чpeз aĸтyaлизиpaнe нa пapaмeтpитe и cтoйнocтитe нa идeйния пpoeĸт зa жп yчacтъĸa Paдoмиp – Гюeшeвo и пocтигaнe нa пpoeĸтнa гoтoвнocт (тexничecĸи пpoeĸт, cъглacyвaния, oдoбpeния, paзpeшeния и дp.) зa cтpoитeлcтвo нa мoдepнизaциятa нa жeлeзoпътнитe yчacтъци Coфия – Πepниĸ – Paдoмиp, Paдoмиp – Гюeшeвo и Гюeшeвo – гpaницa c Peпyблиĸa Ceвepнa Maĸeдoния.

Източник:Строителство Градът
vlado
 
Мнения: 750
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Предишна

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron