Страница 2 от 5

Re: Ново спиране на влакове ?

МнениеПубликувано на: Чет Яну 08, 2015 1:13 am
от Варужан Апелян
Видео: Около 50 влака спират да се движат от понеделник (ОБНОВЕНА)

От понеделник БДЖ спира 50 пътнически влака. Започва поетапното освобождаване на близо 2000 служители. Драстичните мерки се налагат заради орязаната субсидия за БДЖ с близо 40 милиона лева тази година.

Все още няма официално потвърждение кои влакове спират. Ще се реши окончателно буквално в дните преди понеделник. От БДЖ обясняват, че ще спрат нерентабилни композиции, които превозват малък брой пътници. Неяснотата около съкращенията обаче ще изненада неприятно доста пътуващи.

Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите – КНСБ: “Проблемът ще дойде в понеделник изненадата, защото най-малко хората трябва да знаят поне една седмица по-рано – така и така, тези влакове се спират. Ще отиде човек в понеделник на гарата, няма да може да се качи на влак, защото го няма, за този човек ще има някакви последствия. Той дали е на работа, той има дежурство”.

След орязването на първите 50, през февруари ще бъдат спрени още 100 влака. Логично – ще бъдат освободени и служители в железницата, които вече няма да са необходими.

Искра Иванова, КТ “Подкрепа”: “Ние имаме подписан колективен трудов договор. Всяко едно нарушение на този КТД води към Закона за уреждане на колективните трудови спорове. Тоест имаме решение за подготовка на протестни и стачни действия”.

От БДЖ уверяват, че ще бъдат спирани влакове, които превозват малък брой пътници, така че да няма социално напрежение. В Перник и Септември обаче хората вече събират подписки против решението на Холдинга.

Именно част от влаковете по линията Перник – София ще бъдат съкратени през февруари. Пътниците приеха новината със смесени чувства.

Пред спиране е и теснолинейката между Септември и Добринище. Ако това се случи, редица населени места в Родопите и Пирин ще бъдат напълно изолирани. Теснолинейката се движи три пъти в денонощието, което и сега не е достатъчно.

Теодосий Банков: “Много хора са свикнали с теснолинейката. По-удобна е, макар и малко по-бавна от автобусите”.

Ана Тодорова: “Ученици, студенти пътуват. Нагоре-надолу, особено в неделя”.

Иван Василев: “Ние сме тръгнали да разрушаваме много неща. Едно от тях е железницата”.

Теснолинейката Септември – Добринище се движи вече почти 100 години и е последната в България.

Aвтор: Александър Марков
http://bnt.bg/news/obshtestvo/okolo-50-vlaka-spirat-da-se-dvizhat-ot-ponedelnik

Re: Ново спиране на влакове ?

МнениеПубликувано на: Чет Яну 08, 2015 4:33 am
от Варужан Апелян
Варужан Апелян написа:Все още няма официално потвърждение кои влакове спират. Ще се реши окончателно буквално в дните преди понеделник. От БДЖ обясняват, че ще спрат нерентабилни композиции, които превозват малък брой пътници. Неяснотата около съкращенията обаче ще изненада неприятно доста пътуващи.


Дали при спиране на влак, съществува някакъв период от време, в който обществеността трябва да бъде предварително и официално осведомена от БДЖ?

Re: Ново спиране на влакове ?

МнениеПубликувано на: Чет Яну 08, 2015 8:53 am
от NikolaiRG
Хайде да пуснем петиция за спиране на всички субсидии към БДЖ. Да видим кой кого.

Re: Ново спиране на влакове ?

МнениеПубликувано на: Чет Яну 08, 2015 10:54 am
от Otskov
Идеята е добра, много от проблемите ще изчезнат :)

Re: Ново спиране на влакове ?

МнениеПубликувано на: Чет Яну 08, 2015 9:44 pm
от Варужан Апелян
Видео: БДЖ спира от движение 38 влака

Видео с жестомимичен превод

38 влака, а не 50 както се предвиждаше, спират от понеделник. Други 10 обаче ще се движат по съкратен маршрут. Това реши след седмици обсъждания БДЖ. Орязаната с 40 милиона лева субсидия за държавния превозвач тази година налага драстичните съкращения. Поетапно ще започне освобождаването и на 1500 работници. Това предизвика реакцията на синдикатите. Те са категорични – съкращаването на персонал ще е равносилно на сигнал за стачка.

Няма да има населено място, което да остане без жп транспорт, уверяват след решението си от БДЖ. В понеделник спират различен брой влакове по линиите Враца – Плевен, Карлово – София, Карлово – Сливен, Горна Оряховица – Стара Загора, Габрово – Царева ливада, Монтана – Бойчиновци. Със съкратен маршрут ще са Пирдоп – София, Пловдив – Чирпан, Мездра – Горна Оряховица. Виновник за спирането е намалената субсидия за БДЖ тази година с 40 млн. лв.

Владимир Владимиров, изпълнителен директор на БДЖ: Предвидени са за погасяване на кредитите, но в крайна сметка дружеството Пътнически превози има определена дейност, която трябва да бъде субсидирана от държавата и 140 милиона са много по-малко, 40 милиона по-малко от това, което беше през миналата година. Опитваме се да спрем влакове, по които пътуват най-малко пътници, тоест нерентабилни влакове.

Поетапно ще бъдат освободени и 1500 служители. Първи ще са назначените на временни договори и служителите в пенсионна възраст. Стигне ли се дотам, ще има стачка, категорични са синдикатите.

Петър Бунев, предс. на Синдиката на железничарите – КНСБ: Тръгне ли се на масово уволнение на хората и нарушаване на договорите, бъдете сигурни, че ние няма да останем безучастни и предприемем действия, и то като крайната фаза е национална стачка.

Синдикатите твърдят, че съкращаването на влакове няма да подобри финансовото състояние на БДЖ, което има дългове за общо 565 милиона лева.

Искра Иванова, КТ “Подкрепа”: При това положение с намаляване на влаковете съответно ще намалеят още приходите на Пътнически превози. И аз отново пак ще кажа, че на този етап не виждам железницата да е приоритет на държавата.

Нещо, по което са съгласни и синдикати, и самото ръководство на БДЖ. В началото на феуврари предстои да бъдат спрени от движение още 90 влака.

Репортер: Александър Марков, оператор: Борислава Борисова
http://bnt.bg/news/ikonomika/bdzh-spira-ot-dvizhenie-38-vlaka

Re: Ново спиране на влакове ?

МнениеПубликувано на: Пет Яну 09, 2015 12:24 am
от assen
NikolaiRG написа:Хайде да пуснем петиция за спиране на всички субсидии към БДЖ. Да видим кой кого.

+1
Не виждам причина моите данъци да хранят това недоразумение БДЖ-ПП.

Re: Ново спиране на влакове ?

МнениеПубликувано на: Пет Яну 09, 2015 11:58 am
от ilia_bdz
Докато бистрите 30влака или50 влака,мениджърите действат.на 09.01.2015г.събират ръководители на Пътнически центрове в ППП и ръководитили на Бизнес центрове в ПТП за ново щатно разписание-изненада докато Мара се побара!!!!!

Re: Ново спиране на влакове ?

МнениеПубликувано на: Пет Яну 09, 2015 12:41 pm
от railjet
Изненада може да е само намаляване на пълнежа в централния Зандан и регионалните под-зандани. Ако имаш такава новина, ще я приемем като истинска изненада. Всичко друго е пръдня под налягане. И съсипване на железницата...

Re: Ново спиране на влакове ?

МнениеПубликувано на: Пет Яну 09, 2015 1:08 pm
от vlado
Така като гледам вече е въпрос на време и закриването на второстепенни линии, по които без пътническо движение изобщо няма да има движение. Преди години не си спомням кой министър беше се изцепил, че, видиш ли, вътрешни жп транспортни услуги не били необходими и държавата трябвало да наблегне единствено и само на транзита, съответно да останат само тези жп линии, по които се извършва такъв. Та, май, натам вървим - тотално орязване на жп транспорта и свиване на тази услуга до възможния минимум и наблягане на автомобилния транспорт - магистрали, магистралчици и пр. Шашава работа, продукт на късогледи, финансово зависими от силните на деня, от партизанщината в партиите и различните лобита особи, неспособни да гледат широкомащабно и в развитие, в ползва на страната си и на хората в нея. Много жалко!

Re: Ново спиране на влакове ?

МнениеПубликувано на: Пет Яну 09, 2015 1:23 pm
от railjet
Съсипването на железницата пряко се отрази върху броя на пукнатите манерки по пътищата. Вече не минава ден без катастрофи по пътя Русе-СЗ (специално и не случайно наблягам на него). Вчера се е изявила поредната порция тираджийски олигофрени...

Re: Ново спиране на влакове ?

МнениеПубликувано на: Нед Яну 11, 2015 5:31 pm
от Варужан Апелян
Видео: Хиляди пътници на БДЖ без транспорт от утре
Причина са намалените субсидии, поясни директорът на БДЖ


От утре спират да се движат 38 влака, а 10 влака ще се движат със скъсен маршрут. Това заяви в „Събуди се” изпълнителният директор на БДЖ Владимир Владимиров.

Той поясни, че в началото на февруари предстои да бъдат спрени още 90 влака. На една част от влаковете ще бъде променен маршрутът. Причина за промените е фактът, че субсидията от 180 милиона за 2014г. е намалена на 140 милиона през 2015г.

„Нямаме друг избор, освен да направим опит да впишем дружеството в тази намалена субсидия”, изтъкна шефът на БДЖ.

В жива връзка от Габрово председателят на синдиката на железничарите Петър Бунев влезе в задочен спор с Владимиров. Бунев отхвърли твърденията за намаления бюджет, като заяви, че за 2015г. за БДЖ са дадени с 10 милиона повече, отколкото за миналата.

На въпроса колко служители ще бъдат освободени след промените, той отговори, че първо ще освободят пенсионерите, след това хората, които са на временни договори. След това ще започне поетапно намаляване на броя на служителите. Максималната бройка е 1500 служители.

Същевременно, синдикати и пътници се вдигнаха на бунт срещу спирането на влакове.
http://novanews.bg/news/view/2015/01/11/98102/%D1%85%D0%B8%D0%BB%D1%8F%D0%B4%D0%B8-%D0%BF%D1%8A%D1%82%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D0%B4%D0%B6-%D0%B1%D0%B5%D0%B7-%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0%BE%D1%80%D1%82-%D0%BE%D1%82-%D1%83%D1%82%D1%80%D0%B5/

„Холдинг БДЖ” очаква аргументирани предложения

МнениеПубликувано на: Нед Яну 11, 2015 10:10 pm
от Варужан Апелян
„Холдинг БДЖ” очаква аргументирани предложения по темата: „Функциониране на БДЖ със субсидия в размер на 140 млн. лв. без редуциране на влаковете и персонала”
11 Януари 2015 | 18:06 | Агенция "Фокус

София. В края на миналата седмица „Холдинг БДЖ” ЕАД оповести официално, че от утре (12-и януари) ще бъде намален броя на движещите се пътнически влакове в различни региони на страната, както и причините, налагащи предприемането на тези мерки: намаляване на годишната компенсация (субсидия) от страна на държавата за разходите при осъществяването на обществената превозна услуга с 40 млн. лв., недостиг на тягов подвижен състав /локомотиви и мотриси/ в експлоатация. Това съобщиха от пресцентъра на БДЖ.
През последните два дни представители на граждански организации и социални партньори изказват твърдения в медийното пространство, че през 2015 г. „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД може да функционира нормално с годишна компенсация (субсидия) в размер на 140 млн. лв. и без предприемане на мерки за съкращаване броя на движещите се пътнически композиции.
В тази връзка ръководството на „Холдинг БДЖ” ЕАД прилага публично Отчета за приходите и разходите на дружеството (вж. прикачения файл), като очаква и приема всякакви аргументирани предложения по темата: Нормално функциониране на железопътния превозвач с годишна компенсация (субсидия) в размер на 140 млн. лв. без предприемане на мерки за редуциране броя на влаковете и персонала.
От приложените отчети са видни разходите на „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД за 2013 г., 2014 г., разходите на дружеството през 2015 г., в случай, че годишната компенсация (субсидия) не беше намалена с 40 млн. лв., както и тези разходи, които ще бъдат направени през 2015 г., вписвайки се в определената вече годишна субсидия в размер на 140 млн. лв.
От приложената в прикачения файл таблица е видно, че в случай, че не бъдат предприети действия и субсидията остане в размер на 140 млн. лв., дружеството „БДЖ – Пътнически превози” ЕООД ще приключи 2015 г. със загуба от 44 млн. и 629 хил. лв.

© 2015 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!

Изображение

Re: „Холдинг БДЖ” очаква аргументирани предложения

МнениеПубликувано на: Нед Яну 11, 2015 10:46 pm
от bdz43r
Приходи общо - 215 565;
Разходи за основна дейност - 189 141.

Някой да преведе. Един казва 140 млн субсидия, друг казва 180 млн, трети казва, че 40 млн от 140 до 180 са за кредиторите. Което значи, че те не би трябвало да са в горните разходи.

Re: „Холдинг БДЖ” очаква аргументирани предложения

МнениеПубликувано на: Нед Яну 11, 2015 11:24 pm
от railjet
Нетни приходи от продажби

2013 : 75 707
2014: 70 107
2015: 69 804 (планирани).

Превод: Признаваме черно на бяло, че сме Глъм. Не сме способни едно левче да вкараме в касичката, можем само да губим и закриваме.

Re: „Холдинг БДЖ” очаква аргументирани предложения

МнениеПубликувано на: Пон Яну 12, 2015 1:26 am
от mental
Варужан Апелян написа:„Холдинг БДЖ” ЕАД ... приема всякакви аргументирани предложения по темата: Нормално функциониране на железопътния превозвач с годишна компенсация (субсидия) в размер на 140 млн. лв. без предприемане на мерки за редуциране броя на влаковете и персонала.


Дори когато се опитавт да демонтрират някаква адекватност показват само колко са неориентирани в ситуацията. Проблемът не е и никога не е бил в броя на влаковете и заетите щатове в железницата. Проблемът е в тяхната ефективност.

Никой не е против реформата като такава, нито против спирането на влакове, стига да може с оставащите да се гарантира нормално обслужване на населението, достатъчно приходи и рентабилност. Най-лесното е да препшем старото разписание и после да спрем някакъв процент от тях (концепция на ниво 5-ти клас). По-трудното е да се направи изцяло ново разписание на база реалното търсене, което автоматично би елиминирало призрачните влакове и би повишило рентабилността по цели направления в пъти, дори с цената на по-малки влакове.

Но Владимиров продължава да спекулира със страховете на хората. Първо "спестихме" 40 млн. лв. от парите на милите данъкоплатци, които потъват в "кацата без дъно" БДЖ, но то май не се оказа точно така... Сега като не могат да защитят собствената си реформа, просто набедяват противниците и, че са против всякаква реформа, а те не са...

Re: „Холдинг БДЖ” очаква аргументирани предложения

МнениеПубликувано на: Пон Яну 12, 2015 9:46 am
от stankos
Външните услуги от 18-19 милиона изведнъж през 2015 г. се планират 28 милиона !!! Защо ?

Re: „Холдинг БДЖ” очаква аргументирани предложения

МнениеПубликувано на: Пон Яну 12, 2015 10:42 am
от railfan
Някой, който не може да се справи, не трябва ли да си ходи?

Re: „Холдинг БДЖ” очаква аргументирани предложения

МнениеПубликувано на: Пон Яну 12, 2015 11:17 am
от railjet
В нормалния свят първо никога няма да сложат некадърници на управленчески места. В комунистичуска България е точно обратното.

Предполагам,че някои от вас ще пишат на самопогребалата се компания. Нека първо го обсъдим тук и координираме идеите си. Всъщност възможното решение е само едно: изцяло нов график- направен с мозък,така че да бъде ефективен - възможно най-печеливш там където има значителен потенциал от пътници. Съответно и най-малко губещ по дестинации с нисък и много нисък потенциал.

Ванчо,Сашо,Сарумен,Ментал, и всички други начетени фенове, могат да приготвят списък на цялото ПП, с нови часове, нови или променени маршрути,състави и връзки. Обща схема, на която да премислим в последствие ефективността. После ще излезнем с официално предложение към БДЖ :arrow:


Моето мнение е,че по 1-ва, 2-ра, 4-та, 5-та, 8-ма + Кн-Сл-Ва трябва да се мине на тактов график. Да се спира само където има файда в дадения час и композицията да е адекватна спрямо пълнежа.

Re: Ново спиране на влакове от началото на 2015 г.

МнениеПубликувано на: Пон Яну 12, 2015 11:43 am
от Administrator
Владимир Владимиров: БДЖ не е приоритет на българската държава повече от 20 години

пн, яну 12, 2015

БДЖ не е приоритет на българската държава повече от 20 години. Единственото действие, което можем да предприемем, с оглед на това, че субсидията бе намалена с 40 милиона лева, за да спасим железницата, е спирането на влаковете и съкращенията. Железницата не е социална институция, а търговско дружество. Това заяви изпълнителният директор на „Холдинг БДЖ“ Владимир Владимиров в интервю за предаването „Денят започва” по БНТ, цитиран от Агенция Фокус.
Той обясни, че от средата на февруари ще има план за финансово стабилизиране на железницата, който ще бъде представен пред всички институции и ще се направи опит за спасяване на БДЖ.
„Надявам се, че БДЖ ще стане приоритет на държавата и ще има по-дълъг хоризонт от гледна точка на инвестиции и на погасяване на задълженията“, добави Владимиров.
Задълженията към банките към момента са 370 милиона лева, но ако се погаси част от него, ще бъде подписано споразумение за разсрочване за следващата. Това обаче може да се случи само в контекста на една цялостна програма за дружеството, допълни изпълнителният директор на холдинга. Според него финансирането на железницата трябва да се децентрализира и градските и селските влакове да са на издръжка на общините, които да преценят дали да поддържат влакове или автобусни линии.

Източник: ЕПБЖ

Re: Ново спиране на влакове от началото на 2015 г.

МнениеПубликувано на: Пон Яну 12, 2015 11:59 am
от ivajlo_nikolov
Administrator написа: Владимир Владимиров: БДЖ не е приоритет на българската държава повече от 20 години

пн, яну 12, 2015
БДЖ не е приоритет на българската държава повече от 20 години. ..................................................................................................................... Според него финансирането на железницата трябва да се децентрализира и градските и селските влакове да са на издръжка на общините, които да преценят дали да поддържат влакове или автобусни линии.
Източник: ЕПБЖ

Най-после, след повече от 20 години, сред болшевишкия чугун на Вазов се роди зрънце разум. Следващата логична стъпка би била опростяване на процедурата и критериите за лицензиране на частни и общински оператори с регионално значение.