Заблуда! БДЖ имитира реформи с идеи отпреди 24 години

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Заблуда! БДЖ имитира реформи с идеи отпреди 24 години

Мнениеот Administrator » Чет Яну 22, 2015 5:00 pm

Заблуда! БДЖ имитира реформи с идеи отпреди 24 години

21.01.2015

Наскоро зам.-министър на транспорта гордо обяви "откритието", че за БДЖ е по-изгодно да се закрият икономически нерентабилните, малодеятелни или второстепенни линии (вече е обявено спирането на 38 влака, после Борисов даде заден ход и отново се умува), като за тях ще се закупят релсови автобуси. Тайната за решаване на проблемите била именно в релсовите автобуси. Тази невероятна идея на жепейските шефове обаче се оказа доста старичка. Още преди 24 години в сп. "Железопътен транспорт", бр.7/1991 г. е публикувало материал "Български релсов автобус" от авторите ст.н.с.инж. Н.Гайдаров и н.с.инж. Георги Трифонов. Гайдаров и Трифонов са направили още тогава задълбочено изследване за тенденциите в използуването на релсовите автобуси за крайградски и междуградски жп линии в Европа: Франция, Германия, Великобритания, Швеция и Чехословакия, като са посочили преориентацията в тези страни към производството и използването на лек релсов автобус за такива линии. В същата публикация обаче е посочено, че "закупуването на транспортни средства от типа на релсовия автобус от развитите европейски страни освен че ще нанесе сериозен удар по лошото финансово състояние на БДЖ, ще увеличи разнообразието на и без това твърде многосерийния подвижен състав у нас, което неминуемо ще се отрази отрицателно на поддържането и ремонта". Няколко години преди тази публикация /1987-1988г./, в Технологичния институт за железопътна техника (в който са работили авторите на публикацията), със съдействието на института за автобуси към фирма "Чавдар", е разработен и произведен прототип на транспортно средство на базата на шаси от микробус "Чавдар" тип 5С. Този прототип е изпитан продължително и детайлно от НИТИЖТ и изпитанията - спирачни и динамично-ходови, - показаха че по своите качества прототипът удовлетворява изискванията за движение със скорост около 60 км/ч. Прототипът е предаден на гара Подуене-разпределителна и използван за превоз на работници, храна, поща и т.н. за района на гарата. На базата на този успешен опит в Технологичния институт за жп техника със съдействието на колектив специалисти от КА "Чавдар" беше разработен релсов автобус с брой на седящи места 76 и разход на гориво 35л/100км. По своите технически характеристики този релсов автобус беше напълно съпоставим с релсовите автобуси на страните с развити жп администрации в Европа. В същото време българския релсов автобус в сравнение с френскиия А2Е например ( 50 седящи места и разход 35-38л/100км.) се очертаваше с 6-7 пъти по-евтин. Освен това поддръжката и ремонта щяха да бъдат облекчени поради пълната съвместимост на резервните части с тези на намиращите се в експлоатация автобуси "Чавдар". С Докладна записка до ген.директор на БДЖ по онова време инж. Ат.Тонев е предложено да се вземе решение да се продължи разработката на етапи: изработване на опитна единица, изпитания на опитна единица, пробни експлоатационни изпитания и пробна серия. Това означаваше че до края на 1994 г. БДЖ щеше да разполага с изпитан и готов за експлоатация български релсов автобус. Евтин и удобен. Само че нашата страна беше натикана в ъгъла на "купувачите" - не трябваше да се създава, не трябваше да се произвежда, трябваше само да се купува срещу комисионни за чиновници, обслужващи свои и чужди корпративни интереси. За успеха на тази стратегия "удобно" се забравиха постиженията, пренебрегнаха се възможностите и за по-сигурно бяха ликвидирани редица изследователски и разработващи звена с опит и традиции както и цели прозводства и отрасли. Сега отново се говори, че автобуси ще се купуват от чужбина, но не се споменава къде ще отидат комисионите от сделките. С лека ръка се съкращават хора, а доказани специалисти отдавна са извън "борда", за да не пречат на политико-икономическите щения за обогатяване чрез държавни поръчки и бюджетни пари.

Източник: ФрогНюз
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Заблуда! БДЖ имитира реформи с идеи отпреди 24 години

Мнениеот Administrator » Чет Яну 22, 2015 5:01 pm

Някой може ли да каже нещо повече за ролята на Йончев/завода в Септември във възраждането на тази "идея", която – очевидно – някой я претопля! Мирчев, Мутафчиев ? 20 години слушаме за това „уникално“ решение !
Да произвеждаш (+ принос за развитие на българската икономика-заетост на разработващи, производители на части и на краен продукт,….) и да купуваш са две различни решения !
В момента се опитват да го направят 2:1, но в изгода на 1-2 души/кръга !
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Заблуда! БДЖ имитира реформи с идеи отпреди 24 години

Мнениеот 07 » Чет Яну 22, 2015 5:17 pm

Administrator написа:Заблуда! БДЖ имитира реформи с идеи отпреди 24 години

21.01.2015

Още преди 24 години в сп. "Железопътен транспорт", бр.7/1991 г. е публикувало материал "Български релсов автобус" от авторите ст.н.с.инж. Н.Гайдаров и н.с.инж. Георги Трифонов. Гайдаров и Трифонов са направили още тогава задълбочено изследване за тенденциите в използуването на релсовите автобуси за крайградски и междуградски жп линии в Европа: Франция, Германия, Великобритания, Швеция и Чехословакия, като са посочили преориентацията в тези страни към производството и използването на лек релсов автобус за такива линии. В същата публикация обаче е посочено, че "закупуването на транспортни средства от типа на релсовия автобус от развитите европейски страни освен че ще нанесе сериозен удар по лошото финансово състояние на БДЖ,

От кога е в лошо състояние БДЖ? Костов? Мики Маус? Манго?
.....ще увеличи разнообразието на и без това твърде многосерийния подвижен състав у нас, което неминуемо ще се отрази отрицателно на поддържането и ремонта". Сега разбрахте ли защо Сименс-четата не могат да видят бял ден :twisted:
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Заблуда! БДЖ имитира реформи с идеи отпреди 24 години

Мнениеот stankos » Пет Яну 23, 2015 9:34 am

За първи път срещам информация , че е имало прототип на базата на Чавдар 5 С ! Някой може ли да даде повече данни ,пък ако има и някоя и друга снимка ще е прекрасно ?
Аватар
stankos
 
Мнения: 464
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Заблуда! БДЖ имитира реформи с идеи отпреди 24 години

Мнениеот bedjevs » Пет Яну 23, 2015 11:31 am

Administrator написа:Заблуда! БДЖ имитира реформи с идеи отпреди 24 години

Само че нашата страна беше натикана в ъгъла на "купувачите" - не трябваше да се създава, не трябваше да се произвежда, трябваше само да се купува срещу комисионни за чиновници, обслужващи свои и чужди корпративни интереси. За успеха на тази стратегия "удобно" се забравиха постиженията, пренебрегнаха се възможностите и за по-сигурно бяха ликвидирани редица изследователски и разработващи звена с опит и традиции както и цели прозводства и отрасли. Сега отново се говори, че автобуси ще се купуват от чужбина, но не се споменава къде ще отидат комисионите от сделките. С лека ръка се съкращават хора, а доказани специалисти отдавна са извън "борда", за да не пречат на политико-икономическите щения за обогатяване чрез държавни поръчки и бюджетни пари.

Източник: ФрогНюз


Едва ли има здравомислещ човек, който може да го отрече! Цялата ни действителност е вследствие на този постулат.
И това не е възвеличаване на времето отпреди 25 и повече години. Нито пък конспиративна теория. Ние просто трябва да сме една територия!
bedjevs
 
Мнения: 7
Регистриран на: Чет Ное 21, 2013 5:27 am

Re: Заблуда! БДЖ имитира реформи с идеи отпреди 24 години

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Яну 23, 2015 11:47 am

Може дори да изнасяме шинобуси, ако потръгне работата...
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Заблуда! БДЖ имитира реформи с идеи отпреди 24 години

Мнениеот 07 » Пет Яну 23, 2015 12:12 pm

bedjevs написа:
Administrator написа:Заблуда! БДЖ имитира реформи с идеи отпреди 24 години

Само че нашата страна беше натикана в ъгъла на "купувачите" - не трябваше да се създава, не трябваше да се произвежда, трябваше само да се купува срещу комисионни за чиновници, обслужващи свои и чужди корпративни интереси. За успеха на тази стратегия "удобно" се забравиха постиженията, пренебрегнаха се възможностите и за по-сигурно бяха ликвидирани редица изследователски и разработващи звена с опит и традиции както и цели прозводства и отрасли. Сега отново се говори, че автобуси ще се купуват от чужбина, но не се споменава къде ще отидат комисионите от сделките. С лека ръка се съкращават хора, а доказани специалисти отдавна са извън "борда", за да не пречат на политико-икономическите щения за обогатяване чрез държавни поръчки и бюджетни пари.

Източник: ФрогНюз


Едва ли има здравомислещ човек, който може да го отрече! Цялата ни действителност е вследствие на този постулат.
И това не е възвеличаване на времето отпреди 25 и повече години. Нито пък конспиративна теория. Ние просто трябва да сме една територия!

На калпав к*р вълната му пречи. Никога (до тогава) не сме правили или дори проектирали тягов ПС, изведнъж монтираме на едно нещастно рейсче (боклука Чавдар 5С) ЖП колела, измъдряме някакъв идеен проект и си мислим че сме изпреварили SGP, Siemens, Alstom, Bombardie, DuWag, CKD и др накуп... Ама моля ви се - не можехме да направим тоалетна хартия да се къса по дупките, нито бръснарско ножче, а опитите за автоматична пералня се седоха до некадърно крадени копия на Indesit от 70те години, които или се разходжаха из целия апартамент или го наводняваха.... и изведнъж тази "промишленост" моля ви се, взела та направила ДМВ (шинобус) дето е по-добръ от западните... Въх, недей....
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Заблуда! БДЖ имитира реформи с идеи отпреди 24 години

Мнениеот bedjevs » Пет Яну 23, 2015 12:42 pm

Репликата ми беше принципна. Или смяташ, че в момента нещо положително се случва в България! На какво дередже е икономиката ни (ако съществува такава), произвеждаме ли нещо? Какво да говорим за ЖП-то? Отменен БВ, поради липса на локомотив - колко пъти в рамките на година се е допускало???
bedjevs
 
Мнения: 7
Регистриран на: Чет Ное 21, 2013 5:27 am

Re: Заблуда! БДЖ имитира реформи с идеи отпреди 24 години

Мнениеот 07 » Пет Яну 23, 2015 1:06 pm

bedjevs написа:Репликата ми беше принципна. Или смяташ, че в момента нещо положително се случва в България! На какво дередже е икономиката ни (ако съществува такава), произвеждаме ли нещо? Какво да говорим за ЖП-то? Отменен БВ, поради липса на локомотив - колко пъти в рамките на година се е допускало???

Това си е истина, но няма нищо общо със възможностите (към 1991ва) ни да произведем от нулата нещо, което реално да върши работа. Може би, ако бяха осигурени пари (които нито държавата, нито БДЖ тогава имаха) и се произведе прототип, експлоатира се, отстраняват се недостатъци, след година се пуска нулевата серия, на базата на нейната експлоатация се правят изводи и се пристъпва към реалното производство - но всичко това са разходи, и то не малки. Аналогичен случай имаше със Шкода и техния Е109 - искаха, направиха добра машина, само че разходите и реализираните бройки направиха машината по-скъпа от Таурус - ей това се получава когато правиш нещо от нулата, и то като имаме предвид че чехите са доста по грамотни технически и имат мнооого повече опит със лок,мотриси и вагони, и дори си имат и полигон за изпитания - нещо което ние нямаме. Спомнете си че за икономии бяха спестени предсерийните изпитания на вагоните Б-74 и после се налагаше да се правят промени в движение - пак разходи. Към комента има и друг проблем - в БДЖ и МТ няма хора които да могат да оформят свястно задание за проектирането на ДМВ/ шинобус за специфичните нужди по второстепенните линии и някой отсечки на главните. А за да получиш добър продукт - трябва да си си оформил добре самото задание. Сега има една фирма в България която би могла да произведе прототип и малка серия, но за целта - трябва финансиране и задание. Дори и за да се изкопира 19ката като машинна и ходва част и да се преоформи салона за втора класа...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Заблуда! БДЖ имитира реформи с идеи отпреди 24 години

Мнениеот bdz43r » Пет Яну 23, 2015 1:06 pm

07 написа:не можехме да направим тоалетна хартия да се къса по дупките...
И все още не можем!
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Заблуда! БДЖ имитира реформи с идеи отпреди 24 години

Мнениеот 07 » Пет Яну 23, 2015 1:09 pm

bdz43r написа:
07 написа:не можехме да направим тоалетна хартия да се къса по дупките...
И все още не можем!

Нация техническа :lol:
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Заблуда! БДЖ имитира реформи с идеи отпреди 24 години

Мнениеот ПЖИ43в » Пет Яну 23, 2015 1:58 pm

Не е по темата,но като "сме го ударили през просото",ето един виц от онова време,свързан с горните писаници:--Една голяма западна фирма ,произвеждаща самолети пробвала нов модерен самолет.Но при всеки пробен полет крилата на самолета се късали все на едно и също место!?!След-като дълго време не могли да се справят с проблема се обърнали за помощ към всички страни по света! Откликнала и България:..Специалистите от фабриката за тоалетна хартия препоръчали на фирмата за самолетите да надупчат(перфорират)местото ,където се късат крилата и...крилата повече няма да се късат там!!??!!....Така и станало!!!!Крилата там повече не се късали!!!....К ъ с а л и с е н а д р у г о м я с т о !!!!!!
ПЖИ43в
 
Мнения: 374
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: Заблуда! БДЖ имитира реформи с идеи отпреди 24 години

Мнениеот assen » Съб Яну 24, 2015 12:20 am

Що да се мъчим да слагаме дизел на вагон... сложна работа... по-лесно един трамвай от нормалнорелсовите "Шкода", дето търчат из София - един трансформатор само му трябва и един токоизправител, и готов българският шинобус! :) Пък са евтинджос, София сега ще купи от Швейцария рециклирани трамваи по 100,000 евро бройката, та може и някой за БДЖ да договори...
assen
 
Мнения: 104
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:26 pm

Re: Заблуда! БДЖ имитира реформи с идеи отпреди 24 години

Мнениеот 07 » Съб Яну 24, 2015 10:10 am

assen написа:Що да се мъчим да слагаме дизел на вагон... сложна работа... по-лесно един трамвай от нормалнорелсовите "Шкода", дето търчат из София - един трансформатор само му трябва и един токоизправител, и готов българският шинобус! :) Пък са евтинджос, София сега ще купи от Швейцария рециклирани трамваи по 100,000 евро бройката, та може и някой за БДЖ да договори...

А може и да изкопираме 19.01.... Единствено със съвременни двигатели и евентуално отказ от пневматичното окачване и замяната му с пружини...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Заблуда! БДЖ имитира реформи с идеи отпреди 24 години

Мнениеот stankos » Пон Яну 26, 2015 10:22 am

07 написа: А може и да изкопираме 19.01....


Требва да викнем братята китайци ,че са богове в тази дейност да помагат , ама с какво ще им платим !!! :lol:
Аватар
stankos
 
Мнения: 464
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Заблуда! БДЖ имитира реформи с идеи отпреди 24 години

Мнениеот 07 » Пон Яну 26, 2015 12:18 pm

Aбе, има хора който, ако бъдат оставени на си свършат работата - ще я свършат както трябва. Нов(и) мотори и трансмисии само ще са внос - всичко друго може да бъде направено в България. Имаме и сравнително нови Siemens и като "източник на данни" освен кренвирша..
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Заблуда! БДЖ имитира реформи с идеи отпреди 24 години

Мнениеот Florian » Пон Яну 26, 2015 2:16 pm

Преди няколко години някакви хора от БДЖ ни губиха времето да сме възстановели една мотриса Фиат, която бе захвърлена в Депо София - 18-00 ли е, 19-00 ли е - архиварите да кажат. (Май беше 18 серия).
Огледахме я внимателно, казахме им че няма проблем да я възстановим в близки до проектните й параметри с нови компоненти, които дори намерихме на пазара. Като най-голяма ценност (т.е. нещо което трудно би се произвело като ново) определихме талигите - всичко останало щеше да бъде ново.
... И до там.... Та, толкова с импулсивните изблици на БДЖ.
Ако искат от Септември да се вържат сега на новата "идея" - "да сложим, така, лекичко, едно моторче на вагонна талига" - пффффф :D :D :D
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm


Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта