Акумулаторни шинобуси

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Акумулаторни шинобуси

Мнениеот Petko Ivanov » Съб Яну 31, 2015 8:41 pm

Предложение за въвеждане на акумулаторни шинобуси в БДЖ
https://www.mtitc.government.bg/upload/ ... 2015_2.pdf
Petko Ivanov
 
Мнения: 325
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Акумулаторни шинобуси

Мнениеот Florian » Нед Фев 01, 2015 4:04 pm

За шинобуси е още рано - ще изпитат трудност при наклони и много километри, а и няма да се спечели нищо в сравнение с малките дизелови двигатели. Но за маневри - крайно време е в България да се замислят. В нашия завод отдавна маневрите са с батерийни локомотиви - някои от вас са виждали :) Това е евтино, екологично и безшимно решение. Естествено, не става въпрос да се преоборудва Ганц :))
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm

Re: Акумулаторни шинобуси

Мнениеот railjet » Нед Фев 01, 2015 5:16 pm

Аз съм с резерви към тези шинобуси. Много ще им е ограничен периметъра на действие. Едно ДМВ 10 сега може да изпълни Черквица-Свищов, на един шинобус ще трябва да се търси алтернатива между Пл и Пм.

Нуждата от маневрени дизечета също е ограничена. Влаковият локомотив може сам да се справи с маневрена дейност. На ЦГ нужда от пърпоретки няма. А именно от тях изтича по една цистерна нафта месечно..
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Акумулаторни шинобуси

Мнениеот NikolaiRG » Нед Фев 01, 2015 7:08 pm

Това някаква шега ли е? Както писаха по-горе, за маневри може и да стават, но за сериозно движение ме съмнява. Батериите в момента са почти единствената пречка пред електрическите превозни средства, това и децата го знаят. Става дума за малък пробег, голяма маса и бавно зареждане.
Аватар
NikolaiRG
 
Мнения: 513
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:39 pm
Местоположение: Русе

Re: Акумулаторни шинобуси

Мнениеот railjet » Нед Фев 01, 2015 8:23 pm

NikolaiRG написа:Това някаква шега ли е? Както писаха по-горе, за маневри може и да стават, но за сериозно движение ме съмнява. Батериите в момента са почти единствената пречка пред електрическите превозни средства, това и децата го знаят. Става дума за малък пробег, голяма маса и бавно зареждане.


Шега е. Тежа 1600кг и с електродвигателя 37 к.с. бавно и плавно мога да развия до 67км/час. Батерията издържа при тази скорост до 5км. И това само на равен терен. Появили се нагорнище едвам хващам 50-52км/час и за има-няма 2 км съм изпил тока.

До 5 километъра ли ще е маршрута на КПВ-то?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Акумулаторни шинобуси

Мнениеот bdz43r » Нед Фев 01, 2015 8:41 pm

В София от няколко месеца циркулира електробус с кондензатори, който изкарва 20 км с едно зареждане.
Като се има предвид, че шинобуса може да събере повече батерии и ползва по-малко енергия, 50-100 км е напълно постижимо разстояние. Не мисля обаче, че би имало голям смисъл при съвременните ДВГ с възможност за много по-голям пробег и необходимостта от инфраструктура за зареждане.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Акумулаторни шинобуси

Мнениеот railjet » Нед Фев 01, 2015 8:49 pm

Следва да се поинтересуваме каква работа извършва електробуса и колко време отнема презареждането. Претъпкан със 100 студента шинобус тръгва от Левски и от зор запецва на Ореш. А после?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Акумулаторни шинобуси

Мнениеот KRAKOMOBILA » Нед Фев 01, 2015 8:53 pm

Електробуса използва около 48-52% от капацитета на кондензаторната батерия за да измине разстоянието от Сточна гара до Тролейбусното депо Искър. Вози между 40 и 50 пътника (понякога и повече) и се зарежда за между 5 и 7 минути. Тоест с едно зареждане от 7 минути може да измине над 50 км.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 967
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Акумулаторни шинобуси

Мнениеот railjet » Нед Фев 01, 2015 8:55 pm

Ама не развива след всяка спирка 0-90км/час,нали..
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Акумулаторни шинобуси

Мнениеот bdz43r » Нед Фев 01, 2015 9:05 pm

Колкото развие, после от толкова спира и връща обратно в батерията. Влакът пък не спира през 500 м.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Акумулаторни шинобуси

Мнениеот mitko08888 » Нед Фев 01, 2015 10:29 pm

Това за кондензаторните влакове го имаше преди да се гътне форумът. Може да си припомните: от тук. Може пък някое китайче да се смили да ни подари един - два. (ама ще стане през 2121 година).
mitko08888
 
Мнения: 135
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Акумулаторни шинобуси

Мнениеот ivajlo_nikolov » Нед Фев 01, 2015 10:43 pm

Лек ЖППС за превоз на пътници със суперкондензатори - като електробусите по линия 11 - се произвежда от няколко години: http://www.sh-jinpei.com/news/china-pro ... ail-train/ /EN/.
Превод:
"Първият в света супер кондензаторен лек влак е завършен в петък /24.08.2012г./ от China South Locomotive and Rolling Stock Corporation Limited (CSR) и Zhuzhou Electric Locomotive Co., Ltd в гр. Суджоу в централната китайска провинция Хунан.
Този нов тип ЕМВ може да бъде напълно зареден рамките на 30 секунди по време на престоя на спирките, тъй като той разполага с супер кондензатори на покрива и зарядни изводи под всяко отделение, каза генералния мениджър на компанията.
Влакът, който може да побере максимум 320 пътници, не се нуждае от традиционния пантограф на покрива, за да се получава електричество."

Но този тип ПС се произвежда предимно за градски влакове, и на всяка спирка се монтират контактни шини между релсите за зареждане на кондензаторите. Ха сега да си представим 2 медни шини от по един тон на земята на която и да е спирка в България :mrgreen:
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Акумулаторни шинобуси

Мнениеот railjet » Нед Фев 01, 2015 10:57 pm

Най-удачно е хибриден влак, да знаеш че можеш навсякъде да го пускаш, да разчиташ на прилична мощност и скорост, да го зареждаш през два часа. Има такива.
Сф-Радомир е електричка, после до Гюешево е ДМВ. Ясно,просто,функционално.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Акумулаторни шинобуси

Мнениеот mitko08888 » Нед Фев 01, 2015 11:12 pm

railjet написа:Най-удачно е хибриден влак, ... Ясно,просто,функционално.


И задвижването му струва колкото за два и половина.
mitko08888
 
Мнения: 135
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Акумулаторни шинобуси

Мнениеот railjet » Нед Фев 01, 2015 11:26 pm

Нещо бъркаш с хибридните автомобили. Тук говорим за конвенционален влак, който конструктивно е идентичен на тези движещи се само на ток или само с нафта.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm


Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта