Страница 1 от 1

Акумулаторни шинобуси

МнениеПубликувано на: Съб Яну 31, 2015 8:41 pm
от Petko Ivanov
Предложение за въвеждане на акумулаторни шинобуси в БДЖ
https://www.mtitc.government.bg/upload/ ... 2015_2.pdf

Re: Акумулаторни шинобуси

МнениеПубликувано на: Нед Фев 01, 2015 4:04 pm
от Florian
За шинобуси е още рано - ще изпитат трудност при наклони и много километри, а и няма да се спечели нищо в сравнение с малките дизелови двигатели. Но за маневри - крайно време е в България да се замислят. В нашия завод отдавна маневрите са с батерийни локомотиви - някои от вас са виждали :) Това е евтино, екологично и безшимно решение. Естествено, не става въпрос да се преоборудва Ганц :))

Re: Акумулаторни шинобуси

МнениеПубликувано на: Нед Фев 01, 2015 5:16 pm
от railjet
Аз съм с резерви към тези шинобуси. Много ще им е ограничен периметъра на действие. Едно ДМВ 10 сега може да изпълни Черквица-Свищов, на един шинобус ще трябва да се търси алтернатива между Пл и Пм.

Нуждата от маневрени дизечета също е ограничена. Влаковият локомотив може сам да се справи с маневрена дейност. На ЦГ нужда от пърпоретки няма. А именно от тях изтича по една цистерна нафта месечно..

Re: Акумулаторни шинобуси

МнениеПубликувано на: Нед Фев 01, 2015 7:08 pm
от NikolaiRG
Това някаква шега ли е? Както писаха по-горе, за маневри може и да стават, но за сериозно движение ме съмнява. Батериите в момента са почти единствената пречка пред електрическите превозни средства, това и децата го знаят. Става дума за малък пробег, голяма маса и бавно зареждане.

Re: Акумулаторни шинобуси

МнениеПубликувано на: Нед Фев 01, 2015 8:23 pm
от railjet
NikolaiRG написа:Това някаква шега ли е? Както писаха по-горе, за маневри може и да стават, но за сериозно движение ме съмнява. Батериите в момента са почти единствената пречка пред електрическите превозни средства, това и децата го знаят. Става дума за малък пробег, голяма маса и бавно зареждане.


Шега е. Тежа 1600кг и с електродвигателя 37 к.с. бавно и плавно мога да развия до 67км/час. Батерията издържа при тази скорост до 5км. И това само на равен терен. Появили се нагорнище едвам хващам 50-52км/час и за има-няма 2 км съм изпил тока.

До 5 километъра ли ще е маршрута на КПВ-то?

Re: Акумулаторни шинобуси

МнениеПубликувано на: Нед Фев 01, 2015 8:41 pm
от bdz43r
В София от няколко месеца циркулира електробус с кондензатори, който изкарва 20 км с едно зареждане.
Като се има предвид, че шинобуса може да събере повече батерии и ползва по-малко енергия, 50-100 км е напълно постижимо разстояние. Не мисля обаче, че би имало голям смисъл при съвременните ДВГ с възможност за много по-голям пробег и необходимостта от инфраструктура за зареждане.

Re: Акумулаторни шинобуси

МнениеПубликувано на: Нед Фев 01, 2015 8:49 pm
от railjet
Следва да се поинтересуваме каква работа извършва електробуса и колко време отнема презареждането. Претъпкан със 100 студента шинобус тръгва от Левски и от зор запецва на Ореш. А после?

Re: Акумулаторни шинобуси

МнениеПубликувано на: Нед Фев 01, 2015 8:53 pm
от KRAKOMOBILA
Електробуса използва около 48-52% от капацитета на кондензаторната батерия за да измине разстоянието от Сточна гара до Тролейбусното депо Искър. Вози между 40 и 50 пътника (понякога и повече) и се зарежда за между 5 и 7 минути. Тоест с едно зареждане от 7 минути може да измине над 50 км.

Re: Акумулаторни шинобуси

МнениеПубликувано на: Нед Фев 01, 2015 8:55 pm
от railjet
Ама не развива след всяка спирка 0-90км/час,нали..

Re: Акумулаторни шинобуси

МнениеПубликувано на: Нед Фев 01, 2015 9:05 pm
от bdz43r
Колкото развие, после от толкова спира и връща обратно в батерията. Влакът пък не спира през 500 м.

Re: Акумулаторни шинобуси

МнениеПубликувано на: Нед Фев 01, 2015 10:29 pm
от mitko08888
Това за кондензаторните влакове го имаше преди да се гътне форумът. Може да си припомните: от тук. Може пък някое китайче да се смили да ни подари един - два. (ама ще стане през 2121 година).

Re: Акумулаторни шинобуси

МнениеПубликувано на: Нед Фев 01, 2015 10:43 pm
от ivajlo_nikolov
Лек ЖППС за превоз на пътници със суперкондензатори - като електробусите по линия 11 - се произвежда от няколко години: http://www.sh-jinpei.com/news/china-pro ... ail-train/ /EN/.
Превод:
"Първият в света супер кондензаторен лек влак е завършен в петък /24.08.2012г./ от China South Locomotive and Rolling Stock Corporation Limited (CSR) и Zhuzhou Electric Locomotive Co., Ltd в гр. Суджоу в централната китайска провинция Хунан.
Този нов тип ЕМВ може да бъде напълно зареден рамките на 30 секунди по време на престоя на спирките, тъй като той разполага с супер кондензатори на покрива и зарядни изводи под всяко отделение, каза генералния мениджър на компанията.
Влакът, който може да побере максимум 320 пътници, не се нуждае от традиционния пантограф на покрива, за да се получава електричество."

Но този тип ПС се произвежда предимно за градски влакове, и на всяка спирка се монтират контактни шини между релсите за зареждане на кондензаторите. Ха сега да си представим 2 медни шини от по един тон на земята на която и да е спирка в България :mrgreen:

Re: Акумулаторни шинобуси

МнениеПубликувано на: Нед Фев 01, 2015 10:57 pm
от railjet
Най-удачно е хибриден влак, да знаеш че можеш навсякъде да го пускаш, да разчиташ на прилична мощност и скорост, да го зареждаш през два часа. Има такива.
Сф-Радомир е електричка, после до Гюешево е ДМВ. Ясно,просто,функционално.

Re: Акумулаторни шинобуси

МнениеПубликувано на: Нед Фев 01, 2015 11:12 pm
от mitko08888
railjet написа:Най-удачно е хибриден влак, ... Ясно,просто,функционално.


И задвижването му струва колкото за два и половина.

Re: Акумулаторни шинобуси

МнениеПубликувано на: Нед Фев 01, 2015 11:26 pm
от railjet
Нещо бъркаш с хибридните автомобили. Тук говорим за конвенционален влак, който конструктивно е идентичен на тези движещи се само на ток или само с нафта.