За транспортна полиция

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

За транспортна полиция

Мнениеот Administrator » Пет Фев 06, 2015 2:55 pm

Светослав Белемезов, АБВ: Закриването на „Транспортна полиция“ прави невъзможно гарантирането на безопасността в железниците

Публикувано : ср, фев 4th, 2015

Светослав Белемезов: Знаете, че с Постановление на Министерски съвет № 207 от 18 юли 2014 година беше приет всъщност правилника за устройството и дейността на Министерството на вътрешните работи, който беше в сила от 22 юли 2014 година. Според въпросния правилник специализираното звено отдел „Транспортна полиция“ и неговите осем на брой териториални звена, Районни управления „Транспортна полиция“, които са щатни структури към тогавашната Главна дирекция „Национална полиция“ в МВР бяха закрити. В общи линии това според нас е един акт, който обезсилва възможността да се осъществява една конкретна превенция на терористичните актове, да се осъществява по-добро противодействие на престъпността като цяло и опазването на обществения ред, като имайте предвид, че визирам пряко територията на железопътната инфраструктура и в областта на железопътния транспорт в страната. Това, което бих могъл да кажа, и това, което ние ще изведем като фокус и акценти в нашето питане към министерството и подемането на една такава кампания като връщането обратно на „Транспортна полиция“, всъщност е предопределено от няколко акцент, първият от които е, че в момента в структурата на МВР няма единна, единна структура, която да се грижи за сигурността в железопътния транспорт, всички хора, които работят там, всички хора, които ползват този тип транспорт, и не на последно място за превенция на терористични актове. Знаете, че темата е особено актуална особено след последните терористични актове в Париж, нещо което обърна цялата международна общественост. Според Закона за МВР и Правилника за устройство и дейността на МВР няма единна структура, която отговаря по превенцията на допускането на тези актове. Нещо повече, основните, така, дирекции, които имат отношение към проблематиката, са всъщност дирекция „Жандармерия“, съгласно Правилника за управление на дейността на МВР, която опазва обществения ред и осъществява превенция по недопускането на престъпления, а що се касае до СДВР и областните дирекции на МВР, те всъщност разследват и разкриват престъпленията на територията на железопътната инфраструктура и железопътния транспорт, но отношение допълнително има и Специализирания отряд за борба с тероризма. Проблемът е не в това, че има структури, които се грижат за цялостния оперативен процес. Според нас лично и ние ще търсим точно такова обществено мнение и консенсус по въпроса – проблемът е, че съществуват много и различни служби, които се грижат за цялата тази оперативна обезпеченост, но цялото това нещо е неефективно. Според нас поради трудното и бавно взаимодействие, поради влошена координация и нерационално използване на полицейските сили и средства, както помежду си, така и в пряка комуникация с железопътните дружества. Това според нас са основните проблеми.

Водещ: В такъв случай, как се гарантира въобще безопасността в българските железници?

Светослав Белемезов: Проблемът е, че, пак казвам, оперативните процеси в българските железници към момента не са на 100% защитени поради нарушената комуникация и взаимодействия между самите служби. Нещо повече, бих могъл да кажа, че няма актуални съвместни планове за взаимодействие и координация на така наречените първоначални и неотложни действия при получен сигнал. Като получен сигнал всъщност може да бъде получен сигнал за терористичен акт, може да бъде получен сигнал за терористична заплаха, може да бъде получен сигнал за поставено самоделно взривно устройство и не на последно място може да бъде получен сигнал за злонамерено анонимно телефонно обаждане, т.е. няма изградена структура и планова програма, по която службите да координират изпълнението на този процес оперативно да не допускат и превантивно да не допускат такъв тип действия. Всичко това се правеше с една много дългогодишна история именно в специализираното звено отдел „Транспортна полиция“, в което звено в продължение на годините и дългогодишния опит всички служители и кадри, които работеха там, трупаха една изключително висока експертиза, която експертиза можеше да повлияе върху всички тези процеси от едно по-глобално, по-високо ниво, а не от нивото на отделна служба, която отделна служба отговаря за своите задължения и отговорности само в своя ресор и по никакъв начин не би могла да развива допълнителна експертиза, да се подобрява цялостния процес като цяло.

Водещ: В такъв случай, ако се случи нападение или кражба, например, във влака София-Варна, към кого могат да се обръщат хората, могат ли към някой конкретно да се обърнат, за да бъде решен проблемът на място или как се случват нещата?

Светослав Белемезов: Това също е сериозен проблем. Специфично при разкриването и разследването на този тип престъпления е, че голяма част от тях се извършват на една част от територията на страната, а се констатират в друга на страната и съответно започват или приключват или биват довършени в различна област. Това, което може да се каже, е, че извършването на дребните кражби, така наречените джебчийства в железопътната инфраструктура е всъщност проблем поради простата причина, че ако едно нарушение бъде констатирано в Пловдив, а съответно влакът е от София, общо взето се размива отговорността между София и Пловдив. Много често самите, самите производства поради липсата на заявителски материал самите производства залежават на бюрата на оперативните служители и те не предприемат конкретни мерки и действия, за да бъдат решени, за да, съответно да бъде изградена по-добра концептуална стратегия да се на такъв тип, на такъв тип кражби. Това, което мога допълнително да кажа, е, че при всеки подаден сигнал за извършено престъпление и нарушение на обществения ред, служителите от жандармерията, които обслужват железопътния транспорт и железопътната инфраструктура имат ангажимента да, забележете, да уведомят и след това да чакат пристигането на служители от местото районно управление. Според нас всичко това води до обществено недоволство и до излишно струпване на полицейски сили без ефективност и без резултати на едно място.

Водещ: Как това влияе като цяло на развитието на БДЖ, според вас?

Светослав Белемезов: В няколко направления, спомняте си, че и ваши колеги през последните една-две седмици изнесоха в медиите информации за различен тип злоупотреби, корупционни схеми в структурата на Българските държавни железници. При всички положения ние ще бъдем политическа сила, която ще търси диалог и консенсус между Министерството на вътрешните работи, между Министерството на транспорта, отчитайки нашите въпроси и питания, които сме адресирали към Министерството на вътрешните работи, ние ще имаме възможност да поставим въпросите и към Министерството на транспорта и, ако е необходимо, към министър-председателя на Република България, за да може да се създаде една много по-тясна връзка между различните министерства, тъй като знаете, че този тип корупционни схеми в момента в Българските държавни железници при наличието на всякакъв вид кражби от най-ниско ниво, така нареченото джебчийство, до по-високо ниво – кражбата на нафта, организираната кражба на нафта, също така и кражбата на съоръжения, които съоръжения могат да бъдат изключително важни за сигурността на работещите в БДЖ, за сигурността на хората, които ползват този тип транспорт е изключително важно и затова ние ще търсим пряка координация между двете ведомства, тъй като структурата, която е създадена в момента в Министерството на транспорта има звено, което се грижи за сигурността, смятам, че на този етап не е достатъчно добре работеща и не е достатъчно ефективна.

Водещ: Възможно ли е възстановяването на „Транспортна полиция” като звено в системата или на МВР, или на транспортно министерство?

Светослав Белемезов: Ние ще направим всичко необходимо в тази посока, защото пак казвам, „Транспортна полиция” е било звено с изключително дългогодишна история и натрупана експертиза от хора, които са работили там и понастоящем са разпределени в различни други отдели и дирекции на Министерството на вътрешните работи могат отново да бъдат част от едно такова специализирано звено отдел „Транспортна полиция” към Главна дирекция „Национална полиция”, както се предвижда в законопроекта за изменение и допълнение на Закона за МВР, да намерят своето експертно приложение и да подобрят изключително много цялостната ситуация не само в БДЖ по отношение сигурността на служителите и на гражданите, но също така и по отношение на различните типове кражби, било то организирани или не, и не на последно място, дори на първо място по отношение, и осигуряване на превенция по отношение на недопускането на терористични актове.

Димитър ДРАГАНОВ

Източник: Строителство Градът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Светослав Белемезов, АБВ: Закриването на „Транспортна по

Мнениеот 07 » Съб Фев 07, 2015 3:20 pm

A пък сега имаше една гаранция, едно чудо :) Нищо няма да се промени със или без пърдялниците от Транспортна Полюция
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm


Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

cron