Бракувани локомотиви на БДЖ живеят втори живот в Европа

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Бракувани локомотиви на БДЖ живеят втори живот в Европа

Мнениеот Administrator » Пет Фев 06, 2015 5:01 pm

Бракувани локомотиви на БДЖ живеят втори живот в Чехия, Унгария и Словакия

Всяка от машините е струвала по-малко от 1/10 от цената на нова

06.02.2015

Чешкият товарен превозвач LokoTrain представи закупените като бракувани локомотиви от БДЖ, които са напълно реновирани и ще започнат да превозват влакове по европейската ЖП мрежа, съобщиха от Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт.

Локомотивите Skoda са модернизирани от Loko и ČMŽO Přerov. Подменена е цялата инсталация на локомотивите. Поставени са климатици в кабините на машинистите. Локомотивите ще оперират освен в Чехия, и в Унгария и Словакия.

4 други локомотива на БДЖ са собственост на словашкия товарен оператор Railtrans International (RTI).

През ноември 2013 г. железопътният превозвач обяви, че ще се раздели с 40 броя локомотиви и електромотрисни влакове. Началната им тръжна цена варираше от 120 000 лева до 226 800 лева.

От Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт напомнят, че цената на нов локомотив е над 3 млн. евро.

Докато бракуван подвижен състав на закъсалия български железопътен превозвач бива модернизиран в чужбина, у нас влакове във видимо недобро техническо състояние се движат празни и за това в крайна сметка плащат данъкоплатците.

Източник: БТВ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Бракувани локомотиви на БДЖ живеят втори живот в Европа

Мнениеот Nikss » Пет Фев 13, 2015 3:31 am

Стар ни бил подвижния състав... ами като сме свине (не можем да експлоатираме и поддържаме) ще изглежда стар и ще се поврежда. Журналята прости пак не са обърнали внимание на тоз аспект - в Чехия има по-стари и от най-старите наши, пък си пътуват редовно и няма проблеми. До човека е - не е до техниката (в случая).
Искрено се надявам и ще се радвам много, ако всички безнадеждно изоставени Шкоди последват съдбата на събратята си, преди да ги е застигнало най-лошото... пък БДЖ-то е карта бита :!:
Nikss
 
Мнения: 594
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Бракувани локомотиви на БДЖ живеят втори живот в Европа

Мнениеот 07 » Нед Фев 15, 2015 12:44 am

Миризмата не идва от кочината, а от прасетата в нея.... Няма стара и нова техника има изправна и неизправна. И по добре втори живот в чужбина от колкото скрап в България
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Бракувани локомотиви на БДЖ живеят втори живот в Европа

Мнениеот xeeshjuli » Сря Апр 22, 2015 8:05 am

Журналята прости пак не са обърнали внимание на тоз аспект - в Чехия има по-стари и от най-старите наши, пък си пътуват редовно и няма проблеми.
Последна промяна Administrator на Сря Апр 22, 2015 8:19 am, променена общо 1 път
Причина: Подписите са забранени.
xeeshjuli
 
Мнения: 1
Регистриран на: Сря Апр 22, 2015 7:36 am


Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта