Блок-влак Русе - Нюрнберг

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Блок-влак Русе - Нюрнберг

Мнениеот Rado » Вто Фев 10, 2015 4:53 pm

Тръгна блок-влак Русе - Нюрнберг

Започна да работи редовна блок-влак линия между пристанищен терминал Русе-изток и германския град Нюрнберг, съобщиха от "Пристанищен комплекс Русе".
Пристанищният комплекс в Русе вече посрещна първия блок-влак с ремаркета в страната. Той е с капацитет 68 товарни ремаркета (трейлери) и ще прави по един двупосочен курс на седмица. Транспортът отнема по три дни във всяка посока, а влаковете са оборудвани със специални двойни покет вагони за транспортирането на полуремаркета, стандартни контейнери, танк контейнери и товарни сменяеми помещения.
В момента от новата услуга се възползват шест фирми, които превозват предимно мебели, електротехника, строителни материали. От компанията определят новия транспорт като уникален интермодален продукт на „ДиБи Шенкер Логистикс“ и „ДиБи Шенкер Рейл“, който съчетава предимствата на железния със сухопътния транспорт и предлага ценова стабилност, 20-процентно намаление на разходите в сравнение с ТИР-превозите, значително намалени вредни емисии и енергопотребление.
„Това е пилотен за България проект, предлагащ новаторско логистично решение, базирано на принципа на интермодалния транспорт. Начинанието се осъществи със съдействието на компаниите Шенкер ЕООД, ДБ Шенкер Рейл България ООД и ПИМК ООД. Очакванията за 2015 г. са за претоварване на около 3000 ремаркета, наречени трейлери, така общият брой обработени ремаркета по двете направления ще възлезе на около 8000, което ще бъде изключителен пробив за българско речно пристанище“, смята директорът на порта инж. Петър Драгошинов.
За тази година дружеството планира разнообразяване на портфолиото на съвкупния си товарооборот. Предвижданията са за 10% ръст на всички обработени в терминалите на комплекса товари, като групата на насипните ще запази достигнатите обеми над 80 процента, а генералните товари се очаква да увеличат относителния си дял до около 20 %. Следвайки приоритета за целенасочена инвестиционна политика, дружеството има намерение през 2015 г. да направи инвестиции в размер на около 1 млн. лева в машини, съоръжения и рехабилитация на пристанищна инфраструктура.


Източник: http://ruse-news.com/tragna-blok-vlak-ruse-nyurnberg/
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

Re: Блок-влак Русе - Нюрнберг

Мнениеот mental » Вто Фев 10, 2015 5:24 pm

4-та заради габарита ли я избягват или поради скоростите и пропускателната и способност?
Аватар
mental
 
Мнения: 231
Регистриран на: Нед Сеп 15, 2013 5:46 pm

Re: Блок-влак Русе - Нюрнберг

Мнениеот rain » Вто Фев 10, 2015 5:30 pm

4та има и габарит и пропускателна способност.
Аватар
rain
 
Мнения: 235
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:33 am
Местоположение: София

Re: Блок-влак Русе - Нюрнберг

Мнениеот mental » Вто Фев 10, 2015 7:15 pm

Какъв им е основния мотив да стоварват камионите още на Русе? Едва ли всичко се разпръсква в различни посоки веднага след Дунав мост... Нали уж имаше преферниални такси за Ro-La, да не би да са ги отменили?
Аватар
mental
 
Мнения: 231
Регистриран на: Нед Сеп 15, 2013 5:46 pm

Re: Блок-влак Русе - Нюрнберг

Мнениеот railjet » Вто Фев 10, 2015 7:21 pm

Наистина интересно, какъв ли е мотивът.?
Да сме чули случайно, че през ден върви сериалът Камъните падат, че са се активизирали свлачища по 4-та, 9-та, 26-та, Комунари-Лозарево? Май не сме..
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Блок-влак Русе - Нюрнберг

Мнениеот NeroN » Вто Фев 10, 2015 8:25 pm

То си има влак с полуремаркета които се движат към Турция. Даже в момента е в Нова Загора.
Този май е нов и товарите може да са за България и за това до Русе.
NeroN
 
Мнения: 361
Регистриран на: Пет Авг 29, 2014 10:53 am

Re: Блок-влак Русе - Нюрнберг

Мнениеот KRAKOMOBILA » Сря Фев 11, 2015 12:12 am

Първо това не е Ro-La влак. Второ габарит за този влак по 4-та няма, както и за Heavy 45 футовите контейнери - именно по този повод и Шенкер и РЦА обикалят през Карбонат. Иначе да - това е друг влак - Турският Ulusoy продължава да си се движи независимо от новият.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 967
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Блок-влак Русе - Нюрнберг

Мнениеот railjet » Сря Фев 11, 2015 9:30 am

А ако беше до Солун, спедиторът щеше ли да разчита на НКЖИ?

http://news.ibox.bg/news/id_941094452
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Блок-влак Русе - Нюрнберг

Мнениеот 07 » Сря Фев 11, 2015 10:04 am

railjet написа:А ако беше до Солун, спедиторът щеше ли да разчита на НКЖИ?

http://news.ibox.bg/news/id_941094452

Спедиторът разчита на превозвач, не на пътна администрация... превозвача избира от къде да мине
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Блок-влак Русе - Нюрнберг

Мнениеот railjet » Сря Фев 11, 2015 11:29 am

Спедиторът няма да е доволен, ако му хвръкнат цените и му се удвои времето. А на превозвача ще му мине мерака като научи за предстоящите прекъсвания....
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm


Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron