Тежък жп инцидент край гара Хитрино на 10.12.2016 г.

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Тежък жп инцидент край гара Хитрино на 10.12.2016 г.

Мнениеот diesel07 » Вто Дек 13, 2016 3:24 pm

Възможно ли е да пуснат транзитния трафик по 28-ма линия?
Последна промяна diesel07 на Вто Дек 13, 2016 4:20 pm, променена общо 1 път
diesel07
 
Мнения: 385
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: Тежък жп инцидент край гара Хитрино на 10.12.2016 г.

Мнениеот NikolaiRG » Вто Дек 13, 2016 4:11 pm

Как се движат пътническите влакове оттам сега? Питам, защото се налага да пътувам Русе - Варна и обратно в събота, а в момента няма как да отида и да питам, на 1500 км от България съм. Благодаря.
Последна промяна NikolaiRG на Вто Дек 13, 2016 4:27 pm, променена общо 1 път
Аватар
NikolaiRG
 
Мнения: 513
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:39 pm
Местоположение: Русе

Re: Тежък жп инцидент край гара Хитрино на 10.12.2016 г.

Мнениеот Rado » Вто Дек 13, 2016 4:16 pm

Някъде прочетох, че хората се прехвърлят с автобуси, но не знам между кои гари.
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

Re: Тежък жп инцидент край гара Хитрино на 10.12.2016 г.

Мнениеот 4и4о ман4о » Вто Дек 13, 2016 4:31 pm

Трансбордирането е между Смл и К.
Аватар
4и4о ман4о
 
Мнения: 508
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:09 pm

Re: Тежък жп инцидент край гара Хитрино на 10.12.2016 г.

Мнениеот railjet » Вто Дек 13, 2016 11:08 pm

Движение до 24 часа.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Тежък жп инцидент край гара Хитрино на 10.12.2016 г.

Мнениеот 07 » Сря Дек 14, 2016 12:29 am

railjet написа:Движение до 24 часа.

48
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Тежък жп инцидент край гара Хитрино на 10.12.2016 г.

Мнениеот railjet » Чет Дек 15, 2016 11:31 am

Това е най-лошата линия в България. Тя е на 150 години и за нещастие в момента е в оригиналното си състояние – минава по същото трасе, с лоши криви и състоянието е ужасно поради липсата на поддръжка“, категоричен бе и зам.-управителят на русенската фирма за производство и ремонт на локомотиви Цветелин Колев. На сайта на дружеството той пусна видеоклипове, които показват как композиции с товарни вагони подскачат по релсите край Хитрино. Той разказа, че по линията Варна – Русе всички стрелки са с топузи, като преди сто години. „На клиентите ни от Швейцария им е много мило и драго да се снимат с тези топузи“, коментира Колев. Той разказа, че в специализирани форуми негови колеги усилено коментирали, че при инцидента в Хитрино скъсаният контактния проводник паднал до вагоните и дал на късо. Напрежението изключило, но след две-три минути някой от диспечерите отново включил тока. „Ако някой наистина е направил това, възможността да се предизвика искра е голяма“, заяви мениджърът на фирмата за производство и ремонт на локомотиви.

Вместо ремонти слагат ограничения

Само превишена скорост не може да доведе до такава трагедия. При здрав път и добра инфраструктура нямаше да падне влакът. Глупаво е и че вместо да се правят ремонти по жп линиите, им е по-лесно да поставят ограничения. Ако по линията имаше поне някаква първична автоматизация, която да следи влаковете, трагедията в Хитрино можеше да бъде избегната, категоричен е зам.-управителят на локомотивната фирма „Експрес Сервиз – Русе“ Цветелин Колев.

От пет години няма ремонт на трасето

Линията е изключително важна, за нея имаше готов проект и рехабилитацията й означаваше качествена връзка между пристанищата Русе и Варна. Така искахме да осигурим качествен превоз на товарите. Покрай трагедията в Хитрино се поинтересувах откога не е правен ремонт на трасето, оказа се, че това не се е случвало повече от пет години, коментира Данаил Папазов.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Тежък жп инцидент край гара Хитрино на 10.12.2016 г.

Мнениеот NeroN » Чет Дек 15, 2016 7:11 pm

Какво ги цитираш тези? Преди малко го слушах един: " ...По ОСМА линия между ЛЮБИМОВО и Гълъбово..."

Какво ли не биха направили и казали, за да отклонят проблема от тях и да го набият на друг. Точно за този случай. То е ясно, че инфрата е мега зле, ама колко влака са минали и минават и колко дерайлират? Скоростта си е намалена, за да не се дерайлира. А когато се превишава- виждаме какво става.

Както казах- ще го пишат на НКЖИ, за да не вземат лиценза на богопомазания превозвач. И така ще се размине и забрави. До другия път...
NeroN
 
Мнения: 361
Регистриран на: Пет Авг 29, 2014 10:53 am

Re: Тежък жп инцидент край гара Хитрино на 10.12.2016 г.

Мнениеот 07 » Пет Дек 16, 2016 12:08 am

Компетентността на медиите
https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 0341364923
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Тежък жп инцидент край гара Хитрино на 10.12.2016 г.

Мнениеот Administrator » Пет Дек 16, 2016 2:00 pm

НКЖИ излезе с позиция за случая с разпространеното видео за състоянието на железния път край гара Образцов чифлик (снимки и видео)

Публикувано : пт, дек 16th, 2016

Представяме ви позиция на ДП НКЖИ във връзка с разпространеното в публичното пространство видео за състоянието на железния път край гара Образцов чифлик:

ПОЗИЦИЯ НА НКЖИ ОТНОСНО РАЗПРОСТРАНЕНИ ВИДЕОКЛИПОВЕ ЗА СЪСТОЯНИЕТО НА ЖЕЛЕЗНИЯ ПЪТ ПРИ ГАРА ОБРАЗЦОВ ЧИФЛИК

Железопътната инфраструктура в страната отговаря на изискванията и нормите на безопасност. При всички случаи на влошаване на състоянието на железния път и съоръженията в дадени участъци от мрежата се приемат превантивни мерки по намаляване на скоростта на движение на влаковете до ниво, при което е гарантирана пълната безопасност на движението, а по приоритетност и финансови възможности се извършват аварийни и неотложни ремонти на участъците с най-влошени параметри.

С финансовия ресурс, с който разполага компанията не е възможно 100% обновяване на жп инфраструктурата, но краткосрочните и дългосрочни усилия на НКЖИ са насочени към нейната безопасност.

Във връзка с разпространените от служител на „Експрес сервиз“ видео клипове за състоянието на железния път при гара Образцов чифлик, пресцентърът на НКЖИ уточнява:

В „Експрес сервиз“ безспорно работят добри професионалисти, които са наясно със състоянието на подвижния състав в железницата. Но разпространението на подобни клипове в този момент от фирма, която е в преки икономически зависимости от частните превозвачи, едва ли е продиктувано от желание за обективност при създалата се тежка и за хората и за железницата обстановка.

Искрено се надяваме, че в близките дни и седмици медиите няма да станат арена на икономически, браншови и други интереси, „безпристрастно“ защитавани от заинтересовани лица.

Обществен дебат за проблемите в жп сектора, разбира се, трябва да има и НКЖИ би се включила в него с цялата сериозност на опита и ресурсите, с които разполага.

За успокоение на българските граждани трябва да уточним:

Експлоатацията на главния коловоз в гара Образцов чифлик през лятото на 2015 г., когато е заснет материалът, от съображение за сигурност на превозите, беше с ограничение на скоростта до 40 км/ч, поради предстоящия механизиран среден ремонт, който беше изпълнен няколко месеца по-късно. След ремонт по текущия път в гарата беше възстановена скоростта съгласно графика за движение на влаковете.
Второто видео е от същия коловоз в гара Образцов чифлик, заснето от противоположната страна на гарата. Плавните двустранни неравности, които се виждат, също са премахнати чрез извършения механизиран среден ремонт.

Най-безспорното доказателство за състоянието на железния път и стрелките са резултатите от обективния контрол на независима пътеизмервателна лаборатория. Последното измерване на пътеизмерителна мотриса ЕМ 120, което беше извършено съвсем скоро – на 15.09.2016 г. и 16.09.2016 г., показва, че техническото състояние на железния път е оценено като отговарящо на изискването на нормативната уредба.

Субективният контрол, като допълващ за оценката на железния път, също допринася за осигуряване на достатъчно ниво на сигурност на превозите – след констатиране на неизправности те се отстраняват своевременно, а при необходимост се налага и временно ограничение на скоростта.

Значимостта на IX–та жп линия, като връзка Дунав – Черно море, винаги е налагало на нейното състояние да бъде отделяно сериозно внимание. Въпреки, че линията между Русе и Каспичан не е включена в програма с европейско финансиране, и въпреки ограничените финансови ресурси, с които разполага ДП НКЖИ, със собствени техника и средства само за последните 6 години (2011-2016) са изпълнени 82,016 км механизиран среден ремонт със смяна на елементи на горното строене. Това е почти 60 % от експлоатационната дължина на рамото Русе – Каспичан.

За същия период, със силите на механизираното поддържане, беше извършено укрепване по ниво и ос на 740 км, т.е. средно по 123 км на година.

В момента, по рамото Сеново – Самуил се извършва започналият тази година ремонт на 41 км железен път – подновяване между Сеново и Просторно, коловозът в гара Просторно, което вече е в ход, и механизиран среден ремонт на 32 км железен път между Просторно – Разград и Разград – Самуил.

През 2017 г. ще се извърши планиран механизиран среден ремонт в междугарието Плиска – Каспичан.

Прилагаме снимки и клипове от 15.12.2016 г. на състоянието на железния път на гара Образцов чифлик, която е обект на разпространените от „Експрес сервиз“ видеоматериали.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Тежък жп инцидент край гара Хитрино на 10.12.2016 г.

Мнениеот 4и4о ман4о » Пет Дек 16, 2016 6:11 pm

http://bultimes.com/vzrivat-v-selo-hitr ... nosni-dej/

И аз да фърля една бомба . :mrgreen:
Аватар
4и4о ман4о
 
Мнения: 508
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:09 pm

Re: Тежък жп инцидент край гара Хитрино на 10.12.2016 г.

Мнениеот 07 » Пет Дек 16, 2016 6:26 pm

4и4о ман4о написа:http://bultimes.com/vzrivat-v-selo-hitrino-be-kontrolirano-meropriyatie-na-tsru-pentagona-izvarsheno-chrez-krilata-raketa-s-tsel-otklonenie-na-obshtestvenoto-vnimanie-ot-podgotvyanite-smartonosni-dej/

И аз да фърля една бомба . :mrgreen:

Деба, на тоя му трябва по спешна психиатрична помощ от колкото на близките на пострадалите....
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Тежък жп инцидент край гара Хитрино на 10.12.2016 г.

Мнениеот 07 » Пет Дек 16, 2016 6:37 pm

skynet написа:http://bultimes.com/grigor-lilov-hitrino-lazhi-i-manipulatsii-galeriya-videa/

Няма ли кой да обясни на другаря Лилов че локомотив може да има и на края на влака (бутащ).... И че на чело на влака са били два локомотива..
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Тежък жп инцидент край гара Хитрино на 10.12.2016 г.

Мнениеот NeroN » Пет Дек 16, 2016 6:43 pm

07 написа:
skynet написа:http://bultimes.com/grigor-lilov-hitrino-lazhi-i-manipulatsii-galeriya-videa/

Няма ли кой да обясни на другаря Лилов че локомотив може да има и на края на влака (бутащ).... И че на чело на влака са били два локомотива..


Не си прави труда. Хората са толкова дълбоко в съня, че не заслужават коментар! :mrgreen:
NeroN
 
Мнения: 361
Регистриран на: Пет Авг 29, 2014 10:53 am

Re: Тежък жп инцидент край гара Хитрино на 10.12.2016 г.

Мнениеот bdz_55-089 » Пет Дек 16, 2016 9:46 pm

НКЖИ да поспрат с хвалбите, че много ми наподобяват на Бойко, дето все се хвалеше какво бил построил и все лентички режеше, пък накрая него го срязаха...Да не бях пътувал скоро по 9-та, че да се вържа на розовите приказки на НКЖИ, ама положението е доста лошо и то не само Русе-Каспичан, а и Каспичан-Варна и точно тези натрупвания на много места водят към драстични увеличеното времепътуване Русе- Варна - над 4 часа и половина, което е недопустимо. А искам да попитам НКЖИ те като отговорна държавна институция какво са направили, за да получи 9-та главна жп линия европейско финансиране и не е ли това и тяхна задача. Не са ли сбъркани приоритетите им, след като ежегодно ровят по 4-та в Балкана, а линиите около Русе са занемарени от години и нищо сериозно не се подхваща- само дребни ремонти на парче от има-няма 10+ години. Специално за Русе-Самуил помня, че през последните 10 години не е имало момент, когато да е нямало нито едно намаление- все някъде нещо се прави и не се довършва или става твърде бавно- ту около Ветово, ту Сеново, ту Просторно. Само Разград- Самуил нещата стоят добре. Какви са причините участъците от 4-та и 9-та линия към Русе, респ. Бяла- Русе и Разград- Русе да са в сравнително лошо, колебливо и лесно повреждащо се състояние?
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Тежък жп инцидент край гара Хитрино на 10.12.2016 г.

Мнениеот plastikat » Пет Дек 16, 2016 11:24 pm

Милчо чете форума и не го кефиш и затова !!!
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Тежък жп инцидент край гара Хитрино на 10.12.2016 г.

Мнениеот bdz_55-089 » Съб Дек 17, 2016 10:08 am

Не бих се изненадал. В България много малко неща почиват на обективна, принципна, основа и почти всичко се прави на шуробаджанашки почин
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Тежък жп инцидент край гара Хитрино на 10.12.2016 г.

Мнениеот Administrator » Вто Дек 20, 2016 12:25 am

Прокуратурата: Влаковата композиция е навлязла в гара Хитрино със 78 км/ч, обвиняват машинистите

Публикувано : пн, дек 19th, 2016

Влаковата композиция е навлязла в гара Хитрино със 78 км/ч, при ограничение на скоростта – 40 км/ч. Това заяви говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова по време на брифинг, на който бяха оповестени резултатите от съдебно-техническата експертиза, назначена след инцидента в Хитрино, при който загинаха 7 души, а друг 26 бяха ранени, цитирана от Агенция Фокус. Прокурор Арнаудова обясни, че данните са за получени вследствие на направената съдебно-техническа експертиза, която показва двойно по-висока скорост на влаковата композиция, което е довело до нейното дерайлиране.

Вследствие на събраните доказателства и преценяването на тяхната тежест, прокурорите от Окръжна прокуратура – Шумен са предприели действия по привличането на двама от машинистите като обвиняеми. Според държавното обвинение кръгът на обвиняемите лица не е изчерпан и предстои събирането на още доказателства. Прокурор Арнаудова обясни, че по-рано тримата машинисти са били настанени в психиатрични лечебни заведения с различни оплаквания, но в момента двамата, на които предстои да им бъдат повдигнати обвинения, се намират в следствения арест. По думите на прокурор Арнаудова, разследването е установило, че третият машинист, намиращ се във втория локомотив, няма обективна възможност да влияе върху скоростта на влака и на този етап на него няма да му бъде търсена наказателна отговорност. Той в момента се разпитва единствено в качеството си на свидетел.
Освен съдебно-техническа експертиза, която показва двойно по-висока скорост от допустимата по закон, с която влаковата композиция е навлязла в гара Хитрино, е извършена и пожаро-техническата експертиза, която в момента е в недовършен етап и представлява първоначално становище за причината за взрива и за пожара. Според първоначалните данни, при последвалото преобръщане и удари между цистерните, една от тях се е разхерметизирала. През отвора, образувал се в долната част на цистерната, започва интензивно изтичане на пропилен. Изтеклият пропилен е започнал да се разпространява във всички посоки. Горимият газ се е разпространил на голяма площ и се е смесил с въздуха. С известно закъснение, което се отчита около 2 минути и половина, настъпва възпламеняване на газовия облак от печка на твърдо гориво, разположена в детска стая на едно от разрушените жилища. По думите на прокурор Арнаудова след възпламеняването на газа, вълната от експлозията се ускорява и предизвиква взривна вълна. Арнаудова и припомни, че тези данни са първоначални и са назначени още много експертизи.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Предишна

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта