Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

Мнениеот Florian » Съб Мар 11, 2017 9:03 am

easy написа:Предлагат тук, защото са проучили и са видели на какъв хал е държавната железница и каква ниска конкуренция има окол нея (няма частни пътнически превози, товарните не са кой-знае-колко) и им е станало ясно, че като предложат да покрият дълговете, да направят една инвестиция в подвижен състав и да си направят и завод покрей това и на всички тука ше им светнат очичките. Т. е., намерили са къде да боцнат. Все пак и в Щатите строят такива заводи, на Индия продават, нормално е да искат и в Европа, особено, ако ще са на такова място и ще имат сериозно влияние в цялата железница. Спомнете си, че наскоро беше и първия влак Китай -- Великобритания. Явно искат навсякъде да се набутат, което не мисля, че задължително е добре за всички (и за нас в частност). А 500/600 млн. лв. едва ли им се вижда голяма цена, за да влязат на пазара в Европа. Ако разсъжадаваме буквално е това.


Долу-горе си е така, с тази разлика, че планът е не да се "покрият дълговете" или "да се дават пари", а да се рефинансират някои задължения + да се натрупат нови задължения - за нови китайски мотриси. Това са чисто финансови далавери, с участието на китайски банки и повишаване на задлъжнялостта на БДЖ. Т.е. вместо на немска банка X, парите вече се дължат на китайска банка Y и съдия-изпълнителите ще разпродават не през 2017, а през 2020 примерно. Слагаме към тази схема и задължителното купуване на точно определени мотриси - без търг и конкурс и то на едностранно посочена от доставчика цена (!!!) - щото, видите ли, те осигурявали парите за кредита :D
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

Мнениеот Driver » Съб Мар 11, 2017 9:20 am

и после дърпане на щесала и няма бдж пп.Удължаване на агонията на болния.
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

Мнениеот stankos » Съб Мар 11, 2017 10:42 pm

Китай е един от малкото източници на нетни финанси и не виждам нищо лошо в това , когато сме поели в една посока да вървим заедно ! Разбира се , че те не са малоумни да изсипат в БДЖ - ПП една крупна сума без да я защитят по някакъв начин ! Обвързването от наша страна трябва да се направи едва след изграждането на въпросния завод и се предоставят преференциални цени за нашия превозвач ! Силно се съмнявам това да се случи , но зависи колко силен е интереса на китайците !
Аватар
stankos
 
Мнения: 464
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

Мнениеот nickytod » Пон Мар 13, 2017 3:35 pm

Florian написа:Долу-горе си е така, с тази разлика, че планът е не да се "покрият дълговете" или "да се дават пари", а да се рефинансират някои задължения + да се натрупат нови задължения - за нови китайски мотриси. Това са чисто финансови далавери, с участието на китайски банки и повишаване на задлъжнялостта на БДЖ. Т.е. вместо на немска банка X, парите вече се дължат на китайска банка Y и съдия-изпълнителите ще разпродават не през 2017, а през 2020 примерно. Слагаме към тази схема и задължителното купуване на точно определени мотриси - без търг и конкурс и то на едностранно посочена от доставчика цена (!!!) - щото, видите ли, те осигурявали парите за кредита :D

Не горе долу, а направо си е така:
Новите китайски влакове за БДЖ идват още догодина

БДЖ би могла да има нови влакове още в началото на следващата година.


"В случай на добро развитие на преговорите с китайския производител CRRC първите електрически и дизелови мотриси би трябвало да пристигнат у нас още в началото на следващата година". Това заяви в интервю за OFFNews транспортният министър Христо Алексиев.

Според него в момента се водят изключително интензивни преговори с китайски банки за осигуряване на кредитна линия, която да обезпечи инвестицията, а България и Китай имат общ интерес проектът да се случи бързо.

Ето и цялото интервю с министър Алексиев:
- Министър Алексиев, за китайски интерес към железниците у нас се говори, мисля, че от 2009 г. Какво е по-различното сега?

- Зная, че и преди години е имало интерес. Сега различното е много сериозният ангажимент на правителството и държавата. Първата среща с китайския производител CRRC бе проведена при премиера Огнян Герджиков и там бе гарантирана пълна подкрепа. След това при нас в министерството бяха проведени редица срещи. Имаме ясна концепция и според мен шансът това да се случи, е много сериозен. Ако стигнем до сделка, ще се решиат в голяма степен проблемите на БДЖ.

Спънката преди години вероятно е била издаването на държавна гаранция, но сега работим по друга схема, тъй като ясно заявихме, че държавна гаранция по сделката не трябва да има - първо, защото самата процедура е тежка и от страна на България като държава и второ, защото трябва да се иска нотификация от страна на Европейската комисия. Подобна процедура би отнела много време. Естествено тази държавна гаранция се отразява на дефицита и трудно би била приета от Министерство на финансите.

- И какво е решението на този проблем?

- В момента се водят разговори с няколко китайски банки и като обезпечение мисля, че ще бъдат приети както активи, така и капиталовия трансфер, който БДЖ получава от бюджета чрез договора за предоставяне на обществена услуга. Защото все пак това е формален документ, който представлява гаранция, че БДЖ ще разполага с тези пари и ще може да погасява задълженията си. Говорим за плащания на целия инвестиционен пакет в рамките на 10-15 години.

- Бихте ли обяснили?

- Периодът на самото рефинансиране вероятно ще е по-кратък, а новият подвижен състав ще бъде под формата на заем или лизинг. Мисля, че ще постигнем разбиране. Доколкото знам неформално са водени разговори с китайски банки, които са много заинтересовани от това проектът да се случи. Следващата седмица ще трябва да доуточним параметрите. Ясно е каква сума е необходима за рефинансирането - 130 млн. евро, но трябва да се изясни другият компонент - подвижния състав, колко мотриси трябват, колко интерсити влака. Тогава ще имаме окончателна сума на този инвестиционен пакет. Говорим за общо 500 - 600 милиона лева. Тук са включени както рефинансирането, така и поръчка и производство на подвижен състав за нуждите на БДЖ, а също и изграждане на производствени мощности за асемблиране на част от този подвижен състав тук в България...

Та-а-а какво казваха за безплатния обяд?

Цялата статия: http://offnews.bg/news/Ikonomika_59/Novite-kitajski-vlakove-za-BDZh-idvat-oshte-dogodina_649578.html
nickytod
 
Мнения: 135
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:05 am

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

Мнениеот railjet » Пон Мар 13, 2017 9:25 pm

Естествено, че приказката за безплатния обяд сервиран от китайците е кифтак! Колколи шарани са се хванали на тази евтина въдичка..
От друга пък страна, обезпечението чрез активи и капиталов трансфер е мощен лост за деглъмизаране на спахнатия труп (чрез еднопосочно минаване отвътре навън през входната врата), так че по-добре е да се случи азиатският вариант.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

Мнениеот plam71en » Пон Мар 13, 2017 11:29 pm

Мисля,че целта им е инфрата,чрез ТПС!
plam71en
 
Мнения: 233
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

Мнениеот Florian » Вто Мар 14, 2017 9:14 am

railjet написа:От друга пък страна, обезпечението чрез активи и капиталов трансфер е мощен лост за деглъмизаране на спахнатия труп

Тук отново има няколко проблема. Чувствам, че обезпечаване на дълг с капиталов трансфер не е много редно, но не мога да го докажа... Като се сетя...
Освен това:
1. Колко години още ще продължава този капиталов трансфер? БДЖ как ще убедят, че ще продължават да го получават още 20 години, примерно?
2. Този капиталов трансфер не е ли с някаква конкретна цел в момента? Примерно - ремонт на локомотиви, ЕМВ, ДМВ и т.н....
3. Един вид - ако трансферът отива изцяло за погасяване на нов кредит от 600млн., тогава ще се блокират много други дейности в бедежето - например екзотичният ремонт на ЕМВ/ДМВ също се гласи да ползва капиталов трансфер. С две думи - при китайския вариант - бедежето забравя за Сименсите и Шкодите. Така ли е?

Вижда ми се малко самоцелно встъпването в нов дълг. Не 15 нови влака ще оправят батака. Новите влакове са някъде по средата на пирамидата на нуждите на БДЖ, а под тях са неща като качествен персонал, добра материална база, ефективен мениджмънт.
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

Мнениеот stankos » Вто Мар 14, 2017 10:40 am

plam71en написа:Мисля,че целта им е инфрата,чрез ТПС!


Няма как подвижен състав за БДЖ-ПП да ангажира по някакъв начин НКЖИ ! По скоро китайците се готвят да превземат пазара на пътническите превози при кончината на БДЖ-ПП , която могат да предизвикат , когато си поискат, ако са най-големия кредитор ! Смятат , че с гаранцията на капиталовия трансфер по договора ще успеят да монополизират и пазара след това !
Аватар
stankos
 
Мнения: 464
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Мар 14, 2017 12:51 pm

Florian написа:Тук отново има няколко проблема. Чувствам, че обезпечаване на дълг с капиталов трансфер не е много редно, но не мога да го докажа... Като се сетя...
Освен това:
1. Колко години още ще продължава този капиталов трансфер? БДЖ как ще убедят, че ще продължават да го получават още 20 години, примерно?
2. Този капиталов трансфер не е ли с някаква конкретна цел в момента? Примерно - ремонт на локомотиви, ЕМВ, ДМВ и т.н....
3. Един вид - ако трансферът отива изцяло за погасяване на нов кредит от 600млн., тогава ще се блокират много други дейности в бедежето - например екзотичният ремонт на ЕМВ/ДМВ също се гласи да ползва капиталов трансфер. С две думи - при китайския вариант - бедежето забравя за Сименсите и Шкодите. Така ли е?
Вижда ми се малко самоцелно встъпването в нов дълг. Не 15 нови влака ще оправят батака. Новите влакове са някъде по средата на пирамидата на нуждите на БДЖ, а под тях са неща като качествен персонал, добра материална база, ефективен мениджмънт.

В случая не става дума точно за обезпечаване на дълг с капиталов трансфер, а за:
В момента се водят разговори с няколко китайски банки и като обезпечение мисля, че ще бъдат приети както активи, така и капиталовия трансфер, който БДЖ получава от бюджета чрез договора за предоставяне на обществена услуга. Защото все пак това е формален документ, който представлява гаранция, че БДЖ ще разполага с тези пари и ще може да погасява задълженията си. Говорим за плащания на целия инвестиционен пакет в рамките на 10-15 години.

Това е рефинансиране на задължения към кредитори чрез кредит от банка, като обезпеченията се прехвърлят към нея. Всякакви гарантирани бъдещи вземания също се приемат за обезпечение. Гарантираните вземания на БДЖ съгласно договора за предоставяне на обществена услуга са до 2022г. /още 5 години/ в размер на около 200 млн. лв. годишно, или 1 млрд. лв.
Сименсите, 46-ците и 6-ците със сигурност ще ги ползват, защото CRRC имат опит със Сименс - закупен лиценз за производство на Velaro през 2008г. под името CRH3, и високоподови КПВ CRH6 до 200км/ч. на базата на Desiro Rus. През 90-те години са произвеждали локомотиви на базата на румънските 40-ки и 60-ки. В завода за сглобяване в България със сигурност ще може да се прави и ремонт. А с "оптимизацията" на персонала китайците ще се справят бързо - Бунев вече играе в техния отбор :mrgreen: И една любопитна подробност - произведените от CRRC CRH3 са повече от Velaro произведени от Сименс.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

Мнениеот nickytod » Вто Мар 14, 2017 12:58 pm

Инфрата е стратегически актив на държавата и няма как да се даде в частни ръце. Ако не греша, трябва да е в забранителния списък за приватизация.

Целта на китайците е европейския пазар. Дреме им на тях за нас. Ние сме нещо като кросното, което им трябва да си изтъкат платното. Четох и мнения, че това тяхно инвестиционно намерение в България е чисто и просто тактически маньовър за пред чехите, защото преговорите на китайците с тях са зациклили здраво.
nickytod
 
Мнения: 135
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:05 am

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

Мнениеот Florian » Вто Мар 14, 2017 6:08 pm

ivajlo_nikolov написа: Гарантираните вземания на БДЖ съгласно договора за предоставяне на обществена услуга са до 2022г. /още 5 години/ в размер на около 200 млн. лв. годишно, или 1 млрд. лв.


ОК, де, нека да са по вземанията по договора. И какво - ще обслужват кредита с парите от държавата 5 години. А оперативните разходи с какво ще ги покриват тогава? Нали в момента разчитат изцяло на субсидията, за да вържат гащите? Ако държавните пари отиват за погасяване на дълг, тогава с какви пари ще плащат за заплати, ток и инфра?
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

Мнениеот stankos » Вто Мар 14, 2017 7:18 pm

Китайските влакове ще са супер икономични , а и БДЖ ще се напънат в привличането на клиенти и по-големи приходи от продажби на билети ! :mrgreen:
Аватар
stankos
 
Мнения: 464
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

Мнениеот ПЖИ43в » Вто Мар 14, 2017 8:23 pm

Ама,не трябваше ли отдавна да има високо скоростна ж. п. магистрала между Пекин и Лондон и да се движат влакове по нея ,минаващи през Истанбул и София :roll: :P :mrgreen:
ПЖИ43в
 
Мнения: 374
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

Мнениеот ivajlo_nikolov » Сря Мар 15, 2017 12:09 pm

Отсечката на китайска територия е на практика изградена. От Пекин до Урумчи /3160км./ линията е за 300-350км/ч., с изключение на отсечката Баоджи - Ланджоу /400км./, на която пуска е тази година, и 92% от нея са мостове и тунели на височина 3000-3600м. В тази отсечка влаковете минават по старата линия. От Урумчи до Хоргос - граница с Казахстан линията през Тян Шан е в експлоатация, конвенционална, до 200км/ч. В Узбекистан Ташкент - Бухара е готова /за 220км/ч./ и се обслужва с Талго. В Иран Техеран-Машхарад пуска е тази година, а в Турция е готова Истамбул /Пенедик/-Анкара. Моста Явуз Султан Селим над Босфора е готов, а ж.п. линията порез него ще е готова през 2019г. Проблема е езерото Ван - фериботното преминаване ще се премахне....когато се реши кюрдския проблем.
А товарното движение Китай - Лондон вече ни заобиколи.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

Мнениеот Administrator » Пон Мар 20, 2017 10:33 am

Служебният транспортен министър Христо Алексиев: До лятото приключваме сделката с китайските инвеститори за БДЖ

Николета ЦВЕТКОВА, 20.03.2017 г.

Мотрисите „Сименс" и новият подвижен състав ще са гаранция по заема

- Г-н Алексиев, стана ясен вече инвестиционният пакет на Китайския консорциум CRRC. Докъде стигна работата по него и какво предстои
- Работи се много интензивно. Имаме по няколко срещи всяка седмица с представителите на консорциума. Вече са уточнени техническите параметри на инвестиционния пакет. Той включва рефинансиране на част от заемите на БДЖ, поръчка на нов подвижен състав и производството и асамблирането му в България. Идеята е базата да има възможност да произвежда нужните влакове и за региона. Техническите детайли вече са почти уточнени. Следващата седмица ще започнат срещи с няколко китайски банки, които ще финансират инвестиционния пакет. На тях вече са изпратени необходимите документи, за да могат да се запознаят с тях.
- Държавата как ще участва в тази инвестиция и ще има ли нужда от нотификация от Брюксел?
- Не се предвижда нито издаване на държавна гаранция, нито заем. Инвестицията ще е под 4юр-мата на заем на БДЖ, като той ще се гарантира по два начина. Единият е с активи на БДЖ, а другият е чрез капиталовите плащания, които дружеството получава ежегодно от държавата. Идеята е именно с тях да се изплащат лизинговите вноски, а размерът е 35 млн. лв. Срокът за заема ще е между 10 и 15 години, а направените калкулации от нас показват, че за да се покрият разходите по този лизинг в този период са нужни между 35 и 45 млн. лв. на година. Поискали сме от Министерството на финансите увеличение на капиталовия Tpaнсфер с 10-15 млн. лв. Заявили сме, че държавни заеми или гаранции не могат да бъдат дадени. Едната причина е влиянието им на външния дълг на страната. Втората е необходимостта от нотификация от Брюксел, което отнема страшно много време.
- Какви активи ще бъдат заложени за гаранция?
- Едните активи ще са мотрисите „Сименс", защото с част от средствата ще се рефинансира заемът, с който те са купени. Отделно ще бъдат заложени новите 20 мотриси и 15 влака интерсити, които ще бъдат произведени. БДЖ има спешна нужда от мотрисните влакове. По първоначални данни, след сключване на договора ще са нужни поне 12 месеца за произвеждането на първите 5-6. За другите ще са нужни още година или 18 месеца, но когато има нещо готово, то ще може да се пуска в експлоатация. За производството на интерсити влаковете са нужни около 2 години. Но те ще са ни необходими предимно 2020-2021 г., когато ще приключат големите проекти по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура". Тогава ще има жп линии, позволяващи скорост 160-200 км/ч. И ще са нужни новите влакове, които да могат да се движат толкова бързо, като така ще се вдигне и нивото на услугата на железницата. Относно базата на първо място ще се проверят възможностите за ползване на наличните мощности на БДЖ. Освен това има много пустеещи територии, които могат да се използват за нови цехове. Железницата има много свободни терени, които в момента не се ползват по предназначение.
- В какви срокове очаквате да приключи сделката?
- Не мога да дам точен и конкретен срок, защото предстоят преговори с няколко банки. Аз съм помолил разговорите да се провеждат с ускорени темпове. Тази инвестиция ще доведе до голяма степен до промяна в плановете и програмата на БДЖ, затова съм апелирал за интензивни преговори. Надявам се възможно най-бързо да приключи сделката, може би ще трябва около 3 месеца. Задължително трябва най-късно до средата на годината тя да е завършена.
- Ще участва ли Световната банка в подготовката на рефинансирането на заема на БДЖ?
- Те ще бъдат привлечени като консултант на министерството. Ще ни окажат помощ за оздравяването на жп сектора и ако е нужно, в подобряване на договора с държавата на превозвача, както и с Национална компания „Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). И ще съдействат за рефинансирането на заема на железницата. Стигнали сме до обсъждане на заданието, но което ще работи. Може би до 2-3 седмици преговорите ще приключат. Трябва да отбележа още нещо. В момента преговаряме със Сръбските железници, защото имат да ни връщат дълг от 13 млн. лв., който трябва да си вземем. Съгласни сме дори на цесия, но да получим парите веднага, може да се откажем например от лихвите, но да получим главницата веднага. Защото той е от много дълго време и не е ясно дали държавата изобщо ще го вземе, ако не се настоява за това. А и това са свежи пари, които ще влязат в железницата.
- Защо е нужно рамково споразумение за доставка на части за ремонт и какво ще включва то?
- Рамковото споразумение е много подходящо, когато става въпрос за регулярни дейности, каквито са доставките на резервни части за ремонт на подвижен състав. Те няма да са с една фирма, а ще има по няколко компании за различен тип част. Но с подобни договори е много удобно да се работи, когато са нужни спешни доставки. Защото се изпраща оферта към класираните фирми за дадена част и доставката може да се върне много бързо. Така няма да се забавя ремонтът и поддръжката на локомотиви и мотриси, което от своя страна оказва влияние на изпълнението на графика за движение на влаковете. Стойността на доставките не е много висока, но е важно да се правят навреме. А преди да се стигне до рамково споразумение, ще се проведе търг, като вече съм разпоредил да се подготвят документи за процедурата.
- След като прекратихте едно подобно споразумение за ремонти на НК "Железопътна инфраструктура", има ли започнати нови процедури?
- Има няколко важни търга, които трябва да бъдат проведени и те са свързани със спешни ремонти на няколко отсечки. Документация вече е подготвена и до няколко дни трябва да започнат процедурите. Трасетата, по които трябва да започне обновяване, са Стара Загора -Змейово и Люляково- Дъскотна. Те бяха предвидени за ремонт по рамковото споразумение, сега ще се направят търгове и се надяваме да получим по-добри ценови оферти. А проектите ще се финансират с пари от бюджета на железопътната компания, които също са капиталов трансфер.
- По какви други проекти работи още железопътната компания?
- НКЖИ изготви инвестиционна програма за период от 5 години. Идеята е работата на компанията да бъде концентрирана по линии, които имат и за в бъдеще ще имат сериозен товаропоток, а при тях липсва капацитет или скоростите са намалени. Целта се инвестирайки 5 години от държавния бюджет да се вдигнат параметрите и да се подобри състоянието на тези отсечки. Става въпрос за трасетата Русе- Варна, Карнобат-Синдел и част от линията София - Варна. Всички анализи показаха, че тези направления са най-рентабилни и бизнес ориентирани. За 5 години инвестицията ще е около 500 млн. лв. Разбира се, ще продължи поддръжката на останалите трасета. Генералният директор на компанията ще изготви програма за 18 месеца, използвайки механизацията на НКЖИ и кариерата на компанията да бъде направен ремонт навсякъде, където има намаления на скоростта. Такива отсечки в момента са около 60-70, а откъде ще започнат ще реши компанията и това ще стане ясно от плана й. За тях ще се работи с парите, които дружеството получава от инфраструктурни такси в размер на около 80 млн. лв. годишно.

***Визитка - Христо Алексиев има магистърска степен по „Международни икономически отношения" и „Управление на международни проекти" от Университета за национално и световно стопанство. Завършил е и „Политология" в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски".- Бил е в управителния съвет на „Информационно общество 2001", а между 2002 и 2005 г. е експерт в кабинета на министъра на транспорта . От 2007 г. заема поста заместиик-генерален директор в ДП Национална компания „Железопътна инфраструктура". С малки прекъсвания остава на поста до януари 2017 г., когато е назначен за служебен министър на транспорта .***Ще искаме увеличение на капиталовия трансфер от Министерството на финансите

ГРЪЦКИЯТ ВЕСТНИК „КАТИМЕРИНИ”:

Китайците искат БДЖ в „железния” Път на коприната

Агенция Монитор - неделя, 19-03-2017 - 10:06

Китайският интерес да се инвестира в БДЖ е част от плановете на Пекин за изграждане на „железен” Път на коприната от Азия за Европа през България, пише гръцкият в. „Катимерини”.

Изданието цитира информациите за офертата дадена от китайския производител на подвижен състав CRRC към българския държавен железопътен холдинг и намеренията му да помогне със 130 млн. евро за оздравяването на БДЖ. Предложението на Пекин към нашата компания е в рамките на плана му OBOR (One Belt One Road) и има връзка с китайските инвестиции в най-голямото гръцко пристанище Пирея. С навлизането на CRRC в България се създават предпоставки за дублиране на морския път от Азия към Европа със сухопътен, допълва вестникът.

Според „Катимерини” китайските планове за железниците в България могат най-малкото да не срещнат разбиране от ЕК. Гръцкото издание припомня случая с разследването на сделката между Унгария и Китай на стойност 1,9 млрд. евро за модернизация на жп линията Белград - Будапеща, която се финансира от китайската държавна експортно-импортна банка.


Източник: Монитор
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

Мнениеот Nikss » Нед Мар 26, 2017 3:00 am

Г-н Алексиев явно само птички и пчелички са му в главата... истински важните неща - майната им, те не са важни... :evil:
Nikss
 
Мнения: 594
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Апр 07, 2017 8:49 pm

Някой от Мин. на транспорта може ли да каже дали китайците дават някакви признаци за напредък, по предложеното от тях споразумение или и те изчакват новото правителство, за да продължат преговорите ?
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 723
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

Мнениеот stankos » Съб Апр 08, 2017 8:41 pm

Няма смисъл да се преговаря с правителство , на което му остава по-малко от месец ! Покрай доставката на нови китайски автобуси за София може да се сдобием и с китайски влакове за БДЖ ! Схемата е утвърдена вече .
Аватар
stankos
 
Мнения: 464
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

Мнениеот Nikss » Пет Апр 14, 2017 4:41 pm

Тя железницата загуби смисъл още на 26.03.2017 г. късно вечерта... zae*i sve...
Прост народ - калпава държава. Да му едът на Бойко...
Nikss
 
Мнения: 594
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

Мнениеот 07 » Пет Апр 14, 2017 11:14 pm

Nikss написа:Тя железницата загуби смисъл още на 26.03.2017 г. късно вечерта... zae*i sve...
Прост народ - калпава държава. Да му едът на Бойко...

С Боко и без него - все тая. Който и да беше на негово място, ако 2009-2013 беше налял парите вместо в магистрали във ЖП инфраструктура - повече нямаше да бъде избран. Първо заради калпавия матрял, който предпочита да пърпори със 20+ годишния си курник по магистралата, заредил с полу легално гориво, че да не се мине, вместо да се качи на влак. После и заради участниците в лапачката, която от пътищата е доста по сериозна от колкото от ЖП строителството...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 5 госта