Страница 1 от 4

Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

МнениеПубликувано на: Пет Мар 03, 2017 10:57 pm
от Administrator
Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

Публикувано : пт, мар 3rd, 2017

Инвестиции от 500 млн. лева са предложили китайски инвеститори с цел спасяване на БДЖ. За новината първо съобщи премиерът Огнян Герджиков, който поясни, че една от най-големите фирми в света проявява незрял интерес към България като иска да направи завод за локомотиви, мотриси и вагони у нас. Министърът на транспорта Христо Алексиев посочи, че инвестицията от азиатската държава за родните железници може да е около 500 млн. лв., но може и да се повиши, защото включва и рефинансиране и преструктуриране на сегашните задължения на БДЖ. В момента се изчислява какви са нуждите на БДЖ в дългосрочен план (15 години) от нов подвижен състав.

Китайски инвеститори в БДЖ са склонни да осигурят няколко неща. Първо, рефинансиране на дълга на държавните железници от 260 млн. към облигационерите. Второ, финансиране за изграждане на нов подвижен състав в България. Първоначално те могат да финансират цялата сума за нов подвижен състав и тя да бъде изплатена във времето. Става дума за период от 10 години.

Идеята е на китайците да се плаща с капиталовия трансфер (парите, които държавата отпуска за БДЖ за извършването на обществената услуга) към БДЖ и китайските инвеститори приемат това като достатъчна гаранция. Водени са вече конкретни разговори. Коментиран е този инвестиционен пакет. Те проявяват интерес. Алексиев очаква от тях писмо за инвестиционно намерение, за да се реализира този инвестиционен пакет. Друг вариант е да се създаде смесено дружество, но засега не се коментира този вариант.

Източник: ЕПБЖ

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

МнениеПубликувано на: Съб Мар 04, 2017 12:19 am
от assen
Субсидията за обществената услуга е интересен начин да се "обезпечи" дълг. Още по-интересно обаче би станало, ако след това се появи конкурент за нея - било цялата, било отчасти. Но китайците са свеж полъх определено, дано измислят нещо полезно за железницата.

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

МнениеПубликувано на: Съб Мар 04, 2017 12:30 am
от 07
assen написа:Субсидията за обществената услуга е интересен начин да се "обезпечи" дълг. Още по-интересно обаче би станало, ако след това се появи конкурент за нея - било цялата, било отчасти. Но китайците са свеж полъх определено, дано измислят нещо полезно за железницата.

Ами точно че няма конкуренти за сега. Държавата ще обяви конкурс за 10-15 - 20 години, като гарантира еди си какви пари годишно, печелят тези който знаят предварително, и всичко е "честно и законно"

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

МнениеПубликувано на: Съб Мар 04, 2017 11:30 pm
от plam71en
Не вярвайте много на китайците.Те повече и от нас обещават.

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

МнениеПубликувано на: Нед Мар 05, 2017 10:22 am
от Florian
07 написа:
assen написа:Субсидията за обществената услуга е интересен начин да се "обезпечи" дълг. Още по-интересно обаче би станало, ако след това се появи конкурент за нея - било цялата, било отчасти. Но китайците са свеж полъх определено, дано измислят нещо полезно за железницата.

Ами точно че няма конкуренти за сега. Държавата ще обяви конкурс за 10-15 - 20 години, като гарантира еди си какви пари годишно, печелят тези който знаят предварително, и всичко е "честно и законно"


Не може да се обяви конкурс за толкова години, нито държавата може да гарантира каквито и да е било пари.
Причината е много проста - когато договорът за обществена услуга изтече след няколко години, БДЖ няма да има гарантираните приходи, които има сега. Отсега държавата не може да обещае, че и следващата обществена поръчка ще бъде спечелена от БДЖ като единствен кандидат.
В тази връзка, не е възможно гаранцията да е субсидията.
Тези схеми малко наизуст си ги говорят, без анализ на действащото законодателство. Тук не е като в Китай - такива решения да се взимат набързо, на едро и от един властови център. Тук е необходим консенсус между всички партии, синдикати, тарикати и т.н., а след това и одобрението и на ЕК. Виждате, че една концесия на летище тук е повод за безкрайни дебати и процедури, а какво остава за не по-малко стратегически обект като БДЖ.

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

МнениеПубликувано на: Пон Мар 06, 2017 1:04 pm
от Achtung
Наистина има доста законови пречки пред така обявеното намерение, но CRRC са най-големите производители на железопътен подвижен състав в света. Оборота им в този сектор е по-голям от тези на Бомбардиер, Сименс, Алстом и Хитачи взети заедно. Очевидно имат интерес да стъпят сериозно на европейския пазар и задължение е на власт имащите, да направят всичко възможно за да привлекат подобна инвестиция. Мисля, че това е шанса който нямаме право да пропускаме.

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

МнениеПубликувано на: Пон Мар 06, 2017 5:40 pm
от railjet
Китайчовците се научиха да произвеждат всякакви евтини джуджурии, но не знам дали ще направят нов влак по-качествено от Сименс,Алстом и Бомбардие. По-сложно е от сглобяването на айфона и кухненската печка.

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

МнениеПубликувано на: Пон Мар 06, 2017 9:09 pm
от ivajlo_nikolov
И аз не знам дали правят влакове по-качествено от Сименс,Алстом и Бомбардие, но знам, че преди 10 години CRRC правеха по лиценз на Хитачи това, което се движеше с 300 км/ч., а преди 5 години вече произвеждаха собствения CRH 380, който се движи с 350 км/ч.. И още нещо - за 13 години CRRC са произвели над 1200 броя 8 и 16 местни ЕМВ за скорост над 250 км/ч. Също така произвеждат за износ в Малайзия най-бързите ЕМВ на междурелсие 1000 мм. - Vmax=175 км/ч.

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

МнениеПубликувано на: Сря Мар 08, 2017 9:17 am
от Florian
Да, голяма работа са китайците - спор няма.
Хайде сега да се върнем на темата - някой сеща ли се за някакво конкурентно предимство на БГ пред съседните Румъния или Унгария?
Добре и съвременно образовани специалисти, липса на корупция, хубава инфраструктура... Кое е предимството на България?
(по-ниските заплати не са фактор, защото високотехнологични влакове не се правят от ниско платени специалисти).
И защо китайците да предпочетат България, ако искат да стъпят в ЕС с производство?

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

МнениеПубликувано на: Сря Мар 08, 2017 11:32 am
от stankos
Освен да ни обичат и да искат да ни таковат аз за друго се не сещам ! ;)

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

МнениеПубликувано на: Сря Мар 08, 2017 1:19 pm
от vlado
Нямайте съмнение, китайците много добре са си направили сметка защо точно тук, защо точно това и защо точно сега. Затова и ние като държава също трябва добре да си направим сметката и ако е в наша ползва, и това не противоречи на европейското и национално законодателство, без да търсим под вола теле и да си задаваме излишни въпроси, да приемем тази инвестиция.

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

МнениеПубликувано на: Сря Мар 08, 2017 2:43 pm
от Florian
vlado написа:Нямайте съмнение, китайците много добре са си направили сметка защо точно тук, защо точно това и защо точно сега. Затова и ние като държава също трябва добре да си направим сметката и ако е в наша ползва, и това не противоречи на европейското и национално законодателство, без да търсим под вола теле и да си задаваме излишни въпроси, да приемем тази инвестиция.

Аз съмнения в сметките им нямам. Именно затова казвам, че те не са си направили сметката за такава инвестиция в България. А медийният шум е просто медиен шум + желание за командировки + желание за предизборни дивиденти. При пристигането на първият китайски долар в БДЖ, аз ще си посипя главата с пепел, ще си скъсам дипломата и ще науча стихотворение на китайски и ще пусна клип как го декламирам :D

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

МнениеПубликувано на: Сря Мар 08, 2017 2:57 pm
от railjet
И аз мисля, че е предизборен кифтак. Китайците вече идваха два пъти официално. Огледаха две депа, уплаши им се окото и си заминаха. А разни министърчета ни спрегнаха веднага стихчето за "сериозно инвестиционно намерение". Де го оня с високоскоростния влак София-Бейджинг?

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

МнениеПубликувано на: Сря Мар 08, 2017 2:58 pm
от 07
БДЖ не струва 500 000 000 лева, дори и без дълговете.... А колкото до производството на ТПС в България, достатъчно е някой да прочете причините за подпалването на няколко локомотива след ремонт и няма и пазач на ЖП фабрика да наеме от България

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

МнениеПубликувано на: Сря Мар 08, 2017 3:38 pm
от vlado
Ще поживеем, ще видим...

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

МнениеПубликувано на: Чет Мар 09, 2017 4:51 pm
от vlado
Китайската CRRC официално поиска да строи завод за влакове в България

Компанията е готова да покрие старите задължения на закъсалата БДЖ

Изображение

Kитайският индустриален концерт CRRC официално обяви намерението си да инвестира в нов завод за сглобяване на електрически и дизелови мотрисни влакове в България. Това става ясно от инвестиционно намерение, връчено от представители на компанията на служебния министър на транспорта Христо Алексиев.


Предложението, което миналата седмица беше обявено от премиера Герджиков и транспортния министър, включва рефинансирането на старите задължения на „Холдинг БДЖ“ ЕАД в размер на 130 млн. евро и финансиране на доставка на нови електрически и дизелови мотрисни влакове в размер на 170 млн. евро, съобщават от министерството на транспорта.

Гигантът е предложил и доставка на нов подвижен състав, в съответствие с европейските стандарти и българските изисквания за сертификация. Подвижният състав ще бъде доставен своевременно спрямо спешните нужди на БДЖ и с високо съотношение цена-производителност.


В инвестиционното намерение са посочени решения за стратегическо съвместно сътрудничество, включващи предоставяне на пакет от високи технологии, финансиране, инвестиции, обучение и услуги. Следващият етап в двустранните отношения е сформирането на работна група с участието на представители на МТИТС, БДЖ, CRRC и китайски финансови институции.

Припомняме, че миналата седмица служебното правителство обяви, че CRRC е готова да инвестира 500 млн. лв., като сумата може да достигне до 600 млн. лв. при определени условия. Китайският производител на железопътен състав има готовност да финансира изграждане на новия подвижен състав чрез схема, подобна на лизинг в период от десет години. Инвестицията ще бъде изплащана чрез капиталовия трансфер на държавата към БДЖ, а CRRC приема това като достатъчна гаранция, за да кредитират жп компанията.

Източник: Economic.bg

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

МнениеПубликувано на: Пет Мар 10, 2017 10:27 am
от nickytod
Нали се сещате, че няма такова нещо като безплатен обяд. Да видим какви жабета ке ги ручаме.

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

МнениеПубликувано на: Пет Мар 10, 2017 11:12 am
от Achtung
viewtopic.php?f=20&t=1222

В края на ноември миналата година, пуснах тази новина с идея за по-широка дискусия около продуктите на CRRC и стъпването им на европейския пазар. Няколко месеца по-късно, явно преговорите за закупуването на Шкода Транспорт са зациклили или с официалното подаване на това инвестиционно намерение към България, китайците се опитват да направят чехите по-отстъпчиви. Където и да е сиренцето в капана, факт е, че CRRC искат парче от Европейския пазар и имат нужните пари. За Бомбардие, Сименс, Алстом ние сме просто място където трябва да си сертифицират новите локомотиви, с които DB и RCA да вземат пазарен дял от БДЖ до пълната победа на отворения пазар на жп превози. Тоест извън това няма да вложат и 1лв в България. Според мен предложението на китайците е максимума на който може да се надяваме.

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

МнениеПубликувано на: Пет Мар 10, 2017 11:49 am
от Florian
Achtung написа:http://www.bgrail.eu/forum/viewtopic.php?f=20&t=1222

В края на ноември миналата година, пуснах тази новина с идея за по-широка дискусия около продуктите на CRRC и стъпването им на европейския пазар. Няколко месеца по-късно, явно преговорите за закупуването на Шкода Транспорт са зациклили или с официалното подаване на това инвестиционно намерение към България, китайците се опитват да направят чехите по-отстъпчиви. Където и да е сиренцето в капана, факт е, че CRRC искат парче от Европейския пазар и имат нужните пари. За Бомбардие, Сименс, Алстом ние сме просто място където трябва да си сертифицират новите локомотиви, с които DB и RCA да вземат пазарен дял от БДЖ до пълната победа на отворения пазар на жп превози. Тоест извън това няма да вложат и 1лв в България. Според мен предложението на китайците е максимума на който може да се надяваме.


За това става въпрос :)
С тази разлика, че инвестициите в Шкода и в БДЖ нямат нищо общо - и като параметри, и като качество и чехите могат само да се позабавляват с китайските "преговори". Нека пробват и в Гърция или Латвия, ако желаят - примерно :)

Re: Китайци спасяват БДЖ с 500 млн. лева

МнениеПубликувано на: Пет Мар 10, 2017 3:48 pm
от easy
Предлагат тук, защото са проучили и са видели на какъв хал е държавната железница и каква ниска конкуренция има окол нея (няма частни пътнически превози, товарните не са кой-знае-колко) и им е станало ясно, че като предложат да покрият дълговете, да направят една инвестиция в подвижен състав и да си направят и завод покрей това и на всички тука ше им светнат очичките. Т. е., намерили са къде да боцнат. Все пак и в Щатите строят такива заводи, на Индия продават, нормално е да искат и в Европа, особено, ако ще са на такова място и ще имат сериозно влияние в цялата железница. Спомнете си, че наскоро беше и първия влак Китай -- Великобритания. Явно искат навсякъде да се набутат, което не мисля, че задължително е добре за всички (и за нас в частност). А 500/600 млн. лв. едва ли им се вижда голяма цена, за да влязат на пазара в Европа. Ако разсъжадаваме буквално е това.