Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот semafor » Пон Сеп 10, 2018 9:34 am

railjet ще е много доволен :D :D Аз пък снощи в една от многото жп.групи във Фейсбук срещнах доста противоречива информация, че горялата 42 081 била купена от... Ковачки :shock: Дали има нещо вярно или е някаква спекулация? Ако наистина я е купил поне има шанс тая машина да тръгне, че иначе... :?
semafor
 
Мнения: 231
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот Administrator » Пон Сеп 10, 2018 2:04 pm

Александър Манолев - от с. Кулата през 'Булгартабак' до министър на транспорта

10 септември 2018

Кой е Александър Манолев, когото премиерът предложи днес за министър на транспорта?

Манолев е роден през 1976 г. в село Кулата, Петричко, където завършва Професионалната гимназия по икономика и туризъм „Проф. д-р Асен Златаров“ с профил „Счетоводство и Контрол“. Баща му Димитър Манолев е митничар и дългогодишен кмет на селото. Неговата майка е учителка по история.

През 90-те години Александър Манолев заминава да следва в Англия и завършва икономика в University College London. Специализирал е още "Управление на структурни проекти на ЕС”, "Бизнес Комуникации и Връзки с медиите” и „Инвестиции в развиващи се пазари" в Унгария, Чехия и Англия.

Манолев започва професионалната си кариера в Националното сдружение на общините, където отговаря за подготовката на проекти за европейско финансиране. През 2002 г. става директор по търговските въпроси в "Транскарт" АД. От май 2004 г. до май 2005 г. е директор "Интеграция и развитие" в ЗАД "Булстрад Виена Иншурънс Груп" АД.

От 2009 г. до 2011 г. Александър Манолев е в борда на директорите на "Булгартабак холдинг" АД. Той работи и като ръководител дирекция "Мобилтел" ЕАД.

През 2015 г. е назначен за зам.-министър на туризма, а година по-късно оглавява Агенцията за метеорологичен контрол и технически надзор.

Той председателства агенцията до 2017 г., когато е избран за народен представител от гражданската квота в листата на ГЕРБ от Сандански с огромен брой преференции.

Източник: Offnews
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот Nikss » Пон Сеп 10, 2018 2:49 pm

Тоз чиляк си няма и понятие за какво иде реч в транспортния бранш. Ама на, тия дето си ги избраа да им едът л*****а.

semafor написа:railjet ще е много доволен :D :D Аз пък снощи в една от многото жп.групи във Фейсбук срещнах доста противоречива информация, че горялата 42 081 била купена от... Ковачки :shock: Дали има нещо вярно или е някаква спекулация? Ако наистина я е купил поне има шанс тая машина да тръгне, че иначе... :?

Ше му дадем бонус 44 074 :lol:
Nikss
 
Мнения: 594
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот semafor » Вто Сеп 11, 2018 8:57 am

Назначението му не е случайно. На автомафията и на Алфалт паша в това министерство им трябва именно послушко дето ще действа без да задава въпроси. Този бил зам.министър на туризма, шеф в Мтел, в Булгартабак, на Агенцията чието изписване журналята са объркали и накрая хоп - министър на транспорта. Това като с онази на външните работи дето беше шеф, министър и зам.министър на половината институции в тая държава и явно е някакъв универсален вундеркинд разбиращ от абсолютно всичко във вселената. Сега е ясно - тотално засиране на жп-то, теманета пред рейсаджии и тираджии щото тол системата трябва да се окаже ефективна, харизване на Летище София на който трябва и така нататък и така нататък :evil:
semafor
 
Мнения: 231
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот ilia_bdz » Чет Сеп 13, 2018 4:10 pm

Манолев няма да е министър на транспорта, плаши със съд заради публикации
Мъжки разговор:
"Имах открит, мъжки разговор с премиера (Бойко Борисов - б.р.) и с ресорния вицепремиер Валери Симеонов, получих над 6700 преференции и подобни твърдения в кавички никога не са били тема. Явно точно сега е моментът да се атукава, разбирам каква щета се цели да се постигне и не мога да го допусна. Смятам, че в годините, в които съм трупал опит в частния сектор, ще съм полезен и в публичния", каза Манолев на специално насрочената пресконференция в Министерски съвет, на която не отговори на въпроси след краткото си изявление.
Като прагматичен човек реших, че това е най-правилната стъпка в тоя момент, предстои да се срещна с адвокати, за да обсъдим следващите си стъпки, заяви настоящият заместник-министър на икономиката.
По отношение на настоящия си зам.-министерски пост чака решението на Бойко Борисов.
"За себе си не искам да вземам решения под емоция, а и в крайна сметка това е решение на премиера", лаконично каза Манолев.Sponsored Links -Блиц
ilia_bdz
 
Мнения: 111
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:47 pm

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот Administrator » Пон Сеп 17, 2018 12:53 pm

Росен Желязков е новата номинация за министър на транспорта

Росен Желязков е настоящ шеф на Комисията за регулиране на съобщенията и бивш главен секретар на Министерски съвет

Росен Желязков е новата номинация за министър на транспорта. Това стана ясно след заседание на Коалиционния съвет. Желязков е настоящ шеф на Комисията за регулиране на съобщенията и бивш главен секретар на Министерски съвет.

Коалиционният съвет предлага спешна среща с президента Румен Радев заради подписването указа за освобождаването на Младен Маринов като главен секретар на МВР. Според коалиционните партньори забавянето може да е умишлено.

„Надявам се тази седмица да бъдат гласувани новите министри и да не се допуска криза, защото няма нужда от скандали. Президентът може да си има негово мнение, но в крайна сметка – не е той човекът, който ще определя кой влиза в изпълнителната власт и кой не. Надявам се, че той ще направи своя правилен избор и ще даде възможност на Младен Маринов да бъде кандидат за министър”, коментираха след заседанието.

Първата кандидатура за министерското кресло в транспортното ведомство беше на Александър Манолев, но той отказа да заеме длъжността.

Източник: БТВ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот semafor » Вто Окт 02, 2018 5:06 pm

Из интернет пространството се носят някакви слухове за електрификация на 83 линия :o Има ли нещо вярно или е поредната журналистическа измислица за печелене на кликвания?
semafor
 
Мнения: 231
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот vlado » Пон Ное 05, 2018 6:10 pm

Развитието на железопътната връзка "Солун – Кавала - Александруполис – Бургас – Варна - Русе"
от 02.11.2018, Автор: Инфраструктура.бг

Министър-председателят Бойко Борисов и гръцкият премиер Алексис Ципрас подписаха в "Евксиноград" съвместна декларация за развитието на железопътната връзка "Солун – Кавала - Александруполис – Бургас – Варна - Русе". Документът предвижда създаването на съвместна проектна компания, която да работи по реализация на следващата фаза на проекта. До средата на декември месец ще бъде подготвено и Междуправителствено рамково споразумение за развитието на железопътната връзка.
Началото на проекта беше поставено с Меморандум за разбирателство, който беше подписан от министрите на транспорта на България и Гърция в гр. Кавала през септември 2017 г., по време на официално посещение на правителствена делегация от България, ръководена от премиера Борисов. Проектът е от голямо стратегическо и икономическо значение. Цели развиването на устойчива двойна железопътна ос, електрифициран железопътен коридор с модерна ERTMS система за управление на железопътния трафик, свързващ българските и гръцките пристанища. Изграждането на железопътната линия е част от по-големия проект за мултимодален коридор за товарни превози, свързващ Егейско и Черно море "Sea2Sea".
В съвместната декларация, подписана днес, се предвижда също така възможността да бъде разгледано разширяването на обхвата на Меморандума за разбирателство чрез увеличаване на интермодалността на проекта, включително по-нататъшното развитие на шосейната връзка от Александруполис до Бургас.

Източник: Строителство Градът
vlado
 
Мнения: 768
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот stankos » Вто Ное 06, 2018 12:01 am

Свиленград - Гърция има ли въобще някакво движение ?
stankos
 
Мнения: 476
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот vlado » Сря Ное 07, 2018 6:07 pm

Зададох наскоро някъде същия въпрос - "не" беше отговорът.
Последна промяна vlado на Чет Ное 08, 2018 10:07 am, променена общо 1 път
vlado
 
Мнения: 768
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот didoman » Чет Ное 08, 2018 8:40 am

На гара Гълъбово има струпани много стълбове за електрификация. Но не се знае
didoman
 
Мнения: 8
Регистриран на: Пон Юли 29, 2013 9:27 pm

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот ilia_bdz » Чет Ное 08, 2018 4:58 pm

btvnovinite.bgПубликувано в 12:07 ч. 08.11.2018 г. - Обновено в 12:36 ч. 08.11.2018 г.
Цялото ръководство на БДЖ е подало оставка
Ден по-рано транспортният министър разпореди пълен одит на холдинга заради тежкото му финансово състояние
btvnovinite.bgПубликувано в 12:07 ч. 08.11.2018 г. - Обновено в 12:36 ч. 08.11.2018 г.
Цялото ръководство на БДЖ е подало оставка късно снощи. Това съобщиха за bTV източници от железниците.

До момента пред наш репортер за остаlката си потвърди Велик Занчев, който е председател на съвета на директорите.

Според информацията ни по настояване на министъра на транспорта Росен Желязков молби за освобождаване са подали още изпълнителният директор Владимир Владимиров и финансовият директор Филип Алексиев.
ilia_bdz
 
Мнения: 111
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:47 pm

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот Nobody » Чет Ное 08, 2018 6:56 pm

ВлаТко сега няма с кого да играе футбол? Няма да е капитан на отбор жеУезничари?
У Бистрица има отбор, ама нема влак и нема да го вземат и топките да им гони..
Nobody
 
Мнения: 4
Регистриран на: Съб Юли 08, 2017 6:05 pm

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот vlado » Сря Фев 19, 2020 12:36 pm

30 години правителствата у нас убиват жп превозите на товари
Тол таксите трябва да станат такива, че да пренасочат част от стоките към влаковете
Белчо Цанев, 18.02.2020 г.

Железопътният превоз на товари у нас бавно умира. Това е резултатът от тридесетилетния натиск на автомобилния транспорт върху железницата. Не казвам „война”, тъй като във войната участват две или повече страни, които решително противостоят една на друга. Между железопътния и автомобилния транспорт в България никога не е имало война, просто защото всички ръководства на транспортното министерство от 1992 г. насам всячески толерираха превозите с камиони за сметка на железницата.

Любопитното е, че дори железничари като Кирил Ерменков (зам.-министър на транспорта в пет кабинета и министър на транспорта в периода 1993-1994 г.) и Стамен Стаменов (министър на транспорта 1995-1996 г.) не направиха нищо, за да спрат натиска на камионджиите върху БДЖ.

Резултатът – драстичен спад на превозите на товари с влак, трагично състояние на „БДЖ-Товарни превози“ и миниатюрно влияние върху пазара на всичките останали 14 частни железопътни карго превозвачи.

Това сочат числата, а когато числата говорят – и боговете мълчат!

За 2019 г. числата показват, че въпреки агресивното поведение на почти всичките 14 частни железопътни карго превозвача - както по-стари, така и новоизлюпени, пазарният дял на „БДЖ-Товарни превози“ е 56.4% от общия обем превозени по релси товари на вътрешния пазар. Нещо повече, делът на държавния превозвач се е повишил спрямо 2018 г. (50.86%) с 5.54%.

Интересното е, че въпреки роенето на все нови и нови частни железопътни превозвачи през последните години делът на „БДЖ-Товарни превози“ се върти все около 50% (47.53% през 2017 г., 52.57% през 2016 г. и пр.).

Следователно излиза, че въпреки тежкото си техническо, технологично и финансово състояние, държавното дружество съумява да запази половината от превоза на товари с жп транспорт в страната, а новопоявилите се жп превозвачи, като „ПИМК Рейл”, „ДМВ Карго Рейл” и др., трябва да се борят за дял от останалите около 50% от пазара.

Според данните за 2019 г. най-голяма част от него държи най-старият частен жп превозвач у нас – румънската „Българска железопътна компания” (БЖК) – с 11.12% пазарен дял. Въпреки бурното си развитие през последните години „Булмаркет Рейл Карго” държи само 9.52%, а жп компанията на Христо Ковачки – „ТБД – Товарни превози”, се радва едва на 7.12% дял. Въпреки чисто новите си локомотиви „Сименс” „ПИМК Рейл” е извършила 4.33% от превозите през миналата година, което все пак е твърде много на фона на мижавите обеми, превозени от компанията през 2018 г., когато тя попада в графата „други превозвачи” с общо 3.17%.

Като имаме предвид, че държавната компанията с нейния 56.4% дял е превозила през миналата година 7.5 млн. тона товари, то за всички останали превозвачи остават още около 7 млн. тона товари, или общо около 14 млн. тона, превозени с влакове през 2019 г.

Не е необходимо да се връщаме чак през 1986 г., когато БДЖ е превозило 86 млн. тона товари – 6.2 пъти повече от всички жп компании през миналата година.

Достатъчно е да погледнем, че от 1997 г., когато превозените с влакове товари са 27 млн. т, насам те само намаляват: през 2007 г. са 21.9 млн. т, а между 2011-а и 2019-а се движат между 14.9 и 13.4 млн. т.

В края на 80-те години на ХХ в. с екологичния жп транспорт у нас се превозват над 70% от всички товари – суровини и готова продукция, докато през последните 10 години железницата вози едва между 11.2% и 11.9% от общия обем товари. Или, грубо казано, близо 90% от товарите у нас през последното десетилетие се возят с проблемния автомобилен транспорт. Така, докато жп линиите пустеят и по тях минават толкова влакове, колкото да не успеят мургавите ни сънародници да ги демонтират между две композиции, то магистралите и пътищата първи и втори клас са ужасно претоварени от камиони от всякакъв калибър – от 3.5 до над 40 тона. Освен с изхвърлените вредни емисии и фини прахови частици камионите замърсяват въздуха и чрез триенето на гумите и асфалта. Вдигането на облаци прах от банкета няма да го броим за замърсяване.

Крайно време е транспортното министерство и правителството като цяло да започнат да провеждат транспортна политика в интересите на цялото българско общество, а не само на частните автомобилни превозвачи. И като е казало „А” с въвеждането на тол системата, кабинетът трябва да каже и „Б” с регулирането на тол таксите така, че превозите на товари у нас да станат съизмерими с тези в Словакия, Словения и др. страни, където е по-изгодно не само превозите на много товари с железница, но също и качването на камионите на влак (Ro-La) вместо да се движат по шосе.

Източник: Economic.bg
vlado
 
Мнения: 768
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот assen5 » Чет Фев 20, 2020 8:37 pm

Трагедия!
Аватар
assen5
 
Мнения: 154
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 6:01 pm

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот mitko08888 » Чет Фев 20, 2020 8:50 pm

По големи глупости не бях чел от 30 години насам.

Натискът на камионаджиите.

Тол таксите да ас такива, че да се пренасочат стоките към влаковете.
mitko08888
 
Мнения: 148
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:17 pm

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Фев 26, 2020 5:30 pm

Към настоящият момент, когато се въвеждат ТОЛ-таксите у нас, БДЖ ТП трябваше да имат поне 100 чифта "джобни" съчленени вагони и необходимия парк локомотиви, за да предлагат превоз на автомобилни TIR-ремаркета, както и ако не истински интермодални терминали, то добре оборудвани площадки за натоварването (разтоварването) им, в Свиленград, Драгоман, Кулата, Видин и Русе.
За съжаление БДЖ ТП нямат в парка си дори един "джобен" вагон, а имат и остър недостиг от локомотиви. Да не говорим, че твърде отдавна обещаните под наем и малък брой закупени локомотиви и вагони още ги няма. А в същото време и правителството на страната нехае, че вече ни сочат между държавите с най-неуреден железопътен транспорт.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот stankos » Чет Фев 27, 2020 8:51 pm

При тия ТОЛ тарифи никой няма да си качи камиона на влак ! Трябваше да бъдат по-високи в пъти, ама мафията на превозвачите пак победи и въвеждането на системата е за пореден път отложено !
stankos
 
Мнения: 476
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот Димитър Деянов » Съб Ное 21, 2020 5:51 pm

В брой 10 / 2020 г. на сп. „Железопътен транспорт” излезе интервию-разговор на кореспондентката Галина Спасова с министър Росен Желязков, чиито уводни думи гласят „Железниците остават приоритет в транспортната ни политика”. Думата „остават” означава, че и досега са били приоритет, което не е вярно. А истината е, че държавата е изоставила въобще грижата за нашите железници в продължение на повече от 30 години !

Във уводните думи кореспондентката хвали министъра, че е успял : “. . . на първо място в преструктуриране на сиситемата, формиране на силни мениджърски екипи . . . “ и че : “За кратък срок железопътният транспорт намери място като реален приоритет в държавната политика, оживлението в полето на инфраструктурните проекти, в подновяването на подвижния състав . . . “
Само, че на първо място резултатите са плачевни, защото в такива системи като железниците, случайно събраните мениджърски екипи не вършат работа (даже са вредни), а управленския екип трябва да бъде компектован със способни железничари от кариерата, преминали по цялата стълба на иерархията и познаващи отлично цялата сложна система каквато са железниците и на второ място, всички (и децата) знаят, че железниците не са никакъв “реален приоритет в държавната политика”, че инфраструктурните проекти се бавят с десетилетия, а от 32 години в БДЖ не е доставен нито един нов влаков локомотив.

В отговорите си министър Желязков не споменава въобще за националния железопътен превозвач БДЖ. Единственото ново, което научаваме, относно ж п инфраструктурата е, че при „ . . Индикативното разпределение на средствата, преди окончателните преговори с Европейската комисия, се предвижда около 50 % от общия бюджет на Оперативна програма „Транспортна свързаност” 2021 – 2027 да бъдат за железопътни проекти. Това означава че Национална компания „Железопътна инфраструктура” ще има възможност да кандидатства за финансиране на проекти за близо 1,43 млрд. лева.”
А националният превозвач БДЖ е на ръба на оцеляването. Закриха се отдавна редица железопътни линии, унищожи се една голяма част от производствено-ремонтната база на железниците, отмениха се десетки и десетки влакове, достигна се до преустановяване на товарните превози по много ж п линии, достигна се до положението бързи влакове да закъсняват от начална гара в очакване да пристигне някой друг влак и да му вземат локомотива за да го отвози, достигна се до композиране на пътнически влакове с един единствен вагон и пр. и пр.
Националният ни превозвач едва крепи около 50 % от пазарния дял на товарни ж п превози у нас. В БДЖ не се извършват интермодални превози. От десетилетия говорим за тези превози, но досега нищо. В света са разпространени няколко системи интермодални превози, но в БДЖ няма усвоена нито една от тях. Както се казва, „вчера учредени” частни ж п превозвачи вече возят TIR-ови полуремаркета с цели композиции съсътавени от „джобни”- вагони. В БДЖ няма такива вагони и превози на автомобилни полуремаркета не се извършват. А това е последната най-разпространена система, масово прилагана в цяла Европа и света, за прехвърляне на товарните превози от шосета на релси, но в БДЖ не се усвоява.

И през 2021 г., която ще бъде обявена от ЕС за „Година на железниците”, вероятно в нашите железници нищо няма да се направи. Засега се очертава само доставката на 10 от най-евтините електрически локомотиви Smartron, произвеждани от концерна Siemens, но това е капка в морето от нужди, които задушават БДЖ.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Третото правителство на Б. Борисов и жп транспорта

Мнениеот bdz_55-089 » Пон Ное 23, 2020 10:36 pm

Със сигурност нищо няма да се случи, както и да нарекат 2021 г. Три правителства на мракобесната и разрушителна партия ГЕРБ, заедно с присъдружните й подлоги ВМРО на практика доликвидираха почти всичко що-годе запазено в железниците. Колкото рядко да пътувам с влак и макар това да остава моя любим транспорт, всеки път се натъквам на все повече и все нови абсурди и неуредици- от безкрайни несинхронизирани и нескопосани ремонти на големи жп гари, постоянни дълготрайни ограничения на скоростта до необяснимо неудобни и опасни начини на спиране на влакове по някои гари, драстично редуциране на обслужването от гише на много гари и дори странни методи за опазване на възелни жп гари като Горна Оряховица от нощни набези чрез заключването им през нощта и изгонване на чакащите пътници на студа. Няма думи, с които да могат да се опишат и обяснят всичките нелепици по родните железници. От удобен, масов, редовен и евтин начин за придвижване, както пишеше в учебниците, жп транспортът се превърна в опасен, нередовен и неудобен превоз на социално слаби, пенсионери и откачени. През това време Бойко не спря да строи само и единствено авто магистрали и шосета, макар и доста некачествено. Един единствен път се качи на една мотриса между Пловдив и Първомай, но не спря да пътува в джипа си. В крайна сметка личният пример на отговорните политици е повече от заразителен и лесно се копира от масите. Нищо добро не чака жп транспорта у нас в близко бъдеще, пък и в не толкова близко. Противно на тенденциите в редица западноевропейски държави, където това е истински, а не само декларативен, приоритет на управляващите.
bdz_55-089
 
Мнения: 880
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Предишна

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

cron