Страница 1 от 1

Гара Казичене да стане последна за влаковете от Ю. България

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 08, 2017 2:05 pm
от Administrator
Искат гара Казичене да стане последна за влаковете от Южна България

Гара Казичене да стане последна за влаковете идващи от Перник, Банкя, Драгоман и Мездра. Това искат от сдружение "Градски транспорт и инфраструктура". А повод да напомнят за тази идея е, че в момента се съставя новото разписание на влаковете, което влиза в сила през декември.

Вчера, 20:15 • от БНТ2-София • Владимир Христовски


Сега пътниците, за да стигнат до Казичене, трябва да се прекачат на друг влак на Централна гара. Често се налага да се чака пристигането на другата композиция, което прави железницата неизползваема. От Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" са твърдо убедени, че с удължаването на маршрутите на влаковете от Южна България ще се осигури бърза връзка на хората със София и околността.

Цанко Симеонов, Сдружение "Градски транспорт и ифраструктура": "Железопътният транспорт ще се явява като допълнение към съществуващите предлагани услуги от градския транспорт, като хората ще могат да се прекачат на метро или на автобуси, където железницата прави връзка с тях."

Цанко Симеонов акцентира на факта, че в този случай не е необходимо да се изгражда трасе, както и да се купуват допълнителни композиции. Той е твърдо убеден, че при желание още този декември може да се удължи маршрутът на влаковете идващи от Перник, Мездра, Драгоман и Банкя. Началникът на гарата в Казичене Иван Иванов казва, че това не е нещо ново за компанията и преди време влаковете от Перник са стигали до селото. През 80-те години на миналия век е можело от Казичене да се стигне до Банкя, а до 2015 г. пътувал директен влак от Пловдив до Перник.

Иван Иванов, началник на гарата в село Казичене: "Сутрин за работа се идваше с директен влак. Просто същата композиция продължаваше. Това нещо е правено. Има възможност."

На ден на тази гара спират общо 20 влака, пътуващи от и към София. В очакване на един от тях е Емилия Цветанова, която приветства идеята да се възобновят директните композиции и споделя, че пътуването с железницата е приятно и удобно.

Емилия Цветанова, жител на село Казичене: "Отивам за 1.50 лева до Централна гара. Иначе трябваше маршрутка 1,50 и трамвай 1.60 лв и става 3.10 лева."

"А с автобуса?"

Емилия Цветанова, жител на село Казичене: "С автобуса отиваме до гара Искър, след това хващаме трамвай, още един автобус и стигаме до 6 лева като разход до Централна гара."

Жената казва, че разстоянието с влака се изминава за около 25 минути, а с автобус за повече от час, но ако има задръствания придвижването до града може да отнеме 2 часа. Според нея това кара много хора от софийските села да изберат автомобилите си пред железницата и градския транспорт. Затова от Сдружението настояват:

Цанко Симеонов, Сдружение "Градски транспорт и ифраструктура": "Нашето искане е към Столичната община, която трябва да заяви подобно удължаване на влаковете до Казичене към БДЖ."

От Столичната общината подкрепят предложението на неправителствената организация и се ангажираха да попитат Българските държавни железници дали имат техническа възможност да изпълнят такова искане. Превозвачът коментира за БНТ 2, че такава идея не е разглеждана от тях и разписанието за следващата година е почти готово. От там добавят, че е малко вероятно промяната да влезе в сила от този декември.

Източник: БНТ

Re: Гара Казичене да стане последна за влаковете от Ю. Бълга

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 08, 2017 5:19 pm
от semafor
Почти всички нормални и добре развити европейски столици (като каквато се пише и София) отдавна имат S-bahn както и много от по-големите градове в редица страни. Само на чутурите в Столична "общинъ" неистово им се гади като се спомене за железница. Шампион в това отношение е предишния архитект на града - отявлен влакомразец. Интересно е, един ден когато някога в далечното бъдеще завършат метрото и няма накъде повече да го развиват, дали тогава в нечия празна тиква ще просветне идеята за S-Bahn. Всички влакове обслужващи крайградските линии до Банкя, Перник/Радомир, Драгоман (а защо не и Калотина), Мездра/Лакатник, Ихтиман/Елин Пелин, Пирдоп (например) трябваше много отдавна да се обслужват от общо предприятие между БДЖ и Столична община и да са основен способ за придвижване на учащи и работещи към/от столицата. За целта можеше да се изполват челните коловози в гърловините на ЦГ която можеше и да бъде преустроена по още по-ефикасен за целта начин. Към тези влакове трябваше да се прибавят и още няколко обслужващи гарите и спирките из жп.възел София (при някогашното му развитие, а не към това което е той в момента) + обслужване на летище София и поне една линия преминаваща през някои други отдалечени части на града. Всички влакове на тактов график, от БДЖ инфраструктурата и кадрите, от Столична община - финасиране за закупуване на ЕМВ-та чрез пари от собствения бюджет, държавна субсидия или от еврофондовете. Всичко това обаче трябваше да се случи, но не се случи. Моментът за това нещо отдавна е изпуснат и последствията във формата на отвратителен трафик, нередовен и объркан график на градския транспорт и задръствания тровят ежедневно живота на жителите и гостите на София, а жената в репортажа го е казала - Казичане - София с влак - 1.50 лв. и 25 минути. С друг транспорт - 1-2 часа, множество прекачвания и в пъти по-скъпо. Повече няма какво да се каже.

Re: Гара Казичене да стане последна за влаковете от Ю. Бълга

МнениеПубликувано на: Пет Сеп 08, 2017 11:15 pm
от nickytod
Administrator написа:Искат гара Казичене да стане последна за влаковете от Южна България

Гара Казичене да стане последна за влаковете идващи от Перник, Банкя, Драгоман и Мездра...

Поредното малоумно заглавие от поредния малоумен драскач. Иначе ако го питаш колко има по география на България, сигурно ще ти отговори "Отличен!"

Re: Гара Казичене да стане последна за влаковете от Ю. Бълга

МнениеПубликувано на: Съб Сеп 09, 2017 9:41 am
от Spass237
Сигурно не искат да го направят заради предстоящия ремонт София-Елин Пелин

Re: Гара Казичене да стане последна за влаковете от Ю. Бълга

МнениеПубликувано на: Вто Окт 24, 2017 11:00 am
от Administrator
Няма причина влаковете от Перник да не стигат до Казичане, според Министерството на транспорта

07:23, 24 окт 17

Напълно е възможно пътническите и бързите влакове от Перник, Драгоман, Банкя и Мездра да продължават до гара Казичене, вместо да спират на Централна гара в София. Това се казва в отговор на Министерството на транспорта на въпрос от "Дневник".

Предложението влаковете по това направление да продължават до Казичане направиха от сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" в края на август. Според тях по този начин броят на пътуванията с влак от и до Перник, Драгоман, Банкя и Мездра, Нови Искър, Своге, Костинброд, Лакатник и Волуяк ще се повиши с между 6 и 10% годишно, което са между 1 и 3 млн. повече.

Столичният общински съвет трябва да гласува предложението, с което да поиска от кмета на София да изпрати писмо до "Български държавни железници - Пътнически превози", което да предвиди промяната в плана си за следващата година, който трябва да бъде готов до декември на предходната.

Ефектите

От сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" посочват, че промяна би довела до съкращаване на времето за пътуване, основно за работещите в индустриалните зони, както и до по-високо потребление на метрото. Например времето за пътуване от "Дружа" 2 до "Захарна фабрика" ще отнема около 20 минути, а тези по линиите Нови Искър - Летище София, Волуяк - Подуяне, Казичене - Централна гара до 40 минути.

Най-голямо повишение - с до 45%, се очаква по линията "Искърско шосе" - "Захарна фабрика", пътуванията от Нови Искър – гара Искър ще бъдат с около 25% повече. Между 5 и 10% повече ще бъдат пътуванията линиите Казичене - Искърско шосе, Казичене - Централна гара и Волуяк - Подуяне.

Общината все още обмисля, БДЖ анализира

В началото на месеца общинските съветници от "Политическа група 5" Симеон Славчев (независим) и Светослав Витков (Глас народен) внесоха предложение за удължаване на линиите до комисията по транспорт. Вече близо месец обаче то обаче не попада в дневния ред на комисията.

От пресцентъра на Столичния общински съвет казаха за "Дневник", че в общината са получили отговор от Министерството на транспорта едва вчера и тепърва трябва да обсъди възможностите.

В отговора от министерството се казва, че "БДЖ-Пътнически превози" все още прави анализи, с които да определи кои влакове от направлението да бъдат продължени до Казичане, на какъв интервал да се движат и колко броя пътници ще ги използват.

Източник: Дневник

Re: Гара Казичене да стане последна за влаковете от Ю. Бълга

МнениеПубликувано на: Сря Окт 25, 2017 8:34 pm
от stankos
Administrator написа:Няма причина влаковете от Перник да не стигат до Казичане, според Министерството на транспорта

07:23, 24 окт 17
Столичният общински съвет трябва да гласува предложението, с което да поиска от кмета на София да изпрати писмо ....
Източник: Дневник


И после се чудим защо всичко в тази държава се движи с отчайващи темпове ! :evil:

Re: Гара Казичене да стане последна за влаковете от Ю. Бълга

МнениеПубликувано на: Чет Окт 26, 2017 10:33 pm
от bdz_55-089
Бойко и сие се грижат само за асфалта и хората с колите. Тях не ги вълнува развитието на железницата, а още по-малко качеството на градския въздух. Това е повсеместно. Строят се само нови улици, преасфалтират се булеварди, но тротоарите за пешеходците стоят разнебитени, а велоалеите често са некачествени и нелепи. Жп спирки в големите градове тънат в бурени и боклуци- пример Русе-товарна гара. Съвсем ясна е тенденцията на приоритетите в поредния мандат на ГЕРБ.

Re: Гара Казичене да стане последна за влаковете от Ю. Бълга

МнениеПубликувано на: Вто Ное 13, 2018 3:02 pm
от vlado
Тръгват влаковете между Банкя и Казичене в София
от 12.11.2018, Автор: Инфраструктура.бг

От средата на декември жителите и гостите на столицата ще могат да пътуват между Банкя и Казичене с влаковете на "БДЖ-Пътнически превози" ЕООД, без да се налага да се прекачват. Успехът идва след повече от две години убеждаване на институциите в необходимостта от пускането на подобни директни градски влакове, които да прекосяват територията на София. Инициативата, подета от сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" и подкрепена от бизнеса и общински съветници, ще позволи разстоянието от 33 км между двата крайни района на столицата, да се изминава за по-малко от 1 час.
Макар всеки момент да се очаква железопътният превозвач да публикува окончателния вариант на разписанията на влаковете, може да се каже, че предложената организация ще бъде изпълнена. Влаковете по направлението София – Банкя се увеличават до 5 чифта, с един повече спрямо сегашния график. От сдружението напомнят, че градското направление Казичене – Банкя има сериозен потенциал за превоз на пътници, като интервалите могат да достигнат до 15-20 мин. в най-натоварените часове на денонощието. Железопътната линия свързва най-големите индустриални зони в града, както и големите жилищни комплекси – "Надежда", "Подуене" и "Дружба".
Остава отворен въпросът с интегрирането на превозните документи между влаковете и градския транспорт в София. В тази връзка от сдружението вече са изпратили писмо до министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков с искане за скорошна промяна в тарифите на "БДЖ-Пътнически превози" ЕООД, която да позволи издаването на единен превозен документ – влак-метро-трамвай-автобус. Новият билет ще дава възможност за лесно прекачване за пътниците, особено в гарите, които са свързани с метростанции. Така например, пътниците от Перник ще могат да стигат до НДК с влак и метро, без да се налага да купуват два билета.

Източник: Строителство Градът