Корупционни скандали в Железниците ?

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот 46-211 Dzver » Вто Юли 01, 2014 11:49 pm

Някой ако мисли, че Пеевски действа от 1 година- сериозно се лъже.
Аватар
46-211 Dzver
 
Мнения: 391
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:22 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот 07 » Вто Юли 01, 2014 11:52 pm

46-211 Dzver написа:Някой ако мисли, че Пеевски действа от 1 година- сериозно се лъже.

Който си мисли че шопара действа сам, а не е кукла на конци - също греши.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот railjet » Сря Юли 02, 2014 11:08 am

Човекът е невинен. Кой голям играч кара стар допотопен Опел ?

Нямам нито секунда съмнение, че зад тези аварийни ремонти се крие стабилно прасешко облажване на сговорна дружина от батко и братко. Но не разполагаме със субстрат черно на бяло. Следователно оставаме само с презумцията,че..Така или иначе, облажването не отменя факта, че километър ж.път е СКЪП, и че за година се точи нафта на цената на нов таурус. Факт.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот 07 » Сря Юли 02, 2014 12:28 pm

Юли, само за 2012та година БДЖ бяха пропуснали да си възстановят ДДС колкото за 5 тауруса. И все още същите счетоводители работят в БДЖ - ФАКТ! Колкото до нафтата - Тауруса е към 7 млн лв, това са почти 3 млн литра нафта. Ако това беше истина - всички леки дизелови коли в България щяха да карат с контрабандна нафта. А това не е така. Че се краде - краде се. Но нека да бъдем обективни, а по тиквенски да правим от мухата слон, а от гомното - карамфил....
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот bdz43r » Сря Юли 02, 2014 8:08 pm

railjet написа:Направили впечатление, че откакто изчезнаха лошите батковци, и откакто комунистите конфискуваха отново властта, думите "кражби/кражба на гориво" изчезнаха от пресата.
Изчезнаха и колегите от вътрешна сигурност, които получаваха по 2000 лв на месец, за да крият бутилки с гориво, които после "случайно" откриваха и "предотвратяваха" поредната кражба, докато истинското изтичане продължаваше безпрепятствено.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот railjet » Сря Юли 02, 2014 9:23 pm

Сигурно съм сънувал, когато са ми предлагали нафта за 1,5лв/Л. А може да са я цедили от транзитните анадолски тирове :mrgreen:
Последна промяна railjet на Сря Юли 02, 2014 9:27 pm, променена общо 1 път
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот bdz43r » Сря Юли 02, 2014 9:26 pm

Тя и сега се предлага, ама не по 1,50 лв. Предлагаше се и при любимите ти батковци, даже техните медийни кифтаци бяха чудесен повод за поскъпване.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот railjet » Сря Юли 02, 2014 9:39 pm

Мдам, небето е зелено. Само на мен ми се привижда синьо.

Недев ми беше симпатичен, не мисля че беше лъжец и провокатор. Не мога да кажа същото да Владимиров- доста противен тип, но нека го съдим по резултатите.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот bdz43r » Сря Юли 02, 2014 9:45 pm

Недев просто се опитваше да променя една система, която не разбира и всички го баламосваха както си искат.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот plam71en » Сря Юли 02, 2014 10:21 pm

За Владимиров,знаете кой го е вредил.Когато беше на посещение във Варна,беше в депото по бермуди и червен потник.Много от колегите не го и разпознаха.В разговор с мен се оплака как казвали,че не разбира от железници,в отговор на което ми показа блока на баба и дядо му,и как като малък си и е играел покрай депото...И от там той знаел...
Абе не е за разправяне,лошото е,че сега е още по-зле.
plam71en
 
Мнения: 232
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот bdz43r » Сря Юли 02, 2014 10:27 pm

Кое точно е по-зле?
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот 07 » Сря Юли 02, 2014 11:09 pm

railjet написа:Сигурно съм сънувал, когато са ми предлагали нафта за 1,5лв/Л. А може да са я цедили от транзитните анадолски тирове :mrgreen:

Нафта по 2 лв се предлага крадена и от мина Чукурово, крадена и от градски транспорт, също така ако имаш къде да напълниш 1-2 тона се намира и на по тънки цени.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот plam71en » Сря Юли 02, 2014 11:18 pm

bdz43r написа:Кое точно е по-зле?

Ами ремонта хептем е за.бан
plam71en
 
Мнения: 232
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот bdz43r » Сря Юли 02, 2014 11:30 pm

Е, аз съм в експлоатацията и съм доволен, че тук всеки месец излиза локомотив от голям ремонт, а преди излизаха по един-два годишно, че дори един бивш вече началник обяви, че изобщо спира всякакви ремонти. Какво точно е за*бано не знам.
Пък и вече не събираме пари за хартия и тонер, за да ни разпечатат фишовете.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот plam71en » Чет Юли 03, 2014 5:17 pm

Явно сте друга България.Ние си купуваме "дребни" неща-гайки,болтове,изолирбанд,луминисцентни лампи,бургии,кабелни обувки и т.н.
plam71en
 
Мнения: 232
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот Варужан Апелян » Вто Юли 29, 2014 11:10 pm

Двама издали корупция за милиони в НКЖИ, почва разследване
28.07.2014

Паника цари в ръководството на Националната компания "Железопътна инфраструктура". Причината е натиск от Служба за инфраструктура и логистика в Брюксел (OIB) да се извърши проверка на договори от последните години, чрез които е извършен мащабен грабеж на стотици милиони, научи Фрог нюз от източници в Брюксел.

Двама от ръководството на НКЖИ вече разказали пред наши евродепутати за схемата по която са източвани милионите. Те заверили своите показания и пред нотариус и адвокати, защото не искали да отговарят за грабежа, когато бъдат извадени на светло виновните за него.

Досега прокуратурата, ДАНС и МВР си правели оглушки за сигналите, но вече нямало как да бездействат, защото натискът идвал от Европейската комисия, категорични са запознати. Разследването трябвало да се пази в тайна, за да не се задействат политици, които участвали в далаверите.

В момента в НКЖИ действа мащабна схема за източване на публични средства в огромни размери главно при усвояването на средствата от държавния бюджет. В периода 2010-2012 НКЖИ е провела 20 аварийни поръчки (чл. 90 от ЗОП договаряне без обявление) на обща стойност над 140 млн. лв. Само през 2012 г. са възложени 13 аварийни поръчки на обща стойност близо 94 млн. лв.

Тръжните документи и техническите спецификации на всички поръчки са еднотипни и почти под индиго, макар че са за различни обекти. Това означава, че се е ползвала една и съща схема.

В Брюксел били изумени, че обиконвени ремонти са описвани като аварийни, за да се избегне конкурс. В същото време са отчитани от НКЖИ като обекти от инвестиционната програма.

Цените за изпълнение са завишавани многократно, а строителните работи са извършвани без приети проекти. За изпълнението на аварийните поръчки са канени едни и същи компании, без никакво обяснение, защо точно те са предпочетени. Една от фирмите, която особено се набива на очи е "Водстрой 98" АД, която се свързва с депутата от ДПС Делян Пеевски.

В ЕК били потресени от документите за авариен ремонт на 355 м. железен път между Самоводене и Велико Търново, който струвал на държавата 16 127 534 лв. без ДДС. Това прави над 45 млн. лв за 1 км железен път. Средната цена в Европа за подолен ремонт е около 1,2 - 2,3 млн евро, в зависимост от терена и сложностите. Между Черниче - Пейо Яворов пък е записан ремонт на 175 м. железен път, който струвал на данъкоплатците над 7 млн лв. Това прави над 40 млн за километър! Рекорден е ремонтът на 150 м край Плачковци, който ни е "струал" около 7 млн лв, което прави 46 млн лв на километър - абксолютен световен рекорд!

В папката с кражбите са още десетки договори, сключвани на тъмно. Става дума за отсечки между Ловеч и Троян, Свищов - Троян, Димитровград - Свиленград (над 170 млн лв за 17,6 км...) и пр.

Към момента възлагането на т. нар. "аварийни поръчки" продължава да се извършва, но в случая чрез рамковото споразумение. Само от средата на 2013 г. до сега са възложени поръчки на обща стойност над 120 млн. лв. По експертна оценка сумата е жестоко раздута.

Вече са подавани сигнали в прокуратурата, но не е последвала никаква реакция. Нито МВР, нито ДАНС са били активирани да проверят безобразията, които струват на данъкоплатците стотици милиони грешни пари, потънали в джобовете на тази "организирана политико-икономическа престъпна група", както я наричат някои служители.

За координатор и вдъхновител на описаните престъпни схеми в доклада до Брюксел е посочен депутатът от ДПС Делян Пеевски. Това предстои да се докаже от съответните служби, ако си свършат професионално разследването. Според сигнала той е човекът, разпъващ "политически" чадър над мафиотските действия на своите съучастници. Действията на Пеевски пък от своя страна били прикривани от хора на високи постове в магистратурата. Някои от тях имали завидно имотно състояние, но от НАП или други институции никой не проверявал смущаващите декларации и данни.

Тежката корупция в НКЖИ била причината БДЖ да не желае в момента сливане с жп инфраструктурата, защото всички престъпления щели да им се пишат на гърба.

http://frognews.bg/news_73768/%D0%94%D0 ... 0%BD%D0%B5
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот Administrator » Пон Мар 30, 2015 11:51 am

БДЖ показва как не се правят обществени поръчки

Условие за скорошен опит в застраховките на пътници в релсов транспорт свива кандидатите до един, в най-добрия случай до два

Весела Николаева

29 мар 2015, 17:44

Силно задлъжнялата държавна компания "БДЖ - Пътнически превози" обяви обществена поръчка, в която условията са написани така, че да няма състезание. Търси се застраховател по "Злополука" на пътниците в железниците на стойност 5.5 млн. лв. за срок от пет години. Засега търгът е спрян с решение от 24 март, като от БДЖ обясниха, че срещу решението за откриването на поръчката е внесена жалба до компанията и до Комисията за защита на конкуренцията. Държавните железници не посочиха кой е обжалвал, като уточниха, че ще изчакат становището на КЗК и ще се съобразят с препоръките им. От регистъра на комисията се вижда, че жалбата е на "Алианц България".

Критериите за участие са ненужно завишени и ограничават много участници, казаха няколко представители на застрахователния сектор, които "Kaпитал Daily" потърси. Проверка показва, че условието за опит свива възможните кандидати до един - "Виктория", а в най-широко прочетения вариант - до два. А цената на услугата расте, нищо че пътниците на превозвача намаляват.

Сито за максимум два

Поръчката трябва да избере застраховател за пътуващите във влаковете, като основните изисквания към кандидатите са три – предишен опит, кредитен рейтинг и наличие на офиси в областните градове. Първото е за последните три години те да имат изпълнена поне една обществена поръчка за "Злополука" на пътници в релсов транспорт. Ако това включва единствено междуградски железници, БДЖ отваря вратата само за досегашния си застраховател по тази полица - "Виктория". Дружеството е част от италианската група Generali, като допреди няколко месеца дял в него имаше и избягалият в Сърбия банкер Цветан Василев. Ако за предишен опит се брои всяка полица "Злополука" на релсов транспорт, право на участие ще имат застрахователите на столичния "Метрополитен" и на трамвайния транспорт. Според справка в регистъра за обществени поръчки в последните години пътниците в метрото и трамваите се застраховат от "Булстрад ВИГ" и отново от "Виктория". Така възможните кандидати се ограничават до един, а в най-добрия случай до два.

Изпълнителният директор на "Виктория" Данчо Данчев коментира пред "Капитал Daily", че не е запознат с тази поръчка на железниците. "За мен няма тема в момента, щом поръчката е спряна", каза Данчев. Той коментира, че въпросът е дали се спазва законът, а ако поръчката се пусне и имат възможност, не вижда причина да не участва. Данчев направи уговорката, че голяма част от застрахователния пазар в България, особено извън автомобилните полици, се движи и от обществени поръчки и компаниите не могат да си позволят напълно да ги игнорират. От "Булстрад" не пожелаха да коментират спрения търг.
Друго изискване от него е за кредитен рейтинг на застрахователя или на компанията майка, ако е част от група. На него отговарят доста компании, така че това няма да е голям проблем. Ако беше само това условие, в търга биха могли да се включат чужди застрахователи, които са лицензирани в ЕС.

Из цяла България

БДЖ обаче е заложила още едно условие – изпълнителят трябва да има офиси във всеки от 28-те областни града в България.

Защо това се налага не е ясно, при условие че вече има достатъчно добър и надежден софтуер, който позволява почти всичко в застраховането – от подаването на информация и искане за щети, до получаването на обезщетения, да става онлайн или поне от разстояние чрез куриери и банкови преводи. Освен това няма обяснение защо ще се изисква офис в Смолян, който е областен град, но до него не стига влак. От друга страна, една от най-големите жп връзки е в Горна Оряховица, който не е областен град, а разстоянието между Ямбол и Сливен например не е толкова голямо, че да не може да се пътува при нужда.

Изпълнителният директор на "Армеец" Цветанка Крумова коментира, че доколкото на това условие отговарят почти всички застрахователи, работещи в България, предишният опит в жп застраховане е доста по-ограничително условие. Крумова не намира обяснение защо е нужно такова условие. "Не виждам с какво една злополука в жп транспорта се различава от тази в сухопътен например. И в двата случая има пострадали хора, счупен крак във влак и в автобус са все един тип нараняване", коментира Крумова.

Търгът на "БДЖ - Пътнически превози" има и още една особеност – срокът на бъдещия договор, ако се стигне до такъв. Той е за 60 месеца, т.е. пет години. Предишният, сключен с "Виктория" през юни 2011 г., е бил за четири години. Тогава стойността му е била 3.55 млн. лв. без ДДС, а сегашният е за 5.46 млн. лв., също без данък. Сметнато година за година, в първия случай период от 12 месеца е струвал премия от 886 569 лв., а в сегашния – 1 092 001 лв. Според "Армеец" цената изглежда завишена, поне на пръв поглед. От друга застрахователна компания обаче коментираха, че е нормално да има повишение, защото и обезщетенията като цяло растат. Реално обаче тенденцията в последните години е броят на пътуващите с БДЖ да намалява.

Старият опит в застраховането

Прокуратурата проверява данни от одит на търгове за застраховки в БДЖ, изпратен в прокуратурата от служебния транспортен министър Николина Ангелкова (сега министър на туризма), написаха преди дни няколко медии. В одита се говори за 5-годишна застраховка, сключена през 2011 г. по "Индустриален пожар" за цялото имущество на БДЖ, което по балансова стойност е 391 млн. лв. Още - сключване на застраховка "Релсови превозни средства" за 25 електрически и 25 дизелови мотриси, които са с балансова стойност 307.7 млн. лв., отново за срок от 5 години. И трета част - задължителна застраховка за риск "Трудова злополука" на работниците и служителите в целия холдинг за срок от 1 година.

Победителят при мотрисите "Булстрад Виена иншурънс груп" е обявен през април 2011 г., а през август 2011 г., малко повече от месец след като изпълнителен директор на БДЖ стана външният за системата Йордан Недев, е подписана. Цената на поръчката е 20.5 млн. лв. и голяма част от премията идва от това, че новият подвижен състав на БДЖ – 25-те електрически и 25-те дизелови мотриси с марка Siemens, са с пълна застраховка. Обяснението на ръководството на компанията е във високата им пазарна стойност като активи. От "Булстрад" не виждат нарушения с поръчката, като обясниха, че са подписали договор и изпълняват заложените изисквания.

Без значение дали застрахователните условия са смислени, проблемите около поръчката започват преди това. С пристигането на новите електрически и дизелови мотриси на компанията по искане на финансиращата институция застраховател става "Алианц България", обясниха от БДЖ. С изтичането на договора от застрахователната компания са смятали, че той трябва да бъде преподписан, но това не се случва и железопътната компания преминава към процедура по Закона за обществените поръчки, в която "Алианц" отказва да участва. В одитния доклад се казва, че за периода от 1 януари 2009 г. до приключването на договора, т.е. 12 август 2011 г., на "Алианц България" са били изплатени 25.268 млн. лв. за въпросните 2 години и половина.

При поръчката тогава има четири кандидата. Това са "Булстрад Виена иншурънс груп", ЗАД "Виктория", "Армеец" и "Дженерали застраховане". Последните две компании са отстранени и на финалната права остават "Булстрад" и "Виктория". Поръчката е обжалвана заради дискриминационни условия към кандидатите в Комисията за защита на конкуренцията и Върховния административен съд.

В жалбата на "Армеец" се казва, че минималните изисквания за премиен приход от 10 млн. лв. за застраховка "Пожар и природни бедствия" за първото шестмесечие на 2010 г. покриват само 4 от общо 19 застрахователни дружества, докато според тази на "Дженерали застраховане" те са само три. От "Дженерали застраховане" намират и за необосновано за поръчка за срок от 5 години да се гледа активността на застрахователя само за първото полугодие на годината. Жалбата на "Армеец" е отхвърлена и от ВАС.

Източник: Капитал
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот Administrator » Вто Юни 14, 2016 2:19 pm

Обвиниха зам.-министър за умишлена безстопанственост

14.06.2016 11:15

Софийска градска прокуратура привлече като обвиняем Антон Гинев за това, че като Генерален директор на държавното предприятие Национална компания „Железопътна инфраструктура“ умишлено не е положил достатъчно грижи за повереното му имущество и от това е настъпила значителна щета за предприятието в размер на 927 000 лева.

Умишлената безстопанственост е в особено големи размери и представлява особено тежък случай.

Със заповед от 01.11.2006 г. на Министъра на транспорта, Антон Гинев е назначен за изпълнителен директор на Държавно предприятие Национална компания „Железопътна инфраструктура“( НК “ЖИ“).

През 2007 г., мотивирана от несъществуваща спешност за ремонт на пътническата гара в Русе, от НК “ЖИ“ е била проведена процедура на договаряне без обявление. Процедурата е била за извършване на проучвания на деформациите на земната основа на гарата, проектиране, укрепване на земната основа и строително монтажни работи, свързани с укрепването, възстановяването и рехабилитацията на сградата на гарата на обща стойност 3 120 000 лв.

Предвид стойността на средствата, необходими за извършване на тези строителни дейности е следвало да бъде проведена обществена поръчка по реда на Закона за обществените поръчки (ЗОП), но генералният директор Гинев, е провел процедура на договаряне без обявление, като е поканил три фирми.

За изпълнител е била избрана фирма „Триумф“ ЕООД, контролирана от народния представител Илия Илиев. Останалите две фирми не са допуснати да процедурата поради непълнота на документите, които са представили.

На 22.10.2007 г. Антон Гинев е сключил договор с „Триумф“ ЕООД, като в договора е предвидено, че за проектиране на фирмата ще бъде изплатена сумата от 195 000 лева, а за строително ремонтни дейности – 2 405 000 лева без ДДС.

В рамките на 10 дни след сключване на договора, по разпореждане на Гинев, на фирмата изпълнител е изплатен аванс в размер на 927 000 лева. Т.е. преди изпълнение на каквото и да е действие по договора, на „Триумф“ ЕООД е изплатена цялата сума за проектирането – 195 000 лева, както и 732 000 лева за строително-ремонтни работи (СМР). Изплащането на аванс за СМР е извършено дори преди откриване на строителна площадка и издаване на необходимия за това акт образец 2а.

По този договор не е извършено никакво действие, а Гинев не е предприел действия по възстановяване на изплатените суми.

Антон Гинев е с мярка за неотклонение „Подписка“.

Към момента Антон Гинев е заместник министър в Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

До повдигане на обвинение на Антон Гинев се стигна след събиране на доказателства по досъдебното производство срещу Илия Илиев, чийто имунитет главният прокурор Сотир Цацаров поиска на 07 март 2016 г. за престъпление по чл. 203 ал.1, вр. с чл. 201, вр. чл. 26 ал.1, вр. с чл. 20 ал.4, вр. с ал.1 от НК. В хода на разследването са изискани договори с възложител НК “ЖИ“, сключвани с търговци, фактически управлявани от Илия Илиев или негови близки. Въпросният договор е сред тях, като се проверяват всички плащания по договорени ремонтни работи от НК “ЖИ“ и действителното извършване на такива работи на гарови сгради и релсов път.

Под ръководството на прокуратурата продължават следствените действия.

Източник: 24 часа
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот lacho » Вто Сеп 13, 2016 8:52 pm

http://www.capital.bg/politika_i_ikonom ... mln_lv_na/
Май наистина ще електрифицират 83та.
lacho
 
Мнения: 28
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:23 pm

Re: Корупционни скандали в Железниците ?

Мнениеот bdz46203 » Сря Сеп 14, 2016 12:26 pm

lacho написа:http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2016/09/13/2826732_nkji_vuzloji_poreden_dogovor_za_nad_28_mln_lv_na/
.

Опааа, я вижте какво става тука. Май милчо ще излезе един от най-големите престъпници в държавата! А аз като писах за него, вие ме обиждахте и плюете.
Много ми е интересно какво ще кажете сега....някои...
bdz46203
 

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта