ДП "НКЖИ" - актуална информация

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Driver » Чет Юли 28, 2016 11:32 pm

ДО ТУК НИЩО ВЯРНО СТРЕМА КОПРИВЩИЦА ПРИ ДОБРА ОРГАНИЗАЦИЯ ПЕТ МЕСЕЦА ДА НЕ КАЗВАМ ЧЕ СМЕ ГО ПРАВИЛИ ЗА ТРИ 199.....
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Юли 28, 2016 11:36 pm

07 написа:То за Гълъбец беше 6 месец

Има една основна разлика - Гълъбец е между София и Пирдоп, а Козница - между Пирдоп и Бургас. В Пирдоп е един от най-големите, да не кажа и най-големия български товародател както на железниците, така и на пристанище Бургас.
Driver написа:ДО ТУК НИЩО ВЯРНО СТРЕМА КОПРИВЩИЦА ПРИ ДОБРА ОРГАНИЗАЦИЯ ПЕТ МЕСЕЦА ДА НЕ КАЗВАМ ЧЕ СМЕ ГО ПРАВИЛИ ЗА ТРИ 199.....

Тогава имаше строителни войски, но те били нещо лошо. Поне сега така казват :mrgreen:
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Driver » Чет Юли 28, 2016 11:47 pm

НЕ СТРОИТЕЛНИ А ЖЕЛЕЗОПЪТНИ ВОЙСКИ КОИТО ХОДИХА НА УЧЕНИЕ И ПОКАЗАХА КАКВО МОГАТ И ТОГАВА КОРЕЙЦИТЕ ВЗЕМАХА РЕШЕНИЕ И ТЕ ДА СИ НАПАРВАЯТ Е УЧЕНИЕТО НЕ БЕШЕ В КУРЕЯ А В БРАТСКИЯ СССР
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот 07 » Пет Юли 29, 2016 12:23 pm

ivajlo_nikolov написа:Тогава имаше строителни войски, но те били нещо лошо. Поне сега така казват :mrgreen:

На тези дето им липсват СВ - винаги предлагам да дойдат и да изкарат 2 месеца на строителен обект, а аз и други колеги ще им симулираме 1:1 условията в СВ от едно време. Отделно че СВ си бяха форма на ангария...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пет Юли 29, 2016 2:50 pm

Driver написа:НЕ СТРОИТЕЛНИ А ЖЕЛЕЗОПЪТНИ ВОЙСКИ КОИТО ХОДИХА НА УЧЕНИЕ И ПОКАЗАХА КАКВО МОГАТ И ТОГАВА КОРЕЙЦИТЕ ВЗЕМАХА РЕШЕНИЕ И ТЕ ДА СИ НАПАРВАЯТ Е УЧЕНИЕТО НЕ БЕШЕ В КУРЕЯ А В БРАТСКИЯ СССР

Ако трябва да сме съвсем точни - Войски на министерство на транспорта ;)
07 написа:
ivajlo_nikolov написа:Тогава имаше строителни войски, но те били нещо лошо. Поне сега така казват :mrgreen:

На тези дето им липсват СВ - винаги предлагам да дойдат и да изкарат 2 месеца на строителен обект, а аз и други колеги ще им симулираме 1:1 условията в СВ от едно време. Отделно че СВ си бяха форма на ангария...

През периода 1987-1991г. служебно съм имал контакти с ВМТ във връзка с краткосрочно наемане от тях на кремиковска малогабаритна техника Бобкат и мобилкранове Либхер. Офицерите им и част от старшините съвсем не бяха прости и бяха добри специалисти. С трудоваците - основно от малцинствата, и техника, управлявана от старшини, "неблагонадеждни" българи или волнонаемни, за месеци правеха обекти, които сега се точат с години. Още повече, че циганите получаваха и гражданска специалност с която много от тях започваха работа "край релсите" на БДЖ, Марица Изток, Кремиковци и др. Така, че ВМТ си имаха функция, която обаче си изживя времето. Сега техните синове и даже внуци крадат направеното от тях. За съжаление е недемократично да им спретнем една ангария :mrgreen:
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот 07 » Пет Юли 29, 2016 4:08 pm

Имах предвид санитарно битовите условия и 12 часовия работен ден срещу пари колкото за пакет цигари на месец(за наборниците) . Другото си е така както си го написал.
А за качеството - обекти като насипите при удвояването при Попово и Вакарел са христоматийни примери
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот bdz46203 » Нед Авг 21, 2016 9:43 pm

Ето вижте актуалното състояние на линиите на НКЖИ в момента.
Пълна разруха! Това е по 9-та линия. Вижте как НКЖИ се грижи за пътниците на БДЖ ПП.
Прикачени файлове
14102457_1847959925439021_2696749961501160564_n.jpg
14102457_1847959925439021_2696749961501160564_n.jpg (298.87 KiB) Прегледано 4799 пъти
bdz46203
 

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Недев » Нед Авг 21, 2016 11:51 pm

Според човека направил снимката мястото на снимката е между Разменна и Батановци.
Недев
 
Мнения: 140
Регистриран на: Сря Мар 12, 2014 6:18 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот bdz46203 » Пон Авг 22, 2016 8:28 am

Недев написа:Според човека направил снимката мястото на снимката е между Разменна и Батановци.

Да. Прав си, там е. Малко попреувеличих, че е на 9-та. НО все пак в такова аварийно и предаварийно състояние са голяма част от жп линиите и то от главните.
bdz46203
 

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот disell » Пон Авг 22, 2016 3:29 pm

По 9-та почти същото скоро може да стане между Просторно и Сеново така ,че не е далеч от истината :)
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот bdz46203 » Вто Сеп 27, 2016 9:27 pm

А какво стана с тази машина и защо не работи?
Някой може ли да каже?
http://gradat.bg/news/2008/10/27/571400 ... ef=miniurl
bdz46203
 

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот bdz43r » Вто Сеп 27, 2016 11:38 pm

Работи.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот bdz46203 » Сря Сеп 28, 2016 12:25 am

Ами къде? Никъде не съм я виждал. Може да се използва за ускорено подменяне на негодни траверси. А такива има много.
Единственото място на което знам, че е работила е кривата преди Вакарел от Веринско. Където беше изпаднал вагон и тя подмени начупените траверси.
bdz46203
 

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Administrator » Пон Апр 24, 2017 9:03 am

Подновяват 13 км железен път в междугарието Змейово – Стара Загора

от 20.04.2017, Автор: Светла Добрева

НК "Железопътна инфраструктура" обяви открита процедура по ЗОП на обект: "Механизирано подновяване на железния път в междугарието Змейово – Стара Загора от км 239+400 до км 252+325 с обща дължина 12 925 м и стрелка № 1 в гара Стара Загора по 4-та жп линия". Общата стойност на поръчката е 10 488 143.75 лв. без ДДС.

За последен път междугарието е подновявано през 1983 г., а среден ремонт е извършван през 1992 г. За последните години там има две дерайлирания на подвижен състав.

Железопътната линия Змейово – Стара Загора преминава през планински терен. По тази причина в по-голямата част от трасето преобладават големи наклони на нивелетата, достигащи до 25 ‰ и криви с по-малки радиуси от 300 м.

Изпълнението на необходимите строително-ремонтни работи по подновяване на железния път в междугарието ще бъде възложено чрез инженеринг (проектиране и строителство).

Целта на строително-ремонтните работи е:

- постигане на нова проектна скорост от 75 км/час, при съществуваща 65 км/час;

- премахване на намалена скорост по книжка-разписание от 55 км/час и постоянно намаление от 40 км/час в 47 % от дължината на междугарието;

- намаляване на времепътуването с 6,26 мин. - от 16,60 мин. на 10,34 мин.;

- постигане на висока сигурност на влаковото движение и осигуряване на условия за безопасна експлоатационна работа;

- подобряване параметрите на железния път в геометрично отношение и като конструкция;

- понижаване на разходите за текущо поддържане на железния път и съоръженията;

- осигуряване на по-добър комфорт и сигурност на пътуване.

Срокът за изпълнение е не повече от 270 календарни дни, в това число изготвяне на работни проекти (първи етап)и изпълнение на СМР(втори етап). Кандидат-изпълнителите могат да подават оферти до 26 май.

Източник: Строителство Градът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2427
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Administrator » Чет Сеп 07, 2017 2:01 pm

Аварийно укрепват железния път между Захарна фабрика и Горна баня за 3.609 млн. лв. без ДДС

31.08.2017, Автор: Милена Василева

ДП "Национална компания Железопътна инфраструктура" започна процедура по пряко договаряне с три компании:
- "АТ Инженеринг 2000" ООД
- "Гигастрой" ЕООД
- Държавно предприятие "Транспортно строителство и възстановяване.
Тя е за: "Аварийно изграждане на укрепителни съоръжения на левия откос на железния път, в отсечката от км. 5+650 до км. 6+140 с дължина 490 м. на междугарието Захарна фабрика – Горна баня по 5-та жп линия"

Изграждането на укрепителните съоръжения на левия откос на железния път, в отсечката от км 5+870 до км 6+060 с дължина 190 м на междугарието Захарна фабрика – Горна баня по 5-та жп линия, следва да бъде извършено така:
- изпълнява се стена 4 - от км 5+870 до км 5+980, с дължина 110 м, височина 708 530 см и дебелина 70 см, ростверг 450/80 см;
- изпълнява се стена 5 - от км 5+980 до км 6+060, с дължина 80 м, височина 530 282 см и дебелина 6 040 см, ростверг 400260/80 см;
- надстройка от стена 4 до стена 5;
- дренаж;
- изграждане на пасарелка.
Прогнозна стойност на поръчката 3 608 720.69 лв. без ДДС. В прогнозната стойност на поръчката са включени 10% непредвидени разходи в размер на 328065,52 лв. без ДДС.

Историята
В кв. "Факултета", район Красна поляна на Столична община е регистрирано активизирало се свлачище с идентификационен № SOF 46.68134-11-03, обхващащо левия откос на железния път в отсечката от км 5+650 до км 6+140 в междугарието Захарна Фабрика-Горна Баня, между ул."Гайтанци" в кв. "Факултета" и жп линията София-Кулата. След извършен инженерногеоложки оглед е изготвено становище относно възникналите свлачищни процеси.Налице са два ясно оформени активни свлачищни участъци,проявени по откоса на жп линията.От свлачищните процеси е засегната ул."Гайтанци" в участък с обща дължина около 56 м,унищожен е един ел. стълб,а други два са застрашени. Застрашени са жилищните сгради, намиращи се непосредствено над откоса. Интезитетът, с който се развива процесът, предполага разрастване на оформените свлачищни участъци нагоре и встрани по откоса. Свлечените земни маси са достигнали насипа на жп линията и отстоят на сантиметри от жп линията. Поради липса на канализационна мрежа в района по откоса към жп линията са изведени сградните канализационни отклонения, които водонасищат постоянно изграждащите го материали. Допълнителна причина е и нерегламентирано изхвърляне на битови и строителни отпадъци,които поддържат високата влажност в стръмния откос. В тази връзка са назначени две междуведомствени комисии със заповеди на кмета на район "Красна поляна" и кмета на Столична община за оглед на място и оценка на риска. Изготвените протоколи от работата на комисиите потвърждават опасното състояние на посочения участък. В железопътния участък от км 5+870 до км 6+060 с дължина 190 м на междугарието Захарна Фабрика - Горна Баня вследствие на обилните валежи периодично се получават деформации по откосите, предизвиквайки преместване на земни маси, които затрупват частично жп линията и съоръженията към нея, запълват и деформират отводнителните канавки и застрашават сигурността на движението на влаковете в участъка. Състоянието на откоса на изкопа в ляво по посока на движението,който на места е с височина около 6 м.,се определя като изключително критично и е предпоставка за развитие на процеси,застрашаващи безопасността на движението,включително и пълно прекъсване експлоатацията на 5-та жп линия. На 05.04.2017 г. поради ново свличане на земни маси в междугарието Захарна фабрика–Горна баня по 5-та главна жп линия с телеграма на директора на ЖП секция София,е въведено временно намаление на скоростта на движение на всички влакове и жп возила от км 5+500 до км 6+200 с фронт 700 м и скорост V=25 км/ч.
На 06.04.2017 г. от 13:05 до 17:45 е преустановено движението на влаковете в междугарието Захарна фабрика-Горна баня, поради наклонен стълб от контактна мрежа на км 05+900,вследствие свличане на земна маса.По тази причина са отменени 11 броя влакове,отклонени са 3 броя влакове.Пътниците от София до Перник и обратно са трансбордирани с автобуси. На 24.07.2017 г. е назначена комисия със заповед на Областния управител на област София,която определя състоянието на участъка като изключително опасен,водещ непосредствено до развитие на процеси,застрашаващи безопасността на влаковото движение,живота и здравето на пътниците,както и сигурността на товарите.Засилващите се неконтролируеми свличания могат да наложат пълно прекъсване движението на подвижния железопътен състав в участъка,като по този начин се наруши сериозно изпълнението на нормативноустановените задължения на ДП НКЖИ. Това е причината да бъде проведена процедура на пряко договаряне с определени лица.


Източник: Infrastructure.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2427
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Administrator » Чет Сеп 07, 2017 2:18 pm

Обновяват жп линията Драгичево – Перник

от 01.09.2017, Автор: Милена Василева

ДП Национална компания Железопътна инфрраструктура обяви обществена поръчка за : "Механизирано подновяване на железен път с материали тип 49 втора употреба (на възложителя) в междугарието Драгичево-Перник разпределени от км 24+165 (КС №3 в гара Драгичево) до км 26+703,50 (край перон на сп. "Метал") с дължина 2538,5 м по 5 жп линия.

Поръчката включва 2 етапа на изпълнение – работен проект и строителство. Във фазата на строителство е включено: вдигане/демонтаж на железен път; работа по земна основна площадка; ремонт на железопътни съоръжения;полагане на железен път; баластиране и нивелации.
Индикативната стойност на ремонта е 1 154 552 лв. без ДДС. Срокът за изпълнение на дейностите е 75 дни. Срокът за получаване на оферти е 29 септември 2017 г. Отварянето е предвидено за 2 октомври 2017 г. в 14:00 часа.

Ще бъде монтиран нов железен път тип 49 кг/м с окачествени като годни 2-ра употреба материали на стоманобетонови траверси СТ-4 със скрепление ПАК-68И на скара 1720 бр./км, на площадка гара Подуяне. Ориентировъчно предвидените количества железопътни материали за подмяна в едно звено (25 м) са:
Предвиден е демонтаж на съществуващ наставов релсов път 49 кг/м на дървена траверсова скара с гъстота 1760 бр./км и скрепление марка "К" и превоз до площадка гара Драгичево.
Ще се извърши пълно изгребване на баластовата призма (само в зоната на перона на сп. Метал от км 26+500 до км 26+703,5) с превоз до 5 км, профилиране и уплътняване на земната основа до достигане на проектни параметри.
Планиран е изкоп на земна основа в зоната на перона и полагане на пясъчна възглавница, полагане на нов железен път с преработени звена за безнаставав релсов път 1760 броя, механизирана пресявка на баластова призма с елеваторен влак, включително и локомотив /с елеваторен влак на възложителя 2312 м, ще бъдат изсечени и изкоренени храсти и дървета с дебелина на до 10 см - в ивица с ширина 2,5 м от край на канавката или петата на насипа или общо 10 000 м2 .
Предвидени са нивелации на железния път от км 24+165 (КС №3 в гара Драгичево) до км 26+703,50 (край перон спирка Метал) с дължина 2538,5 м и полагане на безнаставов път от км 24+165 (КС №3 в гара Драгичево) до км 26+703,50 (край перон спирка Метал) с дължина 2538,5 м. Ще бъдат разстлани жп звена от стиф на земя на площадки в гари Подуяне и Товарна гара София - 130 броя, и други.

Източник: Строителство Градът
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2427
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Administrator » Сря Ное 13, 2019 9:41 am

Инж. Красимир Папукчийски, генерален директор на НК „Железопътна инфраструктура”:

Борим се да усвоим всички европейски средства по ОПТТИ

До дни подписваме договора за изграждане на най-тежкия участък от жп мрежата, казва инж. Красимир Папукчийски

Изображение

Инж. Красимир Папукчийски е генерален директор на ДП „Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (ДП НКЖИ) от февруари 2017 г. Завършил е ВТУ „Тодор Каблешков" и притежава магистърски степени по специалности „Технология и управление на транспорта“, „Икономика на транспортната фирма“ и „Управление на проекти“. Професионалната му кариера е изцяло свързана с железопътната инфраструктура.

- Г-н Папукчийски, ремонтите на кои жп участъци и по кои жп линии бяха приключени през 2019 г. и с колко се повиши скоростта на влаковете по тях?

- До 31 октомври бяха подновени общо 37.6 км железен път и 11 жп стрелки. Изпълнено е механизирано пресяване на баластовата призма на 103.4 км и 22 жп стрелки и са положени 55.4 км нов безнаставов железен път от заварени релсови нишки. Отделно, чрез механизирано поддържане чрез подбивните, линейните и стрелковите машини, беше подобрено техническото състояние на 2 974.7 км железен път и на 1 225 жп стрелки.

Вече са завършени напълно ремонтните работи при подновяването на 22.5 км железен път в междугарията Реброво-Своге, път №2 с дължина 7,9 км, Твърдица-Шивачево с дължина 6,5 км, Змейово-Стара Загора с дължина 12.9 км и Владая-Драгичево с дължина 2.8 км. В момента приключваме Змейово-Тулово – 12 км.

Мога да обява, че с довършването на междугарието Кръстец-Радунци – 2.8 км, след броени дни целият 102-километров жп участък от 4-а линия между Стара Загора и Горна Оряховица е приведен в много добро техническо състояние, което значи, че са достигнати проектните му скорости.

В резултат на извършените ремонти скоростта на движение на влаковете в значителна част от ремонтираните междугария е увеличена с 10 км/ч. Като там, където имаме положен безнаставов железен път, освен проектните скорости постигнахме и неутрализация на пътя, което ще рече много по-висок комфорт при пътуване поради намаляване на характерния шум от движението на влаковете. Поради това сме си поставили за задача, която неотклонно следваме, всяка година да полагаме не по-малко от 80 км безнаставов път. На места постигаме дори и завишаване на проектните скорости, както например в участъка Мездра-Враца, където положихме безнаставов път и увеличихме скоростта от 80 на 110 км/час.

Всичко това сме постигнали със средства от националното финансиране. Не бих искал да ви отегчавам с изреждането на множество малки гари, за чието обновяване отделихме доста средства, а също и за проектирането на някои големи гари. Само искам да спомена, че вече приключи проектирането на гарите Ямбол, Шумен и Септември и вече подготвяме процедурите за стартиране на строителните дейности за тяхната цялостна модернизация.

С национално финансиране обновихме гара Долно Езерово и вече сме на финала на гара Стамболийски. Така че мога да кажа, че цялата жп линия от Септември до Бургас, с изключение на гара Чирпан, както и на гарите Стара Загора и Карнобат, за които обаче имаме сключени договори за строителство, вече е напълно обновена, включително и гаровите комплекси. Единствено конкурсът за избор на изпълнител на гара Нова Загора беше прекратен поради липса на конкуренция – яви се само един кандидат, поради което го стартираме отново.

- Да припомним на каква стойност е капиталовият трансфер от държавата?

120 млн. лв. Като тази година сме отделили 4 млн. лв. само за ремонт на сграден фонд на малки гари, без да включвам средствата за проектиране.

- Да се прехвърлим към проектите с европейско финансиране?

- Добре, като преди това искам да подчертая, че при проектите с европейско финансиране говорим за големи обекти, които не приключват в рамките на една година и ефектът от тяхното изграждане не може да се очаква толкова скоро.

По проекта „Рехабилитация на жп участъка Скутаре - Оризово” само преди няколко дни пуснахме новите централизации на гарите Белозем и Маноле. Строителните работи по обекта 100% са приключени, подписани са актове „15”, като до края на декември, най-късно в първите дни на януари, ще бъдат подписани и актове „16” за пускането им в експлоатация. Стойността на проекта беше 69.8 млн. лв. без ДДС, като скоростта е увеличена до 160 км/час за пътническите и до 120 км/час за товарните влакове.

- Имате ли разчети с колко е намаляло времето за пътуване на влаковете по жп мрежата като цяло през 2019 г. вследствие модернизацията на жп мрежата?

- В резултат на инвестициите в железопътната инфраструктура през тази година достигнатата средна скорост на движение на влаковете по главните жп линии е 91.6 км/ч за пътническите и 75.3 км/ч за товарните влакове, като се запазва устойчивата тенденцията към завишаване на скоростите. Постигнато е общо намаляване на времето за пътуване на пътническите влакове от 17.7 минути.

- Да се върнем към проектите, финансирани от ЕС по ОПТТИ. Само преди дни Economic.bg публикува информация от официален отчет, изпратен в Брюксел, за значително забавяне на основни проекти, финансирани по програмата. Защо е така?

- Работим много активно за пълното усвояване на средствата по ОПТТИ, като се стремим да постигнем най-добрите резултати. Действително има натрупано забавяне по някои проекти, което се дължи на обжалванията при провеждане на всички наши тръжни процедури. Знаете, че поради това преди около две години помолихме държавата да ни съдейства за решаване на проблема, поради което бяха приети промени в Закона за обществените поръчки, но въпреки това, за жалост, абсолютно всички обществени поръчки на НКЖИ се обжалват, и то във всички стадии на процедурите - от самото им стартиране до обявяването на решенията на тръжните комисии. Нещо, което доведе до значително забавяне на процедурите. Въпреки това полагаме максимални усилия за подписване на договори за строителство.

Нашето намерение е да успеем да усвоим всички договорени евросредства и да не допуснем, както се казва на разговорен език – връщането на пари. За целта вече многократно сме провеждали разговори с всички изпълнители на проектите. Освен това сме подготвили и резервни проекти, към които да пренасочим част от евросредствата. Вече е обявена и процедурата за модернизацията на жп линията Волуяк – Драгоман, а предстои и обявяване на процедурата за линията Перник – Радомир, за която в се подготвят техническите спецификации. Подготвяме и удвояване на жп линията от гара София до гара Владая, така че след обновяването на линията София - Перник за 160 км/час целият този участък ще разполага с много сериозен капацитет.

Бих искал да подчертая, че средствата, които държавата е осигурила за НКЖИ като бенефициент по ОПТТИ и по механизма „Свързана Европа” са в интерес на цялата държава, на всички българи, поради това и забавянето на проектите поради обжалвания е в ущърб на цялото ни общество. Именно затова ние се стараем в никакъв случай да не допуснем загуба дори и на малка част от тези средства. С тази цел усилено работим и върху идеята за фазиране на самите договори по най-забавените проекти – говоря като финансиране, а не като изпълнение, така че те да бъдат сключени и да започне строителство по тях.

Искам да припомня, че и в предишния програмен период също имахме забавяне на процедури поради куп жалби, но чрез фазиране на едни проекти и пренасочване на средства към други в крайна сметка не загубихме евросредства.

- Какво конкретно предстои догодина по проектите с европейско финансиране?

- Продължава работата по проекта за „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас, Фаза 2”, който е на обща стойност 675 млн. лв. без ДДС. Знаете, че проектът „Рехабилитацията на железопътния участък Стралджа-Церковски”, на стойност 3.8 млн. лв. без ДДС, приключи още на 18 април 2018 г. Завърши и рехабилитацията на участъка Скутаре – Оризово, на обща стойност 69.8 млн. лв. без ДДС, като предстои рязане на лента в края на месеца.

На 30 септември подписахме договора за реконструкция на стрелковото развитие на гара Зимница и рехабилитация на контактната мрежа в гарите Зимница и Стралджа. Стойността на договора е 27.5 млн. лева без ДДС, а срокът за изпълнение - 36 месеца.

На 3 октомври подписахме и договора по проекта „Проектиране и изграждане на системи за сигнализация и телекомуникации а по железопътната линия Пловдив-Бургас“ – говоря за системите GSM–R и ERTMS/ETCS. Стойността му е 185 млн. лв. без ДДС, а срокът за изпълнение - 48 месеца.

Започва и модернизацията на жп линията София-Пловдив в най-тежкия участък между Елин Пелин и Костенец. Той е на обща стойност 1.024 млрд. лв. без ДДС. До 20-и ноември ще подпиша договора за 24-километрова отсечка Елин Пелин - Веринско, част от която ще бъде и най-големият жп тунел в България. Това ще е двутръбен тунел с дължина 6.8 км, напълно съвместим с изискванията за оперативна съвместимост. Практически това е най-тежкият участък, съставен изключително от тунели и съоръжения между тях, за скорост 160 км/час, като стойността на договора е за 500 млн. лв.

Започна и реконструкция на гаровите комплекси Подуяне, Искър и Казичене. Проектът е на обща стойност 7.4 млн. лв. без ДДС и включва пълно обновяване на приемните здания и прилежащите перони, подобряване на конструктивното състояние на сградите, изграждане на системи за енергийна ефективност, внедряване на съвременни информационни и оповестителни системи, облагородяване и озеленяване на околните пространства и пр.

- Още в рамките на предишния програмен период се коментираше, че е крайно време да се модернизира първата жп линия у нас Русе-Варна. Явно няма шанс това да се случи, тъй като линията не е в схемата за финансиране по ОПТТИ?

- Не е точно така. Успяхме да осигурим 42 млн. лв. европейско финансиране за изграждането на осигурителна техника в участъка Русе – Каспичан. Борим се и да започнем цялостна модернизацията този жп участък и вече имаме обявени процедури и сме пред избор на изпълнители за обновяването на три междугария и три гари. Имаме осигурено национално финансиране в рамките на 150 млн. лв., така че до 2023 г. целият жп участък Русе – Каспичан трябва да бъде напълно модернизиран.

- Тези 150 млн. лв. от капиталовия трансфер ли са?

- Да, като очакваме той да бъде увеличен над сегашните 120 млн. лв. годишно, тъй като цените на строителните материали и на труда постоянно растат, а това оскъпява строителните услуги. С финансиране от държавата догодина ще извършим основен ремонт на железния път на стойност 34.18 млн. лв. в участъка от сп. Горица до гара Славяново (път №2), както и в междугарията Христо Даново-Сопот, Русе разпределителна-Образцов чифлик, Самуил-Висока поляна и Хитрино-Плиска.

- НКЖИ наистина трябва да побърза с модернизацията на жп мрежата, тъй като от БДЖ започнаха да пускат обществени поръчки за нови локомотиви, вагони и дори цели мотрисни влакове, които обаче няма да могат да развиват скоростите, за които са създадени, ако жп мрежата ни не е обновена.

- Според мен проблемът стои точно обратно: ние вече имаме почти 500 км нов железен път за скорости 160 км/час и дори за 200 км/час за състави с накланящи се кошове, по които влаковете на БДЖ се движат с максимална скорост 130 км/час, тъй като нямат съвременни композиции. Така че чакаме с отворени обятия да дойде новият подвижен състав на БДЖ, за да могат обикновените хора, които не правят разлика между БДЖ и НКЖИ, а говорят общо за „железницата”, най-сетне сами да почувстват разликата при пътуване.

Тук искам да припомня, че само през първата година след цялостната модернизация на жп участъка Септември – Пловдив беше отчетено увеличение на пътниците с 22%. И това е напълно логично, тъй като преди ремонта електромотрисните влакове на „БДЖ – Пътнически превози” „Сименс Дезиро” вземаха разстоянието за 50 минути, а сега – само за 30.

Източник: Economic.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2427
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот vlado » Сря Ное 13, 2019 2:43 pm

Нещо в последно време спряха да споменават удвояването на Карнобат - Синдел и в частност тунел Лозарево. Да не са се отказали вече да я довършват тази линия?
vlado
 
Мнения: 759
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот stankos » Чет Ное 14, 2019 12:07 pm

От де го измъдриха това удвояване на София- Владая ?
Аватар
stankos
 
Мнения: 458
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Предишна

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта