ДП "НКЖИ" - актуална информация

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Administrator » Съб Дек 14, 2013 2:55 pm

НКЖИ ИНФОРМИРА: НОВО РАЗПИСАНИЕ НА ВЛАКОВЕТЕ

Dec 14, 2013

НКЖИ информира, че от утре влиза в сила ново разписание на влаковете. В новия график на движение на мотрисите, транспортната схема и периодът на движението са съобразени в максимална степен с обема и структурата на пътникопотока.

През 2014 г. по железопътната инфраструктура ще се осъществява превоз на общо 1142 влака на денонощие, което е с 62 повече от миналата година. Пътническото движение ще бъде над 660 влака. От тях: 33 международни бързи, 81 бързи, 148 пътнически, 355 крайградски пътнически и 46 трудово-служебни влака. За следващата година товарното движение ще бъде от 479 влака за денонощие.

Запазена е цялостната транспортна схема на обслужване по отношение връзките във възелните гари, както и спиранията по маршрутите на движение на бързите влакове. При съставянето на новия график на движение на влаковете са предвидени и ремонтите по рехабилитация на железопътната мрежа, които НКЖИ ще извършва през следващата година.

Източник: ДП НКЖИ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот disell » Съб Дек 14, 2013 4:40 pm

Малеее скоро не бях чел по смешен виц :mrgreen: :D
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот 07 » Съб Дек 14, 2013 5:22 pm

disell написа:Малеее скоро не бях чел по смешен виц :mrgreen: :D

От посленият абзац :) :mrgreen:
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Administrator » Пон Дек 16, 2013 3:12 pm

Влаковете закъсняват два пъти по-малко

16.12.2013
от Белчо Цанев


Изображение

Над 70 км главни жп линии са в аварийно състояние, казва инж. Милчо Ламбрев, генерален директор на НК "Железопътна инфраструктура".

- Г-н Ламбрев, как изпращате 2013 година?

- Над 70 км от главните жп линии на страната са в аварийно състояние. В това число влизат и три тунела в Стара планина - два между Плачковци и Кръстец, както и най-дългият жп тунел у нас - "Козница" край Копривщица. Над 200 км железен път е оценен с най-високото ниво на критичност - 3, повече от 400 км са с "Критично ниво 2", а над 600 км са с "Критично ниво 1". Ако продължим с изоставането на ремонтите през следващите години, това би довело до преминаването на километри железен път към по-високите нива на критичност, което категорично е недопустимо.

- Колко е капиталовият трансфер от държавния бюджет за догодина?

- Капиталовият трансфер през последните три години беше по 90 млн. лв., като за догодина ни беше обещана сумата 115 млн. лв. Предвид икономическата обстановка у нас и недостига на средства в бюджета обаче капиталовият трансфер за догодина ще бъде 105 млн. лв., което наложи да коригираме подготвения бизнес план.

- Успявахте ли да усвоявате напълно тези 90 млн. лв., които бюджетът ви отпускаше досега?

- Успявахме въпреки огромните проблеми с изпълнението на обществените поръчки най-вече поради многото жалби. Независимо от това сме завършвали и предавали на държавна приемателна комисия всички започнати обекти.
През 2013 г. успяхме да се справим с няколко големи обекта в жп отсечката София - Мездра, която е в много тежко състояние.

- И където бързите влакове изминават 89-те километра за повече от час и половина.

- Да, средната скорост там е драстично занижена - до около 50 км/час, което никак не е комфортно за пътниците. Тази година успяхме да направим междугарията Мездра - Зверино и Бов - Лакатник. Сега работим по път 2 в междугарието Илиянци - Курило и по път 2 между Своге и Бов. Отсечките, където сме приключили всички строителни дейности, са приети с Акт 16, а скоростта е вдигната от 50 на 80 км/ч. Обновеният железен път е безнаставов, което значително подобрява комфорта на пътуване и намалява шума.
През 2014 г. ще се постараем да започнем и завършим жп отсечката Пирдоп - Антон по линията София - Карлово, като осигуряваме движение на всички контрагенти по обходни маршрути, а пътниците ще превозваме с автобуси. Инвестицията там ще е около 13,5 млн. лв. Обектът е много важен. Той изскочи изневиделица едва сега, след като пътеизмерителната мотриса установи, че положението в отсечката е абсолютно критично.

- Какво значи критично?

- Значи, че не търпи никакво отлагане. Там пътеизмерителната мотриса изключва, което означава, че са надминати крайните стойности на параметрите на пътя, което е недопустимо.

- И движението по линията не е безопасно?

- Абсолютно!

- Залагате ли ремонти по 4-а главна линия Русе - Подкова, която е в най-тежко състояние?

- Така е, като най-тежко е положението в участъка Г. Оряховица - Дъбово в Балкана. Ние и досега не сме спрели да се грижим за нея. Знаете, че миналата година там направихме няколко участъка в междугарията Самоводене - В. Търново - Дебелец. Направихме и един голям ремонт между Радунци и Дъбово. Останаха обаче двете най-тежки междугария: Плачковци - Кръстец и Кръстец - Радунци, където имаме доста работа по железния път и съоръженията. Вече подготвяме документацията и скоро ще пуснем поканите към изпълнителите от нашето Рамково споразумение за участие в конкурса. Инвестицията в участъка Плачковци - Кръстец ще е около 19 млн. лв., а в ремонта на Кръстец - Радунци - 5,3 млн. лв. Работата по втория обект ще продължи и през 2015 г. Това са два много важни обекта, след като оправим габарита на 7-те тунела, по линията ще могат да се движат и по-големи вагони например руски. Това означава, че ще трябва да свалим нивото на железния път. За целта ще трябва да изгребем баластовата призма, да направим отводнителни мероприятия и отново да монтираме жп линията. Ще обновим и контактната мрежа в участъка, която в тези тежки зимни условия постоянно се заледява и аварира. С тези два проекта реално ще оправим габарита на цялата жп линия Г. Оряховица - Дъбово. В резултат закъсненията на влаковете между Русе и Ст. Загора ще намалеят драстично.

- Приключихте ли с модернизацията на жп прелезите, където стават доста катастрофи?

- Продължаваме да инвестираме и в тази посока. През тази година 35 жп прелеза, които бяха с бариери и прелезопазачи, съоръжихме с автоматични прелезни устройства. С това намалихме фонд "Работна заплата" и повишихме сигурността на влаковото движение. За 2014 г. сме заложили около 5,2 млн. лв. да автоматизираме още 20 прелеза, с което отново ще намалим фонд "Работна заплата". Отделно ще работим и за модернизацията на системите за сигнализация и телекомуникации на жп линията София - Мездра, където ще инвестираме 27 млн. лв. За стартирането на обекта догодина сме заложили 1,250 млн. лв. - основно за проектиране. Разбира се ще продължим да инвестираме и в железния път на отсечката София - Мездра, с което значително ще подобрим комфорта и ще намалим времето за пътуване.
В близко време ще сключим поредния договор за доставка на силиконови изолатори за контактната мрежа. През последните години постоянно сменяме керамичните изолатори със силиконови, като немалка част вече сме подменили. С това намаляваме закъсненията на влаковете и повишаваме сигурността на пътя.

- Имате ли данни с колко сте намалили закъсненията на влаковете от тази мярка?

- Само от подмяната на старите керамични изолатори със силиконови закъсненията на влаковете са намалели два пъти - от 94 часа през 2012 г. на 48 часа през тази. Броят на престоялите в междугарията влакове също е намален двойно - от 112 през 2012 г. на 63 през тази. Така че инвестициите в подмяната на изолаторите се усеща веднага от пътниците, тъй като аварийността на новите силиконови изолатори практически клони към нула.

Източник: Стандарт
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Administrator » Чет Дек 19, 2013 12:05 pm

Инж. Милчо Ламбрев: Готвим се от февруари да поемем жп потока от тунела под Босфора (видео)

18.12.2013, 18:20
Спас Стамболски


Г-н Ламбрев, какъв е вашият прочит на 2013 г. по отношение на направеното от НКЖИ?

Изминаващата година е една от най-успешните години, от както ръководя НКЖИ. Това е така, защото хвърлихме много усилия в ремонтните дейности - на железния път, на осигурителната инсталация, на контактната мрежа, както и силите, които вложихме при реализацията на проекти по ОП Транспорт. Тази програма е най-важното перо за бъдещото развитие на железопътния транспорт и инфраструктурата на България.
ОП Транспорт е прекрасно нещо, което дава възможност да постигнем нашите цели - да бъдем наравно с всички европейски държави.
По отношение на ремонтните дейности особено внимание обърнахме на отсечката през Искърското дефиле, защото трасето между София и Мездра в продължение на 20-25 години беше тотално забравено, което доведе до намаляване на средната скорост през участъка на около 50-60 км/час.
Направихме подновявания на отсечките Зверино - Мездра, Бов - Лакатник, а в момента работим по Своге - Бов и по Илианци - Курило. Тази тенденция ще продължим и през 2014 г, защото завишавайки скоростта на тези отсечки, ние постигаме добър комфорт и намаляване на времепътуването.
След приключването на тези ремонти времепътуването между София и Мездра от час и тридесет минути ще се намали с около 20 минути.
Други задачи, които си бяхме поставили е извършването на т.нар средни ремонти с нашата тежка механизация, като по този начин постигаме удължаване "живота" на тези трасета. Примери за такива линии са Черниче - Пейо Яворов, където беше изграден и т.нар плъзгач, който спасява от падане на камъни върху жп пътя от високите скали. Така възстановихме проектната скорост от 80 км/ч, която преди ремонта беше едва 50 км/ч.
Имаше ремонт и на отсечките Юнак - Величково, Ловеч - Троян, Плачовци - Радунци. Последната отсечка е преходна и ще продължим да работим там и през 2014 г. Тя е част от 4-та линия, която свързва северната част на страната с южната. По този начин ще облагородяваме и пряката връзка между Румъния и Турция.
Извършвайки тези ремонти дейности, ние ще дадем възможност за преминаване на руските извънгабаритни вагони, които сега обикалят по по-дълги маршрути, като очакваме това да доведе до ръст на вагонооборота, а от там и на приходите от инфраструктурни такси.
В осигурителната инсталация и телекомуникациите извършихме също нововъведения, като част от тях е пускането на 35 нови автоматизирани жп прелези. Това бяха съоръжения, които се експлоатираха от хора, като това доведе до освобождаването на около 170 души прелезопазачи и др, които отговаряха за тези прелези.
Така ние получихме възможност да реализираме икономии във фонд работна заплата, като част от спестеното раздадохме като бонуси на служителите ни.

Кое беше най-голямото предизвикателство пред НКЖИ за 2013 г.?

Проблемите, свързани с обществените поръчки и изборите на изпълнители за дадени обекти. Най-големият проблем е, че не можем да изпълняваме капиталовите си планове, защото при провеждането на обществените поръчки често се случва обжалване, което първо отива в Комисията за защита на конкуренцията, а после и във Върховния административен съд. По този начин се срива цялата ни капиталова програма, но въпреки всичко това, което държавата ни е отпуснала ще бъде изразходвано на 100% през годината.

Какво е развитието на проектите по ОП Транспорт 2007-2013?

ОП Транспорт се движи в едни поносими граници, макар че има изоставане в някои обекти.
С добри темпове се работи по направлението Димитровград - Свиленград. Изпълнението на Лот 1 е 68%, на Лот 2 63%, а на Лот 3, който включва изграждането на електроподстанциите е на 35%. Това ще рече, че до края на 2014 г. обектът ще бъде готов на 100%.
Припомняме, през тази година отсечката от Свиленград до турската граница получи акт 16 и вече е в експлоатация със скорост от 160 км/ч.
По отношение на проекта Пловдив - Бургас Сс акт 15 е приключила работата по Лот 1 (Михайлово - Калояновец), като скоро ще бъде сформирана комисия и за издаване на акт 16.
По лот 2 (Стара Загора - Зимница) фирма Трейс работи с добри темпове. Има забавяне по Лот 3 (Церковски - Карнобат - Бургас), където италианската фирма GCF изостава с около 60 дни. Надяваме се, че с една добра работа това ще бъде наваксано, защото по-тежката част от работата там е свършена.
Със задоволство мога да кажа, че след дълги години тежка борба най-после имаме разрешение за строеж на трите лота по отсечката Пловдив - Септември. Очакваме през януари да имаме подписан Акт 2 а, който да даде начало на фактическата работа по трасето. Според нас изпълнителите могат да се справят в рамките на програмния период.

По отношение на ремонтите на трите гари (Централна гара - София, Пазарджик и Бургас) те са в различни етапи на своето възстановяване. За гарите София и Пазарджик има избран изпълнител и в момента се работи по идейните проекти, за гарата в Бургас е на етап жалби от страна на участниците в обществената поръчка и там очакваме решението на КЗК.

Наскоро беше пуснат в експлоатация и тунелът под Босфора, който свърза жп мрежите на Европа и Азия в нова точка. Доведе ли това до засилване на трафика през територията ни?

Построяването на това съоръжение е огромна крачка за жп свързаността между Европа и Азия. Щастлив съм от факта, че преминах с първата мотриса заедно с всички официални лица. На този етап тунелът се използва само за пътнически превози, но през февруари или март ще премине първият товарен влак, който очакваме да пресече и България.
Ние затова бързаме да пуснем движението по строящите се с евросредства отсечки, за които говорихме по-горе, както и да направим необходимото за започване на работата по отсечките София - Септември и София - Драгоман.

От 2014 г. започва новият програмен период на ЕС и съответно за програмата Транспорт и транспортна инфраструктура. Знае ли се вече кой ще е първият обект, който ще започне да се изгражда с тази програма?

За момента имаме най-голяма готовност за отсечката Русе - Варна, където е готов техническият проект. Линията е важна, защото свързва два вида транспорт - морски и речен. В Русе вече има избран изпълнител, но процедурата се обжалва в КЗК, а за този във Варна вече работим усилено за неговото проектиране.
След това очакваме да започнем работа по отсечката София - Септември, която е част от споменатия по-горе коридор, през който ще преминават значителна част от товарите между Европа и Азия. Целта е в най-скоро да стартираме процедурата за избор на изпълнител за отсечката София - Драгоман.
Ще търсим и възможност за осигуряване на финансиране за отсечката Видин - Медковец.

Като оператор на ЖП инфраструктурата, какво е наблюдението ви за случващото се на пазара за железопътни превози?

Що са касае в обслужването на пътници има подобряване в услугата, след като се ремонтираха много вагони а и се закупиха нови спални вагони. Това предразполага и засилено търсене от страна на клиентите на националния превозвач.
Влизането и на новия график и увеличения брой на влаковете с 47 е добре дошло за нас, защото това са повече приходи от инфраструктурни такси, а и хората ще могат да ползват по-добре услугата на БДЖ. Това е така, защото досегашното разписание не беше прагматично изготвено, а в това всичките забележки на общините са взети предвид и хората ще могат да ползват влаковете.
По отношение на товарните превози наблюдаваме преразпределение на пазара между самите участници в него - БДЖ Товарни превози и частните превозвачи. Смятам, че на този етап хляб има за всички.

Смятате ли че през 2014 г. тенденцията за преразпределение ще продължи ли ще бъдем свидетели и на ръст в сектора?

Искрено се надявам икономиката на държавата да нарасне, като се надявам и материалите, необходими за реализацията на газопровода Южен поток да се превозват на ЖП транспорт.
Проблем е, че на някои места има търсене за превози, но няма необходимия вагонен парк. който да ги осигурява.

Кое очаквате да е голямото предизвикателство през 2014 г?

Ние залагахме от бюджета да получим капиталов трансфер в размер на 115 млн. лв. но се оказа че поради преразпределения НКЖИ ще получи 105 млн. лв. Независимо от това, че трансферът е с 10 млн. лв, по-малко, ще се стараем отпуснатите средства да бъдат разходвани там, където има нужда, за да можем да подобряваме услугата която предлага железопътната инфраструктура и да завишим комфорта, безопасността и скоростта на движението на влаковете.
Надявам се да постигнем и договорености със синдикатите, защото започват преговорите за нов колективен трудов договор, като се стараем да завишим заплатите на нашите служители, имайки предвид и ръста на минималната работна заплата, която влиза в сила от 1 януари.
Направили сме нашите разчети и вече можем да кажем, че от 1 януари средното увеличение на възнаграждението в НКЖИ ще бъде с около 7%, а до края на 2014 увеличението да достигне 10%.

Източник: News.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот railjet » Чет Дек 19, 2013 12:12 pm

Таман са чудех как си пропуснал едрия кифтак, появил се рано тази сутрин.

Черниче-Пею е супер със 80! Радоев ще оцени.
На Дефилето пък и аз ще му се насладя с 80 идната събота.

А разни лоши езици говорят, че закъснението "60 дни" на италианците щяло да прибави няколко нули,щото хората си стягали багажа да си одат по живо и по здраво. Нещо като случката с Асталди.

Някой нещо да е чул по въпроса?
Последна промяна Administrator на Чет Дек 19, 2013 12:15 pm, променена общо 1 път
Причина: Личните обръщения на лични съобщения.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот bdz43r » Чет Дек 19, 2013 12:24 pm

Чнч - Пя е 70 и само Лютиброд - Мездра е 80 (п2), и то за сега само по ТТПН. Книжки-разписания не са коригирани и скоростите все още са старите.
Последна промяна bdz43r на Чет Дек 19, 2013 12:33 pm, променена общо 1 път
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот railjet » Чет Дек 19, 2013 12:27 pm

Ми то и Пл-Га 2 е 130 по книжка..
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот bdz43r » Чет Дек 19, 2013 12:31 pm

Не е 130.
И в миналата книжка не беше. Грешката беше поправена на третия ден.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот railjet » Чет Дек 19, 2013 12:35 pm

Ми ей го на- гледам в книжката АБ за 2012/2013, пише 115 по път2. Левски-Каменец 2 е 130, а табелките 120 си стоят на изхода на гарата. Не съм ги сложил аз.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот railjet » Чет Дек 19, 2013 12:38 pm

Наскоро имах един развихрен спор относно преминаването през стрелки. Като по случайност са цъфнали табелки 100 на Пд и ЕП. По-добре да си трая, че ще ги размножат и по 2-ра...
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот bdz43r » Чет Дек 19, 2013 12:40 pm

Това, което гледаш в книжката не е валидно от 12.2012 г, а в книжката АБ за 2013/2014 липсва изобщо.
На Пд и ЕП и до сега беше 100, дори без табели. Прочети в книжката.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот railjet » Чет Дек 19, 2013 12:47 pm

Не съм ги гледал още. Има със сигурност маса недоразумения. В гара Михайлово няма табелки, нали.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Administrator » Вто Дек 24, 2013 12:22 am

Джоанна Димитрова: Предизвикателство пред НКЖИ е да излезе на печалба през 2014-та (видео)

Спас Стамболски

19.12.2013, 09:50

Г-жо Димитрова, какво показват последните данни за финансовото състояние на НКЖИ?
Данните са към 10-месечието, а до края на ноември очакваме информацията да е налична в самия край на този месец (декември, б.р.). Числата показват финансова стабилност и значим разполагаем ресурс, който се разходва поетапно по планирания бюджетен план.
Спрямо 2012 г. нямаме увеличение на загубата и към края на 2013 г. очакваме финансовият резултат да е загуба от 25 млн. лв. До голяма степен този резултат се дължи на приложеното в началото на годината намаляване на инфраструктурните такси, което се отрази негативно с около 16 млн. лв.
Това намаляване на таксите не беше компенсирано с промяна в субсидията или в капиталовия трансфер, което доведе до тези резултати.

Какво се случва по отношение на дълга, който БДЖ има към инфраструктурния оператор?
Диалогът с БДЖ надмина нашите очаквания по отношение на експедитивност, срочност и коректност. Вече имаме прехвърляне на мостовите конструкции и прилежащата инфраструктура, като това стана при цена от 17 млн. лв. с ДДС, което автоматично намали задълженията на БДЖ Товарни превози към НКЖИ.
Тази седмица ще се извършат прехвърляния и на други активи на БДЖ към НКЖИ на стойност около 5 млн. лв. с които ще бъдат намалени дълговете на холдинга.

Смятате ли, че очакваният икономически ръст ще е се отрази върху приходите на НКЖИ?
Положителни тенденции се забелязват дори и в последните месеци на тази година. За септември и октомври имаме завишение с около 8% спрямо предходните месеци и с около 10% на годишна база, очаквам тази посока да се запази и през ноември. Като само за октомври спрямо септември увеличението е с около 20%.

Възможно ли е НКЖИ да излезе на печалба през 2014 г.?
Това е нещо, което си пожелаваме, но ще е предизвикателство да бъде постигнато. Това е така, защото от 2014 г. започва да функционира на пълната си лицензионна цена и електроразпределителното предприятие, което осигурява захранването на електрическата мрежа на жп инфраструктурата.
Това ще доведе и до леко намаляване на инфраструктурните такси, което очакваме да окаже леко влияние върху постъпленията, но приходите от продажба на ел. енергия ще компенсират това и ефектът ще е балансиран.
Определено сме обнадеждени от това, че БДЖ възстанови движението на няколко влака, както и очакваме превозите на товари от камиони постепенно да преминат на жп превозвачи.

Очаквате ли ръст на приходите от инфраструктурни такси през 2014?
Надяваме се да регистрираме увеличение от 7-8 млн. лв., като това е с около 10% над приходите заложени за 2013 г.

Как ще процедирате с неоперативните активи?
Това ни е надеждата, за да може да докомпенсираме недостига и по плащанията към Световната банка. През следващата година предстои и плащане, като това ще стане на два пъти с купони от 6.1 млн лв, като последното плащане ще е през 2015 г.
За това ние целим да съберем около 20 млн. лв. от продажба на неоперативи активи.

Източник: News.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Administrator » Пон Яну 06, 2014 2:41 pm

НКЖИ получи подновено удостоверение за безопасност

6 Януари 2014 | 13:36

София. ДП НКЖИ получи подновено „Удостоверение за безопасност на управител на железопътна инфраструктура” с идентификационен номер на ЕС № BG 2120130001, в съответствие с чл. 11, т. 1 от Директива 2004/49 ЕО, съобщиха от пресцентъра на компанията.
Удостоверението е част от Европейските сертификати, регламентиращи изискванията за безопасност на железопътния транспорт. То гарантира, че методите на работа и процесите, които се прилагат в експлоатацията, поддържането и развитието на железопътната инфраструктура, управлявана от ДП НКЖИ са съгласно европейските и национални нормативни документи. Компанията получи и два нови европейски сертификата, които са неделима част от Удостоверението и негови съставни елементи.
Първият е „Сертификат на лице, отговорно за поддържането на железопътни превозни средства”, с № BGRA/2013/0002, с който се потвърждава, че специализирани превозни средства за поддържане на железния път, други такива и собствени пътнически вагони, от парка на ДП НКЖИ, се поддържат съгласно изискванията на Наредба № 59 за управление на безопасността в железопътния транспорт.
Вторият „Сертификат на структура, която отговаря за поддръжка” с европейски идентификационен номер BG/31/0013/0003, се издава в съответствие с изискванията на европейските нормативни документи и потвърждава прилаганата в ДП НКЖИ, система за поддържане на товарни вагони.

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Administrator » Сря Яну 08, 2014 12:32 pm

КЗК спря поръчка на НКЖИ заради дискриминационни условия

07.01.2014

Поръчка за почтистване, дезинфекция и дезинсекция на санитарни възли обявена от Национална компания Железопътна инфрастуктура беше спряна от Комисията за защита на конкуренцията, съобщават от антимонополния регулатор в писмо до медиите.

КЗК е отменила стартираната от генералния директор на железопътната инфраструктура процедура с мотива, че има необосновано и ограничително изискването на възложителя. Жалбоподателят е Екотой Сервиз.

Това изискване е участниците да представят документ за регистрация по Закона за управление на отпадъците (ЗУО) за транспортиране на отпадни води на територията на Република България, какъвто според Комисията не е необходим.

Според дефинициите за видове отпадъци, предмет на третиране съобразно ЗУО, посочените отпадни продукти не се категоризират като битови отпадъци, продукт на домакинства, строителни, производствени или опасни отпадъци и не попадат в приложното поле на Закона за управление на отпадъците, поради което не следва да се изисква регистрационен документ за събиране и транспортиране на отпадъци по смисъла на този закон.

Допуснатото нарушение в документацията за участие съставлява самостоятелно основание за отмяна на обжалваното решение за откриване, посочват още от КЗК.

Източник: Money.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Administrator » Пет Яну 10, 2014 12:10 pm

КНСБ И НКЖИ В ПАРТНЬОРСТВО В ПРОЕКТ „ШАНС ЗА РАБОТА – 2014”

През 2014 г. стартира Проект „Шанс за работа - 2014”, който ще се реализира от КНСБ, в партньорство с ДП НКЖИ.

Проектът е насочен към осигуряване на обучение и временна заетост на безработни младежи до 29 г., с основно и средно образование, регистрирани в Бюрата по труда на територията на цялата страна. Целта е обучение и стаж за придобиване на умения за упражняване на професията „Работник по озеленяването и поддържането на жп инфраструктурата и ландшафта”.

Реализирането на проекта включва два етапа:

Обучение. Младежите се обучават в рамките на 38 дни, като получават стипендия в размер на 8,00 лв./ден. Обучението приключва с изпит и получаване на свидетелство за професията. На най-добре представилите се, се предлага тримесечен платен стаж.
Стаж - обхващапериод от 3 месеца, като заплащането е в размер на минималната работна заплата за страната и съответните осигуровки за пълен работен ден, срещу договор с Бюрата по труда.

Обучението ще се извършва от ментори от ДП НКЖИ, които ще получават възнаграждение в размер на 6,00 лв./ч.

Стажантите ще извършват следните примерни дейности: почистване на канавки, отстраняване на храсти, обезтревяване, озеленяване и поддържане на площи, и др. операции по поддръжка на жп ландшафта. След приключване на стажа, при производствена необходимост и в зависимост от наличието на свободни работни места, на част от младежите може да се предложат трудови договори за работа с ДП НКЖИ.

Единственото условие за участие на безработен в Проекта е той да е регистриран в Бюрата по труда, разположени на територия на цялата страна.

Източник: ДП НКЖИ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Steve » Пет Яну 10, 2014 7:23 pm

Това не е цялата информация за "ПАРТНЬОРСТВО В ПРОЕКТ „ШАНС ЗА РАБОТА – 2014”. Има още хора които ще вземат по 100 лв. на сформирана група от по 10 - 12 безработни младежи. Липсва и информацията че стажантите през тези 38 дни ще получават 304 лв. + 8 лв. на ден, а през следващите 3 месеца ще са само на 340лв. Менторите от НКЖИ задължително трябва да са с ВИСШЕ образование - как ще покажеш на стажантите как се почиства канавка ако не си с висше образование. Пълната информация за проекта може да се намери в ЖП. секциите, а не в сайта на НКЖИ - там е в съкратен вариант.
Steve
 
Мнения: 43
Регистриран на: Вто Юли 30, 2013 11:15 pm
Местоположение: Габрово

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Administrator » Вто Яну 14, 2014 10:42 am

ЖП превозвачите излизат на свободния пазар на ток до края на 2014 (видео)

13.01.2014, 17:17

Изображение
Разговаряме с ръководителя на поделение "Електроразпределение" към Национална компания "Железопътна Инфрастуктура" инж. Стоян Стоянов

Г-н Стоянов, от година вече, паралелно с НКЖИ, работи отделно звено, което осигурява електрозахранването на контактната мрежа на ж.п. инфраструктурата. Какво се случи за този период?

Това, което се промени административно, е отделянето на поделение „Електроразпределение" счетоводно от НКЖИ, като целта беше да се контролира политиката и приходно-разходната страна на дейността.

Отделянето е и функционално, защото, за да упражнява то дейността си, е необходим лиценз от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране. Въпреки това ние сме и ще продължаваме да бъдем част от Национална компания „Железопътна инфраструктура".

С отделянето на поделението и получаването на лиценз за търговия с електрическа енергия, както и за разпределение, се отвори и свободния пазар на електроенергия за железопътните компании. До момента нямаше възможност всеки превозвач да си избира сам производителя на електроенергия.

Има ли вече ж.п. превозвач, чиито локомотиви ползват електроенергия, закупена чрез избор на доставчик?

На този етап не. Причината е, че всички локомотиви и мотриси на „БДЖ Товарни превози" и „БДЖ Пътнически превози" трябва да имат монтирани електромери. Колегите от националния превозвач вече са напреднали и очаквам в рамките на полугодието или най-късно в края на 2014 г. да имаме монтирани електромери и изцяло либерализиран пазар на електроенергия.

Има ли интерес от страна на превозвачите да търсят нови доставчици за електроенергия?

Много ще бъде трудно всеки един превозвач да излезе сам на пазара на електроенергия, защото това води със себе си до допълнителни усилия за балансиране, които съпътстват всички клиенти, купуващи електроенергия на свободния пазар. Начинът, по който работят товарните превозвачи, представлява предизвикателство за тях, защото поради спецификата на тяхната дейност те не винаги знаят точно кога ще се предвижват влаковете им, особено ако композициите извършват международни превози.

Всяко едно забавяне или избързване нарушава прогнозното количество електроенергия и по този начин те ще търпят санкции (бел.ред - разходи за не баланс).

Въпрос на време е обаче това нещо да се отработи и да се натрупа опит и няма да има пречки пред либерализирания пазар на електроенергия за железопътните превозвачи.

В момента при все още неработещ пазар, как превозвачите купуват и ползват електроенергия за техните локомотиви и мотриси?

Енергията се закупува от нашето електроразпределително предприятие и дружеството ни за търговия с ток, като за това ние се явяваме периодично на търгове, провеждани от най-голямата електроцентрала в България - АЕЦ „Козлодуй".

В какво състояние е контактната мрежа на железопътната инфраструктура?

Това е една мрежа на 40-50 години, която е много амортизирана. В други страни, наши бивши колеги, които работят там казват, че заменят и здраво оборудване с ново, докато при нас нещата не стоят така и често чакаме нещо да се случи, за да реагираме. За тази година сме предвидили 20 млн. лв. за подобрения по контактната мрежа. От 2007 г. създадохме една точна статистика и си поставихме цели, които при изпълнението им да доведат до намаляване закъсненията на влаковете, причинени от проблеми в контактната мрежа.

Така от тогава всяка година броят на повредите и на закъсненията на влаковете намалява. Само за 2013 отчитаме 14% по-малко повреди или 100 повреди по абсолютен брой. Времезакъсненията в следствие на това са намалели с 4%.

С най-голям дял за повредите при нас са изолаторите. Ние започнахме поетапното им подновяване и тази година ще приключим подмяната на два основни типа изолатори, които бяха причина за много закъснения и повреди. Ще подменим и голяма част от носещите въжета.

Бихте ли се ангажирали с прогноза за това, с колко ще намалеят инцидентите през 2014-а спрямо 2013 година?

С около 20% очаквам да намалеят инцидентите, като това е песимистичният вариант.

В края на миналата година се появи предложение от някои народни представители НКЖИ да може да продава електроенергия на битови абонати. Смятате ли, че това е възможно да се случи?

Нашето ЕРП има основно задължение да разпределя електроенергията, необходима за тягови нужди (за локомотиви и мотриси). Когато говорим за захранване на битови абонати, влизаме в хипотезите: кой продава електроенергията - търговците и снабдителите. Крайни снабдители може да има само по един за всяка една обособена територия и ако се реши ние да бъдем също такъв, трябва да се правят законови промени.

Все пак влиза ли във вашите цели да продавате електроенергия на битови потребители?

За момента от страна на НКЖИ не се работи в тази посока. Няма обаче невъзможни неща, но за такава стъпка е необходимо решение от страна на държавата.

Може ли да кажете, какъв дял се пада на електроенергията, консумирана от ж.п. превозвачите на фона на цялото енергийно потребление в държавата?

Ние сме най-малкото ЕРП в сравнение с останалите. Ако големите електроразпределителни дружества имат средно по 1.5 млн. клиенти, то нашите са общо 7. Ако става въпрос за това, колко електроенергия изразходва целия железопътния сектор у нас, то неговата консумация влиза в Топ 5 на индустриалните предприятия.

Източник: Money.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ДП "НКЖИ" - актуална информация

Мнениеот Administrator » Сря Яну 15, 2014 10:59 am

НКЖИ НАГРАЖДАВА СВОИ СЛУЖИТЕЛИ ПО ПОВОД ВАСИЛИЦА

14.01.2014

На 15.01.2014 г./сряда/ , от 10.30 ч., в Синдикалния дом на транспортните работници на бул. „Кн. Мария Луиза” 106 ще се проведе тържество-концерт по случай ромската Нова година-Василица, организирано от Националния център за развитие на ромите в България и Синдикатът на железничарите.

По време на тържеството, генералният директор на НКЖИ – инж. Милчо Ламбрев ще връчи грамоти на служители на НКЖИ от ромски произход за съвестно изпълнение на служебните задължения.

Източник: ДП НКЖИ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта