Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътници

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот railjet » Чет Фев 13, 2014 6:27 pm

В това интервю не се споменава незаконното уриниране по време на престой на влака, което също компрометира баластова призма. Лятната диария също съдържа киселини разяждащи камъчетата и траверсите.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Варужан Апелян » Чет Фев 13, 2014 6:30 pm

Гл. ас. д-р инж. Милчо ЛЕПОЕВ, УАСГ - София
Попадналите в баласта замърсители, особено ако са овлажнени, играят ролята на смазка и значително снижават коефициента на вътрешно триене и сцепление между зърната.
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот bdz43r » Чет Фев 13, 2014 8:20 pm

Че пешеходците замърсяват призмата е вярно, но потрошените и посукани траверси са следствие единствено на некадърната "поддръжка", след която пътя се разпада окончателно.
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот ilian » Пет Фев 14, 2014 12:02 am

Варужан Апелян написа:Във връзка коментарите след това интервю АПЖТ извърши експеримент, който потвърди думите на инж. Първан Рахатлиев, че пешеходното преминаване води до закалване на влаковата призма и влошаване на техническите параметри на железния път (съдържание на финни частити в призмата води до износване на ръбовете на баластовите зърна, което води до допълнителни слягания и намаляване на носещата способност на баластовата призма).

Експериментът се състоеше в преминаване, първо с обикновенни обувки и после с грайферирани ботуши през три вида кален район (с различна влажност и различно съдържание на глина в почвата) и след това перпендикулярно пресичане през еднопътен жп участък с бетонни траверси. С електронна теглилка беше измерено теглото на обувките преди стъпване на баластовата призма и след това. Експериментът показа, че всеки пешеходец замърсява призмата с между 15 и 81 грама кал в зависимост от обувките, влажността и съдържанието на глина в почвата. Направени бяха също опити за преминаване на еднопътната линия под различен ъгъл, което доведе до увеличаване на замърсяването с над 5%.

След този експеримчент всеки лесно може да изчисли количествата кал от пешеходното замърсявене на съответния сектор от баластовата призма в зависимост от околната среда и броя на преминалите пешеходци.
И така за няколко часа тъпкане съсипахте железен път като за 30 години?

Между другото, под 1% от този участък се тъпче от пешеходци. Останалите 99% са сред трънлива джунгла и няма кой да минава и да рита траверсите до усукването им. Но важното е, че Рахталиев си изми ръцете с лошите пешеходци и ще си запази рахата.
ilian
 
Мнения: 165
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 10:39 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот dobo » Пет Фев 14, 2014 10:10 am

Само едно ще кажа - по-голяма простотия не бях чел досега!
dobo
 
Мнения: 435
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:16 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Пон Фев 17, 2014 2:22 pm

Любомир Тодоров: Над 95 км. кабел е откраднат от жп мрежата за 4 години (видео)

14.02.2014, 17:12

Спас Стамболски

Любомир Тодоров, ръководител служба „Класифицирана информация и вътрешна сигурност" в НКЖИ, пред news.bg

Какъв е размерът на загубите, които НКЖИ е понесла от кражби и посегателства върху жп инфраструктурата през последните 4 години?
Размерът на кражбите и щетите, които понасяме е огромен. Много често, като се говори по този въпрос се дават сведения по балансовата стойност на липсващия вече актив. Тези кражби ние трябва да ги възстановяваме, за да може да има движение на влакове. Тогава реалната стойност е балансовата, умножена по пет.
Дерайлирането на товарната композиция заради откраднати скрепителни елементи до гара Яна по счетоводна стойност струва 24 хил. лв. С възстановяването на всичките щети по жп линията и с възстановяването на щетите, причинени на подвижния състав реално сумата излезе 1 млн. лв. Това е и най-скъпото възстановяване след кражба.
За изминалите четири години по балансова стойност загубите за близо 5 млн. лв., което означава, че като умножим това число по пет и се получава реална загуба за компанията за повече от 25 млн.лв.
Извършени са близо 3 хил. кражби - от най-дребната до най-голямата.

Какво най-често се краде?
Най-често това е контактният проводник от меден кабел. Той се сваля сравнително лесно, нарязва се и след това дори и децата могат да го пренесат през полето - нещо, на което дори сме ставали свидетели. За тези четири години имаме повече от 95 000 метра (95 километра) откраднат меден проводник.
Другото, което се краде са скрепленията на железния път, които държат релсите към траверсите.

Смятате ли, че има организираност в посегателства или по-скоро са инциденти, "кокошкарски" набези?
Кокошкарските кражби тук са изключително редки. Абсолютно всичко е добре организирано, премислено е. Много често те си имат наблюдатели - обхождат определените участъци, засичат движението на влаковете и успяват да намерят най-подходящото време да извършат кражбата.
По-опитните действат с мисъл и се стремят да не се стигне до най-голямата беля като крадат скрепителните елементи шахматно и така не позволяват на релсите съвсем да излязат от траверсите и да предизвикат инцидент.
Всичко говори за една голяма организираност от демонтирането на елементите, през нарязването, укриването и транспортирането им та чак до предаването им на вторични суровини. Често в цялата схема участниците стигат 30-50 човека.

Колко смятате, че са тези групи?
Те са много. В един регион дори са по няколко. В София, понеже регионът е най-голям, има и най-много групи. Има чести кражби във Видин, Червен бряг, Ясен, Ямбол, Перник, Сандански, Варна и др. Една от последните големи кражби, които се случиха беше на гара Биримирци, където демонтирани бяха 1200 метра ЖП път.

По старите и неексплоатирани линии или по редовно използваните и новите трасета има най-много кражби?
Няма ясна диференциация, като обект на посегателства може да са по-стари както и нови съоръжения.

Смятате ли, че в някои от групите, които извършват посегателства върху ЖП инфраструктурата може да има и замесени вътрешни служители на НКЖИ?
Разбира се. Ние го допускаме и не само, че го допускаме, но и полицията работи много чести по такива версии. Много често крадците са много добре информирани и запознати и се работи професионално. Това говори, че тези хора имат опит. Тази информация крадците може да са получили от наши бивши служители, обидени служители, знаете последните години има доста съкращения.
Но на този етап сме хващали само веднъж един наш служител и работник в БДЖ, които бяха крали релси. Те бяха веднага освободени от работа и дадени на прокуратурата. В момента делото не е приключило, но аз предполагам че ще бъдат осъдени, защото има много доказателства срещу тях.

Какво може да се направи за да бъдат силно ограничени кражбите?
Кражби има навсякъде. В другите страни от ЕС също, но там има изключително тежко законодателство. Само за пример ще ви дам случка от преди няколко месеца. Тогава наш ром бе хванат около Солун с 30 метра кабел от гръцката жп инфраструктура и получи 12 години затвор. В Испания има почти аналогичен случай, като и там крадецът вече е в затвора.
Работи се и по видеонаблюдението, но то не е панацея. Камерата не преценява, камерата не взима решение, тя не реагира или пък може да реагира погрешно на едно дете, което се е навело да си откъсне цвете.

Източник: БЛИЦ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Нед Фев 23, 2014 12:25 am

Зам.-министър Петър Киров: Необходимо е сътрудничество с МВР и прокуратурата за предотвратяване на посегателства върху жп транспорта

22 Февруари 2014 | 11:29 | Агенция "Фокус"

Пазарджик. Опазването на железопътния транспорт и инфраструктура от посегателствата върху него са предизвикателство пред всяко едно правителство от много години насам, каза за Радио „Фокус" – Пазарджик заместник-министърът на транспорта Петър Киров. Според него решаването на този проблем не може да бъде само в ръцете на Министерство на транспорта, а са необходими съвместни усилия, както на Министерство на транспорта, така и на други ведомства като МВР и прокуратурата. "Изключително важно е, за да е ефективна една наказателна система да се стига до реални наказания, защото безспорно стъпките за повишаване на наказанията и промени в Наказателния кодекс са важни, но каквито и наказания да са предвидени, ако няма наказани, тогава генералната превенция, която е насочена към цялото общество не може да реализира своя пълен ефект. В този смисъл е необходимо засилване на сътрудничеството с МВР и прокуратурата за намиране на най-правилния път за въздействие върху тези групи от населението, които виждат в този вид незаконосъобразна дейност свое препитание", каза още Петър Киров.
Ваня НИКОЛОВА

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Чет Фев 27, 2014 9:45 am

Сливенският районен съд наложи затвор на петима души за кражба от БДЖ „Товарни превози” ЕООД-София

25 Февруари 2014 | 16:58 | Агенция "Фокус"

Сливенският районен съд наложи затвор на петима души от Сливен за кражба на 36 броя сапани, изработени от стоманени въжета с дължина 4,5 м и тегло 400 кг., съобщиха от пресцентъра на съда. Собственик на вещите е БДЖ „Товарни превози ” ЕООД-София. Стойността на откраднатото е 156 лв. Присъдата е наложена при съкратено съдебно следствие след призната вина от подсъдимите, трима от които непълнолетни. Кражбата станала на неустановена дата през месец май 2013 г. Непълнолетните се разхождали в кв. „Индустриален” на Сливен и минали край помещение. Предположили, че вътре има метални предмети, които могат да откраднат и продадат. Върнали се в кв. „Надежда, където живеят и споделили с другите двама какво са видели. Петимата изчакали да мръкне и отишли в склада, чиято врата разбили с лост. Непълнолетните подали сапаните на пазещите навън други двама. Върнали се пак в квартала и взели назаем каруца. Металните сапани били продадени. Информацията за кражбата достигнала до органите на реда, които от своя страна сигнализирали „Транспортна полиция” и БДЖ „Товарни превози ” ЕООД. За един от подсъдимите - И.С, на 37 години - деянието е в условията на опасен рецидив, за 19- годишния М.Ж. и за непълнолетните, Й.Д., Г.А. и Б.Д. - в условията на повторност. Тримата непълнолетни са разбирали и са могли да ръководят постъпките си. Районен съд- Сливен наложи на И.С. две години „Лишаване от свобода” при първоначален строг режим в затвора в Бургас. М.Ж. получи осем месеца „Лишаване от свобода” при първоначален строг режим в бургаския затвор. Съдът наложи на непълнолетните четири месеца затвор при първоначален строг режим. Двама ще изтърпяват наказанието си в Поправителен дом „Бойчиновци”, а третият - в затвора в Бургас. Отделно от тези наказания, тримата ще изтърпят и по шест месеца затвор, наложени им от Районен съд-Сливен по предходни присъди за предишни престъпления. Освен съдебните разноски, петимата са осъдени солидарно за заплатят имуществени вреди на собственика на сапаните в размер на 156 лв,с лихвата от датата на кражбата. Присъдата подлежи на обжалване и протестиране в 15-дневен срок пред Окръжен съд-Сливен.

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот 07 » Чет Фев 27, 2014 12:12 pm

Eто че можело....
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот railjet » Чет Фев 27, 2014 1:21 pm

Мой,мой!

В случая са осъдили кокошкари,но пак добре като за начало.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот 07 » Чет Фев 27, 2014 1:23 pm

railjet написа:Мой,мой!

В случая са осъдили кокошкари,но пак добре като за начало.

Всъщност ги съдят почти редовно, измъкват се тези дето крадът на надница - тоест - наети са от "бял вожд" - които им осигурява измъкването, че после да не пропеят на кой продават...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот plastikat » Чет Фев 27, 2014 6:56 pm

36 сапана изработени от стоманени въжета с дължина 4,5 метра и всеки с тегло 400 килограма ,как може да струват 156 лева ? Къде ги продават да отида и аз да си купя ?
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот 07 » Чет Фев 27, 2014 7:09 pm

plastikat написа:36 сапана изработени от стоманени въжета с дължина 4,5 метра и всеки с тегло 400 килограма ,как може да струват 156 лева ? Къде ги продават да отида и аз да си купя ?

Теглото е общо 400 кг. Сапаните ако са били употребявани, и не са имали "марка" че са изпитани за теглото за което са предназначени или са по стари от 5 години (толкова им даваха амортизация) си струват точно цената в скрап...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот plastikat » Чет Фев 27, 2014 9:06 pm

36х4,5м =162 метра >А толкова метри да тежат едва 400 килограма - силно ме съмнява ,освен яко с тях не са разтоварвали памук ;)
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот 07 » Чет Фев 27, 2014 10:16 pm

plastikat написа:36х4,5м =162 метра >А толкова метри да тежат едва 400 килограма - силно ме съмнява ,освен яко с тях не са разтоварвали памук ;)

Прав си - излиза че трябва да са били дебели по 1мм всеки сапан :)
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Ivan_Valkov » Пет Фев 28, 2014 11:21 am

И аз гледам тези циркове с амортизациите.Компютри на 7-8 години ми се водят на 1500-2000лв. , а скъпо оборудване и инструменти , нови при това за някакви смешни пари. :lol:
Ivan_Valkov
 
Мнения: 79
Регистриран на: Сря Окт 30, 2013 10:41 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот 07 » Пет Фев 28, 2014 12:29 pm

С тези амортизации има големи циркове - зав. апарат "триодин", с кабелите - стойност 0.00 (40 годишен е).... само кабелите на скрап струват 50-60 лв..
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот stankos » Пет Фев 28, 2014 2:02 pm

Ivan_Valkov написа:И аз гледам тези циркове с амортизациите.Компютри на 7-8 години ми се водят на 1500-2000лв. , а скъпо оборудване и инструменти , нови при това за някакви смешни пари. :lol:


При 50% норма на годишна амортизация викаш на 7-8 години...
Аватар
stankos
 
Мнения: 464
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Ivan_Valkov » Пет Фев 28, 2014 3:06 pm

Нямам представа как се изчисляват , ама е малоумно струг в идеално състояние , е да не е нов да струва 50 лева говоря за струг С-8 на който всичко му работи , няма биене , аеродинамичен тунел за скорост до 70 м/с - 2000 лв , Лаптоп DELL Latitude C 610 (май беше) от 2007г. - 1800 лв.......
Ivan_Valkov
 
Мнения: 79
Регистриран на: Сря Окт 30, 2013 10:41 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Фев 28, 2014 3:51 pm

Коя е фирмата и кой е счетоводителя?
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron