Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътници

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот stankos » Пет Фев 28, 2014 4:23 pm

Без да навлизаме в подробности !
Струга може да е заведен като ДМА и съответно амортизиран докато компютъра може да се води като стока и да не му се начисляват амортизации !
Не е обект на форума и си е чист ОФФ.
Господин Делчев .Трийте.
Аватар
stankos
 
Мнения: 464
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Вто Мар 04, 2014 12:23 pm

Близо 1 млн. лв. глътнало възстановяването от дерайлиралия влак

За да се поправи разрушената след кражбата жп линия, прокарали път през ниви, които след това рекултивирали

Мая Йовановска

4. Март 2014, брой 52

Взстановителните работи след железопътния инцидент между гарите Яна и Мусачево, станал миналия месец, възлиза до този момент на над 950 хил. лв. Това съобщи пред ДУМА главният ревизор по безопасността в Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) инж. Бисер Минчев. 825 хил. лв. са отишли директно за възстановяването, а 129 хил. лв. са за покриване на щетите на "БДЖ Товарни превози" от повредата на товарния им влак.
Припомняме, че на 17 януари локомотивът и 7 от 18-те вагона на товарен влак излязоха от релсите. Причината - на мястото, където стана инцидентът, бяха откраднати скрепителните елементи, които държат релсите към дървените траверси. Двамата машинисти се отърваха само с уплаха. Кражбата, заради която се стигна до инцидента от 17 януари, беше много сериозно организирана, коментира Минчев. По неговите думи посегателството е извършено веднага след обхода, извършен от експлоатационния персонал на НКЖИ.
Заради печалба на крадците от 1000 лв., отидоха близо 1 млн. лв. на държавата. А най-страшното е опасността за човешкия живот, която беше създадена с това посегателство, заяви инж. Минчев. "Всяко парче кабел, което възстановяваме, купуваме на пазарни цени, и то след всички необходими процедури. Работата по възстановителните дейности, които извършват нашите хора, не им се плаща допълнително. Ако се начисли и трудът, цифрата ще излезе още по-голяма" каза той.
Повредените от кражбата 180 метра дървени траверси са заменени със стоманобетонни. Причината е проста - от тях по трудно се крадат скрепителните елементи, обясни инж. Минчев. В тези 825 хил. влиза и работата по аварийното възстановяване. Около мястото на инцидента са ниви и за да се стигне през тях до железната линия, се е наложило да бъде изграден път. По него са влезли автокрановете. Освен път е била изградена и площадка, на която с крана са поставени вагоните. Локомотивът е вдигнат със специален кран на железопътен ход. След това е започнало подновяването на железния път. След като свършихме с възстановяването трябваше да рекоултивираме района, разказа инж. Минчев. Движението по линията бе възстановено за 4 дни - на 21 януари, припомни Минчев. Проблемът с кражбите е много сериозен, допълни той.

Източник: Дума
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот assen5 » Вто Мар 04, 2014 12:36 pm

Тука е пълно с лъжи или Мая не е била с акъла си докато си е водила записки?
Аватар
assen5
 
Мнения: 152
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 6:01 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Чет Мар 13, 2014 11:53 am

Удариха с 60 хил. лв. глоба 2 фирми за скрап "на черно"

13.03.2014

Солени глоби от по 30 000 лева отнесоха две пернишки фирми, които са изкупували метални отпадъци с неизяснен произход. Местната РИОСВ е наложила санкциите, след като при проверки експертите констатирали нарушенията на Закона за управление на отпадъците.
Изключително тревожен е фактът, че едната от санкционираните фирми - „Стийл Трейд 11" ЕООД, е приемала от физически лица елементи от жп подвижен състав. От БДЖ отдавна алармират, че районът между столичната Захарна фабрика и Перник е рисков в това отношение заради посегателствата върху железния път. През последните две години в тази категория влезе и Радомир.
Втората наказана фирма е "Алкостийл" ЕООД, която е изкупувала отпадъци от черни и цветни метали с битов характер без декларация за произход.

Източник: Вестник "Струма" - стр.4
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот plastikat » Чет Мар 13, 2014 3:42 pm

Това вече е новина ,а не ,че манго са го хванали със 30 и кусур сапана ,на обща стойност 130 лева ....
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот vlado » Чет Мар 13, 2014 4:13 pm

Ма после манго като отиде при тези да си предава "набраното" и ще бъде изритан с ритници от там! Бръкни на българина в джоба, за да има ефект...
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Пет Мар 14, 2014 10:21 am

Районен съд Варна наложи ефективни присъди на двама мъже за кражба на оборудване за външно осветление, собственост на НКЖИ

13.03.2014 16:07

След постигнато в съдебна зала споразумение, Районният съд наложи ефективни наказания на двама души за опит за кражба на оборудване за външно осветление, собственост на „Национална компания железопътна инфраструктура“. Това съобщиха от пресцентъра на съда.
Престъплението е извършено в условията на опасен рецидив през нощта на 23 май 2012 г. в района на ЖП-гара Синдел – разпределителна. Тогава 42-год. В. Тодоров от с.Пчелник и 34-год. С. Банчев от Игнатиево, след предварителен сговор, решили да откраднат медни и алуминиеви елементи от оборудване за външно осветление, поставено върху пилони с височина 20 метра. С лека кола те се придвижили в близост до гарата, след което започнали да се качват по техническите площадки на пилоните и с носените от тях ножовки и клещи – да демонтират дросели (съдържащи медни намотки) и алуминиеви капаци. Разглобените части подсъдимите хвърляли на земята под пилона или оставяли на площадката край себе си. По това време служители на „Транспортна полиция“ извършвали обход между коловозите на гарата, тъй като ден преди това бил получен сигнал за кражби на подобно оборудване за осветление от същия район. Полицаите чули подозрителен шум от рязане на метал, забелязали под един от пилоните част от хвърлените ел.устройства и когато осветили нависоко, засекли двамата на местопрестъплението.
Общата стойност на инкриминираното имущество е 332 лева, като към момента нанесените щети са възстановени.
Двамата подсъдими получиха различни наказания. 42-год. В. Тодоров бе осъден на 1 година лишаване от свобода при първоначален строг режим. 10 месеца строг затвор е наказанието на 34-год. С. Банчев. Съдебният акт е окончателен и влиза в сила веднага.

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Пет Мар 28, 2014 12:13 am

Вътрешен човек помагал за кражбата на жп релси

27.03.2014

Вътрешен човек в аферата с крадените железа от жп релси, довели до дерайлирането на влак през януари, съобщи Нова телевизия.

Два месеца след инцидента с влака, който се обърна между гарите Яна и Мусачево заради лиспващи елементи, има още такива участъци с незакрепени релси.

Група железничари, пожелали анонимност, изпратили документи до Нова телевизия, които показват най-малко седем случая на закъсване на локомотиви по линията Яна - Мусачево през последната година и половина преди инцидента.

Сигналите са от машинисти и към комисията по разследвания в БДЖ. В тях има и оплаквания за липса на болтове и клатещи се релси. Машинистите, обаче, пожелали анонимност, за да не бъдат наказани.

Случаят е от април миналата година, но по-късно отново липсвали болтове, гайки и планки, твърди човекът. Той обаче дава две нови версии за излизането от релсите. Запитан, знае ли, че има сигнали за проблеми на жп участъка преди дерайлирането и имало ли е ремонт, шефът на инфраструктурата, Милчо Ламбрев отрече.

Версията кражба на винтове от самите железничари, е предмет на прокуратурата и полицията, но от там засега не дават нови данни по стартиралото разследване.

Източник: 24 часа
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот railjet » Пет Мар 28, 2014 12:31 am

Защо не. Наскоро в Зандана е имало е интересна вътрешна кражба. Един занданчик гепва смартфона на друг занданчик, като този - вторият му се явява леко началник между впрочем. Има доказателства за кражбата. Въпреки това крадливия занданчик отскоро е повишен в началник на ********** (фирмена тайна).

Искам потребителите внимателно да прочетат този факт(да, факт е!), с уверението, че не е кифтак.:!:
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Мар 28, 2014 12:38 am

Петър Делчев написа:Група железничари, пожелали анонимност, изпратили документи до Нова телевизия, които показват най-малко седем случая на закъсване на локомотиви по линията Яна - Мусачево през последната година и половина преди инцидента.

Сигналите са от машинисти и към комисията по разследвания в БДЖ. В тях има и оплаквания за липса на болтове и клатещи се релси. Машинистите, обаче, пожелали анонимност, за да не бъдат наказани.


На грешно място са пращали... Във ЕС, въпросите свързани с жп безопасността се адресират до Националния орган по безопастността. Интересно е да се знае, че в англосаксонския свят има напълно независим от операторите National Transportation Safety Board. В случай на натиск към жп служител подал сигнал свързан с нарушение на безопасността, борда гарантира пълната защита на въпросния служител.
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Мар 28, 2014 12:52 am

Служители замесени в кражбите на жп елементи
Хора от железниците разказват как техни колеги крадат релси
Марин Николов
27/03/2014 19:30 ч.

Вътрешен човек в аферата с крадените железа от жп релси, довели до дерайлирането на влак през януари. До тази версия се добра екип на Нова телевизия. Два месеца след инцидента с влака, който се обърна между гарите Яна и Мусачево заради лиспващи елементи, екипът ни попадна на още такива участъци с незакрепени релси. Разследване на Марин Николов.

Ето тук, точно до злощастната отсечка, на която сега националната компания „Железопътна инфраструктура” е възложила ремонт, виждаме липсващи винтове. Група железничари, пожелали анонимност, ни изпратиха документи, които показват най-малко седем случая на закъсване на локомотиви по линията Яна - Мусачево през последната година и половина преди инцидента.

Сигналите са от машинисти и към комисията по разследвания в БДЖ. В тях има и оплаквания за липса на болтове и клатещи се релси. Машинистите, обаче, пожелаха анонимност, за да не бъдат наказани.

Случаят е от април миналата година, но по-късно отново липсвали болтове, гайки и планки, твърди човекът. Той обаче дава две нови версии за излизането от релсите. Запитан, знае ли, че има сигнали за проблеми на жп участъка преди дерайлирането и имало ли е ремонт, шефът на инфраструктурата, Милчо Ламбрев отрече.

Версията кражба на винтове от самите железничари, е предмет на прокуратурата и полицията, но от там засега не дават нови данни по стартиралото разследване.

Хора от железниците разказват как техни колеги крадат релси. Гледайте продължението на историята в неделя в „Разследване” след централните новини. А още малко разкрития в аванс - утре, в „Здравей, България”. Ще научите как от резервоара на преобърналия се локомотив, са изчезнали безследно над тон и половина гориво.

Повече по темата гледайте във видеото.

http://novanews.bg/news/view/2014/03/27/71568/%D1%81%D0%BB%D1%83%D0%B6%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B8-%D0%B7%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D1%81%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D0%B2-%D0%BA%D1%80%D0%B0%D0%B6%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D0%B6%D0%BF-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8/
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Мар 28, 2014 2:44 pm

Видео: Как изтича тон и половина гориво без да останат следи?
Марин Николов тръгва по следите на дерайлирал влак, за да разбере как се изпарява горивото му
Марин Николов
28/03/2014

„Как изтича тон и половина гориво без да останат следи?” Това пита разследващият журналист на Нова телевизия Марин Николов, който припомня случая с дерайлиралия влак през януари. Той тръгва по следите на машината, за да установи, че горивото, с което локомотивът се е придвижвал, е изчезнало.

Припомняме, че влакът дерайлира на 17 януари, малко преди 23 часа вечерта. Дизеловият му локомотив с номер 06029 е вдигнат и откаран в депо за ремонт. Машината е ремонтирана в Локомотивно депо – София. Приета е без особени повреди с резервоар, пълен със 750 литра нафта, плюс още 150 в разходния резервоар.

Тръгвайки на път, локомотивът е имал 2560 литра нафта в резервоара, от които до излизането му от релси, са изразходени 135 литра. Питаме се: „Къде са изтекли останалите 1535 литра гориво от локомотива?"

Измежду софийските протоколи от Депото за ремонт изпада един протокол - сметка от ремонта на злочестата машина от Локомотивно депо – Дупница. Датата му е чак седмица след постъпването му на поправка – 27 януари. В него пише, че комисия, начело с шефа на Депо – Дупница постановила пробит горивен резервоар и изтичане на 1535 литра гориво.

Първо, локомотивът никога не е бил в Дупница, сочат протоколите от София за целия му престой за ремонт до 30 януари. Пак според тях никъде по машината няма пробит горивен резервоар. Още тогава за повече сигурност проникнахме в Софийското депо и заснехме локомотива преди излизане от ремонта. И питаме началника, подписан в странния протокол, как се установява това нещо.

„Документите са въз основа на извършения ремонт”, обяснява Боян Камджилов – началник на Локомотивно депо – Дупница, който с очите си е видял, че има пробит горивен резервоар на локомотива.

От ръководството на БДЖ твърдят, че говирото не е изчезнало безследно, а е изтекло, но без да го забележи никой.

Още факти по темата гледайте тази неделя в предаването „Разследване” след централната емисия новини.
http://novanews.bg/news/view/2014/03/28 ... %B4%D0%B8/
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Пет Мар 28, 2014 2:48 pm

Данаил Папазов: Почти постоянно водим битка с всичките кражби на оборудване и на горива в БДЖ

28 Март 2014 | 13:46

София. Почти постоянно водим битка с всичките кражби на оборудване и на горива в БДЖ. Това каза пред журналисти в парламента министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов, предаде репортер на Агенция „Фокус”. „Проверката в БДЖ е непрекъсната. Опитваме се наистина с постоянно насищане на нови и нови камери, които са по трасетата, в депата, да въведем по-строг контрол. Трябва да се запозная с фактите и да взема съответните мерки. Всички, които са нарушили правилата на работа в БДЖ, ще си понесат отговорността”, посочи Папазов. Във връзка със случай с изчезнало гориво от дерайлирал влак, той каза, че е поставил този въпрос към компетентните органи. „Имаше случай с износ на скрап. Взимаме моментално мерки. По предния случай, когато установихме голямата кражба на скрап, почти всички служители са уволнени и дисциплинарно наказани. Сега очаквам доклад”, обясни министър Данаил Папазов.
Той заяви, че очаква доклад за причината за дерайлирането на товарен влак на гара Тодор Каблешков.
Яница ТАНЕВА

© 2014 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Пет Мар 28, 2014 3:39 pm

Министър Данаил Папазов разпореди проверка на БДЖ

28.03.2014

По разпореждане на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов започва вътрешен одит в “Холдинг БДЖ” ЕАД.

Целта на проверката е да бъде установено има ли липса на гориво от дизелов локомотив с № 06029, който дерайлира заедно със седем вагона в междугарието Яна – Мусачево на 17 януари тази година. Обект на проверката ще бъдат и извършените ремонтни дейности вследствие на произшествието.

Проверката ще се извърши от „Звено за вътрешен одит” в МТИТС.

Източник: МТИТС
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Пет Мар 28, 2014 5:19 pm

Роми грабят тонове скрап от влаковете в Радомир

Служителите на БДЖ са безпомощни. Ромите се качват по влаковете и в движение

28 март 2014

Групи от по десетина роми атакуват товарни композиции и за минути успяват да припечелят повече от 500 лв. по изпитана схема. Преди пристигането на влакова композиция съгледвачи проверяват района, а след като спре, бандите щурмуват. „40 стотинки е изкупната цената на килограм желязо. За 2 тона 800 лв.“, обяснява охранителят Анжело Янев пред камерите на Нова ТВ. Обирите се извършват посред бял ден пред погледите на пътници и на служители в БДЖ. „Не можем да се намесим, защото може да стане проблем. Чака се полицията и те взимат мерки“, твърди Илчо Крумов, ръководител движение на гара Радомир.
Бандите на влакови обири се страхуват най-много от частната охрана. Фирмите за скрап си наемат такава, защото охранителите са на гарите преди влака. Полицията почти винаги идва след като кражбата е извършена. Краденото желязо обикновено се пласира в незаконни пунктове в съседните села и градове. Щурмоваците в ромските бригади почти винаги са непълнолетни младежи, които бягат бързо, провират се навсякъде и са недосегаеми от закона.
135 кражби на стойност над 380 000 лв. отчита Националната компания „Железопътна инфраструктура“ от началото на годината, съобщи Дарик радио. Главният ревизор по безопасността в компанията Бисер Минчев казвал, че след инцидента с товарния влак между гарите Яна и Мусачево набезите са станали повече въпреки намеренията на правителството за по-строги мерки и контрол.
„За съжаление кражбите не спират. От началото на тази година може би ще отчетем бум на кражбите. Най-честите посегателства са върху кабелите, тъй като в тях има високо съдържание на електролитна мед. Тя е по-скъпа при изкупуване, отколкото желязото“, обяснява Минчев. Крадяло се всичко, което може да бъде откраднато, включително и части от стрелковите обръщателни апарати, контактната мрежа и носещи въжета. А всяко посегателство освен финансови загуби носи и сериозен риск за безопасността и живота на пътниците, допълва Минчев.
Припомняме, че партия АТАКА отдавна настоява за строги санкции при посегателства върху железопътната инфраструктура, локомотиви, пътнически и товарни вагони. През януари цигански банди причиниха влакова катастрофа, след като откраднаха скрепителните елементи по железния път. За щастие инцидентът се размина без човешки жертви, но бяха нанесени материални щети за близо милион лева. Тогава министърът на транспорта Данаил Папазов определи катастрофата като терористичен акт. Народният представител от АТАКА Ради Стоянов зададе парламентарен въпрос към транспортния шеф дали според него подобни деяния трябва да бъдат третирани като тероризъм и налагат ли се законови промени в тази насока.

Източник: Вестник "Атака"
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот railjet » Съб Мар 29, 2014 12:45 am

Замириса якооооо!!! Фейсбука, Варуджане :lol:
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот railjet » Съб Мар 29, 2014 1:17 am

Видео: Как изтича тон и половина гориво без да останат следи?

Марин Николов тръгва по следите на дерайлирал влак, за да разбере как се изпарява горивото му
Марин Николов
28/03/2014

:arrow:

Как? Елементарно- като е милиционеро-мутро-циганьоро-комунистическа клоака.

Изход от клоаката: пистата на терминал 2
Вход на клоаката: навсякъде извън пистата.

ПП. Недев беше абсолютно прав...
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот 07 » Съб Мар 29, 2014 1:15 pm

А защо са сигурни че когато влака е изпаднал горивото е било там :)
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот railjet » Съб Мар 29, 2014 3:15 pm

1. Всеки постъпил литър нафта в резервоара на дизел има едно единствено предназначение: цилиндрите на двигателя.

2. Всеки литър нафта поел път различен от този към цилиндрите е кражба (престъпление).

3. Дали литър нафта изчезва в сряда 05:04 сутринта, или в понеделник по пладне, или в Предтия месец, неотменя по никакъв начин извършенета кражба (престъпление).

4. А когато за 50 години са изчезнали няколко танкера с нафта, кражбата (престъплението) е ОГРОМНО.

5.Такива мащабни кражби могат да се извършват само в един комунистически кенеф, с присъщите му безотговортост и шуробаджанащина.- срам за железопътния транспорт и за железничарската професия.



Още колко години ще си обръщаме езика в устата, докато се осмелим да назовем нещата с истинските им имена?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот bdz43r » Съб Мар 29, 2014 3:18 pm

Истинските имена ги знаем и какво от това? Цялата държава е такава, как едно държавно предприятие да е различно?
bdz43r
 
Мнения: 3170
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта