Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътници

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Посегателства срещу инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот жпр » Чет Ное 14, 2013 1:17 pm

Като няма закони за тях и никой не им троши главите ...
жпр
 
Мнения: 413
Регистриран на: Чет Окт 10, 2013 10:34 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот plastikat » Пет Ное 15, 2013 6:55 pm

Счупеният джам на Дезирото се оказа ,че го е счупил българин пребит от мангали .Били са го във влака и той е избягал слизайки на първата гара .Там се е въоръжил с баластра и е взел да хвърля камъни по прозорците където са седяли мангалите . А защо БДЖ прикрива истината ? Ако имаше охрана във влака ,дали щеше да е така ? И затова и умишлено казвам охрана ,а не ТП ,че тях всички ги знаем каква работа вършат.
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Вто Ное 19, 2013 5:37 pm

инж. Н. Спасов, инж. В. Колев: Кражбите ни принуждават да намаляваме скоростта на влаковете (видео)

19.11.2013, 09:53

Спас Стамболски

Инж. Неделчо Спасов, ръководител инспекция „Безопасност" и инж. Виден Колев, началник поделение „Железен път и съоръжения" на Националната компания" Железопътна инфраструктура" пред news.bg

Г-н Спасов, кражбите от ж.п. инфраструктура са сериозен проблем за НКЖИ. Какво показват последните актуални данни по отношение на размера на тези посегателства?
Посегателствата върху елементи от ж.п. инфраструктура са елемент, който влияе не само на стопанските параметри на компанията, но и върху безопасността на превозния процес. От началото на годината имаме 693 посегателства. Материалното измерение на тези загуби е 1.396 млн. лв., но искам да подчертая, че скритият негативен икономически ефект е много по-голям.

Стига ли се до разкриване на тези престъпления? Имате ли някаква обобщена статистика?
Такава информация могат да дадат само от следствието и прокуратурата. Ние имаме само заявителски материали. Изградили сме системи по места, където, ако се установи кражба, автоматично да бъдат уведомявани и другите компетентни органи. Монтираме системи за видео наблюдения на някои гари, където има повече пътници и по-отговорни съоръжения. Иначе почти всички съоръжения, които ние изграждаме през тази година се снабдяват с инсталации за видео контрол.

Има ли поне осъдени?
Да, получаваме и такава информация. Често обаче се получава така, че при кражби, които по съдебните ведомости са за ниски стойности, прокуратурата се отказва от продължаване на разследването.

В кои райони се наблюдава концентрация на кражбите?
Това са Подуяне разпределителна, Гара Перник - разпределителна, Гара Плевен, във Варненския регион и в Стара Загора.
Основното, което трябва да отбележим е, че тези посегателства намаляват надеждността на инфраструктурата и дори се стига до там, че в някои региони сме принудени да налагаме ограничения на скоростта. Това влияе много лошо за имиджа на железниците, защото пътникът трупа негативизма си към структурите на железницата, а не върху този, който е извършил посегателството.
Лошото е, че нашите служители отделят повече време на овладяване на щетите от кражбите вместо по профилактиката на железния път.

Има ли сезон на кражбите?
Мога да кажа, че те намаляват само, когато падне по-голям сняг и по този начин се затормозява достъпът до съоръженията.

Как върви зимната подготовка в компанията?
Както във всяка голяма компания, така и в НКЖИ зимната подготовка започва с края на предишния снежен сезон. Доставени са необходимите студо- и влагозащитни облека на всички служители в различните спецификации на дейностите в компанията. Сключени са необходимите договори за доставки на напитки в студените зимни дни. Изчистени са и различните видове габарити, проверени са стрелките, в готовност са и специализираните снегорини.

Инж Виден Колев - началник поделение железен път и съоръжения

Г-н Колев, какво беше постигнато през настоящата година по отношение на ремонтните дейности в компанията?
Основното ни финансиране през настоящата година беше капиталовия трансфер от държавния бюджет от една страна и инфраструктурните такси от друга. По първото перо очакваме малко над 53 млн. лв., с ДДС. Това означава, че след като си възстановим ДДС по направените плащания към компанията ще се върнат малко над 7 млн. лева. От инфраструктурни такси предвидените постъпления са около 69 млн. лева. Разходваните вече от тези източници средства са 38 млн. лв. от капиталовия трансфер, 4.6 млн. лв. от възстановения ДДС и 62 млн. лв. от инфраструктурни такси.
За годината подновихме 20 км. железен път. „Среден" ремонт е направен на 60 км., а на 2740 км е направен поддържащ ремонт за запазване скоростните характеристики на трасето.
Като ефект е повишена скоростта в 3 междугария и са премахнати въведени 36 намаления на скоростта в различни участъци и като резултат сме намалили средно времето за пътуване с 27 минути. До края на годината очакваме да отпаднат и намаленията на скоростта в други 40 км. от ж.п. мрежата в страната.
Ние се грижим и за по-невралгичните точки от ЖП пътя - прелезите. Там сме се старали за подобряване условията на тези пресичания, така че да не създават условия за инциденти. На 7 прелеза успяхме да положим нов вид еластични настилки, които да осигурят по-голяма безшумност и плавност на преминаването.

Какво планирате за следващата година?
Ние ще стъпим на постигнатото до момента. Ще продължим да подобряваме условията на движенията на влаковете и като времетраене, и като комфорт. Планира се да получим от държавния бюджет 60 млн. лв., с които да подновим отсечките „Илиянци - Курило" и „Своге - Бов". Те са в много тежко състояние и поради това скоростта на движение в момента по първата отсечка е 50 км/ч, а те са проектирани за скорост от 100 км в час.
С постъпленията от инфраструктурните такси ще продължим укрепването на железопътния път.
Освен това сме подготвили документации и за обявяването на търг, с който целим да закупим две машини за поддържането на новите отсечки, които строим със средства от ОП „Транспорт".
С цел да повишим производителността на труда и да улесним предвижването на нашите служители в междугарията и по релсовия път, планираме да закупим мултифункционални превозни средства. Те ще могат да се движат както по асфалтов, така и релсов път и ще помагат също така за почистването на канавки и на сняг.

Източник: News.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Driver » Вто Ное 19, 2013 10:59 pm

пръц!
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Driver » Вто Ное 19, 2013 11:01 pm

къде е още не разкопано !
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Вто Дек 10, 2013 9:43 am

БДЖ губи милион заради вандали

ВТОРНИК, 10 Декември 2013

Близо 1 млн. лв. са загубите на БДЖ от началото на годината досега от безбилетни пътувания и вандализъм, съобщиха от холдинга.
Половината от тях са от гратисчиите, които всеки ден пътуват от Своге, Ихтиман, Вакарел и други населени места до София и обратно. Те не си купуват билети от гарите, които са на стойност до 3,90 лв. и въпреки масираните проверки често се измъкват от кондукторите. Близо половин милион лева ще станат до края на годината и загубите на БДЖ от вандализъм. Вследствие на хвърлени камъни са счупени 80 стъкла на пътнически вагони, 14 от които са на модерните мотриси "Сименс Дезиро". Само стойността на стъклата е над 90 хил. лв.
Белчо Цанев

Източник: Стандарт
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Съб Дек 21, 2013 12:31 pm

14 влака закъсняват, заради проблеми, предизвикани от кражба на кабели от железопътната инфраструктура

21 Декември 2013 | 10:41

14 влака закъсняват, заради проблеми, предизвикани от кражба на кабели от железопътната инфраструктура. Това съобщиха за Агенция “Фокус” от БДЖ. Заради кражба на кабели от железопътната инфраструктура, тази нощ са били въведени промени в движението на някои влакове. През нощта, за пореден път, са били откраднати кабели от железопътната инфраструктура в междугарието Столник и Мусачево. По тази причина, влаковете, които минават от там по принцип, са пренасочени през Илиянци. От 08.00 часа сутринта, между Курило и Илиянци, един пътнически влак, електрическа мотриса, от София за Враца, чупи пантограф. По тази причина, в това междугарие, е прекъснато напрежението в контактната мрежа до отстраняване на проблема. Към този час, аварията е отстранена, но има големи закъснения на влакове, които изчакват. Общо 14 влака, в двете посоки, са със закъснения между 60 и 80 минути.

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Съб Дек 21, 2013 12:35 pm

Работи се по нормализирането на графика на влаковете след проблемите в два участъка на жп инфраструктурата

21 Декември 2013 | 11:17

София. Работи се по нормализирането на графика на влаковете, след проблемите, които се създадоха в два участъка на железопътната инфраструктура, това съобщиха за Агенция “Фокус” от БДЖ. Към момента общо 14 влака са със закъснения между 60 и 80 минути. Възможни са закъснения и на влакове, които предстоят да заминат, включително и от начална гара. Проблемите са в два участъка. След кражба на кабели от железопътната инфраструктура в междугарието Столник – Казичене тази нощ, влаковете, които минават от там, са били пренасочени през Илиянци. Около 05,20 часа тази сутрин на гара Реброво пътнически влак, електрическа мотриса, от София за Враца, чупи пантограф. За един час, от 05,20 до 06,20 часа, между Курило и Своге, е било спряно напрежението, за оглед на контактната мрежа. До момента това води до объркване на разписанието на тези 14 влака, както и на връзките с други влакове на възлови гари. Засегнати са влакове както по направлението между Северна и Южна България в двете посоки, така и по направлението от Пловдив за Бургас.

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Съб Дек 21, 2013 1:38 pm

НКЖИ работи по ремонта и възстановяването на движението в двата аварирали железопътни участъка

21 Декември 2013 | 11:49

Аварийните екипи на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) работят по ремонта и възстановяване на движението на влаковете в два железопътни участъка. В междугарието Казичене - Мусачево - Столник, неизвестни лица са направили опит за кражба на контактна мрежа, поради което е преустановено движението в района. Аварийните екипи на НКЖИ своевременно са установили провисване на контактния проводник и незабавно са започнали работа по възстановяване на повредата. Седем влака са били пренасочени по обходен маршрут през гара Илиянци, с цел да няма забавяне на пътници. Незабавно е създадена организация и по осигуряването на 2 допълнителни влака, които да превозват пътниците по направление София - Казичене – София. Очаква се около 13.00 ч. движението да бъде възстановено.
Около 06.30 ч. е преустановено движението на влаковете в междугарието Курило - Реброво, по път № 1, Тунел № 3, поради счупен токоснемател на електрически локомотив, който е разрегулирал контактната мрежа. Аварийната група на подрайон „Илиянци” към ДП НКЖИ работи на мястото, като движението е възстановено в 11,50 часа.

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Съб Дек 21, 2013 1:47 pm

Всички влакове, които преминават в участъка между гарите Илиянци и Своге, се движат със закъснение

21 Декември 2013 | 12:37 | Агенция "Фокус"

Всички влакове, които преминават в участъка между гарите Илиянци и Своге, се движат със закъснениеСнимка: БДЖ
София. Всички влакове, които преминават в участъка между гарите Илиянци и Своге, се движат със закъснение, съобщиха от пресцентъра на БДЖ. От 06:00 ч. е спряно напрежението в контактната мрежа в участъка между гарите Курило и Своге поради счупване на пантографа на пътнически влак № 20101 от София за Мездра в гара Реброво. По тази причина всички влакове, които преминават в участъка между гарите Илиянци и Своге, се движат със закъснение. До този момент общо 14 влака, които се движат и в двете посоки в този участък, пътуват със закъснение между 60 и 80 минути. Поради кражба на кабели от контактната мрежа движението на влаковете в участъка между гарите Казичене и Столник е прекъснато. Всички влакове, които по график се движат в този участък, са пренасочени по обиколен маршрут през гара Илиянци. Това обстоятелство утежнява ситуацията със закъсненията на влаковете поради допълнителното натоварване на движението на композиции през гара Илиянци. Националният железопътен превозвач е създадал специална организация за поетапното осъществяване на пропусквателен режим между гарите Илиянци и Своге на засегнатите влакове, както и за обслужване на пътниците от гарите Подуяне и Искър, които пътуват с бързите влакове за Бургас, пренасочени по обиколен маршрут през гара Илиянци.

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Съб Дек 21, 2013 7:56 pm

Нормализирано е движението на влаковете, които преминават в участъка между гарите Илиянци и Своге

21 Декември 2013 | 15:27 | Агенция "Фокус"

Нормализирано е движението на влаковете, които преминават в участъка между гарите Илиянци и Своге, съобщиха за Агенция "Фокус" от пресцентъра на БДЖ. От 06:00 ч. бе спряно напрежението в контактната мрежа в участъка между гарите Курило и Своге поради счупване на пантографа на пътнически влак № 20101 от София за Мездра в гара Реброво. По тази причина всички влакове, които преминават в участъка между гарите Илиянци и Своге, се движеха със закъснение - общо 14 влака. Възстановено е движението в участъка между гарите Казичене и Столник, където беше прекъснато по-рано, поради кражба на кабели.

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Съб Дек 21, 2013 9:23 pm

Инж. Бисер Минчев: Посегателствата върху железопътната инфраструктура през 2013 г. възлизат на 1 500 000 лв.

21 Декември 2013 | 15:00 | Агенция "Фокус"

Инж. Бисер Минчев, главен ревизор по безопасността в Държавно предприятие „Национална компания Железопътна инфраструктура” (НКЖИ), пред Агенция “Фокус”

Фокус: Инж. Минчев, каква беше 2013 г. по отношение на кражбите на съоръжения на железопътната инфраструктура?

Бисер Минчев: За съжаление, кражбите на елементи от железопътната инфраструктура продължават. Обект на посегателства са действащи съоръжения от осигурителната и телекомуникационна техника, съоръженията за електрозахранване и енергетика /контактна мрежа/, железопътни релси, жп стрелки и части за тях, скрепителни елементи, т.е. всякакви метални и медни части, които могат да бъдат предадени на складовете за вторични суровини.
Обезпокоителното е, че посегателствата се извършват в железопътни участъци с интензивно влаково движение.

Фокус: Какви загуби търпи Национална компания „Железопътна инфраструктура” заради тях и кой са районите в страната с най-голяма концентрация на посегателства?

Бисер Минчев: От началото на годината до края на месец ноември 2013 г., НКЖИ е регистрирала 747 бр. кражби на стойност 1 500 000 лв. Само за месец май 2013 г. кражбите са 92 бр. за 400 156 лв.
За последните 5 години, от 2009 - 2013 год., бум на кражбите имахме през 2010 и 2011 г. През 2010 год. са установени 1 269 бр. кражби на стойност 2 542 247 лв, а през следващата година - 1 127 бр. кражби на стойност 1 862 138 лв.
Внимателният анализ показва, че проблемните райони са: Искър - Биримирци, Подуяне-разпределителна, Перник-разпределителна, Ямбол, Мост - Кърджали, Варна, Плевен и др.

Фокус: По какъв начин кражба на съоръжение от железопътната инфраструктура влияе върху работата на НКЖИ?

Бисер Минчев: Кражбите на съоръжения от осигурителната техника и телекомуникациите налагат осигуряването на движението на влаковете да се извършва по нетипичен, авариен начин. В тези случаи осигуряването на движението на влаковете изцяло зависи от субективния фактор. Обикновено се прилагат следните мерки: ограничава се скоростта на движение, влаковете се спират принудително, за да бъде връчен съответният документ на превозните бригади, налага се пилотиране на подвижния състав от персонала в гарите и т.н.
Всички тези мерки водят до сериозни закъснения на влаковете, които не могат да бъдат избегнати, защото са пряко свързани с безопасността на движението.
Бих искал да подчертая, че освен нанесените материални щети, кражбите водят до застрашаване на сигурността на движение на влаковете и могат да доведат до катастрофа с непредвидими последици.

Фокус: Какви са мерките, които НКЖИ предприема, за да ограничи случаите на посегателства?

Бисер Минчев: За всяка кражба Компанията подава заявителски материал в съответното районно управление на „Транспортна полиция”. Обсъждат се съвместни мерки с МВР за повишаване на контрола върху произхода на изкупуваните материали от пунктовете за вторични суровини и засилване на присъствието на органите на МВР в рисковите райони. Най-критичните места се охраняват от охранителна фирма. Наред с това, търсим алтернативни решения, като въвеждане на системи за видеонаблюдение, ограждане на железния път и прилежащите съоръжения, подмяна на медните проводници с оптични и стоманени.
НКЖИ е направила и предложение пред съответните институции, кражбите на съоръжения и апаратура от железопътната инфраструктура да се класифицират като терористичен акт, тъй като застрашават живота и здравето на пътниците и водят до нарушаването, и възпрепятстването на нормалната дейност на компанията. Това предложение за промяна в законодателството цели, да се увеличи размерът на наказанието на извършителите на такъв вид престъпления, което от своя страна ще има превантивен ефект за намаляване на посегателствата върху елементи от железопътната инфраструктура.

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Вто Дек 24, 2013 12:17 am

Ченгета ловят джебчии във влака

Пастори убеждават да не се хвърлят камъни по машините

Катя ИЛИЕВА

20.12.2013

Ченгета от Транспортна полиция тарашат до дупка влаковете от София за Варна, Русе и Видин. От началото на годината досега са проверени 230 машини по въпросните направления, които са най-проблемни. Това се прави, за да не се допускат нередовни пътници, издирвани лица и бандити, съобщи за "Телеграф" шефът на отдел "Транспортна полиция" в ГДНП Станислав Теофилов.
За да бъдат сведени до минимум неприятните инциденти, във вагоните по празниците ще има двойно повече униформени. "Пътниците във влака, които имат проблем, само трябва да навъртят тел. 112", обясни Теофилов.
В действие
Както всяка година, джебчиите и крадците се активизират около празниците заради увеличения поток от пътуващи. Те избягват да атакуват жертвите си в салоните за продажба на билети, тъй като от доста време там нонстоп обикалят униформени. За сметка на това търпеливо изчакват хората и атакуват, когато тръгнат към влака. Така например някои джебчии изпразват джобовете точно в момента на качване. Други пък се разминават с пътниците в коридора преди тръгване и благодарение на тясното пространство успяват да пребъркат когото си искат с леко побутване. За да секнат посегателствата при качване и слизане, служители от Транспортна попиция задължително оглеждат перона по време на престой. Джебчийките по влаковете приличат на тези по моловете - облечени са лъскаво и добре се сливат със средата, така че трудно да се разпознаят. По време на движение уязвими пък стават хората, които оставят багажа си без надзор - докато спят, отиват в ресторанта или пък до тоалетната. През 2013 г. във влаковете са регистрирани 64 кражби на лични вещи, като задържаните са 13 души. Все още ченгетата се шегуват, че пътниците не трябва да заспиват без обувките си. Въпреки това добре помнят случаите, когато хора са слизали от трена по чорапи.
Един от сериозните проблеми на униформените са нападенията върху влакове с камъни. За тази година броят им е 111, а 41 са разкрити. Събрани са доказателства, че те са дело на 71 души, от които 60 деца. Болшинството са роми. За да секнат тези посегателства, ченгетата работят в няколко направления. Първо установяват кои са невралгичните точки, където има най-много нападения. Оказва се, че те са 53 на брой, като най-проблемни са районите в София, Мездра, Стара Загора и Пловдив. Транспортни полицаи са се срещнали с децата от близките до тези зони училища, за да им разкажат в първо лице за тежките последици от подобни набези, както и за цената, който плаща държавата при възстановяване на счупеното. При разговорите е станало ясно, че хлапетата са превърнали хвърлянето не само в забавна игра, но и в състезание помежду си. Отделно от това наскоро в столицата са разговаряли и с 14 пастори-евангелисти от София, които също да убедят ромите, че мятането на камъни може не само да повреди влака, но и да отнеме човешки живот. За щастие през изминаващата година от мятащи предмети са били ранени само 1 пътник и 1 служител на железницата.
Конфликти
Конфликтите между пътниците във вагоните са другото болно място на полицията. Много често кавги възникват и между хората и персонала. Анализите сочат, че болшинството от неприятните инциденти стават в т. нар. работнически влакове, които се движат на малко разстояние. От регистрирани 1002 инцидента голяма част са били кавги, свързани с липса на билети или за нарушаване на забраната за пушене. По-малко са караниците, възникнали заради повредено имущество. Когато ченгетата установят, че даден пътник е пил до козирката, директно го свалят на първата гара и го предават на колегите си. 18 човека са влезли през годината в тази графа. За да не се допускат подобни неща, 428 влака са били щателно проверени от 5504 служители.
Голям ресурс се отделя и в случаите, когато на някоя гара е получен сигнал за бомба, обясни Станислав Теофилов. През последните години злонамерените обаждания значително са намалели и за изминалите 12 месеца те са били 9. "Половината от тях са разкрити. Интересното е, че го правят хора, които не могат да обяснят какво точно целят", допълни началникът и припомни, че деянието се наказва с три години затвор. Едно от най-неприятните неща, с които се срещат полицаите, са т. Нар. прегазвания на хора. "Много е трудно да се установи дали се касае за самоубийство или за нещастен случай. Лошото е, че когато минава влакът се получава едно завихряне и ако човек е близо, може без да иска да попадне под колелата", допълни още Теофилов. Много често пострадалите се оказват пастири, които при опит да спасят някое животно сами стават жертва. Така преди няколко дни станало с 89-годишен старец на линията между Кричим и Брацигово. С него броят на прегазените за годината нараснал на 36.

Бежанците избягват жп композициите
Бежанците избягват да се возят на влак. Оказва се, че са единични случаите, при които имигранти са засечени във вагоните. Преди два дни във Видин е бил установен либиец, а преди два месеца във Варна - трима сирийци. Проверката е показала, че те изчакват становище за бежански статут. Най-голямата група от 20 човека е засечена в Пловдив, но оттогава не са констатирани пътешествия на много хора. Заради това, че не знаят български, понякога им дават билет за дублиращ град, но след няколко подобни случая продавачките били инструктирани как да действат. 450 транспортни полицаи ще бъдат обучени от БЧК да оказват бърза помощ. Причината е, че във влаковете пътуват и възрастни хора, които понякога се нуждаят от спешна помощ. Между 1 април и 30 август т. г. такава са потърсили 145 човека, като 12 са починали. Именно затова униформените ще бъдат обучени как да разпознават и да действат при инсулт и инфаркт например.


Източник: Вестник "Телеграф" - стр. 4-5
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Пон Дек 30, 2013 1:40 pm

КРАЖБИТЕ НА ЕЛЕМЕНТИ ОТ ЖЕЛЕЗОПЪТНАТА ИНФРАСТРУКТУРА ПРОДЪЛЖИХА И ПРЕЗ 2013 ГОДИНА

27.12.2013

Само за месец май 2013 г. НКЖИ е регистрирала 92 бр. кражби на стойност 400 156 лв.

Продължават кражбите на елементи от железопътната инфраструктура в районите на гарите и междугарията. Крадат се:

действащи съоръжения от осигурителната и телекомуникационна техника,
съоръженията за електрозахранване и енергетика /контактна мрежа/,
железопътни релси,
жп стрелки и части за тях,
скрепителни елементи,
т.е. всякакви метални и медни части, които могат да бъдат предадени на складовете за вторични суровини.

Посегателствата се извършват в железопътни участъци с интензивно влаково движение.

От началото на годината до края на месец ноември 2013 г., ДП НКЖИ е регистрирала 747 бр. кражби на стойност 1 500 000 лв. Само за месец май 2013 г. кражбите са 92 бр. за 400 156 лв.



Щетите от кражби са, както следва:

За 2009 год. – 500 бр. кражби на стойност около 496 000 лв.

За 2010 год. – 1 269 бр. кражби на стойност 2 542 247 лв.

За 2011 год. – 1 127 бр. кражби на стойност 1 862 138 лв.

За 2012 год. – 854 бр. кражби на стойност 1 134 511 лв.

За 2013 год. – 747 бр. кражби на стойност 1 500 000 лв.



Освен нанесените материални щети, кражбите водят до застрашаване на сигурността на движение на влаковете и могат да доведат до катастрофа с непредвидими последици.

Внимателният анализ показва, че проблемните райони са: Искър - Биримирци, Подуяне-разпределителна, Перник-разпределителна, Ямбол, Мост - Кърджали, Варна, Плевен и др.

Кражбите на съоръжения от осигурителната техника и телекомуникациите налагат осигуряването на движението на влаковете да се извършва по нетипичен, авариен начин. В тези случаи осигуряването на движението на влаковете изцяло зависи от субективния фактор. В тези случаи се прилагат следните мерки:

ограничава се скоростта на движение,
влаковете се спират принудително, за да бъде връчен съответният документ на превозните бригади,
налага се пилотиране на подвижния състав от персонала в гарите и т.н.

Всички тези мерки водят до сериозни закъснения на влаковете, които не могат да бъдат избегнати, защото са пряко свързани с безопасността на движението.



За всяка кражба Компанията подава заявителски материал в съответното районно управление на „Транспортна полиция”. Обсъждат се съвместни мерки с МВР за повишаване на контрола върху произхода на изкупуваните материали от пунктовете за вторични суровини и засилване на присъствието на органите на МВР в рисковите райони. Най-критичните места се охраняват от охранителна фирма. Наред с това, Компанията търси алтернативни решения, като:

въвеждане на системи за видеонаблюдение,
ограждане на железния път и прилежащите съоръжения,
подмяна на медните проводници с оптични и стоманени.

Източник: ДП НКЖИ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Вто Яну 21, 2014 3:13 pm

Хванаха крадец на жп железа в Айтос

20.01.2014 21:45

Полицията в Айтос задържа 54-годишен мъж от града, откраднал близо 250 кг. стари и употребявани жп крепителни елементи от района на гарата.

Железата били открити в мерцедеса на Лазар Н., спрян за проверка на ул.“Булаир”.

Айтозлията признал, че събирал железариите покрай новото ж.п. трасе, разположено в района на гарата, по което от около година текат рехабилитационни дейности. Служителите от фирмата изпълнител подменяли съществущите крепежни елементи с нови, а употребяваните връщали на БДЖ. 54-годишният Лазар обаче задигнал част от елементите, като смятал да ги предаде в пункт за метали.

Повдигнато му е обвинение за кражба, работата по случая продължава в Транспортна полиция Бургас.

ТОНИ ЩИЛИЯНОВА

Източник: 24 часа
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот 07 » Вто Яну 21, 2014 3:25 pm

Прелез в Айтос няма.... най-близкия е в междугарието Айтос-Българово..
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Чет Яну 23, 2014 12:01 am

Роми спряха влака Перник - Волуяк, нанесоха стотици левове щети на държавата

21.01.2014

Ясен ДИМИТРОВ

Роми от пернишкия квартал "Рудничар" спряха влака по линията Перник - Волуяк и нанесоха щети на държавата за стотици левове. В края на миналата година група жители на Рудничар копаха въглища до трасето на линията Перник-Волуяк, която е гордостта на бригадирското движение от миналия век, след което склонът поддаде и около петдесет метра от линията пропадна. За да не стане злополука и някой влак да не дерайлира в участъка при "Рудничар", пернишките железничари махнаха част от релсите и траверсите и спряха движението по трасето в двете посоки. По този начин жителите на Перник и Волуяк между двете селища могат да се придвижват само с личните си автомобил, след като от години няма автобусна връзка.

Източник: в. Вяра, Благоевград - стр. 10
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Варужан Апелян » Чет Яну 23, 2014 3:53 am

Полицията намери елементи от жп линия в Попово

Метални елементи от жп линия бяха открити при проверка на пункт за черни и цветни метали в Попово, съобщи БНР.

От полицията не съобщават дали те са част от скрепителните елементи, които бяха откраднати на 16 януари между близките до София гари Яна и Мусачево. Тогава дерайлира товарен влак с няколко празни цистерни, а по чудо машинистите не пострадаха.

От фирмата "Алтметал", която стопанисва площадката за скрап, не са представили сертификати за произход и договор за предаване на отпадъците, което е задължително условие по закон. За административното нарушение са съставени актове на дружеството, приело отпадъците и на човека, който ги е предал, обявиха от екоинспекцията в Шумен.

http://offnews.bg/news/%D0%91%D1%8A%D0%BB%D0%B3%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%8F_1/%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D1%86%D0%B8%D1%8F%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D1%80%D0%B8-%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8-%D0%BE%D1%82-%D0%B6%D0%BF-%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%B2-%D0%9F%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%B2%D0%BE_291340.html
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Вто Яну 28, 2014 2:34 pm

Инж. Милчо Ламбрев: Ако санкциите са по-големи, ще бъдат прекъснати практиките на кражба от железопътната инфраструктура

28 Януари 2014 | 12:47 | Агенция "Фокус"

София. Ако санкциите са по-големи, ще бъдат прекъснати практиките на кражба от железопътната инфраструктура. Това каза инж. Милчо Ламбрев, генерален директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ), на дискусия, предаде репортер на Агенция „Фокус”. Всички знаете каква е нашата участ. В тези тежки икономически условия, борбата за оцеляване, не само с бедствията, които ни връхлитат, но и с гладуващите роми, които така си изкарват прехраната, като крадат елементи от жп линиите. „НКЖИ притежава много железопътни обекти в цялата страна. Опитите за предотвратяване на кражбите обаче понякога са неуспешни. Ние винаги действаме своевременно, когато получим сигнал за опит за кражба. Не винаги можем да въздействаме на тези кражби, както беше последния път с влака между Яна и Мусачево”, каза инж. Ламбрев.
По думите му - това е поредният случай, в който ние се убеждаваме в нелоялността и неграмотността на хората, които вземат железопътни елементи.
Той заяви, че се налага законът да бъде променен. Ако санкциите са в по-голям размер, ще прекъснем тези практики, посочи Ламбрев.
Симеон Стоев, машинист на влака, дерайлирал между Мусачево и Гара Яна, обясни за случилото се: „Не се усеща нищо в първия момент. Получи се удар, после започна да друса и да хвърчат траверси, релси”, каза машинистът. Той заяви, че наистина е извадил късмет, че не се е случило най-лошото. Трябва да се вземат някакви мерки вече, срещу набезите, каза Стоев. Може би трябва да се вземат някакви законови мерки, смята той.
Кражбите на елементи от жп линията за периода от 2001 до 2013 година са общо 4 649 959 лева, а броят на кражбите е 2 836. За 2013 година са извършени 815 кражби, на стойност 1 651 144 лева.

Цветелина ПЕНЧЕВА

© 2014 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!

Източник: ДП НКЖИ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Вто Яну 28, 2014 4:26 pm

"24 часа" дебати: До 15 години затвор за крадците на релси (видео)

28.01.2014

Изображение

Наказанието за кражба на релси да бъде увеличено до 15 г. и в Наказателния кодекс да се предвиди затвор за тези, които купуват крадени елементи от жп инфраструктура. Това предложи зам.-министърът на транспорта Антон Гинев на дебат, организиран от в. „24 часа" с надслов „Терор на релси". По сега действащия наказателен кодекс, присъдата е от 2 до 8 години.

Трябва да се засилят мерките за сигурност на площадките, тъй като това деяние би могло да се приеме като терористичен акт, каза още зам.-министърът. Милчо Ламбрев, генерален директор на Национална компания „Железопътна инфаструктура (НКЖИ) добави, че „можеше да има и екологична катастрофа" при инцидента на гара Яна.

Вестникът организира дебата със съдействието на НКЖИ, БДЖ и Българската асоциация по рециклиране. Бяха поканени представители на всички ведомства, от които зависи да се спре терорът на релси. Днешното събитие е част от серията дебати на "24 часа" за най-важните проблеми, които обсъжда българинът.

Участниците дадоха десетки предложения как да се намали кражбата на релси и други жп части. За периода 2011-2013 г. кражбите от жп инфраструктурата са на стойност 4,6 млн. лв, съобщипха от НКЖИ.

В отговор на журналистически въпрос Борислав Малинов, председател на Българската асоциация по рециклиране потвърди,че е практика и в заложни къщи да се приемат релси. Били описвани като "залог - скаб". Сигнали за това били подавани от плевенски район. Според Малинов са взети сериозни мерки около това явление.

България е единствената страна в Европа, в която няма строги мерки към крадците на скраб, възмути се Любомир Тодоров, ръководител служба „Класифицирана информация и вътрешна сигурност" в НКЖИ.

На дебата беше и машинистът на дерайлиралата край гара Яна композиция Симеон Стоев, който с ужас разказа за случилото се. „Разминах се с малкия дявол", с облекчение завърши той.

Изображение
Участниците в дискусията

Изображение
Инж. Бисер Минчев показва нагледно как се демонтират релси

Изображение
Минчо Ламбрев - ген. директор на НКЖИ

Изображение
Антон Гинев - зам.-министър на транспорта

Изображение
Светлозар Лазаров - главен секретар на МВР

Изображение
Борислав Малинов - председател на Българската асоциация по рециклиране

Източник: 24 часа
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron