Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътници

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Сря Яну 29, 2014 1:46 pm

Инж. Стоян Стоянов: Има много кражби на контактната мрежа на железопътната инфраструктура, особено в района около София

29 Януари 2014 | 06:10 | Агенция „Фокус”

Директорът на поделение „Електроразпределение” в ДП НКЖИ инж. Стоян Стоянов в интервю за Агенция „Фокус”.

Фокус: Г-н Стоянов, извършват ли се кражби на контактната мрежа на железопътната инфраструктура?

Стоян Стоянов: Да, има кражби на контактната мрежа и в участъка Яна - Мусачево, където дерайлира влак на 18 януари. Контактната мрежа тук беше открадната една година по-рано в целия участък. Кражбите продължават. Точно на 31 декември имаше също кражба в гара Курило, където закъсаха доста влакове. Също така в участъка от Биримирци до Подуяне също беше окрадена контактната мрежа и се наложи да я демонтираме – кражби има много по контактната мрежа, особено в участъка на София.

Фокус: Опасни ли са подобни кражби за самите крадци?

Стоян Стоянов: Жизнено опасно е, но предвид това, че мрежата в подстанциите има съответните защити, които при късо съединение се изключват подстанциите. По този начин участъкът остава без напрежение и извършителите тогава крадат и са се научили. Но и имаме често случаи, когато попадат лица под напрежение – за съжаление не крадците. Те явно са минали курс по обучение за това нещо.
Фокус: Да смятаме ли, че крадците са професионалисти?
Стоян Стоянов: Определено знаят какво правят. Дали при нас са се учили или при колегите в НЕК и съответните ЕРП-тата няма никакво значение - принципът е един и същ. Преди 2 години съвместно с Транспортна полиция успяхме да заловим група крадци. Предвид факта, че в района около София се извършват доста кражби и успяхме да заловим една група, която беше и осъдена. Тази група не беше представена от роми – бяха българи, добре обучени и с добра подготовка.

Фокус: Къде после се реализира откраднато от контактната мрежа?

Стоян Стоянов: Не мога точно да отговоря на въпроса. Транспортната полиция залови крадците малко преди да предадат откраднатото в пунктовете в селата около София. Полицията много добре си свършиха работата тогава и успяха да заловят крадците, защото те действаха в участъка от Пирдоп до Столник, от Столник до София, Казичене, Световрачене, Курило.

Фокус: На колко възлизат щетите от тези кражби?

Стоян Стоянов: В случая не е толкова важно каква е щетата, по-важна е услугата, която предлагаме на пътниците – случвало се е заради такива кражби закъсняват влакове. Съгласете се, че никак не е приятна ситуацията, при която на 31 декември хората бързат да се приберат за празниците, им закъсняват влаковете заради кражба на контактната мрежа. Освен това, изглежда, че се занемарява имиджа на компанията – при възникване на авария заради кражба ние веднага реагираме. Но докато възстановяваме движението, някъде хората чакат пристигането на влаковете. Затова качеството на услугата, която предлагаме, имиджа, който имаме, това е по-големият проблем, който не може да се оцени и ние в тази насока трябва да работим.

Фокус: Могат ли да се предприемат някакви мерки с цел предотвратяване на кражби на контактната мрежа?

Стоян Стоянов: Да, възможни са. Ние в много от участъците, където най-често се случват кражби, сме изградили собствена система за бързо информиране. В момента в който получим индикация, че в някой сектор липсва напрежение, веднага съобщаваме на Транспортна полиция. Изградили сме си добра система за информация, така че нещата се случват. Напоследък, като изключим участъка Подуяне – Биримирци, сме нямали други подобни удари.

[b]Фокус: Какви ще са приоритетите през тази година?[/b]

Стоян Стоянов: Приоритетите за тази година са довършване подмяната на изолаторите, защото ние от 3 години подменяме изолаторите. Имаме голям позитивен ръст – със 100 повреди по-малко спрямо 2012 година. Повреждането на влаковете също намалява. Повредите по тази причина намаляха, така че приоритетът е тази година да завършим изолаторите. Говорим двата типа опори и да започнем на носещи въжета, което е другият голям проблем. Поетапно започваме да работим в тази насока като идеята е догодина с още 20 % да намалим времето на закъснение на влаковете по причина на електроразпределителното предприятие.

Инна ПОГЛУБКО

Всички мнения, оценки и твърдения, изказани в интервютата отразяват лични виждания и „Фокус” не носи отговорност за тях

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот railjet » Сря Яну 29, 2014 1:55 pm

Последното изречение от кифтака е баш виц.. Абе направо през 2015-2016 всички влакове ще пристигат преди време по електроразпределение...
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Сря Яну 29, 2014 2:08 pm

Представители на НКЖИ участваха в дискусия на тема „Терор на релси“

България е единствената страна в Европа с толкова „меко“ законодателство

Jan 28, 2014

Посегателствата върху железопътната инфраструктура са наше ежедневие и ако санкциите са по-големи, ще бъдат прекъснати тези порочни практики. Това каза инж. Милчо Ламбрев, генерален директор на НКЖИ, по време на дискусия на тема „Терор на релси“, организирана от вестник „24 часа“. В дебата участваха Антон Гинев-заместник-министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Светлозар Лазаров-главен секретар на МВР, Бисер Минчев-главен ревизор по безопасността на НКЖИ, Любомир Тодоров-ръководител служба „КИ и ВС“, Чавдар Трендафилов-заместник изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ“, Борислав Малинов-председател на БАР и други

Възможностите на Компанията за предотвратяване на посегателствата са ограничени, тъй като не разполагаме с необходимия човешки ресурс и правомощия. Разгънатата площ на жп инфраструктурата е над 6 000 км., поради което е невъзможно да бъде охранявана. Въпреки това НКЖИ непрекъснато работи и предприема мерки за ограничаване на посегателствата. Компанията е осигурила охрана на най-рисковите райони и обекти чрез физическа охрана, СОТ и системи за видеонаблюдение. През 2013 год. на жп гарите: Кулата, Мездра, Видин, Стара Загора, Свиленград, Горна Оряховица, Русе, Русе разпределителна, Шумен и Кардам са изградени и са въведени в експлоатация системи за видеонаблюдение като сигналът от тях е изведен в районните управления „Транспортна полиция”.

Предвидено е през настоящата година да се изгради видеонаблюдение на още 10 гари с голям пътникопоток.

Тази година трябва да е ключова, в която да се вземат мерки за прекратяване на посегателствата върху железопътната инфраструктура, вагоните и локомотивите, заяви заместник-министърът на транспорта Антон Гинев. МТИТС е предложило промени и санкции в Наказателния кодекс не само за посегателствата върху железопътната инфраструктура и подвижен състав, а и върху цялата транспортна система. Щетата като стойност не е голяма, но рискът от посегателството на един болт дори е голям, допълни Гинев.

По време на дискусията представители на НКЖИ направиха изводите, че наказанията трябва да бъдат по–тежки и да има по-засилен контрол над пунктовете за изкупуване на цветни и черни метали. Освен това България е единствената страна от ЕС, където няма строг контрол и мерки срещу крадци на метали. Дори когато се пуснат жалби към такива лица не се образуват преписки срещу тях, защото щета се класифицира, като незначителна.

Необходим е анализ в посока по-добра координация между компетентните и отговорни органи, както и да се помисли за изменения в Наказателния кодекс, каза главният секретар на МВР Светлозар Лазаров.

Източник: ДП НКЖИ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Варужан Апелян » Сря Яну 29, 2014 6:39 pm

Кой класифицира щетата?
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Чет Яну 30, 2014 4:14 pm

Железният бизнес на ромските гета

Светослав Метанов

30.01.2014

На жп линията е застанала жена с дете на ръце. Участъкът е прав. Машинистът я вижда отдалече, намалява скоростта, надува свирката. Но ромката не мърда от мястото си. Затова той натиска спирачките и влакът спира. Тогава от околните храсти изскача тумба от 20-30 мургави апаши, които за 15-20 минути свалят тонове желязо от вагони, натоварени със скрап.

Случката изглежда като от филм за Дивия запад, само че се случва поне 150 години по-късно в европейска България. Номерът с жената на релсите е добре отработен. За същата цел се използват дървени трупи, запалени автомобилни гуми и всевъзможни други прегради, които трябва да спрат влака и той да бъде разтоварен. Естествено, ромските банди са изчезнали много преди на мястото да пристигне екип на транспортна полиция.

Кражбите в железниците са много сериозен проблем както за БДЖ, така и за Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ).

Краде се
всичко -


от гориво и скрап до действащи съоръжения на осигурителната и телекомуникационната техника. Свалят се медните жици от контактната мрежа, скрепителните елементи, релси, жп стрелки и т.н. Ценно е всичко, което може да бъде продадено за вторични суровини.
Данните на НКЖИ показват, че щетите от кражби рязко са се увеличили през последните години. През 2009 г. те са били на стойност 496 000 лева, а за 2012-а и 2013 г. са съответно 1,135 млн. и 1,5 млн. лв.

Тази година има условия антирекордите да бъдат счупени. Щетите само от наглата кражба, довела до дерайлирането на товарен влак на 19 януари т.г. край гара Яна, достигнаха 800 хил. лева. Инцидентът по щастлива случайност се размина без жертви. В случай че цистерните бяха пълни, щеше да има истинска екокатастрофа, а ако влакът бе пътнически, можеше да стане цяло гробище, обяснява шефът на НКЖИ Милчо Ламбрев.
Катастрофата бе причинена заради демонтирането на скрепителните елементи на жп линията - подложките за релсите и тирфоните, които ги държат. От инфраструктурната компания твърдят, че трасето е било проверено от кантонер в 18 ч, а часът на дерайлирането е 22,40. В промеждутъка са били отмъкнати железните елементи двустранно по 170 метра по линията. Демонтажът на тези елементи не е особено лесна работа. Необходими са специални инструменти и лостове. Така че е ясно: кражбата е дело на добре организирана група.

Парадоксално е, но кражбите от железниците се увеличават, въпреки че преди година влезе в сила силно рестриктивен нов Закон за управление на отпадъците. Според текстовете му пунктовете за изкупуване на метален скрап трябваше да внесат банкови гаранции по 30 000 лева, да въведат постоянно видеонаблюдение, а санкцията за изкупуване на неразрешени отпадъци (каквито са частите от пътната и железопътната инфраструктура и проводниците от контактната мрежа) бе вдигната до 100 000 лева. След влизането на закона в сила от 2600 пункта за изкупуване на метали останаха само 900.

Според анализа на браншовата организация Българска асоциация по рециклиране (БАР) голяма част от "отпадналите" не само че не са спрели работа, но и правят възможно изкупуването на нелегален скрап, който след това заминава за също толкова нелегални леярни. Този бизнес им осигурява 12-15 милиона лева годишно.
Всъщност разкриването на престъпните схеми не би трябвало да е особено трудна задача. Кражбите на жп инфраструктура са съсредоточени в определени региони, в които има ромски махали. Според търговците на скрап и нелегалните пунктове се намират в гетата. Районът с най-много кражби е във и около София. Най-наглите ромски набези са край гарите Подуяне, Подуяне-разпределителна, Искър, Биримирци, Казичене и Илиянци. Страшно е и в жп участъците Перник - Радомир, Хасково - Книжовник, Плевен - Ясен - Долна Митрополия и други.

"Служителите ни не могат да направят нищо, когато насреща им се изсипе цял ромски катун. Някои от тях вече си живеят на гарите и възприемат всичко желязно като свое", обяснява Любомир Тодоров, който отговаря за вътрешната сигурност в НКЖИ. Според него съвсем наскоро наш ром е бил осъден в Солун на 12 години затвор за кражба на 30 метра кабел.

У нас това няма как да се случи. Въпреки че и според сега действащия Наказателен кодекс посегателствата върху жп инфраструктурата могат да бъдат наказани със затвор от 2 до 8 години, присъдите се броят на пръсти.

Ромите се чувстват безнаказани, защото много често размерът на посегателството се изчислява на килограм желязо, т.е. на 40-50 ст. Така се стига до условни или символични присъди, което няма възпиращ ефект, казва Тодоров и уточнява, че на апашите в другите европейски държави никога няма да им хрумне да крадат жп линии заради строгите санкции.

"Преди години и в Израел са имали проблем с кражбите, но вече го нямат, след като въвели въоръжена охрана с право да стреля", обяснява Тодоров.
От БАР смятат, че проблемът с кражбите може да бъде решен, като се ударят нелегалните пунктове за изкупуване на скрап. В организацията допускат също, че сивата част от бизнеса работи под наблюдение и е на абонамент към определени полицейски служители. Затова от организацията настояват проверките на пунктовете в определено населено място да се правят от командировани екипи от полицаи от други регионални дирекции на полицията, които няма как да са влезли в корупционна схема. Предложение, което звучи доста логично.

Така или иначе сега е време да се вземат мерки, защото следващият влак може да е пътнически и да се движи не с 30 км/ч, а с над 100 км/ч.

Източник: Вестник Труд
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Vancho_4647 » Чет Яну 30, 2014 7:55 pm

Всъщност разкриването на престъпните схеми не би трябвало да е особено трудна задача. Кражбите на жп инфраструктура са съсредоточени в определени региони, в които има ромски махали. Според търговците на скрап и нелегалните пунктове се намират в гетата. Районът с най-много кражби е във и около София. Най-наглите ромски набези са край гарите Подуяне, Подуяне-разпределителна, Искър, Биримирци, Казичене и Илиянци. Страшно е и в жп участъците Перник - Радомир, Хасково - Книжовник, Плевен - Ясен - Долна Митрополия и други.

Да, ама на транспортна полиция и е по-лесно на поразия да проверява ЛК в чакалните на гарите или да обеснява как трейнспотърите са предпоставка за терористичен акт, докато всичко около техния район който ''охраняват'' е обезкостявано под носа им.
Vancho_4647
 
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:32 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Съб Фев 01, 2014 10:33 am

Машинистът Симеон Стоев: Спират влака с камъни на релсите,затворен съм в кабината и чакам да се накрадат

31.01.2014 22:59; Марияна Бойкова

Поставяли са ми гуми от трактор на релсите, камари от камъни, за да спре влакът. И започват да свалят скрап. Това казва в интервю за "24 часа" Симеон Стоев, машинист на дерайлиралия след гара Яна влак със 16 цистерни.

Спирачките са свързани с един главен въздухопровод. Някой от крадците отива при последния вагон, отваря крана на въздухопровода и се задействат спирачките. Няма как да тръгна, могат да ме държат там колкото си искат, казва той. Два-три пъти са му се случвали блокади на линията.

"Не смея да се покажа от локомотива, защото започват да хвърлят камъни по тебе, за да не гледаш, да не виждаш какво правят, казва Стоев.

Източник: 24 часа
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Otskov » Съб Фев 01, 2014 8:24 pm

Родната милиция къде е ?
Диспечерите отговарящи за тел 112 дремят ли ?
Ръководителите на двете гари не виждат ли на светосхемните табла че влака увеличава обхода и седи на едно място ?
Влаковите диспечери за какво са ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот MouveMeNT » Съб Фев 01, 2014 8:50 pm

Къде отиде бе човек - дежурни, диспечери, светосхемни табла? Няма с какво да ти помогнат.
Машиниста пръв вижда и сигнализира директно на транспортна полиция, от там сетне всичко е в ръцете на родната...
MouveMeNT
 
Мнения: 385
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:50 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот 46-211 Dzver » Нед Фев 02, 2014 8:45 pm

Otskov написа:Родната милиция къде е ?
Диспечерите отговарящи за тел 112 дремят ли ?
Ръководителите на двете гари не виждат ли на светосхемните табла че влака увеличава обхода и седи на едно място ?
Влаковите диспечери за какво са ?

Как ви личи колко сте боси на тема жп. Как го измисли пък, че влаковия диспечер може да направи нещо? :mrgreen:
Аватар
46-211 Dzver
 
Мнения: 391
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:22 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот 07 » Нед Фев 02, 2014 9:52 pm

Влаковия, или РД-тата могат да направят това което ще направи и машиниста - ще звъннат на 112, и след това старшина Мильо Ушев като хукне....
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот ivajlo_nikolov » Нед Фев 02, 2014 10:02 pm

07 написа:Влаковия, или РД-тата могат да направят това което ще направи и машиниста - ще звъннат на 112, и след това старшина Мильо Ушев като хукне....


Това със звъненето на 112 от гарата шега ли е или е истина :shock: Гарите нямат ли директни линии с полицията и пожарната :?: . Не че полицията ще си строши краката, но все пак......
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот 46-211 Dzver » Нед Фев 02, 2014 10:18 pm

ivajlo_nikolov написа:
07 написа:Влаковия, или РД-тата могат да направят това което ще направи и машиниста - ще звъннат на 112, и след това старшина Мильо Ушев като хукне....


Това със звъненето на 112 от гарата шега ли е или е истина :shock: Гарите нямат ли директни линии с полицията и пожарната :?: . Не че полицията ще си строши краката, но все пак......


Телефона не е ли директна линия. Или имаш предвид някой от гарата да се телепортира? :mrgreen:
Аватар
46-211 Dzver
 
Мнения: 391
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:22 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот MouveMeNT » Нед Фев 02, 2014 10:38 pm

ivajlo_nikolov написа:
07 написа:Влаковия, или РД-тата могат да направят това което ще направи и машиниста - ще звъннат на 112, и след това старшина Мильо Ушев като хукне....


Това със звъненето на 112 от гарата шега ли е или е истина :shock: Гарите нямат ли директни линии с полицията и пожарната :?: . Не че полицията ще си строши краката, но все пак......


Стига сте си измисляли. НКЖИ, БДЖ и другите превозвачи работят с Транспортна полиция и комуникацията е директно с тях.
Гарите имат абонатни телефонни постове чрез АТЦ собственост на НКЖИ, ТП използват същата АТЦ. В повече, дежурните в ТП имат и стационарни телефони, а също и GSM номер. GSMи имат и гарите, машинистите, нач. влаковете и т.н.
MouveMeNT
 
Мнения: 385
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:50 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот railjet » Сря Фев 05, 2014 8:12 pm

От транспортна полиция сьобщават за 500м откраднати релси край Долно Езерово. Според полицията,нарязването е извьршено между 15.01 и 04.02.2014. Контрольт се затяга!
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот 07 » Сря Фев 05, 2014 9:12 pm

railjet написа:От транспортна полиция сьобщават за 500м откраднати релси край Долно Езерово. Според полицията,нарязването е извьршено между 15.01 и 04.02.2014. Контрольт се затяга!

Клона към Дебелт?
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот railjet » Сря Фев 05, 2014 9:15 pm

Същият.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот 07 » Сря Фев 05, 2014 9:17 pm

railjet написа:Същият.

Е той не е на НКЖИ..... :mrgreen:
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот ivajlo_nikolov » Сря Фев 05, 2014 9:25 pm

railjet написа:От транспортна полиция сьобщават за 500м откраднати релси край Долно Езерово. Според полицията,нарязването е извьршено между 15.01 и 04.02.2014. Контрольт се затяга!

В същото време, днеска между 13:30 и 14 часа транспортна париция арестува на софийската Централна гара студент от Варна, отказал да обясни какво ще прави в София и да му преровят личния багаж.
На гара Горна Оряховица редовно проверяват документите на сина ми, студент във Велико Търново, но при появата на тумба мангали на гарата полЮцай не можеш да видиш. Ето така се борим с тероризма, какво е липсата на 500м. релси. Тя трудно се забелязва, необходими са поне 20 дни .......
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот жпр » Сря Фев 05, 2014 9:32 pm

Щото са само констатиращ орган и май почти нищо друго.
жпр
 
Мнения: 413
Регистриран на: Чет Окт 10, 2013 10:34 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron