Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътници

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Otskov » Сря Фев 05, 2014 10:05 pm

Този клон чия собственост е? Ясно защо няма номер.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Vancho_4647 » Сря Фев 05, 2014 10:07 pm

ivajlo_nikolov написа:
railjet написа:От транспортна полиция сьобщават за 500м откраднати релси край Долно Езерово. Според полицията,нарязването е извьршено между 15.01 и 04.02.2014. Контрольт се затяга!

В същото време, днеска между 13:30 и 14 часа транспортна париция арестува на софийската Централна гара студент от Варна, отказал да обясни какво ще прави в София и да му преровят личния багаж.
На гара Горна Оряховица редовно проверяват документите на сина ми, студент във Велико Търново, но при появата на тумба мангали на гарата полЮцай не можеш да видиш. Ето така се борим с тероризма, какво е липсата на 500м. релси. Тя трудно се забелязва, необходими са поне 20 дни .......

Явно не съм единственият приличащ им на терорист на ТП по влаковете и гарите :lol: :shock: И мен редовно ме проверяват на гара Левски особено като чакам влак повече от 20-30 минути. Ами така е отгоре ги хокат по повод отзвука в медиите за кражбите и за да отчетат дейност започват да си правят каквото искат с хора, за които нямат абсолютно никакви основания за каквото и да било. Досега не ми се е случвало багаж да искат да проверяват искат чак :shock:
Vancho_4647
 
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:32 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот 07 » Сря Фев 05, 2014 10:25 pm

Otskov написа:Този клон чия собственост е? Ясно защо няма номер.

Металургичният комбинат "Промет" Дебелт.... Едно време имаше номер, мисля че 85-Долно Езерово - Дебелт, с клон Дебелт - ПроМет, после клона стана Промет-Вая, след това Промет-Д.Езерово... А комбината мисля че "хвърли топа"... Та няма да се учудя не 500м, ами 5 км да лиспват по-към Дебелт (там живят близо 1000 мангалоида)
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот plastikat » Сря Фев 05, 2014 10:31 pm

Грешната ти е информацията ! Промет не е хвърлил топа . До скоро вървяха влакове по клона ,може и още да вървят но все по-рядко . Караха ги ведомствените ТЕМ-ове. Постоянно засичам камиони от пристанището за Промет и обратно . Явно са се ориентирали основно към гумаджиите.
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Сря Фев 05, 2014 11:01 pm

Откраднаха 460 м релси в бургаския квартал "Долно Езерово"

Полицията продължава да издирва крадците

5 февр. 2014, 14:48

Нова кражба на релси застраши влаковете по жп-трасето към "Долно Езерово", съобщават от МВР. Общо 460 метра стандартни жп релси заедно със скрепителните материали по тях са били отмъкнати от неизползваем коловоз на гара “Равнец". Той е разположен по главното трасе от бургаския квартал “Долно Езерово” до с. Дебелт, обясняват от полицията.

Кражбата е в периода от 15 януари до 4 февруари. Крадците са рязали металните елементи, за да ги отмъкнат. Работата по случая продължава от служители на Районно управление “Полиция” - Камено.

Източник: БЛИЦ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот bdz43r » Сря Фев 05, 2014 11:09 pm

plastikat написа:До скоро вървяха влакове по клона ,може и още да вървят но все по-рядко .
Има редовно движение. В Неделя ТЭМ-а правеше маневра в Днз.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот 07 » Сря Фев 05, 2014 11:38 pm

Я, а аз си мислех че на Равнец коловоза е изваден (оставен е само транзитния), само ми е чудно как са били път до там, а не са метнали гара Вая и клона към Деспред (е там няма влакове)... Иначе - радвам се че Промет работи, просто отдавна не съм виждал вагони да излизат на Днз..
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Пон Фев 10, 2014 11:30 am

До 10 години затвор за терор срещу транспорта

09.02.2014 21:49; Марияна Бойкова

Ако някой във влак, автобус, на пристанище, летище, автогара или в обект на жп инфраструктурата употреби сила или заплашва лице, което се намира в тях, и застраши безопасността, да се наказва със затвор от 2 до 10 г. При тежка или средна повреда затворът да е от 5 до 15 г., а при смърт от 15 до 20 г. или до живот.

Това предлага министерството на транспорта с промени в Наказателния кодекс в частта за тероризъм.

В проекта за нов кодекс това наказание се предвижда, но само за самолет, кораб и неподвижна платформа върху континенталния шелф.

Различни години затвор в зависимост от последствията се предлагат и за завладяване на влак, автогара, обект на жп инфраструктура, пристанища, летища, освен самолети, кораби и платформи. Дори само заканата за завладяване да се наказва със затвор до 3 г., с пробация или с глоба.

Текстовете за заплаха да включват и сухопътния и водния транспорт, инфраструктурата и съоръженията им, летищата, сгради и съоръжения за въздушна навигация, предлагат още от министерството. В проекта на МС са предвидени от 3 до 12 г. затвор за това.
За посегателства и кражби по железопътната инфраструктура от министерството предлагат затвор от 5 до 15 г. От ведомството са категорични, че това трябва да се приравни на тероризъм.
И пиратството трябвало да влезе в НК

Пиратството също да влезе в новия Наказателен кодекс, предлагат от министерството на транспорта. В момента наказания за това липсвали в него.
Според конвенция на ООН за пиратството се счита всеки акт на насилие, задържане, грабеж, извършен от екипаж или пътници на частен кораб или самолет.

Пиратски са и действията, които са извършени от военен или държавен кораб или самолет, чиито екипажи са вдигнали метеж и са установили контрол върху тях.
Пиян с джет също да отива на съд

Управлението на джет след употреба на алкохол или наркотици също да подлежи на наказателна отговорност, както е записано за шофьорите с над 1,2 промила алкохол в кръвта, искат от транспортното министерство.

От ведомството предлагат да се криминализират още отнемането на яхта, лодка, джет и изобщо плавателни средства за спорт и туризъм. Наказание по НК да има и ако се иска откуп за тях, както и ако се пренабиват номера. От ведомството на министър Данаил Папазов пишат, че в последните 10 години тези явления зачестяват.

Източник: 24 часа
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Пон Фев 10, 2014 11:34 am

Видеонаблюдението заради кражбите на релси доведе до нов проблем – изчезват и камерите

08.02.2014

Видеонаблюдението заради кражбите на релси доведе до нов проблем – изчезват и камерите. Към момента на 65 гари има жива охрана, а на 23 са монтирани записващи устройства. На още 10 проблемни участъка от релсовия път у нас предстои да бъде поставено видеонаблюдение.
Най-засегнати от набезите на крадците са трасета в Софийско, около Перник, Плевен, във Варненско и около Ямбол. Почти 5 млн. лв. струват само откраднатите материали за последните три години, а 25 млн. лв. са реалните загуби, които са причинили кражбите на тези материали, изчисляват от „Железопътна инфраструктура". От там признават, че понякога изчезват и самите камери.
Последното драстично посегателство над релсовия път беше преди около три седмици, когато заради липсващи скрепителни елементи дерайлира товарен влак.
Любомир Тодоров: Огромно количество хора и техника беше струпано на това място, за да може много бързо да се възстанови този път и работеха денонощно с прожектори. На 300 м от нашите служители, въпреки че и полиция присъстваше там, те продължаваха да си крадат. Ама изобщо не ги интересува.
Дали видеонаблюдението дава резултати, ще покаже анализ в средата на годината. Тогава ще бъдат определени и следващите мерки за охрана на железния път.

Източник: БТВ, Новини в 22.00 часа
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот 46-211 Dzver » Пон Фев 10, 2014 12:47 pm

На 300 м от нашите служители, въпреки че и полиция присъстваше там, те продължаваха да си крадат
Аватар
46-211 Dzver
 
Мнения: 391
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:22 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот vlado » Пон Фев 10, 2014 1:08 pm

И аз на това изречение се учудих. Че къде е дремела полицията, се питам...
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пон Фев 10, 2014 9:33 pm

vlado написа:И аз на това изречение се учудих. Че къде е дремела полицията, се питам...

ПАРицията не дреме, тя осребрява.....
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Administrator » Чет Фев 13, 2014 10:51 am

Разговор с инж. Първан Рахталиев, директор на жп секции – София

БТВ, Тази сутрин | 12.02.2014

Тема: Състоянието на участък от жп линията София – Перник

Гост: инж. Първан Рахталиев, директор на жп секции – София


Водеща: Повечето случаи са, разбира се, от несгода пишете. След скорошната катастрофа с дерайлирал товарен влак край гара Яна ви изпращам снимки от жп линията София – Перник. Отнася се за един участък от около 100 м в район на Западен парк, дано да видим и снимките, над тунела за ж.к. Люлин. На картата съм маркирал приблизително мястото за снимки. На пръв поглед обикновена жп линия, но ако се загледате в детайлите ще се видят проблемите в голям процент. Траверсите не са хоризонтирани. Явно човекът е специалист, който пише.

Водещ: Понеже колегите явно имат ... да пуснат снимките, няма смисъл да го правим така.

Водеща: Ето картата. Не, успяха. Значи, това е картата. Там е маркирано мястото. Ето ги и конкретните снимки.

Водещ: Нека да видим детайли как изглеждат.

Водеща: Усукани по дължината си.

Водещ: Виждаш ли траверсите как са усукани.

Водеща: Да, да. Бетоновите траверси. Липсват крепежните елементи по част от тях, вероятно има и близък кадър. На много места, където ги има, те не обхващат релсите, а си висят свободно. Липсват и крепежни елементи и по джонтовите връзки, ето това вече изобщо нямам представа какво означава, които свързват две релси. От самите снимки се вижда, че в този случай не става дума за посегателство, а за отношение на НКЖИ, предполага човекът, към този участък.

Водещ: Поздрави, Лего. Така се е подписал. А ние имаме връзка по телефона с инж. Първан Рахталиев, директор в жп секция София. Добро утро.

Водеща: Добро утро.

Инж. Първан Рахталиев: Добро утро на зрителите на бТВ.

Водещ: Запознахте ли се с тези снимки и сигнала?

Инж. Първан Рахталиев: Видях снимките.

Водеща: Как ще коментирате?

Инж. Първан Рахталиев: За въпросната отсечка мога да ви кажа някои неща.

Водещ: Слушаме ви.

Инж. Първан Рахталиев: Въпросната отсечка е подновена през 1976 г. Извършван й е ремонт и електрификация през 1984 г. Същата всяка година, както и миналата година, 2013 г. бива преглеждана от измерителна мотриса М120 пролет и есен. На отсечката няма неизправности от висока степен.

Водеща: Е, как?

Инж. Първан Рахталиев: Същата се поддържа ежедневно със силите на текущото поддържане на жп секцията.

Водеща: Ама не изглежда добре на тези снимки...

Инж. Първан Рахталиев: ... няма никакъв проблем.

Водещ: Кои влакове минават по тази линия? Кажете ни, г-н Рахталиев.

Инж. Първан Рахталиев: Абсолютно, значи, минават пътнически влакове.

Водеща: Ето тази снимка конкретно, виждате ли свързаващите елементи. И траверсите наистина, те са закопани.

Инж. Първан Рахталиев: ... Елементи липсващи няма.

Водещ: Просто са малко разместени.

Водеща: Доста изкривени, изметнати...

Инж. Първан Рахталиев: Неслучайно ви казах кога е подновена отсечката – през 76-а година. Средният ремонт е 84-а г.

Водещ: Е, това са някакви си 30 години.

Водеща: Нищо не е.

Инж. Първан Рахталиев: При наличие на финансиране – същата ще бъде подновена.

Водеща: Твърдите категорично, че това не е опасно, така ли?

Инж. Първан Рахталиев: Абсолютно. Неизправности от висока степен няма. Ежедневно се работи по въпросната отсечка. Така че ... на пътуващите пътници няма.

Водещ: Любопитно ми е как изглеждат проблеми от висока степен на опасност.

Водеща: Щом това са проблеми от малка степен.

Водещ: Имате ли такива участъци във вашия район?

Инж. Първан Рахталиев: Значи, имаме такива участъци, на които се прави подновяване, среден ремонт и така.

Водещ: Те с кражби ли са свързани най-вече?

Инж. Първан Рахталиев: Искам да отбележа, че там, където е снимано преминават незаконно жители на съответната община. Вижда се...

Водеща: Тоест пресичат линията? Това ли имате предвид, че преминават...

Инж. Първан Рахталиев: Пресичат линията. Точно това имам предвид. 200 м, на гара Захарна фабрика е вградена законна пешеходна пътека. Но явно тя не е достатъчно. Това пресичане допълнително влошава техническото състояние на железния път.

Водеща: Те как пресичат? Искате да кажете с коли ли, че влошават пътя?

Инж. Първан Рахталиев: Не, не. Говоря пешеходно.

Водеща: Пешеходците как влияят на тези елементи, бетонови?

Инж. Първан Рахталиев: Да. То се вижда и калта, която е нанесена върху ... призма, това доведа до закалване на влаковата призма и влошаване на техническите параметри на железния път.

Водеща: Това ме изненада вече.

Водещ: Наистина любопитна информация, че пешеходци могат да повреждат жп линии.

Инж. Първан Рахталиев: ... Пак ви казвам, ежедневно ние работим по въпросната отсечка. В празнични и почивни дни работата не спира.

Водеща: Благодарим. Явно следите проблема, колкото и да е голям той.

Водещ: Така изглеждат едни железопътни релси, които не са ремонтирани от 30 години.

Източник: БТВ, Тази сутрин
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Driver » Чет Фев 13, 2014 12:02 pm

СРАМ И ПОЗОР ДА СЕ ДАВАТ ТАКИВА ОТГОВОРИ ОТ РЪКОВОДНИ КАДРИ ТО ЖПЕТО ЗАТОВА Е НА ТОВА ПОЛОЖЕНИЕ
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот disell » Чет Фев 13, 2014 1:54 pm

Какъв срам и позор бе Driver толкова си могат хората затова моля не стреляйте по оркестъра :) Ти да си видял някой мислещ за жп-то началник в близките 20-25 години в една от двете компании ? Няма такъв или ако има (или е имало) то той е погълнат от Системата. Всеки идва с мисълта каква далавера да удари докато е на върха и толкова.
Аватар
disell
 
Мнения: 1187
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:45 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот plastikat » Чет Фев 13, 2014 5:47 pm

Пешеходците разкаляли призмата ,а пък един се спънал и усукал няколко траверси . :D Направо не е смешно ,а трагично ,като чуеш подобни глупости от устатата на директор "инжинер"
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Варужан Апелян » Чет Фев 13, 2014 5:51 pm

Във връзка коментарите след това интервю АПЖТ извърши експеримент, който потвърди думите на инж. Първан Рахатлиев, че пешеходното преминаване води до закалване на влаковата призма и влошаване на техническите параметри на железния път (съдържание на финни частити в призмата води до износване на ръбовете на баластовите зърна, което води до допълнителни слягания и намаляване на носещата способност на баластовата призма).

Експериментът се състоеше в преминаване, първо с обикновенни обувки и после с грайферирани ботуши през три вида кален район (с различна влажност и различно съдържание на глина в почвата) и след това перпендикулярно пресичане през еднопътен жп участък с бетонни траверси. С електронна теглилка беше измерено теглото на обувките преди стъпване на баластовата призма и след това. Експериментът показа, че всеки пешеходец замърсява призмата с между 15 и 81 грама кал в зависимост от обувките, влажността и съдържанието на глина в почвата. Направени бяха също опити за преминаване на еднопътната линия под различен ъгъл, което доведе до увеличаване на замърсяването с над 5%.

След този експеримчент всеки лесно може да изчисли количествата кал от пешеходното замърсявене на съответния сектор от баластовата призма в зависимост от околната среда и броя на преминалите пешеходци.

За връзка с инж. Първан Рахталиев: 02 932 29 45 и e-mail: p.rahtaliev@rail-infra.bg
Последна промяна Варужан Апелян на Чет Фев 13, 2014 6:14 pm, променена общо 1 път
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Vancho_4647 » Чет Фев 13, 2014 5:52 pm

:lol: Поредният оронващ престижа на държавните железопътни компании материал :lol:
Vancho_4647
 
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:32 pm

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот diesel07 » Чет Фев 13, 2014 5:57 pm

disell написа:Какъв срам и позор бе Driver толкова си могат хората затова моля не стреляйте по оркестъра :) Ти да си видял някой мислещ за жп-то началник в близките 20-25 години в една от двете компании ? Няма такъв или ако има (или е имало) то той е погълнат от Системата. Всеки идва с мисълта каква далавера да удари докато е на върха и толкова.

Вижте в жп отклоненията началниците и бригадирите какви са.Имам усещането че са ги подбирали с конкурс за НЕКАДЪРНОСТ,а свестните от тях не могат да просперират.
diesel07
 
Мнения: 385
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: Посегателства върху инфраструктурата, работещите и пътни

Мнениеот Варужан Апелян » Чет Фев 13, 2014 6:22 pm

Видео: Релси висят свободно
Разговор с инж. Първан Рахталиев, директор на жп секции – София
БТВ, Тази сутрин | 12.02.2014

http://btvnews.bg/video/video/tazi-sutrin/relsi-visyat-svobodno.html
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron