ЖП линията между България и Македония

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот vlado » Сря Апр 30, 2014 10:55 am

Жп връзката София-Скопие ще е готова след 10 години

Железопътната връзка София-Скопие, чийто проект датира от края на ХІХ век, ще бъде готова най-рано през 2022-2023 г. Това става ясно във вторник от съобщение на Министерството на транспорта.

България е обещала да започне изграждането на българския участък, когато Македония започне да строи участъка от Крива паланка до границата. Това е заявил зам.-министърът на транспорта Петър Киров на среща с македонския му колега Елена Кузмановска и Александра Грание, директор в генерална дирекция "Разширяване" на Европейската комисия.

Македония ще използва финансиране по предприсъединителните програми на ЕС за строителството на прословутия жп коридор 8.

От българска страна през този програмен период 2014 – 2020 г. ще се изпълни подготовката и проектирането на участъка Радомир-Гюешево , каза Киров.

По думите му в оперативен порядък ще се следи напредъка на македонска територия. При напредване на изпълнението, българската страна ще търси възможност за започване на дейности преди 2020 г., чрез финансиране от новия механизъм "Свързана Европа".

Двете страни се обединиха около мнението, че изграждането на железопътната връзка между България и Македония е от изключително значение за икономическото развитие на държавите.

"Стартиралите строителни работи от македонска страна са много важни и обнадеждаващи с оглед изпълнението на тази дългогодишна амбиция на двете страни за свързването по железница на София и Скопие", каза Петър Киров. Според него трябва да се прилага координиран подход при изпълнението му, да се защитава обща позиция пред европейските институции и да продължи регулярният обмен на информация по планираните и текущите дейности.

През март Македония започна изграждането на 31-километровия участък от Куманово до Беляковце. За целта беше отпуснат заем от 46.4 млн. евро от Европейската банка за възстановяване и развитие. Изпълнител на строителните работи по реконструкцията на отсечката е германската компания "Вибе".

За изпълнението на железопътното трасе от българска страна се предвижда модернизация на двете основни линии София-Перник-Радомир и Радомир-Гюешево, които към настоящия момент са на етап подготвени предпроектни проучвания, е посочено в съобщението на транспортното министерство.

В него пише още, че от гара Гюешево до границата с Македония има липсващ участък от 2.5 км, чието изграждане ще стане със собствени средства и ще зависи от хода на строителните работи на македонска територия.

През 2011 г. със средства по оперативна програма "Транспорт" беше направен идеен проект на участъка от Радомир-Гюешево. Прогнозната стойност на строителството на 72-километровия участък беше 888 млн. лв. За сравнение десет години по-рано проектът се оценяваше на 100 млн. долара.

Проектът за изграждането на жп линията София – Скопие датира от 1897 г., като от българска страна пътят до границата с Македония при Деве баир е построен в средата на миналия век. От тогава се чака изграждането на жп линията от Куманово до българската граница.

mediapool.bg
vlado
 
Мнения: 751
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот Rado » Сря Апр 30, 2014 11:37 pm

vlado написа:Жп връзката София-Скопие ще е готова след 10 години
Проектът за изграждането на жп линията София – Скопие датира от 1897 г., като от българска страна пътят до границата с Македония при Деве баир е построен в средата на миналия век. От тогава се чака изграждането на жп линията от Куманово до българската граница.
mediapool.bg


1910 година е далеч преди средата на миналия век.
Ама както е тръгнало... До преди месец се говореше за завършване на линията през 2022г. Сега стана 2023. Та нищо чудно да почакаме до средата на този век. Само дето незнам на колко от нас е отредено да дочакат до 2050г...
Rado
 
Мнения: 203
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:25 pm

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот Administrator » Сря Май 07, 2014 11:26 am

Строят жп отсечка в Македония по български проект

Предстои търг за проектиране на жп трасето Крива Паланка - границата с България

"Когато започнахме работа по проекта Куманово - Беляковци, разказва Тома Йоцов, ръководител на разработката от страна на „Евротранспроект", заварихме на места построена отпреди 15 години жп линия с траверси, произведени в македонския завод за бетонови елементи „Карпуш", сега вече приватизиран. Тези траверси са малко остарели. За скорост от 60 км в час се изисква да са по 300 км, а тяхната тежина е 180 кг. (Заводът в Македония и този в Свищов са от предприятията, които осигуряваха жп строителството в региона.) На места имаше напуквания по железния път, което наложи демонтаж на къс участък."
Според проектантите жп линията следва съществуващата следа до Беляковци. Обикаля Куманово с дължина 10 км, като освен гарата там е изградена „Нова гара Куманово" и още 2 спирки - Перо Чичу и Проевце. Така 200-хилядният град (втори по големина след Скопие) има 2 гари и 3 спирки
Железопътната линия действа като градска железница за Куманово.
Максималният наклон е 15 на 1000, а скоростта - 100 км в час. Всички прелези на едно ниво се закриват и се изграждат нови пътни надлези. В България обичайната практика е при скорост под 100 км в час прелезите на ниво терен да бъдат запазени.
Част от проекта е отредена за шумозащитните стени с обща дължина около 4.5 км, по-голямата част от тях са около Куманово. Почти по цялото трасе са поставени предпазни огради.
Проектът предвижда модернизиране, подобряване на параметрите, укрепване на откоси, подобряване на достъпа, предвиждат се пешеходни подлези, изграждат се приемни здания на спирките и новата гара. Според стратегията за развитие на железниците на Македония скоростта за движение на влаковете варира между 120 и 130 км в час.
Проектът е разработен за година и три месеца, по искане на възложителя срокът е удължен с 6 месеца, за да могат проектантите да проследят тръжните процедури и да участват в етапа на отговори - въпроси от тръжната процедура. Проектът е предаден в срок, участието на проектантите в тръжната процедура продължава до октомври 2013 г., като търгът за избор на строител е обявен през август 2013 г. Договорът с изпълнителя е подписан в началото на 2014 г. Строителството започна през март 2014 г. - на първата копка присъства и българският министър на транспорта , информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов .
По трасето няма тунели, най-голямото съоръжение е нов мост на река Пчиня с обща дължина 110 м - 3 отвора по 30 м. Линията е единична, електрифицирана.
Другите два участъка от 90-километровото трасе Куманото - границата с България са:
•Беляковци - Крива паланка - 44 км, в процес на проектиране от „Обермайер"
•Крива паланка - границата с България - 25 км, най-късият и найтруден участък. Проучването на този обект е започнало още преди Втората световна война. Първите разработки от времето на независима Македония са от 1994 г. и са направени от тогавашното държавно предприятие „Транспроект", България. Най-скорошната офанзива за изграждането на този участък е от 2000 г. Преди лятото се очаква обявяването на търг за проектиране.

Източник: Строителство Градът - стр. 12
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот Administrator » Сря Май 07, 2014 1:39 pm

Петър Киров: Подкрепихме Република Македония пред Брюксел за изграждането на жп линията Скопие - София

7 Май 2014 | 11:56 | Агенция „Фокус"

Зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Петър Киров в интервю за Агенция „Фокус”

Фокус: Г-н Киров, кои бяха акцентите на провелата се среща между Вас, македонския ви колега Елена Кузмановска и Александра Грание, директор от Генерална дирекция „Разширяване” на Европейската комисия?

Петър Киров: Първо искам да кажа, че тази среща беше инициирана от българската страна и целта ѝ беше да се подкрепи развитието на Коридор №8 на територията на Република Македония, така че да се реализира един исторически проект за свързването на София и Скопие с железница. Срещата, която се проведе в Брюксел в Генерална дирекция „Разширяване”, беше изключително важна, защото за първи път българската страна изрази пред Европейската комисия своята ясна и категорична подкрепа за развитието на Коридор №8 в частта му от Скопие до българската граница. На провелата се среща присъстваха освен представители на Генерална дирекция „Разширяване” и представители от Генерална дирекция „Регионална политика” и Генерална дирекция „Мобилност и транспорт”. Това беше една широкообхватна среща, на която присъстваха всички заинтересовани дирекции от службите на Европейската комисия, под координацията на Генералната дирекция „Разширяване”. Представени бяха пред македонската страна възможностите за финансиране на проектирането и предпроектните проучвания на липсващите участъци от железопътната връзка между София и Скопие.

Фокус: Защо железопътната връзка между София и Скопие е важна за Европейския съюз?

Петър Киров: С приемането на новите насоки за развитие трансевропейската транспортна мрежа направлението между София и Скопие е част от основната мрежа, тъй като една от целите на трансевропейската транспортна политика е да свърже столиците на държавите-членки с държавите, които са кандидати или потенциални кандидати за членство в Европейския съюз. Освен всичко останало развитието на Коридор №8 отговаря на националните интереси, както на България, така и на Македония. Свързването на нашите пристанища във Варна и Бургас с железопътна връзка със Скопие отваря за нашите пристанища потенциални нови пазари и възможности да обслужват търговския стокообмен на Македония с целия свят. За Македония проектът дава бърз и лесен достъп до пристанища, които са конкуренти на пристанище Солун.

Фокус: Какво е значението на тази железопътна връзка за отношенията между България и Македония?

Петър Киров: Това е един исторически проект, който стартира още от края на 19 век. Свързването на столиците София и Скопие с железопътна връзка има и символно значение - то е признак на сближаването между двете държави. По думите на председателя на Българо-Македонската търговска камара има реална възможност за достигане на 2 млрд. евро стокообмен между двете държави в бъдеще, т.е. нашата страна има голям потенциал за развитие по това направление. За да го развием, трябва да изградим тази връзка.

Фокус: Споменахте, че идеята за тази железопътна връзка се е появила още през 19 век. Защо до този момент проектът не беше осъществен?

Петър Киров: Българската държава е осъществила на практика своята част от връзката. Изградена е железопътна линия, която стига до 2,5 км от границата в Македония. Поради различни причини – исторически и геополитически, в Македония в миналото тази връзка не е била разглеждана, струва ми се, като приоритет. Развиван е приоритетно Коридор №10, който е север-юг, развивани са връзките към пристанище Солун, което е удобно пристанище за Македония, но поставя много политически проблеми в наши дни. В същото време не трябва да забравяме, че теренът, през който трябва да бъде изградена железопътната линия от македонска страна е изключително сложен. Участъците, които са от Крива Паланка до българската граница минават през планински терен и трябва да бъдат изградени много виадукти и тунелни съоръжения, и това оскъпява проекта. При наличието на други проекти в миналото очевидно е било трудно осигуряването на финансиране и реализацията на този проект. Благодарение на тази среща разбрахме, че имаме вече подкрепата на Европейската комисия, след недвусмислено заявената подкрепа от страна на България. Това означава, че Комисията ще инвестира в проекта, чрез инструмента за присъединяване IPA (Instrument for Pre-Accession Assistance). ЕК ще финансира, както предпроектните проучвания, така и изготвянето на технически проект за целия участък до българската граница. Друг източник за финансиране на инфраструктурата ще бъде Европейската банка за възстановяване и развитие. Плановете на македонските ни колеги са до 2022 година проектът да бъде завършен и железопътната линия до българската граница да бъде пусната в експлоатация.

Фокус: Какво може да кажете за изграждането железопътната линия на наша територия?

Петър Киров: За железопътната линия на наша територия, имаме ясен график и ясни цели. Що се отнася до връзката София-Радомир-Перник, нейното проектиране е включено в програмния период 2007-2013 на Оперативна програма „Транспорт”. Предстои избор на проектант, който да разработи техническия проект. Връзката от Радомир до македонската граница ще бъде финансирана от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 година. Това направление е част от основна трансевропейска транспортна мрежа, което дава възможност в бъдеще, когато пристъпим към модернизация на железопътната линия да използваме и средствата от инструмента „Свързана Европа”. Според нас това е едно стратегическо направление, което трябва да бъде развито на всяка цена.
Фокус: Споменахте, че от македонска страна се планира железопътната линия да е готова до 2022 година. Кога трябва да завършим нашия участък?
Петър Киров: Трасето в българската част е почти изцяло изградено, с изключение на 2,5 км, които могат да бъдат финансирани от капиталовия транфер на Национална компания „Железопътна инфраструктура”, който държавата предоставя. Що се отнася до модернизацията на линията, целта ще бъде да се изработи проект, който е на участъци, така че да бъдат идентифицирани възможно най-проблемните участъци във връзката между София и македонската граница и модернизацията на линията да започне именно от тези участъци, така че да се постигнат възможно най-добри параметри за цялата железопътна връзка. Освен всичко останало след 2020 година, когато започва всъщност третият програмен период на България като държава-членка на Европейския съюз, тази линия ще може да бъде финансирана през еврофондовете.

Фокус: Как ще координирате действията си с македонската страна?

Петър Киров: По време на срещата, която имахме с моята колега от македонска страна, ние се разбрахме на всеки 6 месеца да има среща на съвместна работна група между България и Македония, като домакинството на срещата ще бъде на ротационен принцип. Тази работна група ще бъде под ръководството на съответните зам.-министри от двете държави. В нея ще бъдат поканени за участие представители на службите на Европейската комисия, Европейската инвестиционна банка, Европейската банка за възстановяване и развитие и на „Джаспърс”.

Фокус: Железопътната връзка между София и Скопие е част от Европейски коридор №8, с какво този коридор е важен за страната ни?

Петър Киров: По време на провелата се среща постигнахме консенсус да разглеждаме Коридор №8 в неговата цялост, а не единствено в отсечката между София и Скопие. Защото България инвестира през миналия и през настоящия програмен период (2007-2013 г. и 2014-2020 г.) приоритетно в Коридор №8. Между 60% и 70% от проектите, свързани с развитие на железопътната инфраструктура в програмния период 2007-2013 година, са насочени именно към развитие на Коридор №8. Това са отсечките Септември-Пловдив и Пловдив-Бургас. В програмния период 2014-2020 година са включени отсечката Карнобат-Синдел, която ще осигури железопътна връзка на пристанище Варна към Коридор №8, втората фаза на проекта Пловдив – Бургас, както и проекта за модернизацията на железопътната връзка между София и Септември. Към 2020 година общият обем на инвестициите в железопътна инфраструктура по Коридор №8 от българска страна се очаква да надвиши 1 млрд. евро.
По отношение на пътната инфраструктура, коридор №8 също беше приоритетно финансиран – 185 млн. евро бяха вложени за изграждането на АМ „Люлин”. Последните 116 км от АМ „Тракия”, също са финансирани по Оперативна програма „Транспорт”. Всички тези проекти са част от нашата целенасочена политика за развиване на връзките на българските пристанища с вътрешността на страната. Чрез развитието на връзката между София и Скопие се осъществява и железопътната връзка на Македония с Турция, чрез развитието на железопътното направление между Пловдив и Свиленград . Изграждането на това направление и неговото бъдещо модернизиране в крайна сметка ще допринесат изключително много за развитието на транспортните връзки в региона.

Фокус: Кои са другите проекти от Коридор №8, които предстоят да бъдат осъществени през следващите години?

Петър Киров: Основните проекти по Коридор №8 са свързани с развитието и модернизирането на железопътната инфраструктура. Това са жп отсечката Карнобат – Синдел, втората фаза на проекта за модернизация на жп линиите Пловдив - Бургас и София - Септември. След това започват проектите за проектиране на връзката София-Перник-Радомир и Радомир-Гюешево-македонска граница.

Фокус: Има ли нещо, което бихте искали да кажете в заключение?

Петър Киров: Тази среща беше една първа стъпка към координираните усилия на България и Македония да реализират един исторически проект. Неговото завършване ще бъде още една стъпка към интегрирането на Македония в европейското семейство и в същото време ще допринесе и за интегрирането на българската транспортна система в балканската транспортна система, така че тя да развие своята конкурентоспособност и да може да предоставя още по-добра транспортна услуга, както на българските товародатели, така и на обслужва транзитните товаропотоци, които преминават през страната.

Василена ЙОРДАНОВА

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот vlado » Чет Май 22, 2014 5:18 pm

ЕУ одобри финансии за проектирање на последната делница од пругата кон Бугарија

Изображение

Планирана траса на пругата од Крива Паланка до бугарската граница. Делегацијата на Европската унија одобри 3,5 милиони евра за изработка на основен проект за изградба на железничката пруга од Крива Паланка до границата со Бугарија. Парите треба да дојдат од ИПА фондовите за регионален развој во рамките на Оперативната програма за регионален развој. По оваа одлука, ќе следува објавување на меѓународен јавен повик за избор на консултантска куќа што ќе го изработи основниот проект за третата фаза од изградбата на пругата кон Бугарија, процес што треба да се комплетира во првата половина од 2015 година. Потоа, рокот за подготовка на самата проектна документација ќе биде 20 месеци.

Во меѓувреме, активно се работи на реализација на првите две етапи од железничкото поврзување со источниот сосед преку паневропскиот Коридор 8. На почетокот на март започна реконструкцијата на пругата од Куманово до селото Бељаковце, а во моментов се работи и на изготвување на основниот проект за изградба на делницата од Бељаковце до Крива Паланка.

http://www.build.mk/?p=34313
vlado
 
Мнения: 751
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот Administrator » Сря Сеп 24, 2014 2:08 pm

Груевски: Пускаме втората част от жп-връзката с България

21 септември 2014

До края на тази година ще бъде обявен търг за строителството на втората част от жп линията, която свързва България и Македония. Става въпрос за трасето от Беляковце до Крива паланка.

Това каза македонският премиер Никола Груевски при днешното си посещение на Крива Паланка, която се намира на по-малко от десет километра от граничния пункт Гюешево-Деве Баир.

Самото строителство се очаква да започне през септември следващата година. В момента се извършват последните уточнения за последната част от проекта.

Груевски припомни, че в момента се изгражда първата част от жп-линията от Куманово до Беляковце, чиято дължина е 31 км. Построяването струва около 40 млн. евро.

"Това е един много значим проект не само за Крива Паланка, но и за цяла Македония. Това означава и свързване с България, за което се говори отдавна, а през 90-те години на миналия век имаше много обещания и провалени инвестиции", каза още той.

Източник: Novinite.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот geny » Сря Сеп 24, 2014 8:00 pm

Прослувутия КМ 66 на 5КМ преди Крива Паланка :D http://wikimapia.org/#lang=en&lat=42.18 ... 9&z=16&m=b до там :mrgreen:
geny
 
Мнения: 179
Регистриран на: Пет Авг 23, 2013 2:37 pm

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот Nikss » Сря Сеп 24, 2014 9:42 pm

Хората догодина почват да строят, а ние какво ще направим? Явно пак ще седим и ще гледаме... :evil:
Nikss
 
Мнения: 592
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот vlado » Чет Сеп 25, 2014 9:06 am

geny написа:Прослувутия КМ 66 на 5КМ преди Крива Паланка :D http://wikimapia.org/#lang=en&lat=42.18 ... 9&z=16&m=b до там :mrgreen:


Е, не, предполагам, ще стигнат до нова гара Крива Паланка и после ще започва третият лот.
vlado
 
Мнения: 751
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот geny » Чет Сеп 25, 2014 8:13 pm

Любопитно!!! Междудругото трасето през Крива Паланка ще мине под целия град в тунел та се чудя каква ли гара би имал градът в началото или в неговия край все пак е град
geny
 
Мнения: 179
Регистриран на: Пет Авг 23, 2013 2:37 pm

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот vlado » Пет Сеп 26, 2014 8:57 am

Ще почакаме, ще видим...
vlado
 
Мнения: 751
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот 07 » Пет Сеп 26, 2014 9:42 am

geny написа:Любопитно!!! Междудругото трасето през Крива Паланка ще мине под целия град в тунел та се чудя каква ли гара би имал градът в началото или в неговия край все пак е град

В Милано има 3 подземни гари с между 3 и 6 коловоза... Като над едната от тях минава и линия на метрото.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот geny » Съб Сеп 27, 2014 3:12 pm

Добре де ако евентуално тяхно строителство започне догодина имам предвид втория лот Беляковце-Крива Паланка то ние не е ли логично да започнем модернизация на Радомир-Гюешево тъй като това би отнело поне според мен 5 години Все пак аз доколкото съм запознат заложени пари за модернизация за Радомир- Гюешево има за 2016година не по рано ако направиме паралел не е ли по добре заедно да започнем да не се получи обратното чакане но нека по запознати да кажат Поздрави!!!
geny
 
Мнения: 179
Регистриран на: Пет Авг 23, 2013 2:37 pm

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот vlado » Нед Сеп 28, 2014 12:15 pm

Уж, обещанията са, щом започнат съседите последния лот, ние да започнем Радомир - Гюешево. Сега е рано - гаранция никаква няма, че отново няма да бъде спряна жп линията за България. Прекалено много сме лъгани, за да вярваме вече в чудеса... Все пак се надявам този път нещата да са сериозни!
vlado
 
Мнения: 751
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот railjet » Вто Сеп 30, 2014 2:57 pm

Наскоро сърбите се докопаха до кредити, но вместо да се занимават с коридор 10, те усилено нагънаха линията от Београд до...... румънската граница. Конкуренция на коридор 8 ?
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот vlado » Вто Сеп 30, 2014 3:46 pm

Нищо чудно! Докато братовчедите се наканят да направят/донаправят Коридор 8, гърците направиха Виа Игнация, сърбите ще направят това, дето споделяш, нищо чудно и, например, албанците да създадт и изпратят в Космоса космически кораб. Такава е реалността, уви! Хайде, съседите, признавам, започнаха Куманово - бълг. граница, но какво се случва с връзката с Албания? За там никой нищо не говори. Какво - 2330 г. ли трябва да се случи?! Колкото повече се бави този коридор, толкова повече се обезсмисля, защото транспортните потоци не търпят застой, а се пренасочват според нуждите...
vlado
 
Мнения: 751
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот geny » Чет Окт 02, 2014 7:52 pm

E все пак нещо се случва и там от Тирана до Елбасан има построена магистрала от Елбасан до Поградец има планувана магистрала -диаспората в Албания искаше да започне първо ЖП линия Кичево-Лин но интересно Груевски удържа Бериша не е на власт в Албания и друго- Макетата започнаха на скоро магистрала Кичево-Охрид с Китайски инвестиции както има план и за Кичево-Гостивар същото важи до 2015 и за Куманово-ДЕВЕ БАИР а аз питам за моя роден град Кюстендил кога магистрала ГЮЕШЕВО-СОФИЯ И МОДЕРНИЗАЦИЯ НА РАДОМИР-ГЮЕШЕВО ЖП!!!!!!!! :D :D :D
geny
 
Мнения: 179
Регистриран на: Пет Авг 23, 2013 2:37 pm

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот stankos » Пет Окт 03, 2014 8:56 am

geny написа:....а аз питам за моя роден град Кюстендил кога магистрала ГЮЕШЕВО-СОФИЯ И МОДЕРНИЗАЦИЯ НА РАДОМИР-ГЮЕШЕВО ЖП!!!!!!!! :D :D :D


Магистрала Гюешево - София може, но през Дупница ! Така ще е най-евтино ,защото разстоянието за изграждане е малко !
Модернизация Радомир - Гюешево само след модернизация на София - Радомир, но това ще се случи някога в необозримото светло бъдеще !
:lol:
Аватар
stankos
 
Мнения: 451
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот vlado » Пет Окт 03, 2014 3:25 pm

Накрая да не се окажем догонващи за инфраструктурата до Македония... ;)
vlado
 
Мнения: 751
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: ЖП линията между България и Македония

Мнениеот stankos » Пет Окт 03, 2014 3:55 pm

Ще,ще...
Аватар
stankos
 
Мнения: 451
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron