Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Ще има ли одобрение от ЕК за отпускането на държавни средства за БДЖ ?

Анкетата свършва на Вто Юни 10, 2014 3:43 pm

ДА
8
38%
НЕ
11
52%
НЕ ЗНАМ
2
10%
 
Общо гласове : 21

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот purko » Вто Май 06, 2014 5:09 pm

07 написа:1во - Не е задължително държавата да субсидира само държавния превозвач.
2ро - Субсидията от 200 млн. лв годишно при 26-30 млн пътника, пътуващи средно на 55-60 км е доста прилична сума.
3то БДЖ губи пари от раздута администрация, некадърно разписание, и нефелен персонал...
Възрастта на ПС не е никакъв проблем, в ЕС се ползват и по стари машини мотриси и вагони.... проблем е некадърната подръжка, видяхме на какво заприличаха и новите дезиро... А колкото до въпроса защо искам да се дръпне шалтера на кочината - ами защото тази кочина ми коства почти 100 лв годишно. И въпроса не е в парите, а във факта че колкото повече пари се наливат в БДЖ - толкова повече загуби регистрира БДЖ.


Точно:

1. възрастта на ПС не е проблем. Не сме толкова изостанали.
2. Фалитът на БДЖ не е решение, а трагедия. В железопътния транспорт има много хляб, а държава без железници - няма как. Е, за някои държавици като Македония или Монако това не е проблем, но тук - проблем е.

Решението е в две посоки:
1. оптимизация и модернизация - не може на всеки прелез и всяка снадка да стои по един подпухнал пияндур. Това, го има във Франция. Няма да обяснявам за автоматичните защити на прелезите, поне не в този форум.
2. СЪКРАЩЕНИЯ - МАСОВО... особено в администрацията. Компактен персонал, но мотивиран и добре платен.

тогава загубите на БДЖ ще могат да се покриват спокойно от субсидията.
purko
 
Мнения: 6
Регистриран на: Сря Апр 30, 2014 5:09 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот railjet » Вто Май 06, 2014 5:45 pm

Принципно сме съгласни по въпроса за окомпактяването на персонала, но за прелезите сме с резерва. Именно защото не е Франция. Пътно-транспортния и социално-мургавия мат'рял съвместим ли е с автоматични прелези навсякъде?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот 4и4о ман4о » Вто Май 06, 2014 6:04 pm

прелезите са на НКЖИ-нищо общо с БДЖ и в голямата си част прелезите вече са без прелезопазач-демек автоматични
измислете друго
Аватар
4и4о ман4о
 
Мнения: 508
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:09 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот 07 » Сря Май 07, 2014 12:28 am

4и4о ман4о написа:прелезите са на НКЖИ-нищо общо с БДЖ и в голямата си част прелезите вече са без прелезопазач-демек автоматични
измислете друго

Чиче, в БДЖ и НКЖИ оперативния персонал е критичния минимум, обаче канцеларските плъхове не са ли в повечко? Каква част от тях ако не се явят на работа ще се усети? Колко от тях могат да кажат какво точно работятят...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот жпр » Сря Май 07, 2014 12:52 am

Абсолютно си прав!
Обаче, под предтекст на „модернизации“, „нови сигурни техники“ и дрън-дрън глупости, същата тази „администрация“ продължава да съкращава хора, които са много по необходими от тях. Тези хора, с или без „модерни техники“ са винаги в полза за жп транспорта. Не мога да кажа същото за 3-те многоетажни и многоканцеларни управления с по трима, четири души в стая (1/3 от тях дори нямат елементарни жп познания; а другата 1/3 не знае, какво точно прави там)...
жпр
 
Мнения: 413
Регистриран на: Чет Окт 10, 2013 10:34 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот 4и4о ман4о » Сря Май 07, 2014 8:13 am

седмак прав си за администрацията ,но нищо не може да се направи
просто железницата е най закостенялата структура в Бг,там комунизЪма си управлява с пълна сила
Аватар
4и4о ман4о
 
Мнения: 508
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:09 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот 07 » Сря Май 07, 2014 9:16 am

4и4о ман4о написа:седмак прав си за администрацията ,но нищо не може да се направи
просто железницата е най закостенялата структура в Бг,там комунизЪма си управлява с пълна сила

Напротив, можете да направите много, но няма да е лесно, защото се стига до момента в който се оказва че поне половината оперативен персонал е набутан с магарешки.... и няма да обели и дума срещу плъховете - получава се някакъв вид симбиоза на гърба на малкото кадърни и данъкоплатците..
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Administrator » Сря Май 07, 2014 11:23 am

БДЖ на червено с 14,4 млн. лева за първото тримесечие

5 Май 2014 10:36

Увеличават се загубите на "Холдинг БДЖ", показва консолидираният отчет на дружеството. Загубите за първото тримесечие на тази година са 14,4 млн. лева, а за същия период през 2013 година - 9 милиона лева, твърдят от дружеството.

За сравнение предишната година железниците са били на минус с 29,5 милиона лева. "Холдинг БДЖ" е намалил загубата си спрямо 2012 година чрез схемата "дълг срещу собственост" с Националната компания "Железопътна инфраструктура". Загубата се е свила и заради платени неустойки от страна на турската фирма "Тювасаш" по договора за доставка на спални вагони.

През 2013 г. компанията е платила на БДЖ близо 7,9 милиона лева. Правителството на ГЕРБ купи през есента на 2010 година 30 спални вагона от "Тювасаш" за около 66 милиона лева. Те обаче бяха пуснати в движение с голямо закъснение, защото не можеха да получат евросертификати.

"Холдинг БДЖ" печели все по-малко от основните си дейности. През 2013 г. са били обслужени малко над 26 милиона пътници спрямо 26,5 милиона през 2012 година. Приходите от пътнически превози са се свили с 2 милиона лева до 75,2 милиона. Превозените товари също намаляват от 9,8 милиона тона за 2012 г. на 8,9 милиона тона през 2013 г., а приходите от тях с 11,6 милиона лева до 128,3 милиона лева през 2013 година. Дълговете на "Холдинг БДЖ" са в размер на 631 милиона лева. За една година дружеството е свило задълженията си с 96,7 милиона лева.

Източник: Moreto.net
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Administrator » Съб Май 10, 2014 2:37 pm

БДЖ изостава от графика за оздравяване

Все повече пътници и товари се насочват към автомобилния транспорт

ИВЕТ МИТКОВА

Брой 4979 (104) 10 Май 2014

Холдинг БДЖ изостава от графика за оздравяване, въпреки приетия план за развитие до 2023 г. Финансовите резултати и на "Пътнически превози", и на "Товарни превози" са под очакваните, сочат данните им за първото тримесечие на тази година. Двете дружества продължават да губят пътници и товари.

За проблема призна вчера и министърът на транспорта Данаил Папазов, който участва в срещата на премиера Пламен Орешарски с неправителствени организации. Наблюдава се тенденция товари и пътници да се пренасочват от железниците към автомобилния транспорт, каза той. И допълни, че частниците в автомобилните превози са по-гъвкави, успяват да предложат атрактивни цени и схеми за разсрочено плащане. В момента само просрочените задължения на БДЖ, които холдингът не може да обслужва, са за 171 милиона лева.

Подобряването на резултатите на БДЖ "Пътнически превози" е далеч от заложеното. За първите три месеца на 2014 г. загубата е в размер на 6.38 млн. лв. , а по план е трябвало да бъде 4.2 млн. лв. За този период дружеството е очаквало приходи от продажби за 62.8 млн. лв., а реално са постъпили 60.6 млн. лв. Въпреки изоставането от очакванията финансовият рeзултат на компанията остава на нивата отпреди година, когато загубата беше 6.67 млн. лв. Задлъжнялостта на дружеството е в размер на 9.6 млн. лв. То дължи най-много средства на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) - почти 5 млн. лв. Задълженията към доставчиците обаче са намалени с над 3 млн. лв. спрямо края на 2013 г. Намалението идва най-вече от това, че дружеството е успяло да се издължи с 1.2 млн. лв. към чужди жп администрации. Според министър Папазов печеливши са единствено дългите линии София - Бургас, София - Варна и София - Пловдив. Останалите се субсидират от държавния бюджет, за да бъдат обслужвани гражданите, които живеят в други региони.

По подобен начин се развива и БДЖ "Товарни превози". В края на март 2014 г. дружеството е на загуба от почти 3.2 млн. лв. По план по това време на годината е трябвало да е на печалба от 264 хил. лв. В отчета се подчертава, че този резултат идва най-вече от неизпълнението на планираните количества превозени товари с 87.7 хил. тона. Все пак отчетената загуба е по-малка спрямо тази за същия период на 2013 г., когато е била почти 4.3 млн. лв. Компанията обаче продължава да има огромни задължения към доставчиците в размер на 61.48 млн. лв. Освен това се очаква в близките месеци да се появи нов частен превозвач, който може да отнеме до една трета от сега превозваните от БДЖ товари.

Национална компания "Железопътна инфраструктура" леко подобрява финансовия си резултат за една година. Дружеството приключва трите месеца на 2014 г. със загуба в размер на 13.5 млн. лв. Година по-рано загубата му беше над 20 млн. лв.

Източник: СЕГА
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Administrator » Пон Май 12, 2014 2:57 pm

Падат приходите от такси

ПОНЕДЕЛНИК, 12 Май 2014

Спадът на превозените от "БДЖ - Товарни превози" обеми и намаляването на размера на инфраструктурните такси през миналата година се отразяват зле и на НК" Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). В резултат на това приходите от такси на компанията намаляват с 10,889 млн. лв. Намаляването на таксите не доведе до очакваното привличане на значителни обеми товари и те само запазиха обема си от 2012 г. Отчетеният ръст от 34 хил. тона (0,4%) няма как да компенсира спада на приходите от такси, който е близо 24 на сто.
В опит да стабилизира компанията държавата все пак увеличи капиталовия трансфер за НКЖИ за тази година от 90 млн. на 105 млн. лева. Сумата обаче далеч не е достатъчна дори за текуща поддръжка на железния път, 1270 км от който (над 32%) е в някаква степен на критично състояние. Освен това дори и след приложените схеми за прихващане "дълг срещу собственост" БДЖ продължава да дължи около 95 млн. лв. такси на НКЖИ отпреди години. Добрата новина е, че и двата държавни жп превозвача вече редовно плащат новите си задължения.

Източник: Стандарт
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Варужан Апелян » Сря Май 21, 2014 9:08 pm

Шефове в железопътната инфраструктура с тайни бонуси извън заплатата
В същото време компанията едва успява да върже парите за заплати на персонала
21.05.2014 | 15:19

Автор: Михаил Рангелов

Шефове в държавната НК „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) получават допълнителни заплащания по граждански договори към компанията, стана ясно от получен сигнал в Сдружение „Журналисти за прозрачно управление“. Поводът за бонусите са участие в екип за внедряване и управление на система за планиране и управление на ресурсите в НКЖИ. Той е реализиран по ОПТ за периода 2007-2013 година, като стойността му е 8,64 млн. лв. без ДДС.

По принцип е нормална практика скипът, участващ в реализирането на проекта да получава допълнителни възнаграждения, стига дейността им да не се дублира със задълженията им по длъжностна характеристика. Ненормалното обаче е участие на ръководни кадри от предприятието като например финансовия директор Джоанна Димитрова, която въпреки взетите бонуси от НКЖИ не участва на пресконференцията за представянето на проекта. Самата Димитрова дойде на ръководната позиция през декември 2009 година от „Кълвача газ“. Компанията, която бе неофициален спонсор на ГЕРБ след тогавашните парламентарни избори получи ключови назначения в областта на жп транспорта. Неин кадър бе и председателят на УС на БДЖ в периода 2009 – 2013 година Владимир Владимиров.

Получаването на допълнителни възнаграждения по проекта бе потвърдено на пресконференцията в БТА от друг участник – директорката на дирекция „Стратегическо развитие и инфраструктурни проекти“ Николета Стоянова. Според нея тези бонуси са съгласувани с транспортното министерство и по-специално контролният орган на Оперативна програма „Транспорт“ (ОПТ) и са напълно законни. Тя обаче отказа да отговори дали Джоанна Димитрова е участник в проекта. Потърсихме коментар и от ресорния зам.министър Петър Киров, който отговаря пряко за оперативната програма, но той предпочете да ни затвори телефона.

Само ден по-рано на среща на транспортният министър Данаил Папазов с градската организация на БСП – София и независими експерти стана ясно, че НКЖИ е докарана до тежко финансово положение. Според генералния директор на компанията Милчо Ламбрев има забрана от ЕК инфраструктурни такси да се използват за заплащане на персонала и затова бонусите на редовите служители са премахнати. „Де факто сме изправени пред заплахата да не можем да вържем бюджета за заплати“, призна Ламбрев. В същото време според информация на сайта Clubz.bg заплатата на Ламбрев е 3740 лева, а на споменатата финансова директорка Джоанна Димитрова – около 3000 лева.

В сигнала, който получихме, има данни за още фрапиращи нарушения от ръководството на компанията. Те обаче ще бъдат оповестени след проверка и получаване на информация по ЗДОИ от транспортното министерство.

http://komentator.bg/shefove-v-zhelezopatnata-infrastruktura-s-tajni-bonusi-izvan-zaplatata/
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Започна се!!

Мнениеот railjet » Пон Май 26, 2014 3:51 pm

Проведе се извънредно общо събрание на банките кредитори по втория облигационен заем на Холдинг БДЖ ЕАД

26 05 2014

Днес (26-и май) беше проведено извънредно общо събрание на банките кредитори по втория облигационен заем на Холдинг БДЖ ЕАД. На събранието присъства и представител на ръководството на националния железопътен превозвач.Предвид обстоятелството, че все още не е постигнато окончателно споразумение за преструктуриране на задълженията на Холдинг БДЖ ЕАД по втория облигационен заем, присъстващите облигационери одобриха започването на процедура по продажба на някои активи на дружеството, служещи като обезпечение по кредита. Кредиторите ще предприемат и действия по отправяне на предупреждение за обявяване на предсрочна изискуемост на целия облигационен заем.На този етап предприетите мерки няма да възпрепятстват оперативната дейност на националния железопътен превозвач.Представителите на финансовите институции и Холдинг БДЖ ЕАД се съгласиха диалога между двете страни да продължи с цел намиране на взаимоприемливо решение.Все още се очаква официалното решение на Европейската комисия за оказване на допълнителна подкрепа на Холдинг БДЖ ЕАД.

Източник: Фокус
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Започна се!!

Мнениеот Administrator » Пон Май 26, 2014 3:56 pm

Облигационерите дадоха 45 дни на БДЖ да се разплати

26 май 2014

Външните кредитори на БДЖ холдинг дадоха 45-дневен срок за покриването на просрочието по втория облигационен заем в размер на 76 млн. лв. Ако това не стане, цялата сума - 88 млн. лв., ще стане предсрочно изискуема, информира capital. bg за резултатите от днешната среща на кредиторите.

Жп компанията е на път да се раздели и с 25 дизелови мотриси и 3407 товарни вагона.

"На този етап предприетите мерки няма да възпрепятстват оперативната дейност на националния железопътен превозвач", гласи официалната позиция на БДЖ.

От компанията обясниха, че преговорите по предоговаряне на заема все още продължават, както и че срокът от 45 дни за погасяване на всички просрочия може да бъде удължен, както и че до разпродажба на активи може и да не се стигне изобщо. Холдингът в съобщение информира, че очаква и официално решение на Европейската комисия за получаване на допълнителна подкрепа.

Източник: Дневник
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Започна се!!

Мнениеот railjet » Пон Май 26, 2014 4:03 pm

Подкрепа от ЕК ще търсим, а...? Защо не търсим подкрепа от Кастро, Доньецк и КНДР, ами от гадните европейци, чугуни червени :evil:
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Започна се!!

Мнениеот 07 » Пон Май 26, 2014 4:05 pm

railjet написа:Подкрепа от ЕК ще търсим, а...? Защо не потърсим подкрепа от КНДР, ами от гадните европейци, чугуни червени :evil:

Защото не са кредитирани от КНДР, а от европейски банки....
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Започна се!!

Мнениеот railjet » Пон Май 26, 2014 4:08 pm

Ми да си поискат безвъзвездна вечна помощ от Газпром и КНДР!
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Започна се!!

Мнениеот Варужан Апелян » Вто Май 27, 2014 1:58 am

Берлиамонт ще бъде празен поне още 45 дни... а след това люксембургците могат и да не са благосклонни към БДЖ.
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Започна се!!

Мнениеот stankos » Вто Май 27, 2014 8:36 am

Все пак БДЖ работят ли върху план какво ще правят ,ако започне разпродажба на активи ?
Аватар
stankos
 
Мнения: 467
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Започна се!!

Мнениеот railjet » Вто Май 27, 2014 8:56 am

Я ако може някой да припомни състава на парламентарната комисия към жп транспорта, създадена преди една година. Май нещо от сорта Коалиция за България + Атака, под благосклоното бащино око на ДПС. 8-)
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Започна се!!

Мнениеот bdz » Вто Май 27, 2014 9:03 am

stankos написа:Все пак БДЖ работят ли върху план какво ще правят ,ако започне разпродажба на активи ?


Не е толкова страшно положението колкото се представя от по горните коментари.БДЖ ТП ще намали загубите си от продажбата на товарните вагони,които не се използват,а ПП ще увеличат загубите си по Не електрифицираните жп участъци,като е възможно и намаляне бр,което ще доведе до не чак толкова големи загуби спрямо сега.БДЖ ПП разполага с достатъчно ДЛ серия 55/06/07 като част от 06 може да бъдат прехвърляни в ПП там където има нужда.Дг-Сви няма да има движение поне година и половина освен с автобуси,а за Млг може да се оставят автобуси.За останалата част от страната има достатъчно ПС.И вагони и локомотиви има.Да не забравяме,че и сега доста от влаковете се обслужват с вагони вместо мотриси.Левски-Троян,Левски - Свищов,Варна - Кардам,тъй,че ситуацията не е чак толкова зле.Вярно е ,че ДМВ 10 са в пъти по икономични и по изгодни на БДЖ,но са в толкова лошо състояние,че по-добре да си ги вземат,тъй като у нас не биха изкарали много.Има мотриси,които едвам изкарват един курс...
bdz
 
Мнения: 747
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 6:27 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта