Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Ще има ли одобрение от ЕК за отпускането на държавни средства за БДЖ ?

Анкетата свършва на Вто Юни 10, 2014 3:43 pm

ДА
8
38%
НЕ
11
52%
НЕ ЗНАМ
2
10%
 
Общо гласове : 21

Re: Започна се!!

Мнениеот stankos » Вто Май 27, 2014 9:37 am

Тези размисли са ми ясни ! Въпросът ми е БДЖ имат ли готов план как да действат при такова стечение на обстоятелствата ? ПКВ и подобни !
В същност не съм сигурен ,че кредиторите знаят какво е състоянието на ДМВ серия 10 , иначе нямаше въобще да си правят устата да ги искат ! :mrgreen: Май по-скъпо ще им излезе да ги вземат ,ремонтират и продадат ! :lol: Добър начин за ощасливяване на машинистите е обслужване на влакове с ДЛ 55/06/07 , е не всички ще ги огрее , ама в някоя от дебелите книги пишеше : " Където е текло пак ще тече !" :twisted:
Аватар
stankos
 
Мнения: 467
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Започна се!!

Мнениеот bdz » Вто Май 27, 2014 10:34 am

Преди време в интервю за една от националните телевизии Християн Кръстев коментира,че няма опасност БДЖ да спре влаковете,тъй като ако си вземат мотрисите ще изкарат локомотиви и вагони,най-вероятно се мисли за подобен сценарий,но въпреки това едва ли ще си ги вземат.Самия той коментира,че ако си вземат споменатата бройка товарни вагони ще олеснят БДЖ ТП,тъй като сега им плащали наеми на НКЖИ и плащали на фирма за охрана.Ето и репортажа http://novanews.bg/news/view/2014/04/28/74171/бдж-на-път-да-загуби-най-новите-си-дизелови-мотриси/
bdz
 
Мнения: 747
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 6:27 pm

Re: Започна се!!

Мнениеот railjet » Вто Май 27, 2014 10:39 am

Той е горе долу на твоя акъл, Християн. Ще ни сезират имущество и ще ни направят печеливши. И като извадим най-раздрънканите джелеза, глей кво става :idea:
Всичко е ок, опасности няма :lol:
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Започна се!!

Мнениеот bdz » Вто Май 27, 2014 11:37 am

railjet написа:Той е горе долу на твоя акъл, Християн. Ще ни сезират имущество и ще ни направят печеливши. И като извадим най-раздрънканите джелеза, глей кво става :idea:
Всичко е ок, опасности няма :lol:

Те добре,че не са на твоя,че и железница нямаше да имаме.От една страна се радвам,че не взимат на сериозно по голямата част от писаниците тук,тъй като ако ги взимаха до сега да са закрили това дружество,каквото е мечтата на някои членове,а на други фалит и нещо по-добро.Галфоне колко често пътуваш с влак ?Тъй като постоянно коментираш,намираш кусури,но не виждам да си дал някаква добра идея,която идея да е адекватна и да е видяла "бял свят".Има форумци,които постигнаха много,но не с приказки,а с дела.Това са Александър Ковачев,Николай Колев и Сергей Александров,хора,които не говорят,а действат.Не правя нито реклама,нито четки на когото и да било,а просто давам за пример,че те не се надпреварват кой повече коментари ще напише,а действат независимо как,те успяха.Някои суфорумци ги обвиниха във връзкари,дори и така те постигнаха това,което никой от останалите тук не постигна.Признам си галфоне,че аз имам акъл колкото на 1-вокласник,както беше споменал преди,но не претендирам за повече за разлика от теб,който претендираш за неща,които на лице ги няма.
railjet написа: Всичко е ок, опасности няма :lol:

Опасност има на всякъде ;)
bdz
 
Мнения: 747
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 6:27 pm

Re: Започна се!!

Мнениеот railjet » Вто Май 27, 2014 12:32 pm

Похвално е това, което правиш с момчетата за връзване на регионалните чушки. Нормално е компетентностите ви да се резюмират в тях. Бих казал, че и е (почти) нормално да кажеш "няма страшно, пак ще се оправим", но същото излязло от устата на директор на най-голямото държавно предприятие, и с оглед на неспирното затъване,- е това вече е супер ненормално.

За всички нормално мислещи хора подобен проблясък звучи стряскащо ненормално. Но не и за чугуните. Те нямат мярка и понятие за нормалност. Те дори и не се замислят какво е Железница, какво е истинска транспортна политика, какво е държава, и как може да се постигнат такива. За теб е нормално да не си задаваш тези въпроси, но за тях НЕ. Защото- отбележи- съдбата на железницата-гробница е в тяхни ръце. Не в моите, не в твоите.

Сега разбра ли смисъла на иронията ми?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот 42 072.9 » Вто Май 27, 2014 3:37 pm

Смешното е, че няма 25 мотриси в движение. От друга страна е крайно време някой да потърси отговорност за бездействията и глупостите в превозвача от поне 14 години насам.
42 072.9
 
Мнения: 364
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 7:42 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Варужан Апелян » Вто Май 27, 2014 11:47 pm

42 072.9 написа:От друга страна е крайно време някой да потърси отговорност за бездействията и глупостите в превозвача от поне 14 години насам.

КОЙ?
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Сря Май 28, 2014 12:25 am

Варужан Апелян написа:КОЙ?


http://www.prb.bg/
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Започва се!!!

Мнениеот ilia_bdz » Сря Май 28, 2014 1:42 pm

Ананиев: Най-добрият вариант за БДЖ е да се обяви в несъстоятелност
Това означава кредиторите да вземат БДЖ, а не да се закрие компанията, уточни председателят на Асоциацията на българските железопътни компании
7
Препоръчай (0)
Най-добрият вариант за БДЖ е да се обяви в несъстоятелност, заяви председателят на Асоциацията на българските железопътни компании Симеон Ананиев в сутрешния блок на телевизия Bulgaria On Air.
Това означава кредиторите да вземат БДЖ, а не да се закрие компанията, уточни Ананиев.
На 26 май се състоя събрание на банките кредитори, на което облигационерите одобриха започването на процедура по продажба на някои активи на дружеството.
По думите на Ананиев "най-добрият длъжник е живият длъжник". Кредиторите нямат интерес БДЖ да фалира, коментира той.
„Железницата е всичко и няма как тя да спре. Ако БДЖ фалира, то има друга компания, която може спокойно да извършва превози", категоричен е Симеон Ананиев.
Още по темата
Ще реши ли проблемите на БДЖ обявяването на железниците в несъстоятелност?
Папазов: БДЖ няма да фалира

Преди броени дни министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов също заяви, че ще има кой да превозва пътниците, дори и ако бъде обявена несъстоятелност на БДЖ. Национална компания „Железопътна инфрастуктура“ (НКЖИ) също може да бъде собственик на превозни средства, които да бъдат отдавани под наем, допълни тогава той.
Според Ананиев проблемът е най-вече при пътническите превози. Той вижда решение в това всички мотриси да бъдат купени от държавата, както е в други европейски държави, и така да се разтовари компанията от изплащане на дългове.
„С товарния трафик няма проблем. Там нещата ще бъдат безболезнени”, заяви още той.
Дизеловите мотриси няма да бъдат продадени, заяви журналистът Михаил Рангелов в сутрешния блок на телевизията.
В момента единствените сигурни и свежи приходи на БДЖ по договора за извършване на обществена услуга идват именно от тези мотриси, като компанията получава 160 млн. лв. на година, обясни Рангелов.
Няма как кредиторите да вземат основния инструмент на железниците, носещ приходи, категоричен е той.
Припомняме, че през април Папазов заяви, че до края на месец май има огромна вероятност БДЖ да се раздели с 25 дизелови мотриси "Сименс Дезиро", както и с над 3 хиляди товарни вагона.
По статията работиха: Теодора Георгиева, редактор Десислава Попова
ilia_bdz
 
Мнения: 111
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:47 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Недев » Нед Юни 01, 2014 11:28 pm

niroulf написа:
Вече се прави оценка на дизеловите мотриси "Сименс". Според експерти остатъчната им стойност е между 3 и 4 млн. лв. съответно за 3- и 4-вагонните композиции.


Тия журналисти от ''Стандарт'' до какви ли експерти са се допитали дето не знаят колко вагонни са дизеловите мотриси ?
Недев
 
Мнения: 140
Регистриран на: Сря Мар 12, 2014 6:18 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Варужан Апелян » Вто Юни 03, 2014 3:09 am

БДЖ и пощите ще продават апартаменти за да покриват дългове

Правителството разреши на "Български пощи" ЕАД и "Холдинг Български държавни железници" ЕАД да продадат собствени имоти, които не са необходими за дейността им и от управлението на които няма съществена икономическа полза.

Това са два апартамента в Хасково и един в София, с площ около 65 кв.м всеки.
Продажбите ще се извършат чрез търг с тайно наддаване при първоначална цена, не по-ниска от определената от независим оценител.

Продажбата на активи, несвързани с дейността, е една от мерките, които дружествата обявиха, че ще взимат, за да подобрят финансовото си състояние.

Източник: Дневник
http://transportal.bg/rail/bdzh-i-posht ... lgove.html
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Варужан Апелян » Чет Юни 05, 2014 12:39 am

Ще има ли разрешение от ЕК или не - моля за анкетата.
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот 07 » Чет Юни 05, 2014 7:18 am

Варужан Апелян написа:Ще има ли разрешение от ЕК или не - моля за анкетата.

Решението за това ще бъде политическо и ще бъде обвързано с това "колко слушаме" какво ни "пее радиото" - в случая радио Брюксел по разни въпроси като Южен Поток и позицията ни по отношение на кризата в Украйна.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот railjet » Чет Юни 05, 2014 1:49 pm

Да теглиш кредит за погасяване на борчове е все едно да караш с дупка в резервоара и да натискаш газ за следващата бензинджийница- където ще презаредиш.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот 07 » Чет Юни 05, 2014 9:19 pm

railjet написа:Да теглиш кредит за погасяване на борчове е все едно да караш с дупка в резервоара и да натискаш газ за следващата бензинджийница- където ще презаредиш.

Всъщност ако ти е пробит резервоара се прави точно това. Колкото повече изгориш толкова по малко ще изтече. После пълниш и пак газ кън сервиза. Обаче ако караш така без да ходиш в сервиз просто си идиот
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Otskov » Пет Юни 06, 2014 12:03 pm

Всъщност рефинансирането е финансов инструмент, чрез който, като се отложат стари дългове, може да се осигури (достатъчно) оборотен финансов ресурс, който да се "завърти" (например инвестиране в нови активи), така че като краен резултат да се спечелят свежи пари, с които може не само да се покрие задължението ами и да се излезе на плюс от ситуацията. В много случаи работи и се учи в университета, но всички знаем че в БДЖ са неспособни да извършат толкова сложно действие. Вместо това, както каза и 07, се осират все повече.
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1991
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Administrator » Сря Юни 11, 2014 4:16 pm

Данаил Папазов: През 2014 г. продължава тенденцията на намаляване на загубите в БДЖ

11 Юни 2014 | 14:32 | Агенция "Фокус"

София. През 2014 г. продължава тенденцията на намаляване на загубите в БДЖ. Това каза министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията при дебатите по вота на недоверие към правителството на Пламен Орешарски за провал в областта на фискалната политика, предаде репортер на Агенция „Фокус”. По думите на министъра през първите 4 месеца на 2014 г. спрямо 2013 г. намалението на загубата е с около 5 милиона лева.
Папазов обясни, че проблемът в БДЖ е от 2002 г. до 2014 г. и е почти непрекъснат. „От 2002 г. до 2013 г. загубите на „БДЖ Холдинг” от 45 милиона падат едва на 8,5 милиона през 2008 г., което е най-ниската загуба в периода. През 2009 г. отиват на 67 милиона, през 2011 г. те са 49 милиона, през 2012 г. – 29 милиона. За последните 4 години това прави 192 милиона лева. За 2013 г. годината за БДЖ приключи на загуба от 9 милиона”, заяви Папазов. Той обясни, че реформите продължават, а в момента се извършва преструктуриране на ремонтната дейност.
По-рано депутатът от ГЕРБ Ивайло Московски каза, че проблемът се явява в струпване на дефицит в отделните сектори. „Вече се създават проблеми. Със сигурност в следващия бюджет тези струпвания ще дадат отражение. Наблюдава се изключително тежка ситуация в икономическата сфера. Икономиката е в процес на дефлация”, посочи той.
Яница ТАНЕВА

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот ilian » Чет Юни 12, 2014 1:49 pm

Otskov написа:Всъщност рефинансирането е финансов инструмент, чрез който, като се отложат стари дългове, може да се осигури (достатъчно) оборотен финансов ресурс, който да се "завърти" (например инвестиране в нови активи), така че като краен резултат да се спечелят свежи пари, с които може не само да се покрие задължението ами и да се излезе на плюс от ситуацията. В много случаи работи и се учи в университета, но всички знаем че в БДЖ са неспособни да извършат толкова сложно действие. Вместо това, както каза и 07, се осират все повече.
Не само от БДЖ не могат да го извършат, а и доста участници във форума не могат да го осмислят.
ilian
 
Мнения: 166
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 10:39 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Administrator » Чет Юни 12, 2014 3:43 pm

България е предложила на кредиторите на БДЖ разсрочване на дълга с 6 години

11 юни 2014

Преди дни България е предложила на външните кредитори на БДЖ да разсрочат дълга за шест години. Това съобщи министърът на транспорта Данаил Папазов пред парламента по време на дебатите по вота на недоверие към кабинета в областта на финансите.

На 26 май кредиторите дадоха срок от 45 дни за покриването на просрочието по втория облигационен заем в размер на 76 млн. лв. Ако това не стане, цялата сума - 88 млн. лв., ще стане предсрочно изискуема. Това означава, че жп компанията е на път да се раздели и с 25 дизелови мотриси и 3407 товарни вагона.

Министърът каза, че е отправено запитване до Европейската комисия дали ще приеме като държавна помощ плащанията по задължения, възникнали преди влизането на България в Европейския съюз.

Преструктурира се ремонтната дейност на компанията, каза Папазов. Действително, БДЖ е в много тежко състояние, с натрупване от 2002 г. досега, но загубата намалява през 2013 и 2014 г., допълни той.

Източник: Дневник
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Юни 13, 2014 1:30 am

Интересни коментари по статията в Дневник! ?
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта

cron