Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Ще има ли одобрение от ЕК за отпускането на държавни средства за БДЖ ?

Анкетата свършва на Вто Юни 10, 2014 3:43 pm

ДА
8
38%
НЕ
11
52%
НЕ ЗНАМ
2
10%
 
Общо гласове : 21

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Administrator » Пет Юни 13, 2014 11:14 am

Джоанна Димитрова: БДЖ няма нови задължения към НКЖИ (видео)

12.06.2014

Спас Стамболски

Г-жо Димитрова, има ли промяна в икономическата ситуация от началото на година и как това се е отразило върху НКЖИ?
Забелязваме лек ръст на товарното движение за първото четиримесечие, който е от порядъка на 2-4%. Тези данни бяха заложени в бизнес плана и тяхното реализиране е обнадеждаващо. По отношение на приходите спрямо миналата година запазваме същото ниво. Забелязва се, че имаме отново отвоювани товари (спрямо автомобилния транспорт) а и с новия график на движението на влаковете за 2014 г. също има увеличение и на пътническия трафик.

Как това се отразява върху финансовото състояние на компанията?
Като цяло се отразява положително, но изменението не достатъчно голямо, за да говорим за някакви кардинални промени. По отношение на приходите спрямо миналата година запазваме същото ниво.
В числово изражение финансовият резултат за периода януари-април е счетоводна загуба от 15.3 млн. лв. През миналата година този резултат беше загуба от 23.5 млн. лв., което означава, че за този период сме намалили загубата си с повече от 8 млн. лв.
Подобряването на финансовия резултат се дължи основно на оптимизиране на процесите в компанията и целево инвестиране на средствата по бизнес плана, който сме си заложили.

Какво очаквате до края на годината?
Да няма финансови сътресения и всички служители на компанията да получават своите възнаграждения на време. С цел да съфинансираме проектите по ОП Транспорт сме поискали да ни се предостави субсидията за месеците октомври, ноември и декември, но това няма да наруши нормалния ритъм на компанията.

Как върви продажбата на неоперативни активи, която през последните години е един източник на средства, който носи свежи приходи?
На този етап този процес се извърша с познатите темпове, като за първото четиримесечие от такива дейности сме получили 4 млн. лв. Работещият модел ни позволява да планираме и да предлагаме на заинтересованите лица активи с отпаднала необходимост в НЖКИ. През тази година виждаме проява на интерес към по-малки обекти - апартаменти, ателиета, гаражи, парцели с големина не повече от 10 дка. Всички тези притежания на НКЖИ са разположени в различни части на страната, като в София прави изключение и тук нямаме такива активи.
В момента към този отчет не са включени и продажби, които са платени само на 50% и очакваме към края на юни да прибавим и приходите от тези сделки.

Каква част от преговорите с БДЖ относно изплащането на техните задължения са довели до резултат?
Въвели сме работеща система и за двете дружества. По сделките дълг срещу собственост единият етап вече е приключил и до средата на годината ще приключи и вторият. С втория трансфер се очаква в НКЖИ да постъпят активи на стойност около 20 млн. лв.
От гледна точка на текущите финансови отношения с БДЖ те се извършват регулярно и в тази връзка можем да уверим, че няма ново натрупване на задължения на БДЖ от страна на НКЖИ, защото по директивите на ЕС нашите взаимоотношения са изцяло търговски.

Източник: News.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Варужан Апелян » Съб Юни 14, 2014 12:06 am

Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Administrator » Сря Юни 18, 2014 3:34 pm

Зам.-министър Антон Гинев: Все още няма решение за допълнително субсидиране от ЕС за БДЖ

18 Юни 2014 | 11:44 | Агенция "Фокус"

София. Все още няма такова решение за допълнително субсидиране от Европейския съюз (ЕС) за БДЖ, имаме изпратени допълни въпроси от страна на Европейската комисия (ЕК). Надявам се в много скоро време да получим положително решение. Това каза пред журналисти зам.-министърът на транспортна, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев, предаде репортер на Агенция „Фокус”. „Новото, което сме направили е, че сме отправили предложение към кредиторите за редукция от 30% и съкращаване на срока на изплащане от 10 год. на 6 години. Като дупката в бюджета и недостига, който ще има от БДЖ е в размер на 178 млн. лв. Искането ни към ЕК е за 170 млн. лв.”, обясни още Антон Гинев.
„Убедени сме, че това ще се случи и, че това е най-доброто предложение, което можем да отправим към банките кредиторки. Представили сме на кредиторите варианта със 170 млн. лв. изпратили сме всичко по официален ред, по години, с падежи и разсрочвания. Очакваме отговор от тяхна страна. Това се случи в рамките на миналата седмица. И в момента погасяваме вноските към банките кредитори, включително и главница. Това предложение е цялостно решение на проблема. Те имаха забележки и по отношение на скъсяване на срока на погасяване да е по-кратък от 10 години. Ние го направихме на 6 години, но съответно искаме редукция на задълженията с 30%”, каза още Антон Гинев.
На въпрос дали тези пари ще се изплатят от бюджета на държавата Гинев каза: „Да, тези пари ще дойдат след нотификацията на държавната помощ. Водени са разговори с Министерството на финансите за тези допълнителна субсидия, която ще е разсрочена и ще е в рамките на 6 години.”

Мариела РУСЕВА

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Локомотив » Сря Юни 18, 2014 5:45 pm

А не е ли по-добре вместо да се взимат дизеловите Дезира да се вземат електрическите. Защото БДЖ има мисля по-голям проблем с дизелови локомотиви, отколкото с електрически. И ако спрат дизелите много направления ще останат без обслужване.
Локомотив
 
Мнения: 143
Регистриран на: Сря Авг 21, 2013 9:15 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот bdz » Сря Юни 18, 2014 5:56 pm

Локомотив написа:А не е ли по-добре вместо да се взимат дизеловите Дезира да се вземат електрическите. Защото БДЖ има мисля по-голям проблем с дизелови локомотиви, отколкото с електрически. И ако спрат дизелите много направления ще останат без обслужване.

Ако си вземат дизеловите мотриси ще бъде по малкото зло,тъй като малко са участъците,които се обслужват от дизелова тяга.Не така стоят нещата,ако си вземат електрическите,тъй като към този момент има недостиг на ЕМВ 30/31 и ако си ги приберат ще настане хаос,който ще доведе до стотици спрени влакове,тъй като националния превозвач не разполага с толкова локомотиви,които да заместят ЕМВ 30/31,а да не говорим,че ЕМВ 32 няма да стигнат за покриване на нуждите.При дизеловите мотриси има компромисен вариант,макар да е с повече загуби за БДЖ ПП и той е да се извадят ДЛ + вагони,което не е невъзможни,макар и там да им затруднение с ДЛ,но въпреки това няма да останат без обслужване.Дестинациите,които се обслужват с ДЛ и ДМВ са Свищов - Троян,където и към този момент пътуват ДЛ,Варна - Кардам,където и в момента повечето ПВ са с ДЛ и вагони,Силистра - Самуил там ако не се лъже се обслужват с ДМВ,Пловдив - Пещера с ДМВ,Пловдив - Панагюрище с ДМВ и ДЛ + вагони по липса на изправни от време на време ДМВ-та.Пловдив - Стара Загора - Подкова,където се обслужват с ДМВ и София - Кюстендил,където е изцяло с дизелови мотриси.За Пловдив - Панагюрище и Пещера компромисния вариант е с по един състав и един допълнителен ДЛ за резерва.За Кюстендил нещата са идентични с извозване до Радомир с ЕМВ и от там с ДЛ и вагони,За Свищов - Троян два състава обслужвани от 55-ци,които са налични към този момент,Варна - Кардам с допълнителен състав и по един състав за Силистра - Самуил.Същото важи и за Димитровград - Подкова,който 3 месеца ще бъде в ремонт,а след това с по два състава,за Свиленград в следващите години няма да са необходими поради текущите ремонти в този участък,а за краткия срок след това с една композиция,която да е Свиленград - Димитровград - Свиленград и въпреки това БДЖ няма основание да отменя влакове,тъй като може да вземе ДЛ серия 06 от ТП,които имат в повечко :)
bdz
 
Мнения: 747
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 6:27 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Petko Ivanov » Сря Юни 18, 2014 6:48 pm

Локомотив написа:А не е ли по-добре вместо да се взимат дизеловите Дезира да се вземат електрическите. Защото БДЖ има мисля по-голям проблем с дизелови локомотиви, отколкото с електрически. И ако спрат дизелите много направления ще останат без обслужване.

Дизеловите са изплатени и заложени като гаранция за дълга. Електрическите все още не са заплатени изцяло.
Petko Ivanov
 
Мнения: 342
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот mental » Сря Юни 18, 2014 7:01 pm

"Капитал":

БДЖ е предложило на кредиторите си да му намалят задълженията с 30%

От транспортното министерство залагат на гръцкия пример

Капитал / Компании

18 юни 2014 , автор: Калина Горанова


"Поискали сме от кредиторите по втория облигационен заем на "БДЖ холдинг", редуциране на задълженията с 30%". Това съобщи зам.-министърът на транспорта Антон Гинев. Предложението е направено миналата седмица, като в момента се чака отговора на другата страна. Т.нар. втори облигационен заем беше взет през 2007 г. с основната цел погасяване на стари задължения. От четири години обаче държавният превозвач изпитва сериозни затруднения при погасяването на задълженията, като просрочията са 76 млн. лв. В края на май кредиторите дадоха сигнал, че може да предприемат крайни мерки, за да си съберат дължимото, като междувременно от известно време текат и разговори за предоговаряне на дълга.

След няколко разменени предложения от страна на БДЖ и възражения от страна на облигационерите, последната идея на превозвача е за отписване на 30% от главницата по заема, която към момента е 85-86 млн. евро. Офертата едва ли ще срещне бурни овации от страна на кредиторите. Антон Гинев обаче коментира казуса така: "Как на Гърция й опростиха част от задълженията".

Половин процент нагоре

До най-новото предложение се стига след като кредиторите са имали възражение по отношение на срока за погасяване на дълговете. Изначално на заема е трябвало да се сложи точна през 2017 г. При преговорите за разсрочване обаче от БДЖ са предложили срокът да се удължи до 2023 г. "Кредиторите имаха забележки и по отношение на срока", коментира Гинев. Така като контра предложение БДЖ предлага той да се съкрати от 10 на 6 години или всичко да бъде изплатено през 2020. По отношение на лихвите, БДЖ предлага те да бъдат увеличени с половин процент. В замяна на корекциите в лихвите и в срока обаче от държавната компанията искат редукция на главницата с 30%.

Ако кредиторите, евентуално приемат това предложение, финансовата дупка за мастодонта ще е 178 – 179 млн. лв., разпределена в следващите шест години. За тази година от компанията смятат, че ще покриват задълженията си изрядно на падеж. За запълването на бъдещата дупка обаче, надеждата класически е насочена навън. В момента транспортното министерство, чака отговор от Европейската комисия дали може да има прехвърляне на средства като капиталов трансфер от бюджета през следващите години, като сумата, за която се иска разрешение е 170 млн. лв.

Малко деликатно

В края на май, след общо събрание на облигационерите по втория облигационен заем, стана ясно, че "БДЖ холдинг" ще разполага със срок от 45 дни, за да намери 76 млн. лв., с които да плати посрочието по облигационния си заем. В противен случай той ще стане предсрочно изискуем като цяло, а остатъкът по него е 88 млн. евро. Времето ще започне да тече от момента, в който банката – довереник на емисията – Българска банка за развитие, уведоми писмено държавния холдинг за решението на облигационерите. Облигационерите тогава взеха и решение 25 дизелови мотриси и 3542 товарни вагона на БДЖ, обезпечение на кредита, да бъдат обявени за продажба. "Все още облигационерите не са предприели действия за предсрочна изискуемост", коментира Гинев.

В преговорите, освен върху примера с Гърция, транспортното министерство и превозвачът стъпват и върху увереността, че за кредиторите не е много атрактивно да задействат продажбата, като тя би била проблем за БДЖ, но само от части. Товарните вагони не се използват от превозвача и на практика генерират само разходи по стопанисване. Продажбата им пък най-вероятно ще се проточи много във времето. Мотрисите са в движение, но те ще могат да покрият само около 60-70 млн. лв. от дължимото. При излизането им от състава на БДЖ пък компанията вече няма да може да осъществява нормално задълженията си за превоз на пътници, които има към държавата, от това ще пострада целия й бизнес и ще настъпят още по-големи затруднения за запълване на останалите дупки към кредиторите.

От играта между БДЖ и кредиторите победителят може и да изглежда по-скоро неясен. Сигналите, които дава компанията на всички свои бъдещи кредитори обаче са повече от категорични.

www.capital.bg
Аватар
mental
 
Мнения: 231
Регистриран на: Нед Сеп 15, 2013 5:46 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот railjet » Сря Юни 18, 2014 7:06 pm

Може ли някой да ми каже чий го дирят директори от една много силна жп администрация на Вазов3 ? Какво са обсъждали, какво ще купуват, какво ще продават? Редно ли е да правиш сделки, когато банките са те погнали ?mrgreen: 8-)
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот stankos » Чет Юни 19, 2014 8:14 am

Може да работят нещо върху схемата дълг срещу собственост ,ама знае ли човек !?! Пък може да се интересуват от състоянието на мотрисите и вагоните обезпечение по дълга !
Аватар
stankos
 
Мнения: 467
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот nickytod » Чет Юни 19, 2014 9:15 am

mental написа:Антон Гинев обаче коментира казуса така: "Как на Гърция й опростиха част от задълженията".

Пълен тъпак! Тоя е като децата - "А Гошко защо си има тротинетка, а аз не?"
nickytod
 
Мнения: 135
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:05 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот 07 » Чет Юни 19, 2014 9:23 am

На малаките им опрощават задължения, защото спазват определени програми и срокове. И на нас ни опростиха почти половината дългове от Тошово време преди 15 години - тогава що не рИвахме, а?
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот ivajlo_nikolov » Чет Юни 19, 2014 10:58 am

mental написа:Антон Гинев обаче коментира казуса така: "Как на Гърция й опростиха част от задълженията".

Тоя явно е или много кух, или много нагъл. На Гърция и опростиха част от задълженията по държавния дълг, а не фирмени задължения. И то при много строги критерии, включващи и реформа на TrainOSE - ПП и ТП , което вече се раздели с 2/3 от персонала си, и приватизация на цялата фирма до края на тази година - процедурата вече е във финална фаза.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот railjet » Чет Юни 19, 2014 11:02 am

stankos написа:Може да работят нещо върху схемата дълг срещу собственост ,ама знае ли човек !?! Пък може да се интересуват от състоянието на мотрисите и вагоните обезпечение по дълга !


Темата на разговор е била мощни локомотиви с тегло над 88т и няколко вагонки отзад-:) .С преводач на френски. Нещо за тиристори дошло реч. А сега де. :lol:


П.П. Ако беше кифтак, веднага щеше да се чуе в пресата.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Варужан Апелян » Съб Юни 21, 2014 1:46 am

Поради реформата заплатите в OSE намаляха с над 30%, в БДЖ имаме увеличение с 5%...
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот 42 072.9 » Съб Юни 21, 2014 3:59 pm

В OSE случайно да не би да взимат 350Е? И дали е същият батак като при нас в България?
42 072.9
 
Мнения: 364
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 7:42 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Варужан Апелян » Вто Юни 24, 2014 5:48 pm

Колко струва кв. метър рзп в Неа Смирни, и колко в кв. Исток?
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Варужан Апелян » Сря Юли 16, 2014 9:54 am

Над 5 милиарда лева потънаха в БДЖ
Време е за нов превозвач, казва бившият шеф на жп компанията Йордан Мирчев пред Клуб Z
Икономика|04/05/2014

Изображение

Светослав Метанов

БДЖ е съвсем близо до фалит и той няма да бъде избегнат без радикални реформи в системата на жп транспорта. Това е мнението на бившия председател на парламентарната комисия по транспорт проф. Йордан Мирчев, който е бил и шеф на националния жп превозвач.

Въпреки сантиментите си към компанията Мирчев е убеден, че без структурни промени харченето на стотици милиони за жп транспорт е безсмислено. Време е да се създаде нова компания за пътнически превози, която да смени БДЖ при далечните дестинации - междуобластни и международни направления, обяви проф. Мирчев пред Клуб Z.

- Г-н Мирчев, хватката на кредиторите на БДЖ все повече се стяга. Има ли полезен ход в тази ситуация?

- Има, но трябва спешно да се започнат реформи. Идеята е не само да оцелеят БДЖ, но и жп транспорта като цяло. За да се избегне фалит са необходими усилия в три основни посоки. Първо, от страна на БДЖ, трябва да се подобри управлението. И да започнат стратегически реформи, колкото и да са тежки. В компанията определено има свръхперсонал, който не отговаря на обема на дейност. Добре е да се направи и нов опит за продажба на БДЖ-Товарни превози. За пътническите превози трябва да се мисли в посока създаване на нова компания, която да е освободена от бремето на дълговете. Това трябва да е смесено дружество със стратегически инвеститор и миноритарно държавно участие. Идеята е то да поеме превозите на далечни разстояния - междуобластни и международните направления и да работи по пазарните принципи. Така новата компания би била по-гъвкава и конкурентна на автобусните превозвачи.

От страна на принципала – Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, трябва да изработи транспортна политика в подкрепа на железниците. Трябва да се използва европейския опит и жп транспорта да има своето място в една обща интегрирана транспортна система. Железниците имат предимства пред другите видове транспорт, които трябва да се използват. Много важен е и екологичният аспект.

Третото е, че без допълнителни пари няма как да излезе от тежкото състояние. Мисля, че за държавата е по-изгодно вместо да остави железниците да фалират, по-разумно е да подпомогне решаването на проблема с дълговете. В случая не говоря за поредното наливане на пари, а за започване на истински и много тежки реформи.

- Абсурдно е, но всяка година железниците получават все повече пари от държавата!

- Това трябва да спре. От 2002 г. до края на миналата година железниците са получили някъде около 5 милиарда лева. За т. г. заделените средства за жп транспорт отдържавата са около 450 млн. лева – субсидии и капиталови разходи. Това не може да продължава до безкрайност и затова трябва паралелно с подкрепата от държавата да започнат най-накрая реформи, гарантиращи дългосрочна жизнеспособност на БДЖ. Без това всички пари от бюджета за железници ще са безсмислено похарчени.

- Дежурното оправдание е в липсата на средства.

- В момента се чака само на оперативна програма „Транспорт”, което не е достатъчно. Проблемите не са само в инфраструктурата. Тези инвестиции са с ниска ефективност, защото не се инвестира в нови технологии, не се инвестира в свързваща инфраструктура между различните видове транспорт, пристанища, интермодални терминали и т. н. Действа се на парче.

За да може да функционират нормално БДЖ и да са конкурентоспособни на автомобилните превози трябват инвестиции, които могат да бъдат осигурени и по други оперативни програми. Това са екологични проекти, така че нищо не пречи да се използват възможностите на ОП „Околна среда”. Правителството може да потърси средства и по ОП „Конкурентоспособност”. Важно е да се намират гъвкави решения. Защото какво се случва сега – инвестираме милиарди в релси, а превозвачът ни фалира. И ще се окаже че сме построили инфраструктура за външни на България превозвачи да реализират ползи. А държавата ще загуби приходи, които е логично да остават у нас.

- В момента кредиторите на БДЖ заплашват да си вземат 25-те електрически влакчета „Дезиро” и 4300 вагона, които са залог по просрочени заеми. Какво ще стане, ако го направят наистина?

- БДЖ няма да може да извършва пътнически превози. Общо с новите влакове се обслужват 50%-60% от пътниците. На практика компанията ще трябва да спре работа.

http://www.clubz.bg/3484-nad_5_miliarda ... naha_v_bdj
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот 07 » Сря Юли 16, 2014 10:10 am

Още един червей, наял се и изпълзял от ябълката - сега вика че ябълката е червива.... ПФУ!
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот railjet » Сря Юли 16, 2014 10:39 am

"The problem with socialism is that eventually you run out of other people's money [to spend]."


Желязната Лейди



Мда, всички социалистически (сукалистически) системи в света са закъсват с папото в даден момент. Посочете ми една, която не е тръгнала надолу :mrgreen:
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот 07 » Сря Юли 16, 2014 11:25 am

Даден проблем не може да бъде решен с интелекта, който го е създал - А.А.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта

cron