Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Ще има ли одобрение от ЕК за отпускането на държавни средства за БДЖ ?

Анкетата свършва на Вто Юни 10, 2014 3:43 pm

ДА
8
38%
НЕ
11
52%
НЕ ЗНАМ
2
10%
 
Общо гласове : 21

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Варужан Апелян » Сря Май 20, 2015 11:21 pm

Пътниците във влаковете са все по-малко

Преса | 18 май 2015 | 08:05

Превозeните товари се свиват с близо 20 на сто

Все по-малко хора използват БДЖ. Едва 5,4 милиона пътувания е имало през първото тримесечие на годината. Това е спад от 637 370 в сравнение със същия период на 2014 г. Причината е влошеното качество на услугата заради ремонтите по железопътната инфраструктура, както и спирането от движение на 38 влака в периода 12-31 януари 2015 г., поясняват от „Пътнически превози“.

Най-значително намаление на пътници има по големите гари - София, Пловдив, Варна, Плевен, Пазарджик.

Тенденцията за свиване на клиентите на дружеството не е нова, но се задълбочава. През миналата година са превозени 25,2 милиона пътници, или с 1,44 милиона по-малко в сравнение с 2013 г. Средната скорост на влак - 47,8 км/ч, също обяснява отлива. Само за 3 месеца 147 влака са закъснели с над 1 час по различни причини. Общо за тримесечието дружеството излиза на червено с 3,5 млн. лв.

Финансовото състояние на „Товарни превози“ също е трагично - загубата нараства от 3,1 млн. на 5,3 млн. лева през първото тримесечие, или със 70 на сто.

Превозени са 1,85 млн. тона товари, което е 420 100 т (18,5%) по-малко в сравнение със същия период на 2014 г. През м.г. дружеството излезе на червено с 20,6 млн. лв., при положение че през 2013 г. успя да реализира печалба в размер на 4,3 млн. лв.

Към края на 2014 г. общите дългове на холдинга надхвърлят 560 млн. лв.

През април беше представен и последният план за оздравяване на БДЖ. Той предвижда държавата да даде между 210 и 430 млн. лв. за купуване на нови влакове и 137-300 млн. лв. за покриване на дълговете към кредиторите в следващите 7 години.
http://presa.bg/article/Patnitsite-vav- ... /73765/4/0
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот railjet » Чет Май 21, 2015 1:51 pm

Най-вероятно основният виновник за отлива на пътницата е инж. Варуджан Апелян с неговата подривна А-социация. Даже имам съмнение, че изключително мудното пътуване Сф-По-Бс е по негово лично нареждане :shock:

Възможно е да изпраща от разстояние негативна енергия (психотронно оръжие)в канчетата на глъмперите изпълняващи "голямите инфраструктурни обекти", за да става още по-голям батак :idea:
Последна промяна railjet на Чет Май 21, 2015 2:13 pm, променена общо 1 път
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот bdz » Чет Май 21, 2015 2:03 pm

Варужан Апелян написа:Пътниците във влаковете са все по-малко

Преса | 18 май 2015 | 08:05

Превозeните товари се свиват с близо 20 на сто



За последните години и влаковете намаляха, а това до голяма степен доведе до отлив на пътници - няма влак :arrow: няма пътници :arrow: - намалят приходите.
bdz
 
Мнения: 747
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 6:27 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот dobriii123 » Чет Май 21, 2015 5:36 pm

bdz написа:
Варужан Апелян написа:Пътниците във влаковете са все по-малко

Преса | 18 май 2015 | 08:05

Превозeните товари се свиват с близо 20 на сто



За последните години и влаковете намаляха, а това до голяма степен доведе до отлив на пътници - няма влак :arrow: няма пътници :arrow: - намалят приходите.

И най-вече по-малко разходи, което е основната причина за икономиите в момента, сякаш без да се обръща внимание на изброените от теб.
dobriii123
 
Мнения: 588
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:52 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот BDZ 07 » Пет Май 22, 2015 8:03 am

няма влак :arrow: няма пътници :arrow: - намалят приходите


Ако ми позволиш една малка поправка - :arrow: няма пътници :arrow: няма влак :arrow: намалят приходите.

Просто хората спряха да пътуват с влак. Някъде след 1997 г. започна вече осезателният отлив на пътници. Държавата естествено не реагира адекватно и ето го резултатът.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот bdz » Пет Май 22, 2015 2:49 pm

BDZ 07 написа:
няма влак :arrow: няма пътници :arrow: - намалят приходите


Ако ми позволиш една малка поправка - :arrow: няма пътници :arrow: няма влак :arrow: намалят приходите.

Просто хората спряха да пътуват с влак. Някъде след 1997 г. започна вече осезателният отлив на пътници. Държавата естествено не реагира адекватно и ето го резултатът.


Ами все пак годините си вървят и нещата се променят, а БДЖ изостава с всичко ново и модерно.Едно време автобусите на дълги разстояния се брояха на пръсти, а сега са повече от тези на кратки, да не говорим, че автобусите с времето ставаха все по модерни за разлика от вагоните на БДЖ, в същото време населението от 8 - млн се е стопило с близо 2 млн и половина, което отново дава отражение. Старите хора, които едно време пътуваха в 3,4,5 измряха, останаха малцина, но БДЖ продължава да залага такива влакове, което е голяма грешка.Липсата на работа доведе също до голяма степен намаляване на пътникопотока на БДЖ ПП.Отделно и неудобните връзки и часове на тръгване и пристигане водят до този резултат.Но нека вметнем, че освен лошото финансово състояние на БДЖ ПП, това на автобусните фирми, също не е толкова цветущо, много автобусни фирми фалираха, а пътникопотока намаля и на този вид транспорт.Селските автобуси от големи и няколко на ден се стопиха до едно бусче на седмица...Просто медиите се опитват да втълпят, че БДЖ е най-зле (не че не е), но останалите видове транспорт не са на върха.Ако за автобусна фирма "Х" един 50 местен автобус (Дг-Сф) с 7-8 човека е ефективен... , но базата за сравнение е много различна.Разходите на влак,вагон,локомотив,мотриса са в пъти по-големи от тези на автобус, но влака превозва в пъти повече пътници спрямо автобуса.
bdz
 
Мнения: 747
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 6:27 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Май 22, 2015 6:02 pm

Варужан Апелян написа:
Те обаче не смеят да внесат официален протест пред ИАЖА срещу непазарните протекции, с които се ползват "БДЖ-Товарни превози", тъй като регулаторът не е независим орган и също е на подчинение на министър Ивайло Московски.

"Как да го направим като БДЖ, НКЖИ и ИАЖА реално са едно и също нещо. Внесем ли възражение, ще ни смачкат от проверки и глоби за щяло и не щяло", обясни пред Клуб Z мениджър в частен жп превозвач.


Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Administrator » Нед Май 24, 2015 2:04 pm

БДЖ лети към фалит по-бързо от японски влак

Цената на компанията се срина с 41 процента само за година

Светослав Метанов

24/05/2015 08:19:52

БДЖ лети към фалита по-бързо от скоростта на движение на японските високоскоростни влакчета "Шинкансен", които през ден трошат световните рекорди.

Това показва анализът на финансовите резултати на държавната компания за първото тримесечие, а те са меко казано кошмарни.

В товарното поделение на БДЖ приходите от продажби намаляват от 30,476 млн. лева през 2014 г. на 26,889 млн. лева през първо тримесечие на 2015 г., т.е. намалението е 3, 586 млн. лева или 12%.

Оперативната печалба преди лихви, данъци, обезценки и амортизации намалява от 2,402 млн. лева през 2014 г. на 118 хил. лева през 3-те месеца на 2015 г., т.е. намалението е 2,284 млн. лева или 95%.

Така чистата загуба на БДЖ-Товарни превози нараства от 3,182 млн. лева през 2014 г. на 5,397 млн. лева или със 70%.

Естествено влошените финансови резултати се отразяват в драстична обезценка на активите. Собственият капитал намалява от 76,3 милиона лева през 3-те месеца на 2014 г. на 45,5 млн. лева през 3-те месеца на 2015 г. Това означава, че оценката на компанията е паднала с 31,105 милиона лева или с 41%.

В допълнение дълговете на компанията към собствения капитал са се увеличили от 139% към първото тримесечие на миналата година до 245% през същия период на 2015 г.

Данните на БДЖ показват, че клиентите на компанията масово се отказват от услугите й. Основният клиент на компанията - енергийният бос Христо Ковачки е намалил поръчките си с над 36 процента. Същото важи и за други основни клиенти като "Стомана"-Перник.

В същото време държавният превозвач продължава да трупа огромни дългове към Национална компания "Железопътна инфраструктура", която стопанисва железните пътища у нас. Борчовете са се увеличили с 6,5 милиона лева само за три месеца.

И докато БДЖ целеустремено се води към фалит, частните жп компании увеличават обема си на работа. Основните компании от сектора привличат нови клиенти и отбелязват двуцифрен ръст на превозените обеми, който идва основно от привличането на транзитен трафик между Турция и Западна Европа.

Новото старо ръководство на БДЖ - изпълнителен директор Владимир Владимиров и шеф на борда Велик Занчев, които управляваха железницата и през първия мандат на ГЕРБ, се върна в компанията веднага след парламентарните избори. Оттогава насам бизнесът на жп компанията непрекъснато пада, а финансовите резултати се влошават от ден на ден.

Източник: Клуб Зет
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот 07 » Нед Май 24, 2015 4:36 pm

ЦРУ? Илюминатите? Арменския поп? Кой пак се изходи в гащите на БДЖ?
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот plastikat » Нед Май 24, 2015 6:32 pm

Варуджан ,Джета ,Маратонката ,Седмицата , Продавача на тоалетна хартия ......... Ние сме виновни ,че от години обясняваме как кранчето рано или късно ще спре ,ако не се промени манталитета .
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот BDZ 07 » Нед Май 24, 2015 9:41 pm

Новото старо ръководство на БДЖ - изпълнителен директор Владимир Владимиров и шеф на борда Велик Занчев, които управляваха железницата и през първия мандат на ГЕРБ, се върна в компанията веднага след парламентарните избори. Оттогава насам бизнесът на жп компанията непрекъснато пада, а финансовите резултати се влошават от ден на ден.


Този абзац описва всичко. С квадратната си главица Владко ни обясняваше през 2011 г. как БДЖ трябва да закрие почти всички линии, да съкрати над 2000 души и подобни глупости. Аз между другото му зададох тогава въпроса “Колко Ви струва костюма?“. Е, така и не ми отговори. Предположих обаче, че е най-малко 3 железничарски заплати.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот NeroN » Нед Май 24, 2015 10:27 pm

Светослав Метанов


:mrgreen:
NeroN
 
Мнения: 361
Регистриран на: Пет Авг 29, 2014 10:53 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот assen » Нед Май 24, 2015 11:11 pm

То катастрофата си е ясна отдавна (държавното управление друго не може), но бива ли да се тиражират следните глупости:

Administrator написа:Естествено влошените финансови резултати се отразяват в драстична обезценка на активите. Собственият капитал намалява от 76,3 милиона лева през 3-те месеца на 2014 г. на 45,5 млн. лева през 3-те месеца на 2015 г.


Т.е. според неизвестния на мен автор собстваният капитал на една компания е неин актив?! Подобна глупост дори по време на комунизма не можеше да се чуе, но днес у нас всичко е възможно. За неразбиращите от икономика: собственият капитал е пасив на дружеството, понеже представлява негово задължение към собствениците му. Но все пак е добре неразбиращите от икономика да не пишат за нея, нали? Както неразбиращите (много) от железници гледаме да си мълчим по професионалните им теми.

Administrator написа:Това означава, че оценката на компанията е паднала с 31,105 милиона лева или с 41%.


Това също е дълбоко съмнително, понеже оценката на една компания (направена по кой метод? Дисконтирани парични потоци? Алтирнативна цена на придобиване? Пазарно сравнение? Остатъчна счетоводна стойност? Друг?) рядко може да бъде пряко обвързана със размера на капитала й.

Иначе, който не е чел "Хроника на една предизвестена смърт" е и пропуснал приятната екранизация от края на 80-те, сега може да си навакса. Жалко само за хората, дето ще останат без работа.
assen
 
Мнения: 104
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:26 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Варужан Апелян » Пон Май 25, 2015 12:04 am

За мен най-интересна е оценката на FV към 2016?
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Administrator » Пет Юни 26, 2015 9:45 am

Красимира Михайлова: НКЖИ търси усилено средства за съфинансиране на европроектите (видео)

22.06.2015

Спас Стамболски

Г-жо Михайлова, какви са текущите финансови резултати на НКЖИ?
НКЖИ запазва устойчивото си развитие през 2015 г. Продължават да се спазват принципите на законосъобразност и добро финансово управление. Осигурява се прозрачност при планиране и разходване на средствата. Ние стриктно изпълняваме утвърдения бизнесплан на компанията и ежемесечно изготвяме разчети, с което следим изпълнението на различни показатели.
За периода януари-май компанията е достигнала нивото на планираните приходи. Финансовият резултат за периода е загуба от около 18 млн. лв. и тя отговаря на предварително планираната. Структурата на разходите се запазва устойчива и най-голям дял се падат на разходи за текущо поддържане и ремонт на железния път и съоръженията.
По икономически елементи най-голям е разходът за заплати и осигуровки на персонала и за това именно там са насочени нашите сили за оптимизиране, като се стремим да автоматизираме процеси и да въвеждаме нови технологии.
В рамките на годината ще насочим нашите усилия за да подобрим финансовото състояние на компанията, като ще увеличаваме производителността на труда, както и ще преобразуваме неоперативни активи в парични потоци.

Казахте, че компанията отчита 18 млн. лв. загуби за първите пет месеца. Това съотнесено към същия период на миналата година по-добре ли е?
Важно е да уточним, че този резултат е междинен и е съпоставим и с резултата от миналата година, и с този, който е по-бюджет. Все още много пера не са осчетоводени, някои от приходите и разходите не са отразени.

Каква е динамиката на приходите от инфраструктурни такси?
През 2014 г. бе формирана нова база в това отношение, защото това бе първата в която влезе пълната цена на електроразпределението. Тогава увеличението на цените за електроенергия беше компенсирано с намаление на цените за инфраструктурни такси.
В рамките на 2015 г. това, което сме заложили като бюджет и това, което е реално изпълнено можем да видим, че има ръст на превозите. Увеличението на влак-километрите е с 3%, на брутотонкилометрите (извършената работа) е с 3.4%. Основно делът на това увеличение се пада на товарни превози.

Има ли НКЖИ необходимата ликвидност да се разплаща към служителите си и към доставчиците си, както и по европейските проекти?
НКЖИ е един изряден платец по отношение на своите служители. От 1 януари имаме увеличение на заплатите и те се изплащат редовно. Имаме и добра социална политика, като всичко по това перо също се разплаща.
Спрямо доставчиците имаме много добро разплащане, като 99.3% от нашите задължения са в рамките на 3-месечен период, който е нормален.
По отношение на европейските проекти там съществува недостиг на средства, защото в момента е необходим голям обем ресурс за покриване на националното съфинансиране и ДДС. В момента компанията търси различни механизми, за да компенсира този недостиг.
В рамките на тази година компанията погаси 7,66 млн. лв. заем към Европейската банка за възстановяване и развитие

А смятате ли че до края на годината ще успеете да набавите необходимите ви средства по проектите с европейско финансиране?
Търсим механизъм. Тези средства не са по силите на компанията.

Към кого сте се обърнали за помощ?
Към Министерството на финансите.

Източник: News.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот BDZ 07 » Пет Юни 26, 2015 12:13 pm

Финансовият резултат за периода е загуба от около 18 млн. лв. и тя отговаря на предварително планираната.


Джете, Джете... глъм и половина! Планират си загубите, после искат възстановяване от Министерство на финансите. Чупена работа е това нашето!
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот railjet » Пет Юни 26, 2015 12:17 pm

Глъмът винаги е финалният победител.!

Кифтето с "усиленото търсене на еврофинансиране" също е старо и става само за бездомните псета около гарата.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Administrator » Пон Авг 17, 2015 9:45 am

БДЖ закъсва и финансово, и кадрово

Железничари бягат в метрото за по-високи заплати

Брой 5357 (183) 11 Август 2015

Приходите на "Холдинг БДЖ" продължават да спадат, сочат данните от финансовите отчети на дружествата от първите 6 месеца на годината. Пада стремително и пазарният дял на железниците в транспортния сектор - в момента е едва 5.5%.

Според отчета намалението с 2% до 179 млн. лева се дължи на спада на превозените пътници и товари. Оказва се, че двете дружества - за пътническите и за товарните превози, изостават от бизнес плана. Наблюдаваното намаление на разходите се дължи най-вероятно на поевтиняването на петрола. Приходите пък се формират основно от субсидията от бюджета.

В периода януари-юни са превозени около 11 хил. души, което е с 9 на сто по-малко от предходния отчетен период. Според официалните данни 13% от влаковете са се движили със закъснение. Най-много нарушения са установени при проверките за почистването на вагоните - 861. Става дума за вътрешните проверки, които проведе през пролетта управата на БДЖ след множество сигнали за мръсни вагони и тоалетни. В товарните услуги спадът на превозените стоки е 2.6%, а загубите - 7.3 млн. лв. Дружеството "Товарни превози" е пред процедура за продажба, в момента агенцията за приватизация прави анализ на активите.

Лошото качество на услугата и продължаващата с години тенденция за увеличаване на загубите в БДЖ вече се отразяват и на загубата на кадри. "С пускането на новия лъч на метрото при нас напуснаха 40-50 човека за два месеца и това е най-големият проблем", съобщи инж. Генчо Мирков, шеф на експлоатацията в пътническите превози. Според него младите специалисти се обучават в системата на железниците, но след това общинското предприятие "Метрополитен" ги поглъща заради по-добро заплащане.

Миналата седмица и представител на железничарския синдикат от Пловдив сигнализира, че опитни хора от железниците отиват в метрото. "Метрополитен" привлича опитните машинисти не само с по-добри заплати, но и с по-добри условия на труд", каза за Topnovini.bg Любо Милков, председател на Пловдивския регионален съвет на синдиката на железничарите към КНСБ. Според него основната заплата на машинист в БДЖ е 650 лева, а възнагражденията, които се предлагат в метрото, са по-високи. Проблемът предстои да се обсъжда между ръководството на БДЖ и синдикатите в някои градове.

Източник: СЕГА
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот Administrator » Вто Яну 12, 2016 2:34 pm

Облигационерите на БДЖ започват продажби на имоти на компанията

Заради просрочения дълг на търг вече е обявена бившата сграда на Транспортна полиция

Калина Горанова

Просрочените задължения на Българските държавни железници вече доведоха и до първа продажба на сграда на транспортния холдинг. Това става ясно от Регистъра на публичните продажби на Камарата на частните съдебни изпълнители.

На купувачи се предлага административната сграда на Транспортна полиция, която е собственост на "Холдинг БДЖ". Въпросната служба вече не се помещава там и имотът е необитаем. Процедурата е задействана от кредиторите по втория облигационен заем на БДЖ, по който има просрочия от години и те не могат да съберат вземанията си. Сградата се намира на столичния булевард "Княгиня Мария Луиза" 110а. Тя е на пет етажа. Продажбата ще започне на 12 януари и ще продължи месец, като началната тръжна цена е 2.732 млн. лв.

Дотук заради забавени плащания към кредиторите се продаваха само товарни вагони. Сега обаче се дава ход и на продажби на недвижимо имущество, като това едва ли ще е единствената продажба на сграда на холдинга. Най-атрактивният актив на БДЖ безспорно е административната сграда на ул. "Иван Вазов" 3. Там обаче съсобственик е Национална компания "Железопътна инаструктура", като това би отблъснало потенциални купувачи, освен ако не могат да изкупят и дела на инфраструктурната компания.

Нерешима кредитна сага
Вторият облигационен заем за общо 120 млн. евро беше отпуснат на железниците през 2007 г. за покриване на стари задължения, което е честа практика на компанията. Преди години обаче държавното дружество започна да изпитва затруднения при покриването на плащанията си към кредиторите и се стигна до големи просрочия, като към есента на миналата година компанията дължи още 145 млн. лв.

До споразумение между длъжник и кредитори за прегодоваряне на задълженията обаче не се стигна, тъй като на няколко пъти от държавната компания предлагаха неприемливи за насрещната страна условия.

В края на 2014 г. сумата по кредита бе обявена за предсрочно изискуема, а от лятото на 2015 г. банката довереник - Българската банка за развитие, започна продажбата на вагони, които са обезпечение по заема. По реда на Закона за особените залози обезпечение са 5 хиляди товарни вагона и 25 дизелови мотриси. През май миналата година на общо събрание на кредиторите беше взето решение да започне разпродажбата на 3542 от товарните вагони и мотрисите. Последните се използват от железницата за крайградските й пътнически превози, но не и въпросните 3542 товарни вагона. Търговете обаче не се радват на голям интерес. Сега се стига до ново развитие при събирането на вземанията - вече с изпълнителен лист.

И към Брюксел
Освен с продажби на имущество кредиторите вече декларираха, че ще започнат процедура срещу България, като според източници на "Капитал Daily" премиерът Бойко Борисов е бил известен за тези им намерения с писмо. В него те са поискали още личната му намеса за намиране на решение на въпроса. Писмото е придружено от проект на жалба до Европейската комисия, в която пише, че България е нарушила европейското право в сферата на железопътния транспорт, тъй като от 2007 г. не е инвестирала необходимите усилия във финансирането и преструктурирането на БДЖ, така че те сега да са способни да преживеят условията на пазарната икономика и да си плащат дълговете.

До въпросното писмо се стигна, след като в началото на октомври министърът на финансите Владислав Горанов отказа да обсъжда с депутатите от транспортна комисия плановете за спасяване на БДЖ, най-скъпият от които би струвал на държавата над 600 млн. лв. - за инвестиции и покриване на задълженията. Това, което в крайна сметка реши да предприеме държавата, е да даде летище София на концесия с основното искане да бъдат платени 600 млн. лв. накуп в началото, за да се спаси железницата.

Източник: Капитал
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

Мнениеот bdz46203 » Вто Яну 12, 2016 2:42 pm

"Писмото е придружено от проект на жалба до Европейската комисия, в която пише, че България е нарушила европейското право в сферата на железопътния транспорт, тъй като от 2007 г. не е инвестирала необходимите усилия във финансирането и преструктурирането на БДЖ, така че те сега да са способни да преживеят условията на пазарната икономика и да си плащат дълговете."
Ето в този цитат се крие разковничето, за проблемите на железницата. Държавата, начело с боко-тиквата, са проблемът на БДЖ.
Казвам го за всички, които плюят по машинисти, кондуктори и т.н и си мислят, че те са виновни за състоянието на БДЖ и могат да направят нещо да го променят.
bdz46203
 

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron