Страница 2 от 11

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Пон Дек 02, 2013 5:31 pm
от Administrator
БДЖ преговаря за дълговете си с банка KfW

28.11.2013

Продължават преговорите между БДЖ и германската банка KfW, съобщи изпълнителният директор на БДЖ Християн Кръстев, цитиран от БНТ.

Железницата ще трябва да погаси до средата на декември 12 млн. лева от задълженията си към трезора. Германската държавна банка KfW е един от най-големите кредитори на БДЖ Холдинг. Финансовата институция отпусна 190 млн. евро през 2005 г. за закупуването на мотрисите “Дезиро” на Siemens. Така през 2008 г. към подвижния състав на железницата бяха добавени 50 мотриси. Междувременно стана ясно, че железницата не успява да превежда достатъчно висока сума по заема и част от подвижния є състав може да бъде иззет от банката.

Кръстев обясни, че търсената от KfW сума ще бъде платена с приходи от продажбата на билети, от превоз на товари, както и от продажбата на неоперативни активи. През последния месец БДЖ обяви 3 търга с тайно наддаване за продажбата на стари локомотиви, мотриси и влакове. Калкулация на общата начална тръжна цена на лотовете сочи, че очакваният приход за дружеството надхвърля 20 млн. лева.

Източник: Монитор

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Пет Дек 13, 2013 12:12 pm
от Administrator
БДЖ прехвърли мостовете на фериботния комплекс на НК „Железопътна инфраструктура“

Дата: 11.12.2013

Изображение

От БДЖ са прехвърлили собствеността върху двата преходни моста на Фериботния комплекс във Варна на НК „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ), научи „Класа“. Срещу прехвърлянето на съоръженията е редуциран дългът на националния превозвач към инфраструктурната компания, който към средата на годината бе 108 млн. лв. Продажбата на двата моста е част от сделка, при която неоперативни имоти ще сменят собственика си между двете държавни дружества, при което задълженията на БДЖ ще намалеят с 25 милиона.
Намерението за смяна на собствеността бе обявено от транспортния министър Данаил Папазов още с встъпването му в длъжност. Според него двете преходни съоръжения трябва да бъдат прехвърлени към ДП „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ). Очаква се идеята на министъра да бъде реализирана в последствие, като с решение на Министерски съвет мостовете да бъдат прехвърлени от НКЖИ на ДППИ.

Източник: Класа

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Нед Дек 22, 2013 11:45 am
от Administrator
Християн Кръстев: Със 79 милиона лева са намалени задълженията на БДЖ, без допълнителна помощ от държавата

22 Декември 2013 | 09:36 | Агенция "Фокус"

София. Със 79 милиона лева са намалени общите задължения на „Холдинг БДЖ” ЕАД. Това каза в интервю за Агенция „Фокус” Християн Кръстев изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ” ЕАД. „Общите задължения на „Холдинг БДЖ” ЕАД през месец юни бяха 704 млн. лв. В края на месец декември те вече са намалени до 625 млн. лв.”, каза Християн Кръстев. По думите му - намаляването на задълженията с цели 79 млн. лв. е постигнато без нито една стотинка допълнителна помощ от държавата. „Това беше направено със собствени сили и средства, както и с 20-те млн. лв. от капиталовия трансфер за „Пътнически превози. Плащанията към кредиторите по главници на просрочени заеми са в размер на 66 млн. лв.”, каза Християн Кръстев.
„Най-важните реформи, които ни предстоят са преструктуриране на дълговете, така че да нямаме проблем с кредиторите, оздравяване на компанията, модернизация и обновяване на подвижния състав и повишаване качеството на предлаганите от нас услуги”, посочи още Християн Кръстев, изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ” ЕАД.

Източник: Фокус

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Нед Дек 22, 2013 12:12 pm
от ivajlo_nikolov
Петър Делчев написа:София. Със 79 милиона лева са намалени общите задължения на „Холдинг БДЖ” ЕАД. Това каза в интервю за Агенция „Фокус” Християн Кръстев изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ” ЕАД. „Общите задължения на „Холдинг БДЖ” ЕАД през месец юни бяха 704 млн. лв. В края на месец декември те вече са намалени до 625 млн. лв.”, каза Християн Кръстев. По думите му - намаляването на задълженията с цели 79 млн. лв. е постигнато без нито една стотинка допълнителна помощ от държавата. „Това беше направено със собствени сили и средства, както и с 20-те млн. лв. от капиталовия трансфер за „Пътнически превози.


Кое от двете е вярно ? И от кога капиталовия трансфер /от държавата/ е "собствени средства" на БДЖ :?: В това предприятие не трябва да забравят, че като собствени средства могат да визират само приходите от продажба на билети, а те са по-малко от 25% от прихода им, на фона на 200 - те млн. лв. субсидия и капиталов трансфер от държавата :evil:

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Нед Дек 22, 2013 5:41 pm
от railjet
Вярното е, че 70 млн останали по сметките от лошите батковци са прехвърлени на кредиторите. Сега да видим откъде ще се появят следващите 70млн, от товарите дето ги няма, или от социалните спирания...

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Нед Дек 22, 2013 11:22 pm
от 07
railjet написа:Вярното е, че 70 млн останали по сметките от лошите батковци са прехвърлени на кредиторите. Сега да видим откъде ще се появят следващите 70млн, от товарите дето ги няма, или от социалните спирания...

ГрИдъ.... просто са продали малко скрап, и МФ се е смислило та е върнало онези 20 млн лв ДДС които БДЖ беше проспуснало да си възстанови....

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Чет Яну 16, 2014 10:56 am
от Administrator
Бобева: БДЖ си подобрява финансите

15.01.2014 21:01

Цветелина Йорданова

Някои от държавните компании, като например БДЖ, подобряват финансовото си положение, каза вицепремиерът Даниела Бобева на конференцията на “Юромъни” във Виена.

За последното тримесечие на 2013 година компанията е намалила дълга си с около 30%. По думите на вицепремиера най-важното е в следващите месеци да се спаси от фалит НЕК, която също има огромни задължения.

Бобева подчерта, че за държавните компании е трудно да работят в условия, при които държавата им отнема 80% от печалбата под формата на дивидент. Вицепремиерът заяви още, че се готвят промени, които да облекчат листването на борсата на повече компании.

На въпроси за емиграцията на българи Бобева призна, че това е проблем, който не може да се реши със силови мерки. По думите начинът това да се промени е България да стане по-привлекателна за собствените си граждани. В тази връзка трябва да се направи план за връщането на емигрантите, смята Бобева.

Източник: Труд

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Сря Яну 22, 2014 10:54 pm
от Administrator
Почивни станции на БДЖ излизат за продажба

Държавната жп инфраструктура задълбава все повече на загуба

21 яну 2014, 19:45

Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) започна продажбата на бившите почивни бази на БДЖ. На сайта на дружеството, което стопанисва жп линиите и гарите, вече са обявени намеренията му да търси купувачи за възстановителния център в Добринище и за базата "Съботковци" в община Габрово. Те бяха прехвърлени от БДЖ на НКЖИ по схемата "дълг срещу собственост", която беше приложена за погасяване на задълженията на превозвача към инфраструктурната компания. Те пък са натрупани заради неплащане на таксите, които БДЖ трябва да внася за това, че ползва жп линиите. Сумата е около 100 млн. лв.

Първата партида имоти е прехвърлена на НКЖИ през декември 2013 г., като независим консултант ги е оценил на 5.5 млн. лв. Решението на правителството е инфраструктурната компания да продава всичко, което й бъде прехвърлено от БДЖ. По думите на представители на НКЖИ обаче голяма част от имотите не са атрактивни и едва ли за тях ще се намерят купувачи. Тоест в резултат на схемата държавната компания ще се окаже собственик на безполезни имоти.

В момента тече вторият етап на прехвърлянията на активи - този път за около 20 млн. лв. Тази година трябва да се състои и третият, като предварителните сметки са за намаляване на задълженията на БДЖ с още 50 млн. лв.

По релсите надолу

НКЖИ от години има известни финансови трудности заради дофинансирането на проектите по ОП "Транспорт", които управлява. Невъзможността й да покрива своевременно подготовката на някои от тях попадна в полезрението и на Европейската комисия, откъдето настояха за повече финансови гаранции. Компанията е най-големият работодател в страната с около 12 хил. служители, изпреварвайки БДЖ и "Български пощи". Персоналът за 2013 г. леко е намалял, като вече от 3.04 души на 1 км железен път вече се падат по 2.92 души. НКЖИ обаче още е далеч от предписанията наСветовната банка отпреди няколко години този показател да падне до двама души на километър железен път.

Изминалата 2013 г. НКЖИ завършва с очакваната загуба от 20 млн. лв. За 2012 г. цифрата е 9.8 млн. лв. От реалната си дейност - предоставянето на инфраструктура на жп превозвачите, компанията реализира едва 68.5 млн. лв. (през 2012 г. приходите от клиенти са 85 млн. лв.). Прогнозите за тази година са още по-ниски – 54.5 млн. лв. Причината е, че от началото на 2014 г. инфраструктурните такси бяха намалени. Това обаче не оказа директен ефект и върху превозвачите. На практика те имат същия разход, защото към таксата за релси и комуникация се прибавя и цената за електроенергия, която заплащат на електроразпределителното дружество към НКЖИ. А тя е вдигната от 90 лв. на 158 лв. на мегават/час (колкото е определил енергийният регулатор).

По думите на мениджъри на жп компании обаче таксите за инфраструктура в страната са едни от най-високите в Европа и това е пречка за генерирането на трафик по релсите - единственият устойчив механизъм за развитие на компанията занапред.

В чакалнята на ремонтите

На фона на свиващите се приходи от реалната дейност на компанията за 2013 г. държавата й е предоставила общо 219.8 млн. лв., като от тях 90 млн. лв. са капиталов трансфер (т.е. за инвестиции в мрежата) и 129.8 млн. лв. субсидия. За 2014 г. субсидията е увеличена с 5 млн. лв. и вече е 135 млн., а капиталовият трансфер е с 15 млн. лв. повече - 105 млн. лв. Средствата ще бъдат използвани за ремонти на жп инфраструктурата, която попада извън обхвата на ОП "Транспорт".Пример за проект по капиталовата програма е ремонтът на гарата в Стара Загора, за която са заделени 4.5 млн. лв. Търговете за проектиране и строителство на сградата ще бъдат обявени през април. Други гари в списъка с чакащите ремонт са Нова Загора, Шумен и др.

Колкото до БДЖ, там капиталовият трансфер за 2014 г. е 30 млн. лв. Те ще отидат за финансиране на програма, по която през следващите три години трябва да се купят 15 нови мотриси за общо 100 млн. лв. Търгът за доставчик ще се проведе тази година.

Източник: Капитал

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Чет Фев 13, 2014 10:48 am
от Administrator
БДЖ намали 6 пъти загубата си

55 млн. лв. ще бъдат изплатени на финансовите кредитори до края на годината

ЧЕТВЪРТЪК, 13 Февруари 2014

БДЖ намали загубата си за 2013 г. близо шест пъти спрямо 2012 г., похвалиха се от холдинга. По предварителни данни консолидираната загуба на "Холдинг БДЖ" се е стопила от близо 30 млн. лв. за 2012 г. на около 5,6 млн. лв. за миналата година. Като основна причина за загубата се сочи намалелият обем превозени товари - от 9,7 млн. тона през 2012 г. на 8,8 млн. тона през 2013 г. В същото време "БДЖ - Товарни превози" продължава да поддържа брой на служителите, който може да обслужва поне 20 млн. тона товари годишно. Новото ръководство на жп превозвача е положило усилия да привлече през последните 3 месеца 300 хил. т допълнителни товари, с което сериозно е намалило загубата, обясниха от холдинга.
Заедно с годишната субсидия от 170 млн. лв. и повишените приходи от нарасналия брой пътници по оперативни данни "БДЖ - Пътнически превози" е на печалба за 2013 г.
Около 55 млн. лв. са общите плащания към финансовите кредитори през 2014 г., съобщиха още от "Холдинг БДЖ". През миналата бяха погасени 102 млн. лв. и дълговете намаляха към 31 декември до 624 млн. лв. С всички по-малки кредитори вече са сключени споразумения за разсрочване на задълженията. Преговори с един от големите кредитори - германския FMS Wertmanagement, бяха проведени на 31 януари в Мюнхен, а с останалите облигационери - на 6 февруари във Виена, научи "Стандарт". На срещите от БДЖ са били представени проектни погасителни планове, които вече се обсъждат. Следващият кръг предоговори с кредиторите ще се проведе до средата на март.

Белчо Цанев

Източник: Стандарт

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Чет Фев 13, 2014 10:14 pm
от Administrator
Германците запорираха сметките на БДЖ

Казусът с дълга на държавния превозвач отново излиза на дневен ред

13 февр. 2014

Германската финансова институция FMS Wertmanagement е запорирала преди седмица сметките на “БДЖ Холдинг” заради забавени плащания, съобщи „Труд”. Берлин настоява проблемът с просрочените дългове на БДЖ да се решава на правителствено ниво, каза по този повод главният изпълнителен директор на жп превозвача Християн Кръстев.

В момента БДЖ има 150 млн. лв. просрочени дългове за закупени от предишни правителства влакови композиции.

Източник: БЛИЦ

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Чет Фев 13, 2014 10:28 pm
от railjet
Понеделник : тръгваме към по-добро
Вторник: тръгнахме към по-добро
Сряда: крачим уверено към по-добро
Четвъртък: вече сме много по-добре
Петък: върнахме голяма част дълга
Събота: още повече намалихме загубите
Неделя:........Бах ма'а му, ко ст'а бе :shock: ...що ни запорираха сметките :? :shock:


Понеделник: ся ко да лъжем и да мажем отново?
Вторник: я пак да опитаме с реформата.
Сряда: абе пак ше се реформираме..
Четвъртък: готови сме с нов план!
Петък: ето, пак вървим към по-добро!
Събота: ?? :roll:

Неделя: абе ... ебало си майката, тея шваби алчни пак си искат парите :x

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Чет Фев 13, 2014 10:33 pm
от Otskov
Смятате ли "Труд" за меродавна медия ? :mrgreen:

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Чет Фев 13, 2014 10:58 pm
от 07
Otskov написа:Смятате ли "Труд" за меродавна медия ? :mrgreen:

Аз от българските на нито една не вярвам :)

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Вто Апр 15, 2014 9:01 am
от Administrator
БДЖ върви към фалит, ако не се разбере с кредиторите

Въпреки това обмисля да прави дъщерно ремонтно дружество

14.04.2014

Сметките на БДЖ продължават да са под запор от кредиторите. "Ако не се разберем с тях, това ще доведе до фалит на държавните железници", каза зам.-министърът на транспорта Антон Гинев пред Mediapool. По думите му преговорите с кредиторите вървят трудно и не са лесни.

В началото на февруари германската финансова институция FMS Wertmanagement запорира сметките на БДЖ заради просрочените дългове по облигационен заем в размер на 11 милиона евро. |Година по-рано пък бяха блокирани активите на дъщерното "БДЖ- Товарни превози" заради неплатени дългове към "Депфа банк".

Германия настоява проблемът с просрочените задължения на държавния мастодонт да бъде решен на правителствено ниво. Засега обаче няма изглед скоро да има развръзка, стана ясно от обясненията на Антон Гинев, който не се ангажира със срок кога ще приключат преговорите.

Зам.-министърът на транспорта увери обаче, че БДЖ разполага с необходимите над 10 млн. лв. за да погаси вноската по облигационния заем през май. Другата добра новина според Гинев е, че дълговете на дружеството намаляват и от около 707 млн. лв. вече са 620 млн. лв.

В същото време БДЖ обаче обмисля да създаде дъщерно ремонтно дружество, каза зам.-министърът на транспорта. Той призна, че ремонтната дейност не е печеливша, но с добър мениджмънт и миноритарно участие на частна компания щяло да се оптимизира дейността на държавния холдинг. Гинев не посочи с коя частна компания БДЖ планира да прави смесено дружество.

В момента се прави анализ кои ремонтни депа на БДЖ да влязат в дъщерната компания, каза Гинев. Компанията има над 20 ремонтни бази в София, Пловдив, Карнобат, Димитровград и други. По думите на Гинев до средата на годината трябва да има яснота кои от тях може да влязат в новата дъщерна компания.

Според Гинев Министерството на транспорта към момента не планира да прави нови държавни дружества.

Източник: Mediapool

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Вто Апр 15, 2014 12:00 pm
от Nikss
Спомняте ли си какво казах миналата зима? Това БДЖ е карта бита, ще има ново! ;)

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Вто Апр 15, 2014 12:50 pm
от ivajlo_nikolov
Тези 20 ремонтни бази на територия 350 х 500 км. и около 3000 км. останали в експлоатация релси не са ли множко :?:

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Вто Апр 15, 2014 1:03 pm
от Варужан Апелян
БДЖ лети към фалита: забраниха на компанията да продава имоти

15/04/2014
Светослав Метанов

Всички топ имоти на БДЖ вече са поставени под възбрана от кредиторите на компанията. Това научи Клуб Z от правителствени източници. Сред тях са централата на жп превозвача на столичната улица "Иван Вазов" и главният офис на Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), както и почти всички почивни станции на дружеството.

Кредиторите стягат хватката си около жп превозвача. През февруари те запорираха сметките на "БДЖ Холдинг", а сега идва и забраната с разпоредителни действия с имотите. В същото време преговорите с финансовите институции циклят без изгледи за успешно решение.

Възбраната върху имотите на практика се явява спирачка за уреждането на дълга на БДЖ към НКЖИ. Жп превозвачът дължи на релсовата компания над 100 млн. лева за неплатени инфраструктурни такси и идеята на транспортния министър Данаил Папазов бе задължението да се покрие чрез прехвърляне на недвижимости. В списъка за размяна бяха именно почивните станции, сгради в провинцията и терени.

Централата на БДЖ на "Иван Вазов" №3 е в идеалния център на столицата. Сградата, която гледа към три улици - „Раковски“, „Иван Вазов“ и „Шести септември“, е построена в периода 1900-1904 г. Там е била централата на Българската земеделска банка, а за кратко през 30-те години на XX век в нея е заседавало и правителството на България. Общата разгърната площ е почти 8000 кв. м, а според експерти по недвижимости за този имот без особени усилия биха могли да се вземат около 20 милиона лева.

Другата ценна недвижимост е сградата на НКЖИ близо до Централна гара - София. Причината и тя да попадне под кредиторската възбрана е, че БДЖ и инфраструктурната компания са съсобственици на имота с по 50 процента от собствеността.

Опасността от фалит на БДЖ е съвсем реална, ако не стигнем до споразумение с кредиторите, заяви за Клуб Z зам.-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Антон Гинев. Той обаче отказа да коментира наложената възбрана за разпоредителни сделки с имоти на жп превозвача.

В момента дълговете на БДЖ са за над 620 милиона лева. От тях 150 млн. лева са в просрочие.

http://clubz.bg/2846-bdj_leti_kym_falita_zabraniha_na_kompaniqta_da_prodava_imoti

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Вто Апр 15, 2014 1:11 pm
от Administrator
Силно се съмнявам, че Антон Гинев е давал каквито и да е изявления за тази "медия" Clubz.

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Вто Апр 15, 2014 2:53 pm
от Варужан Апелян
Данаил Папазов: Работим по разсрочване дълговете на БДЖ за 10 години
15.04.14

В никакъв случай няма да допуснем БДЖ да фалира, заяви в предаването "12+3" министърът на транспорта Данаил Папазов във връзка с информациите, че компанията е на път да фалира заради трудни преговори с кредиторите: През последните 10 месеца направихме твърде много за намаляване на дълга. Той беше намален с почти 11%. През тази година също продължаваме да намаляваме този дълг. В преговори сме с кредиторите. Те не са прости, отлагани са твърде много години и има натрупано напрежение, но аз мисля, че с диалога, който водим, ще го докараме до успешен край.

Трудностите в преговорите, според министър Папазов, идват от това, че кредиторите са загубили доверие към БДЖ. Той обясни, че от няколко месеца работят съвместно с Министерството на финансите и утре се очаква на оперативно заседание на Министерския съвет да бъде взето решение, в преговорите с кредиторите да се включат висши представители на Министерството. Целта е дългът да се разсрочи за по-дълъг период от време – 10 години. Според него това би било изгодно и за двете страни. Той припомни, че кредиторите са си получили всички лихви и не са били ощетени.

Данаил Папазов каза, че дълговете на БДЖ към днешна дата възлизат на 600 милиона лева.

Основна цел през следващите месеци ще бъде да направим ремонтно предприятие, да има възможности да поддържа и нова техника, да извършва гаранционни и следгаранционни прегледи и поддръжка. В момента имаме 12 бази с по 3 хиляди служители, но те не могат да изпълняват големи задачи. Предстои първо да преструктурираме тази дейност, за да продължим нататък. Без обновление на железопътния транспорт, което ни е следващата задача, няма как да се повиши комфорта на пътниците. Очакваме тази година да завършим и електронизацията на БДЖ, каза още министър Папазов.

Министър Папазов призна, че има дисбаланс в заплатите на работещите в БДЖ, но увеличението ще става бавно и предпазливо. Той коментира и информацията, че пощальоните се включват в доставки на храна: Всичко, което е възможно да се извършва от пощальоните, те ще го извършват с цел увеличаване на приходите на пощите.

Цялото интервю с министър Данаил Папазов можете да чуете в звуковия файл.

http://bnr.bg/horizont/post/100397682/danail-papazov-rabotim-po-razsrochvane-dalgovete-na-bdj-za-10-godini

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Сря Апр 16, 2014 1:13 pm
от stankos
Варужан Апелян написа:Данаил Папазов: Работим по разсрочване дълговете на БДЖ за 10 години
15.04.14

...... В момента имаме 12 бази с по 3 хиляди служители, ....[/b]
http://bnr.bg/horizont/post/100397682/danail-papazov-rabotim-po-razsrochvane-dalgovete-na-bdj-za-10-godini


Вероятно е грешка някаква !