Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Ще има ли одобрение от ЕК за отпускането на държавни средства за БДЖ ?

Анкетата свършва на Вто Юни 10, 2014 3:43 pm

ДА
8
38%
НЕ
11
52%
НЕ ЗНАМ
2
10%
 
Общо гласове : 21

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот plam71en » Сря Апр 16, 2014 5:40 pm

Че е грешка,грешка е!
plam71en
 
Мнения: 234
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Administrator » Сря Апр 23, 2014 2:13 pm

Недев: За изминалите две години има спад в превозените товари от БДЖ

Бившият изпълнителен директор на дружеството се съмнява, че то ще може да изплати дълговете си за 10 години

23.04.2014

Бившият главен изпълнителен директор на БДЖ и настоящ финансист Йордан Недев се съмнява, че дружеството ще може да изплати дълговете си в рамките на следващите 10 години, какъвто е планът на транспортното министерство.

Недев защити твърдението си с факта, че има спад в превозените товари. През 2011 г. те са били 11 млн. тона, докато за 2013 г. те са в размер на 9 млн. тона, поясни той в предаването „Денят он ер“ по телевизия Bulgaria on air.

"БДЖ дължат 600 млн. лв. на кредиторите, както е известно", добави още Недев. „Кредиторите си искат парите. В известна степен те може би искат да вдигнат шум и да напомнят за себе си", допуска обаче финансистът.

Недев коментира също така темата за обратното назначаване на служители в БДЖ, които са били освободени по времето на управление на ГЕРБ, с понятието "реваншизъм". Той обаче не може да си обясни защо правителството влага толкова много средства в бившите държавни предприятия. По думите му това е прогресивно ходене не напред, а назад.

Припомняме, че министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов е категоричен, че БДЖ няма да фалира и срокът от 10 години ще бъде достатъчен, за да се разплати дружеството с кредиторите си. Същевременно той не отрича, че преговорите с кредиторите са трудни, но твърди, че според него нещата ще се нормализират. Според Папазов трудностите идват от факта, че една от банките не желае да преговаря и дори вече е запорирала сметките на БДЖ.
По статията работиха: Теодора Георгиева, редактор Бойчо Попов

Източник: Investor.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот plastikat » Сря Апр 23, 2014 9:14 pm

Прав е баткото ,въпреки че овцете не го оцениха .
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Варужан Апелян » Чет Апр 24, 2014 12:34 am

Видео: Bulgaria on Air - Йордан Недев, гост в Денят он Ер
Телевизия Bulgaria on Air Публикувана: 22 апр 2014 | 21:32

http://www.bgonair.bg/video/yordan-nedev-gost-v-denyat-on-er
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Administrator » Чет Апр 24, 2014 10:05 am

БДЖ плаща 19 млн. лв. на кредиторите

Запорираните актове на компанията не пречат на работата на железницата.

24.04.2014

Следващия месец БДЖ ще плати около 19 млн. лв. на кредиторите си, съобщи зам.-транспортният министър Антон Гинев. По думите му средствата са осигурени в бюджета на дружеството. Парите са за вноска както по лизинга към германската банка KFW, така и по втория облигационен заем.

Гинев увери, че в момента действия от страна на кредиторите в момента няма. „Надявам се, че със съдействието на правителството и Министерство на финансите бързо ще намерим взаимно изгодно решение”, посочи още зам.-министърът. Той не посочи точен срок, като коментира, че това трябва да стане в „най-скоро време”.

Относно запорираните активи Гинев обясни, че те не възпрепятстват технологичната дейност на превозвача. „Фалит на БДЖ не е възможен”, категоричен беше той.

Източник: Монитор
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Administrator » Пет Апр 25, 2014 3:48 pm

Колапс на БДЖ до седмици ?

25.04.2014

До края на май има огромна вероятност БДЖ да се раздели с 25 дизелови мотриси Сименс Дезиро., както и с 3407 работещи товарни вагони, заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Данаил Папазов.

А това са най-жизнеспобните активи на националния превозвач и без тях не е ясно бъдещето на компанията. Решение за съдбата им се очаква да бъде взето на общото събрание на облигационерите, което се ще се проведе до няколко седмици, допълни Папазов. Той заяви, че това се случва вследствие на 20 години отлагане на реформи и непредприемане на важни мерки в железниците.

Припомняме, че в последните месеци кредиторите на компанията, които са български и международни финансолви институции, предприеха редица действия срещу БДЖ, като бяха запорирани и сметки на националния превозвач.

Папазов обясни, че особено настоятелна да се обяви продажбата на 3407 вагона и 25 мотриси Дезиро е германската банка FMS Wertmanagement. Министърът заяви, че вече са проведени няколко разговора с Министерстовото на финансите и се работи по това да бъдат издадени държавни гаранции при евентуално разсрочване на заемите към кредиторите. Но на този етап окончателно решение няма.

Източник: Money.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Апр 25, 2014 4:15 pm

От седмица наблюдавам странно поведение на двама началници с кабинети на един и същи етаж. Преди два дни, големият началник - фалит не може да има, завчера - заместник началникът - има опасност от фалит, вчера големият началник- няма опасност от фалит, днес заместник началникът - няма опасност от фалит, днес следобед - големият началник - възможно е банките да ни взимат всичките кирки и лопати и няма да има с какво да работим...
Последна промяна Варужан Апелян на Пет Апр 25, 2014 4:39 pm, променена общо 1 път
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот CH_M » Пет Апр 25, 2014 4:24 pm

То като играта "тука има, тука нема" :mrgreen:
Вместо предизборно да даваха тия мижави добавки за пенсионерите, да бяха платили малко дълг ..... щот с тия пари пенсиите не разбраха почти нищо, ама кредиторите щяха да дадат малко "заден" за известно време а и да видят че има желание за погасяване .
CH_M
 
Мнения: 186
Регистриран на: Вто Авг 20, 2013 9:19 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Апр 25, 2014 4:43 pm

CH_M написа:Вместо предизборно да даваха тия мижави добавки за пенсионерите, да бяха платили малко дълг .....


Плащания, които се контролират пряко или опосредено от държавата, могат да бъдат счетени за държавна помощ по смисъла на правото на ЕС, дори в случай, че средствата за извършването на финансирането се набират в общ фонд посредством доброволни вноски на икономическите оператори.

Институциите, органите, агенциите и службите на Съюза не са задължени да коментират всички аргументи и съображения, наведени от страните, във връзка със задължението им за мотивиране на своите актове, а единствено тези, които са от съществено значение в контекста на издавания от тях акт.

Когато институциите, органите, агенциите и службите на Съюза следват утвърдена практика е допустимо те да мотивират актовете си накратко, докато в случаите, в които въвеждат качествено нови елементи в решението си, пълната и всестранна мотивировка е задължителна.

Комисията може да основава решенията си, отнасящи се до държавните помощи и на неверни данни, стига да е поискала сведения във връзка със съответните обстоятелства в разпореждането си до държавата членка за предоставяне на необходимата информация и да не е последвал отговор, с който да бъдат оспорени въпросните фактически обстоятелства. Последващото оспорване на фактите на съдебна фаза е недопустимо.
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот 46-211 Dzver » Пет Апр 25, 2014 9:33 pm

Вчера, днес, оня ден. Тези началници само интервюта дават. Кога изобщо "работят"?
Аватар
46-211 Dzver
 
Мнения: 391
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:22 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Otskov » Съб Апр 26, 2014 12:20 am

Колапс на БДЖ до седмици?
До края на май има огромна вероятност БДЖ да се раздели с 25 дизелови мотриси Сименс Дезиро., както и с 3407 работещи товарни вагони, заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията, Данаил Папазов.

А това са най-жизнеспособните активи на националния превозвач и без тях не е ясно бъдещето на компанията. Решение за съдбата им се очаква да бъде взето на общото събрание на облигационерите, което се ще се проведе до няколко седмици, допълни Папазов. Той заяви, че това се случва вследствие на 20 години отлагане на реформи и непредприемане на важни мерки в железниците. :idea: :arrow:

Припомняме, че в последните месеци кредиторите на компанията, които са български и международни финансови институции, предприеха редица действия срещу БДЖ, като бяха запорирани и сметки на националния превозвач.

Папазов обясни, че особено настоятелна да се обяви продажбата на 3407 вагона и 25 мотриси Дезиро е германската банка FMS Wertmanagement. Министърът заяви, че вече са проведени няколко разговора с Министерстовото на финансите и се работи по това да бъдат издадени държавни гаранции при евентуално разсрочване на заемите към кредиторите. Но на този етап окончателно решение няма.
http://money.bg/news/id_10295854/%D0%9A ... 1%86%D0%B8
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Варужан Апелян » Съб Апр 26, 2014 5:48 pm

Кредиторите са на път да разпродадат БДЖ
Събота, 26 Април 2014 10:21

След като правителството на Пламен Орешарски спря приватизацията на БДЖ "Товарни превози" кредиторите са на път да разпродадат дъщерното дружество, както и 25 дизелови мотриси "Сименс Дезиро". Решение се очаква да бъде взето на общото събрание на кредиторите в началото на май, съобщи транспортният министър Данаил Папазов на семинар в Сандански.

Той прогнозира, че до края на май има огромна вероятност БДЖ да се раздели с "най-жизненоспособните си активи" - 25 мотриси "Сименс Дезиро" и с над 3000 товарни вагона. Според Папазов няма опасност това да доведе до фалит на националния жп превозвач.

Не на същото мнение обаче е заместникът му Антон Гинев, който преди дни заяви пред Mediapool, че ако не се разберат с кредиторите, БДЖ върви към фалит.

БДЖ дължи на кредиторите си над 620 млн. лв. Преговорите с тях са трудни и заради високомерието на българското правителство. Кредиторите искаха среща с премиера Пламен Орешарски и държавна гаранция за погасяване на дълговете, но бяха изпратени на разговор с вицепремиера по икономическите въпроси Даниела Бобева.

Най-големи трудности в преговорите с кредиторите имаме с германската FMS Wertmanagement по думите на Папазов. През януари FMS Wertmanagement блокира сметките на БДЖ, а през март и имоти на железницата заради просрочени дългове по облигационния заем от 11 млн. евро. Година по-рано пък бяха блокирани и активите на "БДЖ Товарни превози" заради неплатени дългове към "Депфа банк".

Към момента сметките на националния превозвач остават блокирани. Държавата настоява за разсрочване на изплащането на дълговете за още 10 години, каза Папазов. В последно време той непрекъснато изтъква подобреното финансово състояние на дружеството. Аргументите му са, че за десет месеца дълговете са намалели с близо стотина милиона лева.

Ако на предстоящото общо събрание през май кредиторите вземат решение за продажба на активите на БДЖ, на практика те ще извършат стопираната от правителството на Орешарски приватизация на дъщерната компания на холдинга.

Активите на "БДЖ Товарни превози" включват 187 локомотива и 4859 товарни вагона, според представената информация при неуспешната приватизация на дружеството. Идеята на правителството на ГЕРБ беше с продажбата на дъщерното дружество да бъде покрит заемът за мотрисите "Дезиро". През 2005 г. правителството на Симеон Сакскобургготски купи 25 мотриси "Дезиро" за 67 млн. евро със заем от германската банка KfW. Плановете тогава бяха заемът да бъде изплатен през следващите 10 години, което не се случи.

Вместо това през годините БДЖ постоянно затъваше финансово, не обслужваше заемите си към различни кредитори и дори се наложи на няколко пъти правителството на ГЕРБ да преговаря за спасяването на мотрисите. Борисов ходи дори лично в Германия за да се среща с канцлера Ангела Меркел. На няколко пъти бе обявявано, че железницата ще продава свои почивни бази и ненужен подвижен състав, но това така и не се случи.

Кредитори на БДЖ са френските банки "БНП-Париба" и "Сосиете Женерал", австрийската "Кредитанщалт", белгийската "Дексиа", германските"Кредитанщалт фюр видерауфбау" (KfW) и "Депфа", както и българската "Първа инвестиционна банка".

Източник: http://www.medialpool.bg, 25.04.2014

http://transportal.bg/index.php/zhp-transport/item/1304-%D0%BA%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D1%81%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D1%8A%D1%82-%D0%B4%D0%B0-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D1%82-%D0%B1%D0%B4%D0%B6?utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Driver » Съб Апр 26, 2014 7:20 pm

ей лоши кредитори и много лоши немци а нашето добро министърче то горкото е малко кьораво лоша работа айде да дърпат щепсала
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот plastikat » Съб Апр 26, 2014 7:23 pm

Мен ме интересува ,от къде аджеба ще вземат 25 дизелови мотриси ,при положение ,че имаме поне една безвъзвратно смачкана и още бая останали голи кошове ?
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот 07 » Съб Апр 26, 2014 8:12 pm

plastikat написа:Мен ме интересува ,от къде аджеба ще вземат 25 дизелови мотриси ,при положение ,че имаме поне една безвъзвратно смачкана и още бая останали голи кошове ?

Според мен има нещо гнило. Ако кредиторите разпродадът имущества то предвид състоянието им ще се набутат.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот 1435 » Съб Апр 26, 2014 8:13 pm

Няма безвъзвратно смачкана и няма голи кошове!
1435
 
Мнения: 706
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот plastikat » Съб Апр 26, 2014 8:22 pm

Дали ? Колко ще струва ремонта им и привеждането им в експлоатационна готовност ?
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот assen » Нед Апр 27, 2014 2:29 am

Никой нищо няма да ремонтира. Нямира се купувач, взима всичко както си е, дава пари на германците. Ако парите не стигнат да покрият дълга, продължават да тръскат техника от БДЖ.
assen
 
Мнения: 104
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:26 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот purko » Сря Апр 30, 2014 5:16 pm

1435 написа:Няма безвъзвратно смачкана и няма голи кошове!


Няма ли? А тази, която се блъсна с един камион (превозващ трупи) и дървото направо влезе вътре? Нея чистак-бърсак нова ли ще я водим?
purko
 
Мнения: 6
Регистриран на: Сря Апр 30, 2014 5:09 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот purko » Сря Апр 30, 2014 6:30 pm

assen написа:Никой нищо няма да ремонтира. Нямира се купувач, взима всичко както си е, дава пари на германците. Ако парите не стигнат да покрият дълга, продължават да тръскат техника от БДЖ.


assen написа:Никой нищо няма да ремонтира. Нямира се купувач, взима всичко както си е, дава пари на германците. Ако парите не стигнат да покрият дълга, продължават да тръскат техника от БДЖ.


Ами, супер. Хайде, като си почнал да доведеш и купувач. Защото аз не виждам кой ще купи компанията с това бреме на гърба й - изключително раздут щат.
Да не кажа в пъти....

Трябваше да не се спират плащанията към кредиторите. Това - първо. Само от неплащания са се натрупали 40 милиона наказателни лихви!!! Кредиторите са изнервени и отчаяни точно от това, че няма и лев плащания. Ако им капеше, макар и малко, щяха да са по-сговорчиви.

Втората стъпка - изхвърляне на връзкарите търтеи, поголовна сеч... И ще видите как ще излезе на печалба. Каквото и да кажа, вие го знаете и виждате сами.
Примери.... работеща в БДЖ, двамата й сина също, сестра й също, сега друг техен роднина вреждат... то стана семеен клан, като "Коза Ностра". Уж прелезопазачи, уж кантонери... по цял ден мерат улиците и ги няма никакви на работните им места (само се мярнат за половин час и това е). Колко вълни съкращения минаха, нищо не ги лови... Еми, няма да стане така... То и Катар да поеме БДЖ, пак зор ще видят...
purko
 
Мнения: 6
Регистриран на: Сря Апр 30, 2014 5:09 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта