Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ (с анкета)

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Ще има ли одобрение от ЕК за отпускането на държавни средства за БДЖ ?

Анкетата свършва на Вто Юни 10, 2014 3:43 pm

ДА
8
38%
НЕ
11
52%
НЕ ЗНАМ
2
10%
 
Общо гласове : 21

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот 07 » Сря Апр 30, 2014 9:13 pm

purko написа:
Втората стъпка - изхвърляне на връзкарите търтеи, поголовна сеч... И ще видите как ще излезе на печалба. Каквото и да кажа, вие го знаете и виждате сами.
Примери.... работеща в БДЖ, двамата й сина също, сестра й също, сега друг техен роднина вреждат... то стана семеен клан, като "Коза Ностра". Уж прелезопазачи, уж кантонери... по цял ден мерат улиците и ги няма никакви на работните им места (само се мярнат за половин час и това е). Колко вълни съкращения минаха, нищо не ги лови... Еми, няма да стане така... То и Катар да поеме БДЖ, пак зор ще видят...


И пак си мисля че ако някои купи от кредиторите ПС то и сградния фонд ще му излезе по евтино от колкото да купи компанията за 1 лев и да плаща дълговете. 300+ млн евро са това. Деба, това са 100 дезира чисто нови! Или 1000 вагона втора ръка - и то по добри от тези дето ги има БДЖ. Или 50 тауруса - новички, за втора ръка - още повече...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот 1435 » Сря Апр 30, 2014 9:26 pm

purko написа:
1435 написа:Няма безвъзвратно смачкана и няма голи кошове!


Няма ли? А тази, която се блъсна с един камион (превозващ трупи) и дървото направо влезе вътре? Нея чистак-бърсак нова ли ще я водим?


Ти имаш ли си представа какво е безвъзвратно? На тази ударената и трябва една кабина доста по намачкани локомотиви са възстановявани.
1435
 
Мнения: 706
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Варужан Апелян » Сря Апр 30, 2014 11:00 pm

В почти всеки SWOT анализ за БДЖ, висококвалифицираният персонал е отбелязан като едно от важните стратегически предимства.
Последна промяна Варужан Апелян на Чет Май 01, 2014 2:11 pm, променена общо 1 път
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот 46-211 Dzver » Сря Апр 30, 2014 11:52 pm

Примери.... работеща в БДЖ, двамата й сина също, сестра й също, сега друг техен роднина вреждат... то стана семеен клан, като "Коза Ностра". Уж прелезопазачи, уж кантонери... по цял ден мерат улиците и ги няма никакви на работните им места (само се мярнат за половин час и това е). Колко вълни съкращения минаха, нищо не ги лови...


Самото споменаване на тези длъжности в едно изречение с БДЖ говори колко си прост. Не обвинявай никого в нищо без доказателства!
Аватар
46-211 Dzver
 
Мнения: 391
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:22 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Варужан Апелян » Чет Май 01, 2014 2:15 pm

46-211 Dzver написа:
Примери.... работеща в БДЖ, двамата й сина също, сестра й също, сега друг техен роднина вреждат... то стана семеен клан, като "Коза Ностра". Уж прелезопазачи, уж кантонери... по цял ден мерат улиците и ги няма никакви на работните им места (само се мярнат за половин час и това е). Колко вълни съкращения минаха, нищо не ги лови...


Самото споменаване на тези длъжности в едно изречение с БДЖ говори колко си прост. Не обвинявай никого в нищо без доказателства!


Добре би било да се знаят имената на тези служители, защото има много съвестни прелезопазачи и кантонери.
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот purko » Чет Май 01, 2014 3:26 pm

46-211 Dzver написа:
Примери.... работеща в БДЖ, двамата й сина също, сестра й също, сега друг техен роднина вреждат... то стана семеен клан, като "Коза Ностра". Уж прелезопазачи, уж кантонери... по цял ден мерат улиците и ги няма никакви на работните им места (само се мярнат за половин час и това е). Колко вълни съкращения минаха, нищо не ги лови...


Самото споменаване на тези длъжности в едно изречение с БДЖ говори колко си прост. Не обвинявай никого в нищо без доказателства!


Ок, аз съм прост, а ти си сложен. Сега по-добре ли спиш? Хубаво, искаш да сме конкретни - не БДЖ, а НКЖИ (което отделяне си беше една еквилибристика със спорен успех). Ако искаш доказателства - няма проблем. Ела, ще седим един произволен ден и ще ги наблюдаваме. Ако се окаже, че съм обвинил хората несправедливо - и пътните ще ти платя, и изгубеното време. Какво ще кажеш като сложен човек?
purko
 
Мнения: 6
Регистриран на: Сря Апр 30, 2014 5:09 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот railjet » Чет Май 01, 2014 4:09 pm

Виждал ли си ги да мъкнат съмнително голями сакове?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот жпр » Чет Май 01, 2014 7:43 pm

При евентуални нарушения, може с доказателство да се уведоми.
Наизуст не се обвинява никой.

Кантонерът, има график за работа, но все пак може по-лесно да „кръшне“, и за съжаление го правят недобросъвестните такива...

Прелезопазачът, по-трудно би имал тази възможност, незаконно да напусне работното си място, тъй като няма как да знае, в кой момент може чиновникът, началника или някой друг да го потърси. Проверка също може да мине. Изключват се случаите на жп прелези с малко влакове, когато жп прелеза се закрива за част от денонощието, или така нареченото „нулево време“. Тогава прелеза се закрива (и открива) с писмена заповед и прелезопазачът не е на работа и може без разрешение да ходи където си иска.
Възможно е и кратковременно да напусне прелеза (когато няма влак), със знанието и разрешението на деж. ръководител, но не и за глупости.

Без да сте запознати със съществото на работа на съответното работно място и инструкциите за работа на същото, не може да се съди. Длъжностите : ръководител движение, кабинер или прелезопазач, които директно участват в движението не обикалят безпричинно, където си искат и не могат да бягат от работа.
Не казвам, че не е възможно, но това е рядкост, като и за мен е недопустимо и такива служители нямат място в структура отговорна като железопътното движение.
жпр
 
Мнения: 413
Регистриран на: Чет Окт 10, 2013 10:34 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Май 02, 2014 3:04 am

Снимки, имена, описание... иначе си правим мохабет.
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот purko » Съб Май 03, 2014 2:53 pm

railjet написа:Виждал ли си ги да мъкнат съмнително голями сакове?


честно - не. Което не съм - не съм. Какво да мъкнат в тия сакове? Камъни?
purko
 
Мнения: 6
Регистриран на: Сря Апр 30, 2014 5:09 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот Petko Ivanov » Пон Май 05, 2014 11:07 am

БДЖ на загуба с 14,4 млн. лв. за тримесечието

Надежда Христова - 5 май 2014, 10:39
14,4 млн. лв. е загубата на "Холдинг БДЖ" за първото тримесечие на тази година, а за 2013 г. тя е 9 млн. лв., показва консолидираният отчет на дружеството.
За сравнение предишната година железниците са били на минус с 29,5 млн. лв.

"Холдинг БДЖ" е намалил загубата си спрямо 2012 г. благодарение на схемата "дълг срещу собственост" с Националната компания "Железопътна инфраструктура". Загубата се е свила и заради платени неустойки от страна на турската фирма "Тювасаш" по договора за доставка на спални вагони, пише "Труд".

През 2013 г. компанията е платила на БДЖ близо 7,9 млн. лв.

Правителството на ГЕРБ купи през есента на 2010 г. 30 спални вагона от "Тювасаш" за около 66 млн. лв. Те обаче бяха пуснати в движение с голямо закъснение, защото не можеха да получат евросертификати.

"Холдинг БДЖ" печели все по-малко от основните си дейности. През 2013 г. са били обслужени малко над 26 млн. пътници спрямо 26,5 млн. през 2012 г. Приходите от пътнически превози са се свили с 2 млн. лв. до 75,2 млн. лв.

Превозените товари също намаляват от 9,8 млн. тона за 2012 г. на 8,9 млн. тона през 2013 г., а приходите от тях с 11,6 млн. лв. до 128,3 млн. лв. през 2013 г.

Дълговете на "Холдинг БДЖ" са в размер на 631 млн. лв. За една година дружеството е свило задълженията си с 96,7 млн. лв.
Petko Ivanov
 
Мнения: 328
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот 07 » Пон Май 05, 2014 11:45 am

Отлично, невероятно, страхотно... 200 млн субсидия + 75 млн. лв собствени приходи = 29,5 млн лева загуби... Хайде пак някой да каже че ако на всеки 4 пътника хванем такси - няма да е по евтино...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот railjet » Пон Май 05, 2014 12:03 pm

Естествено вината е изцяло на Тиквата,ЕС и лошите кредитори,които си искат парите. Чугуните са невинни! Само да им припомним,че принос в това свиване/на борчовете/ имат и 70-тте млн. спестени от лошите батковци.

Несьмнено малоумните графици са една от причините. Цифрите са безапелативни,напук на всички кифтаци за "увеличаване на пьтникопотоци и товари".
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот bdz » Пон Май 05, 2014 12:09 pm

07 написа:Отлично, невероятно, страхотно... 200 млн субсидия + 75 млн. лв собствени приходи = 29,5 млн лева загуби... Хайде пак някой да каже че ако на всеки 4 пътника хванем такси - няма да е по евтино...

Аз се чудя ти защо посещаваш този форум като си върл фен на това да закрият БДЖ?Надали има в света частен или държавен превозвач на който ПП да са му на печалба!?Не смятам,че преди години в "златните години на железопътния транспорт" е било на печалба.Вярно е,че има доста неща,които трябва да се променят,които от своя страна да увеличат приходите,но няма да изкарат дружеството на печалба.Ти от край време желаеш БДЖ да фалира,но не знаеш,че след като фалира ще стане още по страшно от сега.Ако смяташ,че ще ти излезе по-евтино с такси,никой не те е спрял да ползваш този вид транспорт ;)
bdz
 
Мнения: 747
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 6:27 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пон Май 05, 2014 3:33 pm

bdz написа:
07 написа:Отлично, невероятно, страхотно... 200 млн субсидия + 75 млн. лв собствени приходи = 29,5 млн лева загуби... Хайде пак някой да каже че ако на всеки 4 пътника хванем такси - няма да е по евтино...

Аз се чудя ти защо посещаваш този форум като си върл фен на това да закрият БДЖ?Надали има в света частен или държавен превозвач на който ПП да са му на печалба!?Не смятам,че преди години в "златните години на железопътния транспорт" е било на печалба.Вярно е,че има доста неща,които трябва да се променят,които от своя страна да увеличат приходите,но няма да изкарат дружеството на печалба.Ти от край време желаеш БДЖ да фалира,но не знаеш,че след като фалира ще стане още по страшно от сега.Ако смяташ,че ще ти излезе по-евтино с такси,никой не те е спрял да ползваш този вид транспорт ;)

Не разбра ли, че форума е за ЖЕЛЕЗНИЦИ, а не е форум за един де факто фалирал превозвач. И трагедията е, че в България под железниците по навик се отъждествяват с БДЖ. Напротив - най-вредното за железниците е точно тази златна компания, която компрометира цялостно Ж.П. транспорта, и съществува само в благодарение на политическия похлупак над нея.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот plastikat » Пон Май 05, 2014 3:43 pm

300 000 000 разходи годишно за около 300 влака дневно .Някой може ли да ми изясни ,как се харчат толкова пари за година и то без да има видими резултати ? (Излизащите от ревизия вагони са дело на Недев и тогава и са платени ). Откъдето и да го погледне човек са прекалено много пари. А относно закриването - Балкан като ги приватизираха и фалираха и ? Сега имаме значително по-модерен ,евтин и достъпен авиопревозвач ,макар и частен .
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот bdz » Пон Май 05, 2014 3:52 pm

Ако влезе частник пак ще си говорим дали ще е толкова евтин и модерен ;) А що се отнася до БДЖ то не е фалирало,нека не говорим в бъдеще време,а в сегашно.БДЖ ПП и ТП не са фалирали все още и не вярвам това да се случи,колкото и да го говорят.Ако вземат дизеловите мотриси и товарните вагони БДЖ нито ще цъфне,нито пък ще върже,но няма и да фалира,тъй като до преди 7-8 години нямаше и помен от дизеловите мотриси но БДЖ съществуваше.Иване върни се малко назад в годините,когато се канеше един румънски частник да обслужва нашите линии като Сф-Пр,По-Аг и др и му виж съставите и пак ще си говорим за модерност.
bdz
 
Мнения: 747
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 6:27 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот 46-211 Dzver » Пон Май 05, 2014 4:16 pm

Няма смисъл да се карате. Истината е, че и при сегашното състояние БДЖ може да е печелившо, но няма политическа воля. Не се вземат мерки да стане печелившо, защото е държавно.Това няма общо с никоя политическа партия. Никой не го интересува печалбата, защото тя ще отиде в държавната хазна. По-лесно е да се трупат приходи от данъци, такси, мита и т.н., отколкото да се напънат и да спечелят по "трудния" начин. Ако е частно ще печели, защото един или няколко човека ще имат облага от това. Това важи на 100% за ТП. За ПП е почти невъзможно.
Аватар
46-211 Dzver
 
Мнения: 391
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:22 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот railjet » Пон Май 05, 2014 4:35 pm

И за ПП е възможно.
Написаното от теб идеално потвърждава тезата ми за чугуните. Тях може да не ги интересува печелба, защото нямат лична облага, но пък не си дават сметка,че бавно и сигурно се самозакопават. Един отрасъл, който не търпи никакво обвновяване закърнява, губи и изчезва. Тръгнеш ли зорлем да му удължаваш агонията, против всякакъв здрав икономически разум, ще превърнеш загубата в бездънен кратер. Бездънният кратер завлича не един, не двама, не стотина, а десетки хиляди. Бумерангът се връща с още по-голяма сила и и ще изпраска всички чукани подред: от най-малкия до най-големия.
Сега ви оставям да се досетите какво е реалното въплъщение на "всички чукани изпраскани подред". :arrow:
Последна промяна railjet на Пон Май 05, 2014 4:37 pm, променена общо 1 път
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

Мнениеот plastikat » Пон Май 05, 2014 4:36 pm

Кръстев сега се пени по ТВ7 ,че щял да купува 20 мотриси за 160 км/ч . До септември месец щял да извади 15 рециклирани вагона от Дряново и Септември . Искал да рециклира и някакви други вагони ,които били започнати през 2003-та година ,но недорециклирани ??? Вярвате ли ???
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта