Страница 5 от 11

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Пон Май 05, 2014 4:48 pm
от railjet
Вярваме му, човекът е с добри намерение. В Сп правят 5 или 6 вагонки. Ще му се на човека, ще му се да закупи и 30-35 бързоходни локомотиви, но не е ясно откъде ще вземе парите.
Румънските мотриси също ще му свършат работа, но тово няма да реши кардинално проблеми на холдинга. Само с добри намерения не става

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Пон Май 05, 2014 5:59 pm
от 07
1во - Не е задължително държавата да субсидира само държавния превозвач.
2ро - Субсидията от 200 млн. лв годишно при 26-30 млн пътника, пътуващи средно на 55-60 км е доста прилична сума.
3то БДЖ губи пари от раздута администрация, некадърно разписание, и нефелен персонал...
Възрастта на ПС не е никакъв проблем, в ЕС се ползват и по стари машини мотриси и вагони.... проблем е некадърната подръжка, видяхме на какво заприличаха и новите дезиро... А колкото до въпроса защо искам да се дръпне шалтера на кочината - ами защото тази кочина ми коства почти 100 лв годишно. И въпроса не е в парите, а във факта че колкото повече пари се наливат в БДЖ - толкова повече загуби регистрира БДЖ.

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Пон Май 05, 2014 7:39 pm
от 4и4о ман4о
ела да ти дам 100 лв -стига рИвал кат вдовица за ...

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Пон Май 05, 2014 8:16 pm
от plastikat
Дай и на мен и на всички останали будали от които излизат тези 200 000 000 ,за услугата, която 90% не ползват! На Луй , не му давай ,че той е тарикат и не се осигурява :D

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Пон Май 05, 2014 9:41 pm
от 07
4и4о ман4о написа:ела да ти дам 100 лв -стига рИвал кат вдовица за ...

Дари ги на сиропиталището в Русе и пусни снимка на документа за дарението като си толкова мъж... А да видим дали ще го направиш...

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Вто Май 06, 2014 9:38 am
от 4и4о ман4о
аз исках на тебе да ги дам,че ми се виждаш нещо заслабнал финасово
и аз не съм цъфнал и завързал ,ама поне не рИва
айде ,че сега не ми е до това

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Вто Май 06, 2014 11:49 am
от bdz43r
plastikat написа:300 000 000 разходи годишно за около 300 влака дневно .
590 са влаковете с прозорци.
07 написа:1во - Не е задължително държавата да субсидира само държавния превозвач.
Субсидия получават и един куп частни автопревозвачи по села и паланки, където няма влак.

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Вто Май 06, 2014 12:51 pm
от plastikat
Стига бе 590 влака ,много ми е съмнително .

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Вто Май 06, 2014 12:59 pm
от bdz43r
В работен ден 595, Събота 518, Неделя 522.

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Вто Май 06, 2014 1:01 pm
от railjet
Раздели ги на три (даже и на четири), защото реално гарнитурите са не повече от 120-130.

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Вто Май 06, 2014 1:03 pm
от bdz43r
Говорим за влакове, не за състави. Естествено един състав обслужва по няколко влака.
В този брой се включват и несубсидираните БВЗР.

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Вто Май 06, 2014 1:07 pm
от railjet
Това ясно. Но говорим също и колко занданчика се падат на брой подвижна единица- реално движеща се, не дългогодишен мълчалив кандидат за "Метал" Перник.

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Вто Май 06, 2014 1:38 pm
от bdz
bdz43r написа:В работен ден 595, Събота 518, Неделя 522.

Релано те са наполовина,тъй като много ПВ са един и същ влак с различен номер и категория КПВ ;)

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Вто Май 06, 2014 1:44 pm
от bdz43r
Ще рече човек, че си ги броил. Има накъсани влакове и винаги е имало, но не са 300, нито дори 100.

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Вто Май 06, 2014 1:46 pm
от railjet
Ми не е особено трудно. От 00:00 броиш потеглящите влакове от всички гари.

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Вто Май 06, 2014 1:50 pm
от bdz
bdz43r написа:Ще рече човек, че си ги броил. Има накъсани влакове и винаги е имало, но не са 300, нито дори 100.

Доста от влаковете са накъсани както казваш,което е с цел да има по-голям бр.влакове.Почти всички между По-Сви са КПВ,а не както преди ПВ,като бройката реално е двойна.Ако в направление има 10 влака с КПВ има двойно повече.И вдуги краища има подобна гледка.Ако не се лъжа по 5-та има.80195/80194 и 4646/41 са същите броят се за 4 влака,а са 2 :)

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Вто Май 06, 2014 2:04 pm
от bdz43r
Какво значи доста?!
Естествено, че 80194 и 80195 ще са различни влакове, единият е Дъбово - Пловдив, другият е Пловдив - Калояновец, точно в обратната посока. Същото и за 4640/41 - това са два различни влака, дори в срещуположни посоки. Все едно София - Варна и Варна - София да ги броиш за един влак. Влак и състав/гарнитура са две съвсем различни понятия.
Има обаче и обратния случай - 10130, 10131, 10203, 20201, 20220 са два КПВ в един. 20111 и 20110 също, както и 30150, 30152, 30153, 32154, 30155, 30157. А от изкуствено увеличаване на броя влакове никой няма полза. Субсидията не се изплаща за брой номера.
А по 5-та има БВ до Благоевград и нататък същия състав продължава като КПВ. Така са два чифта или общо 8 влака.
Между По и Сви е нормално да са разделени, за да се движи ЕМВ до Първомай. Когато се пусне тока до Сви, няма да е така.

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Вто Май 06, 2014 2:45 pm
от railjet
Примерът с 5-та е меродавен. Интересува ни какъв брой търкала са в движение/24ч. По-конкретно колко левчета на единица търкало (всякакво) на 24ч. Ако съм финансов директор, това ще е първата хартия, която ще поискам за читанка. И почвам да разнищвам пробойните, звено подир звено. Пробойните, през които изтичат чували с левчета.

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Вто Май 06, 2014 2:57 pm
от bdz43r
Не повече от 150 състава се търкалят включително 18 бр 32/33, 22 бр 30/31, около 17 бр 10, и останалото лок 61, 55, 07, 4Х с вагони. Един състав обслужва поне два влака за един ден.
Разходите обаче са повече за влак по трасето, отколкото за гарнитура в движение. Дали ще обслужиш два влака с два локомотива или с един, ще изгориш все едно и също количество ток. Един БВ Бургас - София харчи около 6000 kWh.

Re: Финансовото състояние на БДЖ и НКЖИ

МнениеПубликувано на: Вто Май 06, 2014 3:59 pm
от railjet
300км/час = 83W /пътник*/километър. Чист разход ток= 0,45 €/км. Разход превоз приблизително 0,7 €/км. Праг рентабилност > 19 продадени места.

*пътник с билет