Реформи в българските железници ?

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Пет Юли 19, 2013 1:19 pm

.
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници

Мнениеот Administrator » Чет Авг 08, 2013 6:39 pm

Данаил Папазов: Съставът на БДЖ ще бъде намален с преструктуриране, а не със съкращения

08 август 2013 | 18:28

Пловдив. Съставът на БДЖ ще бъде намален с преструктуриране, а не със съкращения. Това каза пред журналисти в Пловдив министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов, предаде репортер на Радио „Фокус"-Пловдив. По думите на Папазов това означава, хората, които излизат в пенсия да не бъдат заменяни с нови. По този начин за 10 години по естествен път ще бъде намален щатът с около 2000 души, каза още Папазов. Най-важно към момента е да се реализира краткосрочната програма за оздравяване на железницата, защото тя включва въпросите с финансирането и договорката с кредитодателите на компанията. За съжаление той е отлаган дълго през годините, каза още Папазов. Най-важно е, че към момента няма закъснение при изплащане на заплатите на работниците. Много се надявахме да решим и въпроса с ваучерите, но той ще бъде отложен за момента заради ветото, което президентът наложи на актуализацията на бюджета, каза още Папазов. В сряда е завършена оздравителната програма за БДЖ, която има краткосрочен, средносрочен и дългосрочен вариант и ще бъде представена на Министерски съвет.
Данаил Папазов коментира въпроса с финансовите загуби в Информационно обслужване. Факт е че „Информационно обслужване" има загуби в размер на 2,5 милиона лева и това може да се провери, каза Папазов. На твърдението на бившия директор на "Информационно обслужване" Михаил Константинов, че министърът трябва да му се извини, Папазов, каза ще няма за какво, защото всичко, което е казал е факт. Ще се радвам, ако разполага с факти, че друг е източвал дружеството да ги предостави на прокуратурата, каза още Данаил Папазов.

Даниела ТАНЕВА

© 2013 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници

Мнениеот railjet » Пет Авг 09, 2013 12:04 am

:lol:

-"Няма да ви съкращавам, ама ще ви намалявам"- каза Данаил
-"Няма да ви застрелям с пушката, ама ще ви претрепя с мотиката, така че за убийство не могат да ме съдят"- мъдро добави Папазов.

Ушите ми пукат тази вечер от медийния раздел и сън ме не хваща :mrgreen:
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Реформи в българските железници

Мнениеот Administrator » Пет Авг 09, 2013 11:25 pm

Пътувал с тях за последно през 89-а, Папазов каза, че влаковете са добре

Билетът за железниците поскъпва от Нова година с 5 на сто

Предвижда се увеличение на цената на билетите за влак с около 5% около Нова година, съобщи пред журналисти в Горна Оряховица Данаил Папазов, министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Той добави, че състоянието на влаковете е добро, въпреки че са стари и опасност за живота на пътниците няма. На въпрос на журналисти кога за последно се е възползвал от услугите на държавните железници, Папазов отговори 1989 година.

Министърът уточни още, че не се предвиждат големи съкращения в БДЖ и ръководството смята когато стари кадри се пенсионират, на тяхно място да не се назначават нови хора.

Папазов коментира, че основната цел в момента е да бъдат влагани средства в обучението на персонала. Той съобщи, че се предвижда закриване на някои гари и те ще придобият статут на спирки. Това се налага тъй като поддръжката на една гара и на персонала, който работи в нея, е трудно.

Източник: БТВ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници

Мнениеот Nikss » Нед Авг 11, 2013 4:08 pm

Тоз чиляк май си няма на представа, че закриването на гари и последващото им превръщане в спирки намалява пропускателната способност на уголемените междугария, което пък от своя страна води до „разджуркванеʼʼ на ГДВ и прочие немаловажни неща, като например удължен престой на товарни влакове в по-големи гари, корекции и т.н. :evil:
Nikss
 
Мнения: 592
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Реформи в българските железници

Мнениеот ПЖИ43в » Нед Авг 11, 2013 4:51 pm

Nikss написа:Тоз чиляк май си няма на представа, че закриването на гари и последващото им превръщане в спирки намалява пропускателната способност на уголемените междугария, което пък от своя страна води до „разджуркванеʼʼ на ГДВ и прочие немаловажни неща, като например удължен престой на товарни влакове в по-големи гари, корекции и т.н. :evil:

Този(и който и да е друг и от която партия ще да е) докъто не проумеят ,че трябва да престанат с тези РЕформи,ПРЕустройства със закривания и съкращения,А ДА ПОЧНАТ да ВЪЗстановявят и ВЪЗ връщат стари неща и порядки,НИЩО НИКОГА няма да се оправи :!: :idea:
ПЖИ43в
 
Мнения: 364
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: Реформи в българските железници

Мнениеот 07 » Вто Авг 20, 2013 2:16 pm

Zeleznia написа:ПЖИ, напълно си прав, ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ДА ПОЧНАТ да ВЪЗстановявят и ВЪЗ връщат стари неща и порядки. Да се почне с най-важните неща като прехвърлянето на пътя към БДЖ и закриване на ДП "НК ЖИ",връщане на железопътни управления, връщане на уставът на железниците и жп командирските звания.

И - напусналите системата на БДЖ - но все още трудоспособни люде - всяка година по 40 раб. дена запас в полза на "ЖеПе-то"
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Реформи в българските железници

Мнениеот vlado » Вто Авг 20, 2013 2:26 pm

Така както сте тръгнали накрая ще върнем и трудовата повинност...
vlado
 
Мнения: 751
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Реформи в българските железници

Мнениеот railjet » Вто Авг 20, 2013 4:42 pm

Сега излизам от депо ГО. Знаех предварително какво щях да видя, и въпреки това не се стърпях да изпусна ругатни. Картинката е още по-печална от предното ми посещение.

Имам принципни разногласия с ПЖИ-то, но наистина вече като прочета пръдливата думичка "реформи" и се сещам за тоалетната..

Другари управляващи, сера аз на вашите реформи :!:
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Реформи в българските железници

Мнениеот 07 » Вто Авг 20, 2013 4:48 pm

Управляващите се сменят, рИформите все същите..........
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Реформи в българските железници

Мнениеот dobo » Вто Авг 20, 2013 6:45 pm

Чшшш биричед макар и да вирее още тук таме, комунизма умре!
dobo
 
Мнения: 435
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:16 pm

Re: Реформи в българските железници

Мнениеот railjet » Вто Авг 20, 2013 8:41 pm

Ocoбено явление е Варуджан. Няма как да го схванеш от 100-200 пъти.
Последна промяна railjet на Сря Авг 21, 2013 1:17 am, променена общо 1 път
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Реформи в българските железници

Мнениеот 46-211 Dzver » Вто Авг 20, 2013 9:46 pm

...особено с новия му аватар :D
Аватар
46-211 Dzver
 
Мнения: 391
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:22 pm

Re: Реформи в българските железници

Мнениеот Otskov » Вто Авг 27, 2013 1:44 pm

:mrgreen:
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1967
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Реформи в българските железници

Мнениеот 07 » Вто Авг 27, 2013 2:06 pm

Zeleznia написа:
Отговорът на Туитър за хипермаркетите: Да затворят магистралите в името на БДЖ
http://offnews.bg/index.php/235378/otgovorat-na-tuitar-za-hipermarketite-da-zatvoryat-magistralite-v-imeto-na-bdzh


Все повече хора намират посоката на правилните начини за спасяването на БДЖ. Затварянето на магистралата през уикенда може да се ползва и за ремонти.

А защо само през уикенда :)
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Реформи в българските железници

Мнениеот Administrator » Чет Сеп 05, 2013 5:06 pm

Християн Кръстев: С подкрепата на правителството ще бъдат платени просрочените задължения на БДЖ

05 септември 2013 | 10:55

Християн Кръстев, изпълнителен директор на Холдинг БДЖ, в интервю за предаването „Това е България” на Радио „Фокус”

Водещ: Г-н Кръстев тези дни според министъра на транспорта Данаил Папазов холдинг БДЖ започва да излиза от тунела. Бихте ли казали повече подробностите за това.

Християн Кръстев: Актуалното състояние се разбира най-ясно от консолидирания финансов резултат на холдинг БДЖ ЕАД за 7-те месеца на 2013-та година и от загубата в размер на 16.8 милиона лева. Тук трябва да се има предвид, че само за първото тримесечие на годината, загубата е била в размер на 16.7 милиона лева, тоест през последните месеци заради предприетите мерки за финансовото стабилизиране на дружеството натрупването на загубите в холдинга е ограничено. Може също така да кажем, че това натрупване е намаляло и то многократно. Разработен е план, който включва пакет от заздравителни мерки, някои от тях са краткосрочни, други са средносрочни, а третите са дългосрочни. Планът е представен в Министерството на транспорта, разглежда се и ще бъде одобрен така, че да предстои последващо развитие на железницата.

Водещ: Какви са приоритетите на новото ръководство?

Християн Кръстев: Една от най-важните цели в момента и то първата и основна главна цел, която сме си поставили, е постигане на споразумение с кредиторите, което ще постави компанията на стабилна финансова основа и ще й даде възможността да подобрява качеството на предлаганите услуги и резултатите на двете дъщерни дружества – БДЖ Пътнически превози и БДЖ Товарни превози.
Водещ: Това е водещата ви цел, а съответно другата е изпълнението на плана за оздравяване. Мерките, които сте заложили в него?
Християн Кръстев: Успешното изпълнение на плана за преструктуриране, в който сме заложили и финансовото оздравяване на холдинг БДЖ изисква прилагане на широк набор от мерки за подобряване на състоянието на финансовите резултати на кампанията. Тези мерки могат да бъдат обобщени в няколко основни групи, съгласно техният характер.

Водещ: Например?

Християн Кръстев: Както вече споменах, групите мерки ще се прилагат в краткосрочен, средносрочен и дългосрочен хоризонт, като част от тях са с еднократен характер, а другите с постоянен характер за разглеждания период. По-важните групи мерки са за постигане на взаимно приемливо споразумение с основни финансови кредитори на холдинг БДЖ. Важни са и мерките, свързани с продажби на ненужни активи – движими, недвижими, както и неоперативни. Те включват освобождаване от ненужни на дружеството материални активи, така че да не правим разходи по този подвижен състав, защото мога да ви цитирам, в момента имаме подвижен състав, който престоява повече от 15 години по гарите, за който плащаме и инфраструктурни такси, и охрана и имаме само разходи в годините. Ако ги пресметнем, ще се види, че общо те не струват толкова, колкото е платено само за охрана.

Водещ: Трябва да оптимизирате, съответно да изрежете това, което не ви е нужно.

Християн Кръстев: Точно така. Заради това трябва да си огледаме къщата, трябва да си оптимизираме разходите на групата на холдинга. Последващата мярка е свързана с повишаване на приходите на основни дейности от групата на холдинга, включително търговската дейност на дъщерните дружества. Парадоксално е, но в момента в двете дъщерни дружества не съществуват добре работещи търговски маркетингови структури, които да се грижат за продажбите на основния продукт – превоз на пътници и превоз на товари. Става въпрос най-вече за товари, които да извършват така наречената логистика с големи европейски товародатели, независимо от коя точка на Европа ще бъдат дадените товари. Също така да бъде направена и цялостна логистика специално за товари. Освен това, ще създадем търговско звено с акаунт мениджъри, за да предлагаме комплексни услуги на товародателите включително от врата до врата.

Водещ: Вероятно и при преференциално условия, за да можете да спечелите при конкуренцията?

Християн Кръстев: Точно така, да, да бъдем конкурентноспособни. При пътническите превози, създаването на търговско звено върви редом с внедряването на резервационната и билети издаващата система, която се коментира толкова много, но не се е случила. До момента има само похарчени пари. Ще включим също съвместната работа с туристическите бюра, предвиждаме и продажби по интернет или чрез СМС, както и издаващите в гарите и влаковете билети автомати. Другите мерки са свързани с модернизацията на технологиите, тук се включва разработването на дългосрочната визия и стратегия за модернизацията на подвижния състав, включително за използване на капиталовия трансфер от държавния бюджет и средства по оперативна програма транспорт, както и внедряване на нови информационни технологии. Следват мерките за оптимизиране на организационно-управленската структура на администрацията на групата на холдинга. Тук имам предвид следното: в холдинга ще бъдат съсредоточени всички общо административно управленски дейности, а ще закрием допълващите звена и дейности, които в момента съществуват в самите дружества. Това ще позволи налагане на единен подход и методология при управление на дружествата, уедряване за системи за управление на качеството във всички дружества и на всички равнища в групата. Изключително важно условие за повишаване на конкурентно способността на БДЖ и дъщерните дружества е точното изпълнение на програмата на НКЖИ, която е за модернизации и реконструкция на железопътната мрежа. Без изпълнение на това условия, дъщерните дружества на холдинг БДЖ, дори и с подновен подвижен състав, не биха били в състояние да предложат конкурентна услуга за превоз на пътници и товари, съответно заложените амбициозни цели и резултати не биха били постигнати като такива.

Водещ: Говорите вече за основната амбиция на България да има модерна железница?

Християн Кръстев: Точно така.

Водещ: А, как ще го осъществите? От къде средства за него и най-вече, как ще се справите с банките кредитори?

Християн Кръстев: Индикацията, която получаваме, е, че ще получим подкрепата и на държавата и на правителството, така че да бъдат подсигурени пари и да бъдат платени просрочените задължения на банките кредитори, впоследствие да получим успокоение на системата и след това вече да разгърнем основната си дейност, така че да модернизираме и да възстановим техниката, която в момента съществува. Също така ще участваме по европейски проекти за закупуване на нова техника. Реално това няма да стане веднага, но то е заложено в дългосрочния план за развитие. Трябва да се знае, че тази техника не може да бъде закупена толкова лесно. Само договарянето й е процес, който продължава поне две години, а е необходима поне още една година, за да бъде произведена тази техника и сложена, за да заработи в България.

Водещ: Можем да се досетим, че банките кредитори нямат интерес от фалирало дружество, защото те така или иначе трябва да си приберат дадените заеми и то с лихвите. Те имат интерес от работещо дружество. Този техен интерес съвпада с амбицията на България да има модерна железница. В разчетите във вашия план, във вашите мерки, какъв период от време предвиждате?

Християн Кръстев: Отношението с банките е нарушено, защото почти не е разговаряно с тях и те са се отдръпнали. През януари и февруари тази година те дори са предприели действия за блокиране на сметките на дружеството. От март – при служебния кабинет – диалогът с банките кредитори е бил възстановен, като са проведени няколко кръга от срещи и разговори за намирането на комплексно решение по дълговия проблем в холдинга. През втората половина на септември предстои срещи на високо ниво с представителите на банките кредитори, представители на министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията и представители на министерството на финансите. На срещата ще бъдат конкретно обсъдени параметрите за едно бъдещо всеобхватно решение на проблема между банките кредитори и холдинг БДЖ. Междувременно през изминалите няколко месеца са постигнати споразумения или са в процес на финализиране на такива за разсрочване на задълженията към голяма част от по-малките кредитори - финансови и търговски.

Водещ: Г-н Кръстев, до сега говорихме за макро аспекти, но има и някои от всекидневните ваши проблеми, които могат да се окажат малките камъчета обръщащи колата. Те включват унищожаването на вагоните, вандалското отношение, замерянето с камъни, трошенето на инвентар, кражбите на кабели.

Християн Кръстев: Посегателствата върху подвижният състав, който е и ограбван по време на път, разбиван по време на движение на влаковете, замерян с камъни са основен голям проблем, който не спира 24 часа в денонощието и продължава. Мога да цитирам, че през тази година случаите на замеряните с камъни влакове се увеличават и от месец януари до сега са регистрирани 56 случая при които наши влакове са замервани с камъни. При 11 от тези случаи обект на злонамерени действия са били Сименсовите мотриси „Дезиро”, които, както знаем, са най-новия ни подвижен състав, докато през 2012 общо случаите са били 46.

Водещ: Как ще овладеете този проблем?

Християн Кръстев: В момента водим срещи с районните управления на МВР по места, с общините, включително срещи със самите хора, за да обясним защо не би трябвало да се прави това. Ще предприемем срещи по места и в училищата, защото повечето от вандалите са младежи и непълнолетни, но когато им бъде обяснено, биха могли да разберат и да спрат да го правят.

Цоня Събчева

Всички мнения, оценки и твърдения, изказани в интервютата отразяват лични виждания и „Фокус” не носи отговорност за тях

© 2013 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!

Източник: Фокус
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници

Мнениеот railjet » Чет Сеп 05, 2013 5:27 pm

Тревогата на г-н Кръстев е неоснователна. Камък няма да достигне главата му. Камъните се хвърлят от едни гласоподаватели на БСП върху главите на други гласоподаватели на БСП- тези които се возят във влаковете. Избраните деца на Партията не пътуват с влакове, така че опасност няма.
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Реформи в българските железници

Мнениеот Administrator » Сря Сеп 11, 2013 8:26 am

Християн Кръстев: БДЖ няма да фалира

11.09.2013 07:50

Изображение

"В момента водим разговори с международните директори на БДЖ. На този етап дълговете на компанията са 498 млн. лева, които са разсрочени за 10 години. Възможно е тези пари да бъдат платени. Това ще стане със собствени средства и с помощ от правителството и държавата. БДЖ няма да фалира", заяви Християн Кръстев- изпълнителен директор на БДЖ, пред БНТ.

"Към момента приватизацията на БДЖ "Товарни превози" е спряна. Сигурен съм обаче, че ако се появи сериозен и качествен инвеститор, тази ситуация може да се промени. Дочувам са интерес от страна на Китай, но няма нищо конкретно", добави той.

"Повечето вагони са стари, но това не означава, че те не стават за експлоатация. Просто вагоните не са поддържани добре. Това е нашата идея. Направили сме нова организация и се надявам в рамките на 6-8 месеца да почистим влаковете, като по този начин вдигнем качеството на услугите", коментира Кръстев.

"Работим усилено и по въпроса за закупуването на билети през интернет. Смятам, че към края на декември ще решим и този проблем. Взели сме мерки и с гратисчиите. В рамките на 3 месеца гратисчиите са намелели в рамките на 80%", добави той.

Източник: 24 часа
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници

Мнениеот railjet » Сря Сеп 11, 2013 10:27 am

Петър Делчев написа:"В момента водим разговори с международните директори на БДЖ".

После и разговори с интер-континенталните зам. директори на БДЖ ?
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Реформи в българските железници

Мнениеот ivajlo_nikolov » Сря Сеп 11, 2013 10:48 am

В рамките на 3 месеца гратисчиите са намелели в рамките на 80%"
:D
Добре, че поне 20% си плащат :D На галактическите директори :D Това се казва компетентно ръководство. А др. Сталин го изгониха от форума. Но тия няма кой да ги изгони от Вазов :evil:
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 959
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Следваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта