Реформи в българските железници ?

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Пет Фев 22, 2019 4:08 pm

По 15 ремонтирани вагона пускат за влакове от София към Свиленград и Видин

20/02/2019

Основно ремонтирани вагони, чисти, пребоядисани, с подменена тапицерия на седалките ще бъдат пуснати в съставите на влаковете от София към Видин и Свиленград, през Пловдив. Това уточниха пред Столица.bg от БДЖ - Пътнически превози. Дружество реализира ремонтна програма и според еня се правят капиталови и средни ремонти на вагони, които са собственост на националния железопътен превозвач. Вече са напълно обновени 25 вакона и те са включени в композициите на бързи и пътнически влакове по направления в цяла България. До края на 2019 г. БДЖ - Пътнически превози ще пуска по 15 обновени вагона всеки месец. По линията София - Перник е друг пит подвижния състав - вагоните са мотрисни и те не попадат в програмата за ремонтиране, уточниха от дружеството. Редактор: Александра Никова

Източник: Столица
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2428
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Tractionmaker32 » Нед Фев 24, 2019 2:55 pm

А Североизточна България кучета ги яли! :(
Tractionmaker32
 
Мнения: 25
Регистриран на: Нед Дек 09, 2018 9:00 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Пон Окт 14, 2019 8:50 am

Никола Василев, изпълнителен директор на „Холдинг БДЖ“:

Ръководствата на двете дружества на БДЖ умишлено бавят поръчки

Заради промени в закона в двете транспортни дружества на БДЖ ще се назначат още 10 мениджъри

Изображение

Инж. Никола Василев е изпълнителен директор на "Холдинг БДЖ" ЕАД от 2018 г. До присъединяването си към управленския екип на държавните железници той е председател, а от 2012 г. – изпълнителен член на Съвета на директорите на „Булгартел“ ЕАД, част от групата на „Български Енергиен Холдинг“ ЕАД, както и управител на „Булгартел Скопие“ ДООЕЛ.

От 2008 г. до 2012 г. е Изпълнителен директор на „Вагоно-ремонтен завод Карлово“ АД, специализирано в ремонт на железопътни вагони и техника, изработка на резервни части и възли за подвижния железопътен състав, както и производството на нови товарни вагони, с дейност на българския и европейския пазар.

- Г-н Василев, от специално изявление на машинистите от 9-и октомври става ясно, че не са доволни от проведената с тях среща и че ще продължат да поставят въпросите си. Вие наясно ли сте какво конкретно искат те? А и защо лично не отидохте на срещата?

- Не отидох, защото ръководството на компанията беше представено от г-н Григоров (Григори Григоров, председател на Съвета на директорите в „Холдинг БДЖ“ – бел. ред.) и не виждам смисъл всички да ходим. И тук си имаме предостатъчно текуща работа. А и, в крайна сметка, ако машинистите имат някакви проблеми – могат да дойдат при мен във всеки един момент, за да си поговорим, моята врата е винаги отворена за всеки. Така че нямаше нужда от никакви публични изяви, подписки и пр. Вместо това обаче те инициираха среща, с която вероятно търсеха вдигане на шум, не знам с какви цели.

- И какво всъщност искат машинистите, тъй като аз не чух дори претенции за повишаване на заплащането им? Колко всъщност е месечното им възнаграждение?

- Някои над 4000 лв. Вярно е, че говорим за единични случаи, но има такива. Основното, срещу което те протестират, поне доколкото аз схванах, е че начинът, по който те се управляват, не е най-ефективният. Може би една от причините е съставянето на графика на работа, а друга – липсата на достатъчно локомотиви, в резултат на което една част от тях полагат много извънреден труд.

- Какво значи много? По моя информация някои от машинистите не протестират срещу извънредния труд, а напротив – искат да полагат повече такъв, за да повишават доходите си.

- Има и такива, да. Но извънредният труд наистина е голям проблем, тъй като през последните месеци разходите са с 30 и 35% над предвиденото, което не е нормално за една компания, да не говорим пък за транспорта. В една нормална компания извънредният труд не бива да е повече от 10%, т.е. на него да се гледа като на изключение, а не като на редовна практика, както всъщност е тук.

- Какво означават тези 30-35% извънреден труд във финансово изражение?

- Плащане на над 1 млн. лв. месечно над нормалния фонд „Работна заплата“.

- И как ще решите този проблем? Най-логичните стъпки са повишаване на заплащането с цел привличане на нови машинисти, тъй като сега те бягат от вас, а също трябва и подобряване на условията на труд.

- Нека обясня ситуацията. В „БДЖ-Товарни превози” имаме 545 машинисти, а в „БДЖ-Пътнически превози” – 947. Следователно, от общо близо 1500 машинисти са напуснали 32, което прави малко над 2%.

- Но създава дискомфорт на останалите, които трябва да поемат тяхната работа и да увеличат полагания извънреден труд.

- Тези 32-ма напуснали машинисти са отишли в „Столичния метрополитен”, където заплащането е съвсем малко по-високо, отколкото при нас, но срещу несравнимо повече работа. Но пък всяка нощ те спят у дома си, което със сигурност не е без значение за техните семейства. Така че основният мотив за напускане категорично не са парите, а по-добрите условия на труд. В частните превозвачи също дават малко по-високи възнаграждения, но срещу доста по-интензивен труд. В крайна сметка има и чисто организационни тънкости при отчитането на извънредния труд при нас – вместо на 3, дой се отчита на 6 месеца, но това са неща, които едва ли са интересни за вашите читатели.

- Колко е недостигът на машинисти?

- Около 50-ина души за „БДЖ-Пътнически превози“. Но веднага ви казвам друг проблем: Както вече стана ясно, в нея имаме 947 машинисти и помощник-машинисти, което прави около 473 екипажа. В същото време обаче имаме само около 380 началник влакове, а би следвало те да бъдат толкова, колкото са и екипажите, за да се окомплектова една композиция.

- А защо началник влаковете са по-малко? Би трябвало да са скочили отдавна срещу полагането на извънреден труд?

- Да, но не сте чули, нали? Ще ви кажа още един факт. Само около 33% от времето, в което машинистите официално са на работа, на практика прекарват в машината.

- А през останалото време какво правят – пътуват към работното място и се връщат от него ли?

- Да речем. Това са факти, които ви казвам за размисъл.

- Не аз, а Вие трябва да размисляте върху тях. За да се подобрят условията на труд обаче трябва да бъде подменен и подвижният жп състав – локомотивите, а и пътническите вагони, за да направите услугата по-привлекателна. Какво става с обществените поръчки за закупуване и наемане на локомотиви и вагони, които трябваше да бъдат обявени отдавна?

- В близките дни и седмици буквално отприщваме вълна от обществени поръчки. Много сте прав, че това наистина трябваше да стане много отдавна и е поредното доказателство за неефективността на работата на някои служители в двете превозни дружества. Още през следващата седмица трябва да бъде публикувана обществена поръчка за избор на локомотивна тяга, което означава наемане на поне 8 локомотива заедно с машинистите им.

Веднага след нея ще бъде обявена поръчка за избор на доставчик на 10 нови локомотива, която в момента се дописва. Тя е на стойност около 25 млн. евро.

В близките дни трябва да излезе и процедурата за закупуване на вагони втора употреба, която от 3 месеца пак нещо я мотат.

В най-скоро време трябва да излезе процедурата и за дългосрочен наем на 10 локомотива – за срок между 3 и 5 години.

Очаквам през ноември, най-сетне, да пуснем и процедурата за закупуване на 16 нови електромотрисни влака за средни разстояния от типа на София-Пловдив и пр. Но, както ви казах, всичко се бави, бави, бави…

- Кой и защо бави процедурите?

- Защото стратегията на средния мениджмънт на двете превозни компании е, образно казано, тип „щраус” – крият си главите в пясъка и чакат бурята да отмине. Още в края на февруари ние обявихме в Агенцията за обществени поръчки какви процедури за ремонти ще пускаме. А едва сега - 8 месеца по-късно, очакваме да подпишем първия договор – за подемни ремонти на локомотиви. Как ви се струва – бързо ли е това?

- Тогава да чакаме ли някакви кадрови промени в двете превозни компании?

- В процес на обсъждане сме с нашия принципал – министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков.

- А кога ще откриете процедурата за закриване на „Холдинг БДЖ”?

- Зависи от министър Желязков. Ние сме направили нашите анализи и сме дали нашите предложения за повишаване на ефективността на управлението на двете превозни дружества, и очакваме неговото решение, което очевидно ще е съвсем скоро. От около три месеца сме в постоянен диалог с министерството за решаване на въпроса. Въпросът не е токова прост, колкото навярно изглежда отстрани, тъй като холдингът по принцип се занимава с изчистване на стари задължения, продажба на активи, с обсъждането и разрешаване на обществените поръчки и пр. неща, които след закриването му ще трябва да бъдат поети от съответни дирекции в министерството. Да не говорим, че сега холдингът се занимава и с много чисто организационни въпроси на самите две превозни дружества, които не вършат тази работа, а чисто и просто я забатачват понякога с цели месеци. Освен това, знаете, че с вече приетия Закона за публичните предприятия големите държавни дружества трябва да се управляват от 5-членни бордове. Така че, освен че трябва да бъдат трансформирани в ЕАД-та, в „БДЖ-Пътнически превози” и „БДЖ-Товарни превози”, които сега са ЕООД-та, ще трябва да бъдат назначени и 10 нови държавни чиновници.

- Още по-голяма бюрокрация?

- Може би, но не аз съм предлагал и приемал закона. Но след закриването на „Холдинг БДЖ” ще се наложи двете превозни дружества вече да оперират сами. А в момента, поне откакто дойдох аз, а и доколкото разбирам – и преди това, те просто са се скрили под холдинга и само се спотайват, както ви казах - по метода на щрауса!

- А Вие не се ли страхувате, че ще останете без работа след закриване на холдинга?

- Е, ще си намеря друга, надявам се. Но искам да обясня, че самото закриване на холдинга не е еднократен акт, а процес, който организационно и юридически ще трае около година.

Източник: Economic.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2428
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Окт 15, 2019 9:32 pm

Публикуваните отговори на изпълнителния директор на Холдинг БДЖ са интересни и като изказ и като съдържание. В някои от тях той открито недоволства от бавната работа на чиновниците в двете дружества БДЖ ПП и БДЖ ТП. В други ни съобщава нередности като страничен наблюдател и това, че закъснелите поръчки, които е трябвало да станат отдавна ще "станат скоро" и пак причината е "неефективната работа на някои служители от двете дружества. . . "
А какво е правило ръководството на холдинга, което е "шапката" на тези дружества, за да не се допускат посочените постоянни нередности ?
Като чета тези отговори и имам предвид непосредствените си наблюдения от работата в управленските структури на БДЖ, започвам да мисля, че настоящата система и структура на управление и ръководство на нашите железници е объркана тотално.
И ако мога да посъветвам с нещо най-висшите ръководни органи на държавата, бих предложил без да се впускам в подробности, като една от мерките за излизане от неефективното ръководство на БДЖ, да се възприеме сегашната система и структура на управление на германските железници (DB) и приложи за управление на нашите - българските железници.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 686
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот ПЖИ43в » Сря Окт 16, 2019 1:21 pm

И ако мога да посъветвам с нещо най-висшите ръководни органи на държавата, бих предложил без да се впускам в подробности, като една от мерките за излизане от неефективното ръководство на БДЖ, да се възприеме сегашната система и структура на управление на германските железници (DB) и приложи за управление на нашите - българските железници.
Аватар
Димитър Деянов ........А не може, ли да се възстанови статуквото от преди разделянето на БДЖ и образуването на НКЖИ??!!?? Като се промени следното:-- НКЖИ да си остане! А БДЖ ПП и БДЖ ТП ДА СТАНАТ едно дружество Н К Ж П !!! /НАЦИОНАЛНА Компания Железопътен Превозвач/!!..А НАД ТЯХ ДА ОСТАНЕ като "шапка" Б Д Ж!!??. ......??????......

Мнения: 673
Регистриран на: 10 Авг 2013, 14:50
ПЖИ43в
 
Мнения: 370
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Окт 16, 2019 9:09 pm

В Германия ж п инфраструктурата си е в DB. Всички останали ж п превозвачи, които отговарят на условията и са допуснати да оперират по германската ж п мрежа заплащат определените такси на DB.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 686
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот railjet » Чет Окт 17, 2019 10:38 am

Този си го беше казал в прав текст:

"Положението е такова, че и да има работа, и да няма, пари винаги ще има".
Демек папо за хрантутниците винаги ще е осигурено, та ако ще всичките влакове да спрат.


Сега пак изплю камъчето - почти в прав текст:

"Шеф съм на некадърници, някои от които, на всичкото отгоре и умишлено и топката"

Бахти безочието нагло...



Какви обидениния, кви пет лева, бе ПЖИ ?!?!? Обединяваш един тон плесен с един тон плесен и получаваш два тона плесен.

Тези просто не си знаят късмета, щото в една нормална държава нямаше и да припарят до железница.
railjet
 
Мнения: 7805
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Сря Ное 13, 2019 10:24 am

Транспортният министър с важни новини за БДЖ

За 2020 г. са предвидени 140 млн. лв. за подвижен състав в железницата

11 Ноем. 2019, 08:53

За следващата година е предвидено да бъдат инвестирани 140 млн. лв. в подвижен състав на Български държавни железници (БДЖ). Това каза министърът на транспорта Росен Желязков пред БТВ във връзка със сигнал за редовни закъснения на влаковете между София и Своге. По думите на потърпевши всяка вечер на пътниците им се налага да стоят на гарата над час и да чакат идването на влака. През последните три месеца това явление е станало редовно. Желязков обясни, че причината за закъсненията са недостиг на тягов състав и вагони, както и на лоша организация. „Това ще продължи до средата на следващата година – тогава ще приключат ремонтите и ще има доставка на влакове под наем“, каза транспортният министър и добави: „Лошата организация обаче е по-сериозният проблем. Дружеството не можа да подготви документацията за това 6 месеца, беше нает консултант, който го направи за три седмици“. По думите му обаче има съпротива срещу промяна на процесите. „Действията, които се предприемат са за носене на пряка отговорност от двете дружества – Товарни и Пътнически превози. Лично съм разпоредил на директорите да бъдат в депата и да гледат какво се случва. До тази година доставката на резервни части и наличностите се водеха на тефтер“, каза Желязков. По думите му хоризонтът за реформа на БДЖ е 2024 г., когато изтича договорът с държавата и предвид обстоятелството, че пазарът на пътническите превози се либерализира, всеки един от превозвачите в Европа ще има възможност да влезе на българският пазар. Желязков посочи, че в момента субсидията на държавата за БДЖ осигурява 80% от приходите на дружеството. Той напомни за плана на правителството да инвестира постъпленията от концесията на Летище София в БДЖ и посочи, че първоначалното плащане за въпросната концесия е 550 млн. лв. Министърът на транспорта каза също, че има задвижен проект за одълбочаване на варненското пристанище, за да могат да идват големи кораби. „Това не се прави заради ТЕЦ-Варна. Това не е за никой. Ние не правим пристанище, а отваряме вратата към морето“, обясни Желязков.

Източник: БТВ - цитирани от БЛИЦ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2428
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот ilia_bdz » Сря Ное 13, 2019 4:40 pm

Идат-2024 -Flixtrain
ilia_bdz
 
Мнения: 111
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:47 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Petko Ivanov » Чет Ное 14, 2019 7:26 pm

Administrator написа:Транспортният министър с важни новини за БДЖ

За 2020 г. са предвидени 140 млн. лв. за подвижен състав в железницата

11 Ноем. 2019, 08:53

Дружеството не можа да подготви документацията за това 6 месеца, беше нает консултант, който го направи за три седмици“.

Източник: БТВ - цитирани от БЛИЦ


Този цитат казва всичко за състоянието на БДЖ.
Petko Ivanov
 
Мнения: 319
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Предишна

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта