Реформи в българските железници ?

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот plastikat » Вто Май 10, 2016 2:11 pm

Доста маймунки има за стръскване от клона!Нескончаемите боб и леб са на привършване!
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1329
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот railjet » Вто Май 10, 2016 2:19 pm

Боба и леба неизбежно ще намалеят. Въпрос на дни.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот ilia_bdz » Вто Май 10, 2016 8:52 pm

За какво свършване говориш!!!То боба и леба извират??? Чети!!!!!
УВАЖАЕМИ ГОСПОДА,
За изпълнение на годишния план за развитие на спортната дейност, писмо №01-02-7/08.02.2016г. на Изпълнителния директор на "Холдинг БДЖ" ЕООД и писмо №01-02-7/14.04.16г. на Управителя "БДЖ-ТП "ЕООД, моля за пълното Ви съдействие по организацията и финансирането на участниците на РЕГИОНАЛНА СПАРТАКИАДА "ПРОЛЕТ -2016" НА ЖЕЛЕЗНИЧАРИТЕ В РЕГИОН ......., КОЯТО ЩЕ СЕ ПРОВЕДЕ НА 12.05.2016г от 11.00ч. В ГР. ........ :
ilia_bdz
 
Мнения: 111
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:47 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот 07 » Вто Май 10, 2016 9:10 pm

Работническите спартакиади да с проблема на БДЖ....
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Driver » Вто Май 10, 2016 9:26 pm

абе тоя плоскоглавия в кой век живее отдавна тато го няма тоя що не се скрие в някоя децка градина.
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Варужан Апелян » Сря Май 11, 2016 1:08 am

Хлябът и боба никога няма да свършат, също и черния хайвер за някои...
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Май 27, 2016 1:24 pm

Видео: За бъдещето на БДЖ. Разговор с изпълнителния директор Владимир Владимиров
17.05.2016


След като опитът за приватизация на БДЖ – товарни превози” се провали днес ще разговаряме с Владимир Владимиров, изпълнителен директор на холдинга.

Защо от средата на 90-те години железниците вървят надолу? Какъв е анализът на Владимиров, който е експерт в тази област. Според него държавата се е оттеглила от железницата в прехода от планова към пазарна икономика. Тогава се появява конкуренция на самата железница и “статусът на железницата от времето на социализма тотално е разрушен”. Това доведе до драматично свивавне на железницата – от свръхнатовареност с активи, сега тя е натоварена с голям брой служители и липсата на гъвкаво отношение към пазара. Така тя не може да бъде конкурентоспособна. Друг фактор за това състояние е и колапсът на комбината “Кремиковци”.

В предаването припомняме откъси от разговорите в студиото през мината седмица със Симеон Ананиев, председател на Асоциацията на българските железопътни превозвачи и Петър Бунев, председател на синдиката на железничарите към КНСБ. Ананиев критикува управленската и кадровата политика на сегашния екип на железниците. От своя страна Петър Бунев заяви, че не е оптимист за бъдещето на “БДЖ-товарни превози”, тъй като състоянието на дружеството е такова, че едва ли и държавата ще може да му помогне.

В отговор Владимир Владимиров отхвърли обвиненията, че е външен човек в бранша. Той приема като несериозни твърденията на Ананиев, при положение, че е вече 6 години на поста. И още нещо, Владимиров подчерта, че Ананиев представлява интересите на частните превозвачи като “удря” по държавната железница. Според него председателят на Асоциацията на българските железопътни превозвачи всъщност обслужва и е дал лицензите на частните превозвачи.

По отношение на неуспялата приватизация на дружество “БДЖ-товарни превози” Владимиров каза, че този вид превози са подложени на жестока конкуренция в цяла Европа, защото се променя структурата на индустрията – от тежка към сферата на услугите, товарите са по-леки, а разстоянията в България са кратки в сравнение с изискванията за товарните превози в Европа. Това означава, че има обективни фактори, които обуславят липсата на интерес към предложената приватизация на железопътните товарни превози. Всичко друго е спекулация, заключи изпълнителният директор на БДЖ.

http://bnt.bg/part-of-show/za-ba-deshteto-na-bdzh-razgovor-s-izpulnitelniya-direktor-vladimir-vladimirov
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Пон Фев 27, 2017 12:12 pm

В БДЖ трябва да се върнат смесените предприятия

Инж. Марио Нинов и Петър Мутафчиев в Бизнес старт

Галина Маринова

27 февруари 2017 | 09:02

Четири са главните задачи, свързани с БДЖ, върху които българските политици трябва да акцентират - да се гарантира плащането на задълженията, тарифната политика, която ще провежда държавата, и програмата за развитие на железопътния транспорт, както и да се подходи към управлението на железниците с нов тип мениджърски договори, които да отговарят на корпоративното управление, от което се нуждае БДЖ. Това каза Петър Мутафчиев от Форума за балкански транспорт и инфраструктура в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria с водещ Иван Нончев. Мутафчиев коментира резултатите от кръглата маса по проблемите на железопътния транспорт в България заедно с инж. Марио Нинов от КТ Подкрепа на БДЖ.

"Две последователни ръководства говореха само за печалби, като се спестяваше от ремонти. С дълга на БДЖ трябва да се работи - той или трябва да се разсрочи, или държавата да даде гаранции, и наистина това трябва да стане в кратки срокове, но най-важното е да се смени подходът - да се върне създаването на смесени предприятия, за да се подобри услугата. Трябва да е ясно, че железницата работи в много конкурентна среда".

Направено е предложение да се направи ново министерство - на инфраструктурата и транспорта, и Агенция Пътища да се включи към Министерството на транспорта, "за да има балансирана политика по отношение на тарифите и стратегия за развитие на инфраструктурата", допълни Мутафчиев.

"Имаше и представители на политическите сили, които поеха конкретни ангажименти за изпълнение. Надеждата ни за успех идва от това, че в момента хората, които управляват, са от гилдията - хора професионалисти. Хубавото на форума е, че не слушахме неща от типа "караме докато можем". Предприемат се действия и, ако се реализират докрай, резултатите ще се видят още през този месец", каза от своя страна инж. Марио Нинов.

По думите му пазарният дял на БДЖ не може да се увеличи, докато не се инвестира в хората.

"Тази година НКЖИ има 35 млн. лв. по-малко капиталов трансфер, за да поддържа железопътна инфраструктура, 22 млн. лв. не стигат за заплати до края на годината. Ако не се актуализира бюджетът, НКЖИ няма да може да работи и нито един превозвач няма да може да минава по инфраструктурата".

Източник: Блумбърг
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Чет Май 31, 2018 10:48 am

Запорирани са 20 млн. лв. по сметките на БДЖ

Запорът е наложен след иск на облигационерите, подаден в Софийски градски съд

31.05.2018 10:01

Двама от кредиторите по втория облигационен заем на БДЖ са подали иск в Софийски градски съд (СГС) за 40 млн. лв. срещу „БДЖ - Пътнически превози”. С решение на съда искът е одобрен частично в размер на 20 млн. лв. в полза на облигационерите и са запорирани сметки на дружеството, съобщи „Холдинг БДЖ“.

В съобщението се припомня, че вторият облигационен заем от 240 млн. лв. е взет през 2007 г. за рефинансиране на стари задължения и за ремонти на товарни вагони. Според сегашното ръководство на холдинга този заем „реално не е бил наложителен“. До момента остатъкът на задълженията по заема е в размер на 103 млн. лв.

В съобщението се подчертава, че разпродажба на активи на БДЖ (мотриси и вагони) няма да има.

Заплатите на служителите за този месец са изплатени 3-4 дни по-рано и засега проблем няма. Напрежение има, въпросът е какво ще се случи в следващите месеци, каза пред БНТ Петър Бунев, председател на железничарския синдикат.

Заместник-министърът на транспорта Велик Занчев заяви пред БНТ, че транспортното министерство и БДЖ водят разговори с финансовото министерство, за да бъде използвана държавната помощ за превозвача, която бе разрешена от Европейската комисия.

„Водим интензивни разговори с кредиторите, но сега те втвърдиха позицията и затова сме изправени пред този казус“, обясни още Занчев.

От „Холдинг БДЖ“ уточняват, че облигационерите са в законното си право да изискат дължими средства по съдебен път и временният запор няма да затрудни работата на дружеството, ако бъде намерено решение в краткосрочен план.

В съобщението се допълва, че се очаква решение на казуса от Министерство на финансите.

От края на 2009 г. БДЖ е в тежко финансово състояние с 849 млн. лева задължения. Към март 2018 г. задълженията бяха намалени до 361 млн. лева, като изцяло бяха изплатени първият облигационен заем и други кредити.

Източник: Investor.bg
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Пет Юни 01, 2018 11:34 am

Горанов: По-малко автобуси и нарядко, за да се напълнят влаковете

За правила за конкуренция между двата транспорта, зове финансовият министър

10:55 01 Юни 2018

Държавата ще подпомогне железниците, за да се вдигне запора върху сметките на БДЖ. Но в сектора е необходима цялостна политика чрез ограничаването или поне правила за конкуренция между автомобилния и железопътния превоз. Това обяви финансовият министър Владислав Горанов.

Парите за вдигането на запора върху сметките на БДЖ ще дойдат от фискалния резерв, като временна финансовата помощ за дружеството. Сумата, която са необходима за разплащане на облигационния заем от 2007 г. е над 100 млн. лева, а в краткосрочен план от финансовото министерство са поискани около 20 млн. лева, потвърди и Горанов.

По думите му в момента във финансовото министерство се обсъжда отпускането на помощ в рамките на утвърдената от Европейската комисия безвъзмездна държавна помощ за преструктуриране на железниците. „Проблемите на железниците не са чужди на финансовото министерство, ние многократно сме подпомагали сектора, няколко милиона всяко година от бюджета отиват за железниците, за железния път и пътническите превози, които са доста субсидирани. Проблемите, натрупани там са от години, заварихме 800 млн. лева дългове“, коментира темата Горанов.

Според него „изключително много се инвестира по южното направление на жп инфраструктурата, където има отсечки, където може да се развива много висока скорост, за което трябва подвижен състав, сиреч влакчета и вагончета“.

Финансовият министър отново повдигна темата за концесията за най-голямото ни летище: „Надявам се министър Московски и неговият екип по-бързо да придвижи концесията на летище София, от която очакваме не малък ресурс да влезе в (бел.р. транспортната) система, който аз съм обещал да върна отново в системата и окончателно да се затворят проблемите“. Той изрази мнение, че до края на тази година ще има напредък по отношение на концесията и ако не тази, то поне следващата година да се реализират постъпления.

Другите начини за подпомагане на жп транспорта според Горанов е ограничаване на незаконния автомобилен транспорт, който е пряка конкуренция на железопътния. Също така да се прецизират транспортните схеми, така че те да не влизат в пряка и неравна конкуренция, но това по думите му е по-дълъг дебат. „Има изключително гъст трафик на автобусите, които са в пряка и нелоялна конкуренция с жп превозите. Всичко това е в ръцете на транспортния министър. Тук говорим за легален бизнес, който обаче конкурира директно. За да напълним един влак от София до Бургас, то трябва да предложим услуга, която да удовлетворява като времетраене гражданите“, каза още финансовият министър.

От друга страна, за да стане жп транспортът рентабилен, трябва влаковете да се напълнят, допълни Горанов и каза, че няма европейска железница, която да не е субсидирана от държавата. Финансовият министър не смята, че трябва да се забрани автобусния транспорт, но по думите му не е нормално да има автобуси на всеки 15 минути и да се очаква хората да избират влака като транспортно средство.

Възможни са дори ограничения на автобусните привози, така че да си даде възможност да се тази политика да стане приоритет. Това може да се случи с прецизирани маршрути, както и на броя на автомобилите, които се движат по тези маршрути.

Източник: Монитор
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот semafor » Пет Юни 01, 2018 11:54 am

А стига бе! :o :shock: То ще излезе, че измежду ГРОБ-аджиите имало някой с 2 грама акъл у баклицата. Обаче все пак как хубаво и мазно-мазно помежду другото прокарват концесията. Няма да се спрат докато не харижат ПЕЧЕЛИВШОТО Летище София на някой. Защо зорлем трябва да стане това знаят малцина. Едно време рейсовете бяха довеждащ транспорт и чакаха пътниците от влаковете. Дълги линии почти нямаше (най-вече щото нямаше подходящи рейсове за тях), но тогава нямаше и толкова коли. Ако се въведе реален контрол от страна на ДАИ, инвестира се в подобряване на инфрата и закупуване на нов ТПС и най-вече се отнеме лиценза на депесарската рейсаджиийска фирмичка, която всеки месец има тежки инциденти и досега не е ясно защо продължава да има лиценз и да вози хора, може и да стане. В техен рейс съм пътувал миналата година от София до Стара Загора със 129 км/ч по магистралата. 129!!!!! Седях зад шофьора и съм гледал километража! Да се предложи адекватна услуга на пътниците, да се затегнат критериите за автопревозвачите и нещата ще си дойдат на мястото. Отделно хората не ползват влак много често поради липсата на връзка влак-автобус за/от дадено населено място. Ако има единна градска/общинска/областна/държавна транспортна схема тогава ще е много по-лесно, ясно и ще има място на пазара за всички участници. Просто трябват ясни правила, контрол и целенасочени инвестиции.
semafor
 
Мнения: 231
Регистриран на: Вто Сеп 17, 2013 10:43 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Nobody » Пет Юни 01, 2018 7:14 pm

Преди години Шукеров и сие и един сбъркан влах взеха 100 000 марки за да спрат нощния влак от Видин за София.
Парите бяха от автобусните превозвачи.
Боклука шукера като се возеше пиян във видинските влакове в неделя и си го казваше и се хвалеше.
Nobody
 
Мнения: 4
Регистриран на: Съб Юли 08, 2017 6:05 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Юни 03, 2018 1:52 pm

На много места така се затриха сума и влакове и дори цели линии. А биха могли да същестуват още и влаковете по тях нямаше да бъдат празни- категорично. Лично аз съм оставал много пъти приятно изненадван от пътникопотока по някои линии и влакове, за които съм допускал, че ще са почти празни. Напълно невярно е например, че теснолинейката Септември-Добринище е нерентабилна, като гледам колко много пътуващи има, при това различни категории- местно население (работници, ученици) на къси разстояния, български и чуждестранни туристи и др. Да, малко биха пропътували цялото разстояние от началната до крайната гара, но пък по отделни отсечки си има редовен пътникопоток. При това, оказва се, че теснолинейката далеч не е толкова бавна, както се смята. Скоростта по шосето през дефилето между Варвара и Костандово например е ограничена до 30 км/ч, с колкото се движи и влака. Прави ми впечатление, че на някои равни и прави участъци, доста се засилва и се движи с една доста прилична скорост. Като прибавим и комфорта във вагоните, които дори в този габарит са в пъти по-удобни от седалката на един автобус или още по-малко една кола... За много хора влакът е единствен вид транспорт по тези места по различни причини- финансови, възможност за пренасяне на голям багаж, прилошаване при пътуване в автомобили и др. Убеден съм, че ако днес се движеха влакове по редица затрити линии, за тях би имало достатъчно пътуващи. Ако един ден жп транспортът стане приоритетен, какво ще правим с пропуснатите ползи от възможни влакове по демонтирани вече линии? Защо беше нужно да се демонтират, след като един ден би могло отново да потрябват. Това беше огромна грешка, за която вина имат точно онези "братски" на ГЕРБ партии с дясно мислене и политики. ГЕРБ и Горанов не могат да заблудят никого с тези крокодилски сълзи, които сега ронят за железниците, след като имаха не малък принос в досъсипването им. А Московски, който много отдавна трябваше да бъде трайно отстранен от управлението на сектора и изобщо от политиката, би трябвало да се засрами, че продължава да се оправдава за собствената си некадърсност с договори, подписани преди 15 години!? Но такъв човек срама няма! Както неговите предшественици и съидейници от СДС и НДСВ съвсем безсрамно бастисаха Червен бряг- Оряхово например.
bdz_55-089
 
Мнения: 880
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Вто Юли 24, 2018 9:42 am

БДЖ ще купува нови влакове и с европари

Борисов с призив към хората: Качете се на влака в новите вагони

23.07.2018 г.

"БДЖ Пътнически превози" ще купува нови влакове със средства от еврофондовете. Това става ясно от думите на министъра на транспорта Ивайло Московски по време на заседанието на кабинета от 18 юли, когато правителството отпусна до 100 млн. лв. за покупката на нов подвижен състав на железниците.

Идеята е от следващата година "БДЖ – пътнически превози" да се позиционира в "такова добро финансово състояние, че те вече да могат да бъдат бенефициент по оперативните програми, както по "Транспорт", така и по "Околна среда" и да може да започне и постепенно обновяване чрез европейските структурни фондове на нов подвижен състав, така както го правим за столичното метро", казва Московски, видно от публикуваната стенограма.

В момента "БДЖ Пътнически превози" не е бенефициент по двете програми, финансирани с евросредства.

От изказването на Московски не става ясно дали държавния жп превозвач може да получи европари за влакове от сега действащите оперативни програми, или ще трябва да изчака следващият програмен период - след 2020 г. Вторият вариант е по-вероятен.

По време на втория кабинет на Бойко Борисов Московски нееднократно обявяваше планове как БДЖ ще стане бенефициент на оперативна програма "Транспорт", за да може да купи нови влакове.

От изказването му става ясно, че за да се случи това, БДЖ трябва да с в добро финансово здраве. Към момента дружеството има дългове още за около 100 млн. лв., но непрекъснато е на държавни дотации, защото от години е губещо.

Към момента правителството обяви план с част от 550-те млн. лева от авансовото плащане по концесията на летище "София" да бъдат погасени задълженията на държавния превозвач, а другата част да отидат за покупката на нов подвижен състав.

Става въпрос за придобиването на 42 електрически мотрисни влака с прогнозна стойност от 450 млн. лв., обяснява Московски. Това е с 30 млн. лв. повече спрямо съобщаваната от него до момента прогнозна цена от 420 млн. лв. Обществената поръчка за покупката на новите мотриси още не е обявена.

Типовете влакове, които ще бъдат купени са - регионални ЕМВ 4-секционни – 22 броя; пътнически ЕМВ 3-секционни – 12 броя и пътнически ЕМВ 4-секционни – 8 броя, казва Московски. Това е първата фаза на обновяването на подвижния състав.

За втория етап се предвижда покупката на 44 мотрисни влака за още 450 млн. лв. Решението за това обаче трябва да вземе следващото правителство, коментира преди време Московски.

В момента локомотивният парк на "БДЖ Пътнически превози" е на средна възраст около 40-45 години, а на две трети от вагоните – над 25 години, твърди транспортният министър.

"Експлоатационните пътнически вагони не отговарят на европейските стандарти по отношение на скорости, комфорт, хигиена и качество, а поддържането и ремонтът изискват значителни средства", казва Московски.

Той отчита, че "качеството на предоставените пътнически железопътни услуги през годините намалява". Причините за това са недостиг на изправен подвижен състав, който води до сериозни затруднения при изпълняване на графика за движение на влаковете, ниски скорости, липса на комфорт на пътуване и предлагане на търговски услуги във влака. Именно за това е "крайно необходима доставката на нов подвижен състав", мотивира се Московски пред министрите.

Той посочва, че доставката на електрически мотрисни влакове ще се финансира и със средства от капиталов трансфер от държавата за "БДЖ Пътнически превози". В актуализираната средносрочна бюджетна прогноза са разчетени по 35 млн. лева годишно за държавният превозвач.

Премиерът Бойко Борисов дава задача на Московски успоредно с купуването на влаковете да мисли как да накара хората да използват жп транспорта - "така както е в цяла Европа, 100% екологично чист, и в същото време да освободим магистралите от този огромен трафик".

Само за денонощие сега през страната минават по 15 хиляди гастербайтери, съобщава Борисов.

"С изграждането на инфраструктурата и затова ТОЛ системата ни е толкова важна, защото действително тя ще стане за държавата печатница за пари. Защото този трафик, който минава, ще може да се съберат всичките тези такси", казва премиерът.

"За това сега отговорът е – качете се на влака. Но казват – мръсен, духа, студен, локомотивите се палят, на по 50 години са, не е сигурен транспорт, като време, че ще стигнеш и т.н.", посочва Борисов.

"С изграждането на новата контактна мрежа и новите жп линии, с тази точка даваме възможност Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията да подготви и да закупим такъв състав, но паралелно с него трябва да направите и необходимите крачки с бранша, да може като си тръгнат за Бургас или за Варна да се качи на влака и да стигне по разписание. Това е целта на мероприятието", казва още премиерът.

Източник: Mediapool
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Димитър Деянов » Вто Юли 24, 2018 8:25 pm

Нищо няма да направят ! Само от време на време разкарват топката, за да имитират уж някаква грижа за железниците. И това е гадното в тяхната политика. Тези приказки ги слушаме вече много години.

През последните 30 години, железниците у нас се съсипват, без да им мигне окото, от всички правителства.

За да се върнат пътниците във влака, през тези 30 години главните ни линии 1-ва, 2-ра и 8-ма трябваше вече да са реконструирани и влаковете по тях да се движат с 200 - 250 км/час. А ние още си мечтаем, тук-там да достигнем 160 км/час. Тази граница 160 км/час, наложена от инж. Милчо Ламбрев, докато беше началник в НКЖИ, още от сега и в бъдеще, ще ни отреди пак последното място, между всички европейски и не само европейски железници.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Димитър Деянов » Сря Авг 01, 2018 8:46 pm

Предлагам на специалистите по железен път и съоръжения, които следят форума, да споделят накратко своите виждания по следния въпрос: Не трябва ли, при реконструкцията на нашите главни линии 1-ва, 2-ра и 8-ма, да се проектират и препроектират по цялата им дължина, за движение със скорост 200 км/час в планинските им участъци и за 250 км/час за равнините им части ?
С това ще се осигури бъдещето им значение и интензивно използване за пътнически превози за поне 50 години напред, без да се налага отново да се реконструират, в скоро време. Сегашното правителство рано или късно ще си отиде. Вярвам, че всяко следващо правителство, каквото и да е то, ще има по-интелигентен подход към общото стопанско развитие на страната и няма да е такъв отявлен враг на железопътния транспорт.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот ПЖИ43в » Сря Авг 01, 2018 10:00 pm

Драги специалисти по ж. п. транспорта!--Как Ви се струва следното абсурдно /а може-би и не/нещо?:--Почти успоредно на 1 ва и 8 ма ж- п. линия нали има готова изградена автомагистрала?!....КАКВО БИ СТАНАЛО И СТРУВАЛО,ако върху изпреварващите ленти на автомагистралите се положи ж. п. линия??!!..Останалите ленти да си останат дву-лентови авто- трасета!!..По вече изградената автомагистрала нали няма големи изкачвания и спускания,както и малки и остри завои?? ..Това ще позволи и влаковете по трасето да се движат с по- високи скорости!!!...Тук вече ще е работа на истински специалисти по ж. п. строителство как по-точно да се осъществи това и къде и как да се обособят гари /спирки/ за към по-големите градове по трасето!!??!!..И по това трасе ще /да/ се движат само бързи и експресни влакове!! ..Така ще имаме и скоростна ж. п. магистрала,която няма да има и засяга съществуващата ж; п. линия! //Както,впрочем и автомагистралите са построени/почти/ по съвсем нови места и трасета, а старите си съществуват и могат да си се използват за движение и при аварийни ситуации!!//..Иначе съществуващото си ж. п. трасе да си остане за движение на пътнически и товарни влакове и при аварийни ситуации и нужди!!...След време това може да се приложи и за трасето по 2 ра ж. п. линия и автомагистрала "Хемус"!!..........
......Това сега е блян и утопия,НО.... :o :D ... :roll: :idea: .....Нали :!: :?: ;)
ПЖИ43в
 
Мнения: 375
Регистриран на: Чет Авг 08, 2013 5:00 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот railjet » Чет Авг 02, 2018 11:07 am

Споменавали сме много примери със жп трасета плътно залепени за магистрала. От 2006 година италиянците буквално залепиха за аутобаните повече от 300км нови скоростни трасета. И ще продължат да го правят.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот stankos » Съб Авг 04, 2018 5:21 pm

Да бе ! Вие искате Побойко да получи психично разстройство гледайки как влак го изпреварва по любимата му магистрала !
stankos
 
Мнения: 476
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Димитър Деянов » Нед Авг 05, 2018 4:20 pm

Автомагистралите (почти изцяло, но особено през полупланинските и планинските райони) не отговарят, нито в план (Rmin [m]), нито в профил ( i [‰]), нито по качество на изпълнението на долното строене (земна основа и съоръжения), нито по местоположението на трасетата им, за прекарването на високоскоростна железница !
Такива предложения са несериозни и могат да са обект само на шега!
Съжалявам, че никой от топ-проектантите и специалистите по строителство на ж п линии, не сподели виждането си по въпроса, който поставих тук, в тази тема, на 1 август 2018 г.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 808
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron