Реформи в българските железници ?

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот zmei » Съб Авг 22, 2015 9:02 am

Довърши си мисълта.За какво става въпрос?
zmei
 
Мнения: 28
Регистриран на: Съб Юли 27, 2013 8:30 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот railjet » Съб Сеп 05, 2015 9:31 am


1 млн. пътници се отказали от услугите на БДЖ само за година

Само последната година над 1 млн. пътници са се отказали от услугите на БДЖ, като това е намаление в размер на 9%, пише "Труд", позовавайки се на данните на НСИ. За десетилетие пътникопотокът се е свил с над една трета.

През април - юни 2015 г., когато традиционно пътуванията се увеличават, железниците са превозили с 489 000, или със 7.6% по-малко хора, отколкото миналата година по това време.

За цялото първо полугодие на 2015 г. с влак са пътували 11.3 млн. души, което е с над 1 млн. по-малко спрямо същия период на 2014 г.

В сравнение с 2006 г. броят на пътниците през януари-юни се е свил с 6 млн., което означава, че за 10 години БДЖ е загубила 35% от клиентите си.

Основни причини за намаляващия брой пътници са ремонтите на жп линиите, които променят маршрути, както и лошото качество на услугата. Според данните в докладите за дейността на държавната компания, през първото шестмесечие 13% от влаковете са закъснявали, а нарушенията, свързани с лоши хигиенни условия, се увеличават с 22%.

В същото време пътуващите с автобуси стават все повече. През второто тримесечие на 2015 г. с рейсове са пътували над 109 млн. души - ръст от 1,2% спрямо същия период на миналата година.

Така пазарният дял на БДЖ се е свил до нищожните 5,1%.

Критика към практически всички транспортни министри през последните поне 10 години е, че пренебрегват държавния железопътен превозвач за сметка на автобусните превози - бранш, в който не са една и две фирмите, свързвани с конкретни политици.

В същото време икономисти настояват за решителна реформа в сериозно задлъжнялата БДЖ с премахване на излишните влакове и съкращения на част от персонала. Протестите обаче към момента не позволяват даже и плахите опити за оптимизация.



Ебем ти и реформите...
Комунистите- за бунището, реформаторите-..за гюма.
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот plastikat » Съб Сеп 05, 2015 11:19 am

Ето част от реформата : http://bnt.bg/news/obshtestvo/skrita-ka ... i-na-ra-ka

Репортер на БНТ2 засне как кондуктор във влака София – Бургас предлага да вземе пари на ръка, вместо да издава билети на пътниците. След подаден от нас сигнал в БДЖ уволни кондуктора. Оказва се, че това не е първият случай, в който срещу служителя е подавана жалба. Вижте кадри от скритата камера, които засне репортерът Светлозара Лазарова.

Кондуктор – пътник:

- Значи по десетина лева за двете.
- Да, за двете. А сега, ако дойде някакъв друг кондуктор?
- Няма кой да дойде.
- А някакви хора, ако си търсят запазени места или вече няма кой да се качи?
- На Златица ще се качат двама-трима и това е.
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1327
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот BDZ 07 » Съб Сеп 05, 2015 1:46 pm

Основни причини за намаляващия брой пътници са ремонтите на жп линиите, които променят маршрути, както и лошото качество на услугата.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот railjet » Съб Сеп 05, 2015 1:55 pm

Частниците би трябвало да обстрелват Милчо с нажежени гюлета. Уж сега работят без прекъсване Клисура-Хр Даново, но какъв ще бъде резултатът..
За 2016 ще искат прекъсвания в По-Чирпан,Карнобат-Синдел, СЗ-Тулово, и естествено по традиция Балкана.
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот railfan » Съб Сеп 05, 2015 2:25 pm

railjet написа:Частниците би трябвало да обстрелват Милчо с нажежени гюлета. Уж сега работят без прекъсване Клисура-Хр Даново, но какъв ще бъде резултатът..
За 2016 ще искат прекъсвания в По-Чирпан,Карнобат-Синдел, СЗ-Тулово, и естествено по традиция Балкана.


За да поискат По-Чирпан, трябва да и готова и на ток ДГ, за да може влаковете от там да откланят.
Карнобат-Синдел пък изисква да е отворена 4-та през Балкана.
railfan
 
Мнения: 350
Регистриран на: Пет Апр 04, 2014 9:47 am
Местоположение: Стара Загора/Свиленград

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот railjet » Съб Сеп 05, 2015 3:35 pm

Дг-Сви е готова на ток и нови лампи април 2016. Само гара Сим ще остане за още година.

Скутаре-Оризово трябва да започне до средата на 2016. Кн-Синдел няма да пита кой иска и кой не иска прекъсвания,защото в скоро време ще падат влаци от релсите. В Балкана също стигаме до критична точка на дерайлиране.
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот plastikat » Съб Сеп 05, 2015 6:12 pm

Ето още една реформа http://www.dnes.bg/stranata/2015/09/04/ ... ica.275612
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1327
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Варужан Апелян » Съб Сеп 05, 2015 9:39 pm

30 пътника... няма и за Сетра
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот plastikat » Съб Сеп 05, 2015 10:30 pm

И още една реформа от преди малко : http://flagman.bg/article/86128
Подбалканската линия е блокирана от дерайлирал локомотив

Машина по поддръжката на железницата дерайлира на Подбалканската линия. Засега не се знае причината за инцидента, съобщава „Марица”.
Линята с влаковете от Казанлък за София е временно спряна. Спасителни екипи опитват да вдигнат авариралата машина. Тепърва от Пловдив ще бъде изпратена машина, която трябва да стигне до местопроизшествието и да вдигне авариралия сервизен влак.

Не се знае кога линията ще бъде отворена отново за движение.
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1327
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот 1435 » Съб Сеп 05, 2015 10:53 pm

Къде е станало?
1435
 
Мнения: 706
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот bdz46203 » Нед Сеп 06, 2015 2:20 pm

1435 написа:Къде е станало?

Калофер-Тъжа
bdz46203
 

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Petko Ivanov » Чет Сеп 10, 2015 9:46 pm

"PKP Карго" купува "Булмаркет"
http://clubz.bg/27556-polski_jp_gigant_ ... v_bylgariq
Petko Ivanov
 
Мнения: 316
Регистриран на: Нед Юли 28, 2013 12:44 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот 07 » Чет Сеп 10, 2015 11:32 pm

Petko Ivanov написа:"PKP Карго" купува "Булмаркет"
http://clubz.bg/27556-polski_jp_gigant_ ... v_bylgariq

А ТИМ продават ли?
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот 1435 » Сря Сеп 16, 2015 10:43 pm

Закриваме!
1435
 
Мнения: 706
Регистриран на: Сря Юли 24, 2013 2:34 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Варужан Апелян » Чет Сеп 17, 2015 12:27 am

Владислав Горанов: „Години наред железницата е съществувала за сметка на всички нас, без дори да дава някакво средно ниво на качество, което да се ползва от хората.”


Бойко Борисов ще отпусне пари за БДЖ.
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Чет Сеп 17, 2015 8:42 am

Московски: Не сме получили положително становище от МФ за одобрение на стратегията за оздравяване на БДЖ

Публикувано : ср, сеп 16th, 2015

Стратегията за оздравяване на БДЖ, след като мина и беше одобрена от парламента, каквото имаше като технически параметри се коригира, но към днешна дата нямаме положително становище от Министерство на финансите. Това каза Ивайло Московски министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията по време на ресорната парламентарна комисия, предаде репортер на Агенция „Фокус“. „Имам информация, че на експертно ниво колегите от БДЖ имат постигнато доста добро партньорство с МФ“, обясни той. Министър Московски допълни, че не се получава съгласуване на тази стратегия от Министерството на финансите. По думите му, обяснението е, че те не могат да излязат от рамките на 3-годишната бюджетна прогноза. Той поясни, че без нотификация от Брюксел не може да се отпусне държавна помощ за оздравяването на БДЖ. Ивайло Московски допълни, че тази нотификация се дава, след като се представи оздравителна стратегия на Брюксел.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2419
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот railjet » Чет Сеп 17, 2015 8:53 am

Каква оценка да турим на ***-реформите ?

Каквито ни комунистите, чугуните и боболебовците бездарни, такива и реформаджиите: всички заедно на кюп в една широка и дълбока каца с фекалии. Това е, истината е в кацата.
Последна промяна Administrator на Чет Сеп 17, 2015 9:18 am, променена общо 1 път
Причина: Нецензурни думи.
railjet
 
Мнения: 7799
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Варужан Апелян » Чет Сеп 17, 2015 11:29 pm

Бойко Борисов ще спаси БДЖ.
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот vlado » Пет Сеп 18, 2015 1:30 pm

Алилуя! Той обаче се кани да прави нови 635 км магистрали и да рехабилитира 17 000 км пътища до 2022 г., тъй че жп-то ще почака. Пък и за къде сме се разбързали... тъкмо на принципа на естествения подбор въпросното жп до тогава само ще си е изчезнало и бре, късмет, няма да има какво да се спасява. Така хем вълкът сит, т.е. пътищата направени, хем агнето цяло, т.е. грешни пари за някакво си жп няма да се дадат... И това всичко, естествено, се прави единствено в полза на хората!
vlado
 
Мнения: 751
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron