Реформи в българските железници ?

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Сеп 18, 2015 3:23 pm

Факт. 1 милион българи подкрепят ГЕРБ заради Бойко Борисов.
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот vlado » Пет Сеп 18, 2015 4:30 pm

"Магистрала „Хемус” е основен приоритет за нас, защото без нея Варна и Северна България няма да са това, което заслужават да бъдат. Затова се надявам в нашите сметки да залегне през следващата година „Хемус” да е приоритет номер едно. Така и казах на финансовия министър: за друго за каквото има пари, но „Хемус” трябва да върви”. Това каза премиерът Бойко Борисов по време на днешната Среща на върха на министрите по пътна инфраструктура край Варна."

http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1501563&mobile=0

Те какво смята Първия! При това под това "друго" има предвид пак пътища. За жп-то няма и мисъл в главата му. Автомобилът е царицата и царят в неговата ценностна система... Пък ние да си се надаме. Това все пак е безплатно и няма да изисква пари от държавния бюджет...
vlado
 
Мнения: 755
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот BDZ 07 » Съб Сеп 19, 2015 1:04 pm

Пък ние да си се надаме. Това все пак е безплатно и няма да изисква пари от държавния бюджет...


Нимой! Сега Горанов ще извади кочана с бланки и ще тури данък върху надяването :mrgreen: пари за пътища трябват!
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот railjet » Съб Сеп 19, 2015 2:12 pm

Горанов е поредният дъгеец турящ среден пръст на жепето. Цецка и Ивайло вече са персона нон грата за железничарските среди в родния им град. Ирония на съдбата- затворената от тях Плевенска секция беше първенец..
railjet
 
Мнения: 7800
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Otskov » Съб Сеп 19, 2015 6:13 pm

Не знам първенец ли е била ама път2 при Каменец е гробница...
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1974
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Nikss » Вто Сеп 22, 2015 12:18 am

И като ги завършат, да си ги заврат отзад шибаните им магистрали, а народът /голяма част от който не знае ЗДП :!: / нека се трепе... прус д***а тия котаци... :evil:
Nikss
 
Мнения: 593
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот 07 » Вто Сеп 22, 2015 11:46 am

railjet написа:Горанов е поредният дъгеец турящ среден пръст на жепето. Цецка и Ивайло вече са персона нон грата за железничарските среди в родния им град. Ирония на съдбата- затворената от тях Плевенска секция беше първенец..

Като отчетем челния опит на тиквените семки с ремонта и строежа на ЖП линии, вЕрвайте ми, по-добре да не пипат нищо. Ако се чудите защо - гледайте 8ма...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот diesel07 » Пет Окт 02, 2015 10:32 am

Поредната ''умна'' идея- Да премахнем жп линията от Централна гара до Филипово http://www.marica.bg/%D0%BF%D0%BE%D0%B7 ... 79722.html
diesel07
 
Мнения: 384
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот BDZ 07 » Пет Окт 02, 2015 11:50 am

Този е от любимите на джета - от онези с червените партийни книжки :lol:
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Otskov » Пет Окт 02, 2015 7:15 pm

Поредния асфалтиран мозък, ама нека си "пречи" линията, много си е добре така да бави по прелезите и съмишлениците на aвтора :D
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1974
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот railjet » Пет Окт 02, 2015 7:26 pm

Ми,кво да кажем..Ебем кухи комуноидни чукани!

И като си помислиш,че този турук беше генерален директор...
railjet
 
Мнения: 7800
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Driver » Пет Окт 02, 2015 9:37 pm

пълен идиот минералната вода в старо желизаре мисля че беше от там този хубавец на никого не е простила
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот BDZ 07 » Пет Окт 02, 2015 9:44 pm

Ако бяхме нормална държава, тоя трябваше да е в пандиза заради пожара във влака София - Кардам. А не да дава малоумни мнения из масмедиите.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Варужан Апелян » Съб Окт 03, 2015 12:42 am

Кой беше най-скъпият служебен автомобил на БДЖ и къде е той сега? http://m.vesti.bg/novini/trima-chlenove ... bil-922653
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот railjet » Нед Окт 04, 2015 10:32 pm

Вървиш по пътя на Злобата, момче. Този път винаги е свършвал в гюмовете на Историята...
railjet
 
Мнения: 7800
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот ilia_bdz » Сря Дек 02, 2015 10:50 pm

Има ли някой,който да е в час ,какво се гласи на БДЖ-ТП!На 01.12.2016г.г-н Бунев е провел "Конференция"-сбирка в Свиленград.Предполагам на терминала в Свиленград.Там знам от собствен опит ,че се консумира бавно и напоително .Обяснил е че БДЖ-ТП ще са живи до април-2016г. До края на 2015г. се очаквало с маневрите да оперира частен превозвач. В момента течало месечно проучване.В Искър маневрира "Порт Рейл" в ПОР-"БДЖ-ТП"в Вятово "ДБШ" след проучването теглят чертата и който даде повече сериозни парични аргументи ще е той.
ilia_bdz
 
Мнения: 110
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:47 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот ilia_bdz » Пон Фев 15, 2016 10:56 pm

Ето какво чака БДЖТП ЕООД-"Преди година Клуб Z обясни, че Ковачки ще вземе жп лиценз и това наистина се случи. Сега можем да прогнозираме какво ще се случи догодина. А то е, че Ковачки ще стане собственик и на БДЖ. Според наши източници сценарият, по който това ще се случи вече е в ход. Идеята е държавната жп компания да бъде продадена срещу дълговете си по втория облигационен заем - около 150 милиона лева и намаляване на активите до същата стойност. Така собственикът на компанията ще бъде онзи, който постигне споразумение с кредиторите и който ще изкупи задълженията към тях. Това, разбира се, ще е срещу сериозен дисконт от кредита, което ще превърне БДЖ в изключително апетитна хапка.

Схемата е позната. В нея няма кой знае какъв бизнес, но има много политика."
ilia_bdz
 
Мнения: 110
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:47 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот инфо » Сря Фев 17, 2016 6:52 pm

Какво правят месеци 70 вагона сяра у видин знаете ли :?: :!: :arrow:
Аватар
инфо
 
Мнения: 153
Регистриран на: Вто Юли 01, 2014 5:20 pm
Местоположение: ФСБ - Обичам те до тук

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Варужан Апелян » Пон Апр 04, 2016 9:06 pm

Колко струва българската железница на държавата?

Всяка година БДЖ-Пътнически превози и Националната компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) получават субсидии и капиталови трансфери от бюджета. Понякога към тях се присъединява и Холдинг „БДЖ” (шапката на БДЖ-Пътнически превози и БДЖ-Товарни превози). Мащабът на средствата от бюджета, които потъват всяка година в държавните ж.п. дружества, е значителен и е сравним с целия бюджет на съдебната власт или пък с държавната субсидия за всички висши учебни заведения, пишат в анализ от Института за пазарна икономика (ИПИ).

Само за 2016 г. одобреният държавен бюджет предвижда следното:

1/ за БДЖ-Пътнически превози: субсидия за текуща дейност от 175 млн. лева, капиталов трансфер от 30 млн. лева и субсидия „за компенсиране на стойността на безплатни и по намалени цени пътувания” от 22 млн. лева,

2/ за НКЖИ: 135 млн. лева субсидия и 105 млн. лева – капиталов трансфер.

Т.е. само през 2016 г. в БДЖ-Пътнически превози и в НКЖИ ще потънат съответно 227 млн. лева и 240 млн. лева, т.е. общо 467 млн. лева от бюджета. Тук е мястото да изясним какво представляват различните видове плащания от бюджета към тези компании. Субсидиите за текуща дейност реално се прибавят към приходите с цел да се финансира дейността (разходите) на компанията. Капиталовият трансфер, от своя страна, се използва за покриване на загуби и за погасяване на дългове, т.е. той представлява капиталова инжекция за дружествата. Казано по друг начин, субсидията осигурява ликвидност, а капиталовият трансфер – платежоспособност на компаниите.

От друга страна, субсидията за компенсиране на стойността на безплатни и по намалени цени пътувания всъщност е част от социалната политика на държавата. Т.е. тя покрива разходите на БДЖ за превоз на определени категории пътници – най-вече пенсионери и учащи, но също и хора с увреждания, многодетни майки и т.н. Тази субсидия е относително стабилна през последните години, като се движи в тесни граници между 18 и 22 млн. лева на година от 2007 насам.

Данните за последните 10 години показват, че общите бюджетни средства за трите ж.п. компании (БДЖ – Пътнически превози, Холдинг БДЖ и НКЖИ) остават относително стабилни във времето спрямо размера на икономиката и държавните разходи. Така например, през 2007 г. те са били 285 млн. лева, което се равнява на 0,45% от БВП и около 2% от разходите по държавния бюджет (тогава – републикански бюджет). През 2016 г. тези разходи са запланувани да достигнат 467 млн. лева, което е 0,52% от прогнозния БВП и 2,2% от разходите по държавния бюджет. Като цяло, субсидиите и капиталовите трансфери за трите ж.п. компании се движат между 0,5 и 0,6% от БВП и съответно между 2,0 и 2,6% от разходите по държавния бюджет през последните 10 години (2007-2016 г.).

За да се добие по-ясна представя за мащаба на тези разходи би било полезно да се сравнят с други пера по държавния бюджет. Така например, „бюджетът” за ж.п. транспорта е съпоставим с целия бюджет на съдебната власт (за всички съдилища и прокуратури в страната). Последният е 473 млн. лева спрямо 472 млн. лева за ж.п. компаниите през 2015 г. и 518 млн. лева спрямо 467 млн. лева за ж.п. компаниите през 2016 г. Държавната субсидия за висше образование, т.е. за всички висши учебни заведения в страната, е дори по-малка – 407 млн. лева за 2016 г. Да не говорим за по-малки бюджетни пера като културата например. За министерството на културата са заделени 139,5 млн. лева за 2016 г., което ще рече, че ж.п. транспорта получава над три пъти повече от него. Цялата субсидия за театрите пък е била 69 млн. лв. през 2014 г. (последната, за която има данни), т.е. почти 7 пъти по-малко.

В същото време превозените от БДЖ пътници намаляват стабилно с всяка следваща година. През 2000 година са превозени малко над 50 млн. души, докато през 2014 г. (последната, за която има данни) те вече са намалели наполовина до около 24,6 млн. души. По този начин държавните разходи за всеки превозен пътник растат стабилно всяка следваща година. Ако вземем само субсидиите и капиталовия трансфер към БДЖ-Пътнически превози и ги съотнесем с превозените пътници, то тази субсидия на човек е била 6 лв. през 2010 г. и 8,2 лева през 2015 г., т.е. само за 4 години субсидията на превозен пътник нараства с над 1/3-та.

Всички тези числа за пореден път повдигат въпроса за цената на лукса бюджетът да поддържа губеща държавна железница за все по-малък брой пътници. Въпреки инвестициите и преструктурирането на железниците от последните години, този товар за бюджета остава относително постоянен във времето – около 0,5-0,6% от БВП и не по-малко от 2% от държавните разходи. Спрямо превозените пътници, обаче, бюджетните разходи за ж.п. компаниите растат бързо и нищо не предвещава обръщането на тази неблагоприятна тенденция.

Може би е крайно време да се запитаме и дали пътническият железопътен транспорт с огромни държавни дотации няма никаква алтернатива? Дали социалната функция на държавата за осигуряване на достъп до определени селища не може да се осъществява по-евтино и по друг начин? Бил той дори и под формата на субсидии за сухопътен транспорт, които ще излизат в пъти по-евтино на бюджета. Или държавата ни е толкова богата, че може спокойно да си позволи по около половин милион лева да потъват в железниците всяка година?

Автор: Десислава Николова, ИПИ
http://econ.bg/%D0%90%D0%BD%D0%B0%D0%BB ... _at.4.html
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Варужан Апелян » Вто Май 10, 2016 11:36 am

Моментът настъпи: започват масовите уволнения в БДЖ
Прекратяват приватизационната процедура за компанията, никой не иска старото желязо

10/05/2016 09:13:54| Светослав Метанов

Приватизационната процедура за "БДЖ-Товарни превози" ще бъде спряна, а в компанията започват масови уволнения. Това научи Клуб Z от източници от компанията.

Още в края на миналата седмица синдикалните лидери в жп превозвача са били попитани как гледат на план за реформи за запазване на компанията като държавна и провеждане на оздравителна програма. Профсъюзите отговорили утвърдително и в четвъртък е насрочена първата среща, на която Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията ще обяснява идеите си за бъдещето на железницата.

Синдикатите чакат да чуят и колко от членовете им е планирано да отидат на трудовата борса. Най-оптимистичната прогноза е за между 500 и 700 служители, но има вариант и да са повече от 1000.

"Ние сме категорично против приватизацията на БДЖ-Товарни превози". Заявили сме го от самото начало и сме готови в компанията да започнат истински реформи", заяви Марио Нинов от КТ "Подкрепа" пред Клуб Z.

Според него съкращенията са наложителни, но компанията можела да оцелее и без те да са масови. Нинов смята, че голямата част от уволнените трябва да са от административния персонал.

От КНСБ също знаят, че оцеляването на товарното поделение на БДЖ е невъзможно без стотици хора да загубят работата си.

"Намираме се в деликатна ситуация. Компанията в момента е непродаваема и със сигурност ще се наложи освобождаването на голяма част от персонала", обясняват от профсъюза.

БДЖ затъва прогресивно с всяка измината година, но след идването на власт на второто правителство на ГЕРБ процесът застрашително се ускори. Ето какво показват най-новите данни: през първото тримесечие на 2014 г. (бел.ред. - правителството на Пламен Орешарски) "БДЖ-Товарни превози" са превозили 2,279 милиона тона товари. За същия период на 2015 г. количеството спада на 1,835 млн. тона, а през т.г. е едва 1,380 млн. тона.

През април има известна стабилизация, но от началото на този месец енергийният бос Христо Ковачки започна да ползва изцяло собствени влакове и се отказа окончателно от услугите на държавния мастодонт. Така БДЖ ще трябва да преглътне пореден спад на превозите, който ще свали обема на работа до смешните 5-6 млн. тона през 2016 г. За сравнение през 80-те години на миналия век компанията е превозвала повече от 30 пъти по-големи обеми.

ФОНД НА ПУТИН ИСКА ДА КУПИ БДЖ

Спирането на сделката за "БДЖ-Товарни превози" е съвсем логично с оглед на това, че и досега тази сделка бе чисто камуфлажна. Кредиторите на компанията отказаха споразумение с транспортния министър Ивайло Московски и на практика могат да блокират една бъдеща приватизационна процедура когато си поискат. Освен това БДЖ е в толкова тежко финансово състояние, че никой не иска компанията, чиито активи се измерват в ипотекирано при заемодатели старо желязо.

Дори и интересът на свързвания с руския президент Владимир Путин "Фонд за инвестиции в Северозапада" се оказаха силно преувеличени. Всъщност бизнесмените били подведени от родни лобисти. Те им обяснили, че се продават както товарните локомотиви и вагони, така и железните пътища на българска територия, което не е вярно. Така интересът на "братушките" набързо се изпарил.

http://clubz.bg/39329-momentyt_nastypi_zapochvat_masovite_uvolneniq_v_bdj
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron