Реформи в българските железници ?

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот 07 » Пон Яну 06, 2014 12:24 pm

Варужан Апелян написа:Събота, 04 Януари 2014 16:00
. Все едно при произшествие с участие на автомобили и други участници в движението, страните сами да съставят протокол за произшествието и т.н. http://transportal.bg/index.php/zhp-transport

При автомобилистите си е точно така - ако няма пострадали хора и возилата са на собствен ход - участниците сами съставят протокол и само уведомяват КАТ, от където получава рег. номер за ПТП-то.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Чет Яну 16, 2014 12:21 pm

Папазов заговори за съкращения в БДЖ

16 яну 2014, 11:10

Трябва да се направи анализ кои са печелившите звена в БДЖ и само те да останат в рамките на компанията, а останалите да се закрият или дейностите им да се отдадат на външни фирми. Това коментира в интервю пред в. "Преса" министърът на транспорта Данаил Папазов.

Това според него естествено ще доведе до съкращения, но нямало как да се поддържа армия от служители в отделните дейности, при което фондът за работни заплати да надхвърля приходите.

Това е първият път, в който Папазов споменава съкращения след като през септември за пореден път конкретно заяви, че Министерството на транспорта засега не предвижда съкращения нито в БДЖ, нито в "Български пощи".

Железниците ще завършат 2013 г. със загуба от около 5 млн. лв. "Това е изключителен успех", обяснява Папазов като сравнява резултатите с предходната, 2012 г., когато компанията завършва с 30 млн. лв. загуба.

БДЖ е в много тежко състояние, но пред него все пак има някакви перспективи, докато "Български пощи" трябва драстично да променят дейността си, казва още министърът. "Електронизацията трудно може да бъде преборена с универсалната пощенска услуга". Търсели се нестандартни решения.

Пощите са вече оператор на ваучерите за социални помощи, откъдето се разчита на 600-700 хил. лв. допълнителни приходи.

Източник: Дневник
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Яну 17, 2014 1:14 am

„От името на синдиката, ви поздравявам, бъдете живи и здрави, нека има работни места, да има заплати и да ги увеличат, за да има пари да се посрещнат празниците. За 2014 година от сега заявявам, че няма да има съкращения, така че да сте спокойни”, каза Бунев.
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Administrator » Пет Яну 17, 2014 4:45 pm

Разговор с Данаил Папазов – министър на транспорта

БНР, Преди всички | 16.01.2014

Тема: Отчет на Министерство на транспорта
Гост: Данаил Папазов – министър на транспорта

Водещ: Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията отчита днес дейността си за последната половин година, всъщност първата от неговото министерстване. Той сега е наш събеседник, добро утро на Данаил Папазов.

Данаил Папазов: Добро утро на вас и на вашите слушатели.

Водещ: Какво откроявате за тези 6 месеца, г-н Папазов, вие?

Данаил Папазов
: Първо – бих казал, че ситуацията, в която заварихме Министерството на транспорта и последващите действия, които направихме, бяха главно насочени към оздравяване на БДЖ и „Български пощи” – две от предприятията, които бяха в изключително тежко състояние. И мисля, че първите стъпки, които направихме, дадоха добри резултати, защото днес да можем да посрещнем следващите предизвикателства, които сме набелязали за преструктуриране в тази 2014 г., да станат малко по-плавни.

Водещ: Като казвате „бяха в тежко състояние”, коректно ли е използването на минало време?

Данаил Папазов: Вижте, аз никога не съм прехвърлял отговорността на някой, просто такава беше ситуацията – едно предприятие е или в тежко състояние, или не и фактите го показват. БДЖ имаше общо задължения към 31 май – 724 млн., със загуба за първото петмесечие – повече от 20 млн. лева. Същото беше положението и в „Български пощи”, имаше закъснение на заплатите, не се изплащаха някои от социалните добавки. Но лека полека, до края на годината, действително благодарение на мерките, които взе мениджмънта на съответното предприятие, мога да кажа, че сега положението е малко по-добро.
Водещ: Как приключва финансово БДЖ, с какви задължения, каква е равносметката на финала на годината? Предполагам, че имате вече окончателните числа за 2013 г.

Данаил Папазов: Те не са все още окончателни, но са с доста голяма сигурност вече, повече от 99%. Намалението на общи задължения на БДЖ е до 624 млн., толкова са задълженията към 31 декември 2013 г. Загубата ще бъде в рамките на около 5 млн., в равнение с миналата година, Холдинг БДЖ приключи на 30 млн. загуба.

Водещ: Добре, за тази година усилията продължават. Има вече стартирали някакви действия, като например новата система за билети. Впрочем, тя дава ли вече някакъв ефект?

Данаил Папазов:
Аз мисля, че дава, защото само за първата седмица имаме над 550 билета закупени по новата система, като общата сума, която е изплатена, е около 11 500 лева. Над 4000 са влизанията в системата, така че доста хора са се запознали вече с нея. И аз мисля, че засега работи добре, не е давала някакви отклонения, които да са тревожни, нямаме нито едно оплакване на дежурните телефони, които оставихме специално за системата. Така че мисля, че следващите стъпки вече са много важни – да се разшири системата до всички линии и всички гари в България.

Водещ: Очаквате, поне това прогнозирахте миналата година, сериозен ръст на товарите през тази година. Колко залагате в тази посока, от гледна точка на стабилизиране на дружеството?

Данаил Папазов: Минимум увеличението, което залагаме спрямо тази година, за следващата е в порядъка на 1,5 млн. тона товари, защото има явен ръст, особено през последните 4 месеца, точно тогава започнаха да действат, разбира се, и отремонтираните вагони, които успяхме за няколко месеца да вкараме в експлоатация отново. Имаме програма и за следващия период и се надяваме действително да достигнем този тонаж, така че „Товарни превози” да минат трайно на печалба и да станат отново едно здраво дружество, което носи приходи в холдинга.

Водещ: Какви други мерки относно БДЖ предвиждате за тази година?

Данаил Папазов: Най-голямото предизвикателство, което предстои, е преструктурирането на ремонтната дейност. В момента в БДЖ има обособени над 12 пункта, в които се извършва ремонтна дейност. Доста сериозен анализ извършихме на тази дейност, предстои те да бъдат обединени и съкратени до няколко броя, като доста от хората ще бъдат пренасочени. Но пък там, където останат тези звена, ще се опитаме наистина те да бъдат с всички възможности, за да се извършва качествен ремонт на нашия подвижен състав.

Водещ: Превозвачите и техните проблеми, които поставиха включително и на среща с вас, имахте възможност да разговаряте и изглеждаше, че постигате някакво разбирателство. Но отминала ли е опасността от стачка и блокаж на сектора?

Данаил Папазов: Вижте, аз не мисля, че е отминала, но ние водим сериозен диалог. Всички в България имат своите права да намерят начин, по който да протестират или да изразяват несъгласие с някои от политиките, които се извършват в даден сектор. Но аз мисля, че това, което е поставено в техните искания, някои от тези искания са в нашите възможности. Едната е сивата икономика, с която не сме престанали да се борим. Само за миналата година ще ви кажа, че 112 автомобила са с отнети номера, 2 автобуса са със спрени права за извършване на дейност и то за извършване на нерегламентиран превоз. Сега получихме доста информация от колегите от бранша, всички тези коли, които извършват системен нерегламентиран транспорт, ще бъдат проверени. Вече са предадени на МВР и се извършват съответните проверки. Също така, заедно с Министерството на финансите и Министерство на вътрешните работи, ще направим нова среща през следващата седмица с колегите от бранша, за да уточним по-нататъшни действия и по другите искания – тук става въпрос за касовите апарати, става въпрос за компенсациите, които се искат за хора, които ползват различни привилегии при превоза с автомобилен транспорт.

Водещ: Имате ли вече идеи, които обсъждате? Имате ли идеи по какъв начин да се приближите в позициите и да отговорите на тези техни искания – за привилегированите хора, за касовите апарати?

Данаил Папазов
: Вижте, аз за касовите апарати на срещата с тях вече заявих нашата позиция. Нашата позиция е, че веднъж завинаги трябва да се реши този въпрос. Не може да продължаваме да отлагаме прилагането на някакъв регламент, който с отлагането не решава въпроса, а само го задълбочава, така че крайно време е да се вземе сериозно решение. То не зависи само от нашето министерство, тук водещо е Министерството на финансите. Трябва да се реши ще има ли касови апарати, защото хората, които са ги закупили, не са по-глупави от тези, които не си купуват и очакват винаги да бъде отлагана някаква мярка. Моето мнение е, че ако Министерство на финансите реши твърдо да има касови апарати, то тази наредба трябва веднага да бъде приложена, с всичките необходими средства. Ако се реши, че може да се отлага във времето, просто да се отмени наредбата. Разбира се, поставих вчера въпроса и на Министерски съвет, относно компенсациите. Те в момента, при така залегналите цифри в държавния бюджет, не могат да бъдат разглеждани, но това не означава, че на един по-късен етап, когато имаме реални цифри, разбира се, и за изпълнението на бюджета, не можем да подновим отново този диалог с колегите от бранша.

Водещ: Имате ли опасения, че може да се стигне до криза в този сектор? Твърде много са намалели автобусите, които пътуват, има оплаквания, че може да се стигне до фалити. Самите превозвачи се чувстват ощетени от това, че държавата не им помага – било то със субсидии за гориво или пък някаква помощ за смяна на автопарка. Има ли начин да се подсили, пък и дори и символично, този сектор, за да се постигне някакъв социален ефект за хората, които разчитат на тези превози?
Данаил Папазов: Единственият ефект, който аз лично виждам, който бързо може да бъде осъществен, това е борбата със сивия сектор. Ние ще направим всичко възможно в нашето министерство. Горива други ползватели, имаше такива спекулации, че БДЖ ползват горива с различна цена от тази на превозвачите, това не е така. С обществена поръчка по всички правила, БДЖ закупува на цени, каквито „Лукойл” продава в цяла България. Последният победител, доколкото знам, в конкурса за доставка на гориво в БДЖ, е директно „Лукойл”, така че от същото място, откъдето се снабдяваме ние, се снабдяват и автопревозвачите. Такава мярка няма в други среди, които се занимават с транспортна дейност, така че ние не можем да приложим такава мярка, още повече, че това е пряка държавна помощ и съответно трябва да има санкции от ЕК. Това за мен е невъзможно, Относно проектите, аз до момента не съм видял готов проект, който да защитаваме. Първо трябва да имаме някакъв проект, било то за закупуване на нови автобуси, някакъв бизнес план, който вече да търсим място в коя програма от всички европейски фондове, да се опитаме да прокараме такъв проект. Защото има възможности по „Иновации” и „Конкурентоспособност”, в някои случаи може да се използва и за подпомагане на селските райони програмата. Има също така възможност, според мен, и в „Околна среда” да се търсят автобуси с алтернативни горива, които са екологични. Но аз лично не съм видял готов проект, който да защитаваме. В крайна на краищата това са частни предприятия, които първо трябва да си помогнат сами, да си направят съответните разчети и планове, за да може и държавата да им помогне.

Източник: БНР, Преди всички
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот railjet » Сря Яну 29, 2014 11:45 am

Когато обаче тежките условия са налице, ние разчитаме на наша техника да извършвам разчистването. Имаме определен набор от снегорини, като в Североизточна България, където проблемите обикновено са по-големи разполагаме с роторен снегорин.
Може да се каже, че правим икономия от материали, които се използват за почистване и обработка на перони и стрелки. Ние вече сме ги купили, като част от тях ще останат за следващата година. Освен това, когато няма сняг, не плащаме за предвижване на снегорините, както и за извънреден труд на нашите служители.
Като цяло мога да кажа, че това, което се спестява от 120-те хил. лв., които средно разходваме за зимна поддръжка, се пренасочва към други дейности.
:!:
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот 25-255.4 » Сря Яну 29, 2014 6:12 pm

По непотвъдена информация жп секция Горна Оряховица ще бъде закрита, а нови ще бъдат Варна, Бургаз и Русе.
25-255.4
 
Мнения: 28
Регистриран на: Вто Окт 01, 2013 4:41 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот railjet » Сря Яну 29, 2014 6:26 pm

Веско, точно преди 2 години с гръм и трясък закриха Плевен, Русе, Варна и Бургас- за да ги поеме.....ГО.
Предполагам, прекарал си безсънна нощ. Дано е от това :?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот plam71en » Сря Яну 29, 2014 7:42 pm

vesko_76 написа:По непотвъдена информация жп секция Горна Оряховица ще бъде закрита, а нови ще бъдат Варна, Бургаз и Русе.

А дано,ама надали..
plam71en
 
Мнения: 233
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот diesel07 » Нед Апр 20, 2014 3:54 pm

„Всеки ден, малката Мравка пристигаше рано на работното си място и започваше да работи. Произвеждаше и беше доволна. Шефът – Лъвът – се учудил, че мравката
работи без надзор.
„Ако тя произвежда толкова без надзор, не би ли могла да произвежда повече, ако е под нечий надзор“? – замислил се той.
Така той нае една Хлебарка, която имаше голям опит като надзорник и изготвяше чудесни доклади.
Първото решение на Хлебарката бе да въведе контрол на достъпа за Мравката. След това на Хлебарката ѝ бе нужна секретарка, за да ѝ помага с изготвянето на
докладите и тя нае един Паяк, който освен с архивите, се занимаваше и с контрол на телефонните разговори. Лъвът бе очарован от докладите на Хлебарката и я помоли
и за графики на производството и анализ на тенденциите, за да ги представи на срещи, специално организирани за тази цел. За тази цел на Хлебарката ѝ купиха
компютър, лазерен принтер и бе наета една Муха, която да ръководи отдел информатика.
Мравката, доскоро продуктивна и весела, бе отчаяна от толкова хартии и срещи, които ѝ заемаха цялото време! Лъвът стигна до заключение, че е дошъл моментът да се
създаде длъжност отговорник за сектора, където работеше Мравката. Постът бе поверен на един Щурец, чието първо решение бе да закупи килим и ергономичен стол за
бюрото си. Новият отговорник, Щурецът, също имаше нужда от компютър и асистентка (която взе от предната си служба), за да му помага да подготвя стратегическия
план за оптимизиране на работата и да контролира бюджета за сектора, където работи Мравката, която на този етап вече не се забавляваше и с всеки изминал ден се
ядосваше все повече.
По същото време Щурецът убеди Лъва за абсолютната необходимост от проучване на средата. След като проучи работната натовареност, Лъвът забеляза, че секторът
на Мравката не произвеждаше вече колкото преди. Той нае един Бухал – известен консултант – да осъществи одит и да предложи решения. Бухалът изкара три месеца
в офисите и направи огромен доклад, в няколко тома, със заключението: „Има много персонал в това предприятие“.
Познайте първо кого уволни Лъвът?
Мравката, естествено, защото тя „проявява липса на мотивация и конфликтно поведение“.
diesel07
 
Мнения: 385
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Някой » Нед Апр 20, 2014 6:03 pm

Дизел, много ти е хубава притчата, но какво ще ми кажеш за това че една работа която се върши от 4 ма се извършва от 10 тима? И за онези които били двама и цял ден не свършили нищо? И за един бус дето седи неизползван?
Някой
 
Мнения: 88
Регистриран на: Чет Авг 15, 2013 10:08 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот plam71en » Нед Апр 20, 2014 8:13 pm

diesel07 написа:„Всеки ден, малката Мравка пристигаше рано на работното си място и започваше да работи. Произвеждаше и беше доволна. Шефът – Лъвът – се учудил, че мравката
работи без надзор.
„Ако тя произвежда толкова без надзор, не би ли могла да произвежда повече, ако е под нечий надзор“? – замислил се той.
Така той нае една Хлебарка, която имаше голям опит като надзорник и изготвяше чудесни доклади.
Първото решение на Хлебарката бе да въведе контрол на достъпа за Мравката. След това на Хлебарката ѝ бе нужна секретарка, за да ѝ помага с изготвянето на
докладите и тя нае един Паяк, който освен с архивите, се занимаваше и с контрол на телефонните разговори. Лъвът бе очарован от докладите на Хлебарката и я помоли
и за графики на производството и анализ на тенденциите, за да ги представи на срещи, специално организирани за тази цел. За тази цел на Хлебарката ѝ купиха
компютър, лазерен принтер и бе наета една Муха, която да ръководи отдел информатика.
Мравката, доскоро продуктивна и весела, бе отчаяна от толкова хартии и срещи, които ѝ заемаха цялото време! Лъвът стигна до заключение, че е дошъл моментът да се
създаде длъжност отговорник за сектора, където работеше Мравката. Постът бе поверен на един Щурец, чието първо решение бе да закупи килим и ергономичен стол за
бюрото си. Новият отговорник, Щурецът, също имаше нужда от компютър и асистентка (която взе от предната си служба), за да му помага да подготвя стратегическия
план за оптимизиране на работата и да контролира бюджета за сектора, където работи Мравката, която на този етап вече не се забавляваше и с всеки изминал ден се
ядосваше все повече.
По същото време Щурецът убеди Лъва за абсолютната необходимост от проучване на средата. След като проучи работната натовареност, Лъвът забеляза, че секторът
на Мравката не произвеждаше вече колкото преди. Той нае един Бухал – известен консултант – да осъществи одит и да предложи решения. Бухалът изкара три месеца
в офисите и направи огромен доклад, в няколко тома, със заключението: „Има много персонал в това предприятие“.
Познайте първо кого уволни Лъвът?
Мравката, естествено, защото тя „проявява липса на мотивация и конфликтно поведение“.

Все едно чета структурата на ГОлямото депо.За жалост това е истината...
plam71en
 
Мнения: 233
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Варужан Апелян » Пон Апр 21, 2014 1:53 am

Ако я няма структурата, какво ще работят хора в ГО?
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот diesel07 » Пон Апр 21, 2014 7:35 am

Майстор Кольо Фичето сам си е градил строежите и не е имал нужда от архитект,дизайнер, личен състав и прочее управленчески персонал.
diesel07
 
Мнения: 385
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пон Апр 21, 2014 11:27 am

Няма да се уморя да повтарям, че управлението от ГО трябва да се премести в Русе, но разбира се- в доста редуциран вид. От раздути администрации ползи- абсолютно никакви!
lui6_figo_cfr
 

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот plam71en » Пон Апр 21, 2014 12:23 pm

lui6_figo_cfr написа:Няма да се уморя да повтарям, че управлението от ГО трябва да се премести в Русе, но разбира се- в доста редуциран вид. От раздути администрации ползи- абсолютно никакви!

Защо да се мести?Трябва да се закрие направо!Съкратиха до миниум Левски,Варна,Русе и си назначиха стотици администрация...
plam71en
 
Мнения: 233
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот lui6_figo_cfr » Пон Апр 21, 2014 1:00 pm

За съжаление е така. А уж говорим за децентрализация. Именно затова е необходимо да имаме повече администрация в отделните региони, а много по-малко в София. Администрацията в Русе би трябвало да отговаря не само за един определен регион на жп линии в Северна Централна и Североизточна България, а така също и за международни връзки и за региона Русе-Гюргево. Нали от от ЕС ни учеха, че това било съюз на регионите, а не на нациите. Какво стана с това? Защо няма дори ПВ между двата града? А защо няма и при Видин-Калафат? А уж щяха да съживяват индустрията- знае ли някой какво е дереджето на ЛВЗ- Русе, където е поставено началото на жп машиностроене в България? Защо не опитат да го съживят? Добре, че има предприятия като Експрес-сервиз да измият срама на българското жп машиностроене донякъде.
lui6_figo_cfr
 

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот Варужан Апелян » Пон Апр 21, 2014 11:48 pm

Варужан Апелян написа:Ако я няма структурата, какво ще работят хора в ГО?

Ако я няма структурата около гарата в ГО, какво с какво ще хранят семейства си тези хора?
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот lui6_figo_cfr » Вто Апр 22, 2014 3:36 pm

На БДЖ й е пределно достатъчно, че изпълнява преки социални функции по транспорт на пътници, така че няма никаква нужда да продължаваме да я натоварваме с косвени социални функции. Само, за да не се затрие град Горна Оряховица, да държим там цяло управление, каквото и да се случва. Горна Оряховица си е умрял град отвсякъде- няма спасение, ами поне да гледаме да спасим, доколкото можем все още някой не толкова умрял град като Русе. Още повече, че там имаме цяла нова индустриална зона, няколко стабилно работещи гари, добър товарооборот, логистична връзка с други видове транспорт при пресичането на 2 еврокоридора и не на последно място- висше училище за подготовка на необходимите кадри и развито жп машиностроене. Целият този потенциал следва да се използва оптимално и да обезпечи едно по-добро управление и организация на жп превозите на товари и пътници в Северна България. С преместването на управлението в Русе, ще могат да се закрият дублиращите дейности в ГО и Варна и да се редуцира излишен административен апарат.
lui6_figo_cfr
 

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот 4и4о ман4о » Вто Апр 22, 2014 3:48 pm

ама сериозно ли го мислиш това с преместването на управлението :mrgreen:
Аватар
4и4о ман4о
 
Мнения: 508
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:09 pm

Re: Реформи в българските железници ?

Мнениеот lui6_figo_cfr » Вто Апр 22, 2014 5:43 pm

Да бе, чичка! Ти защо се дърпаш толкова, а? Щяхме шефче да те направим там :mrgreen:
Иначе- сериозно го мисля и трябва всички русенци и нерусенци да работим в тази насока, защото обективният анализ на реалността и преценката на косвени обстоятелства извън жп системата, водят до този извод. Ако щеш има и такъв модел за регионално икономическо развитие, наречен "полюси на растежа", който макар да не е неоспорим, би произвел добър резултат в нашата страна.
lui6_figo_cfr
 

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron