БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 млн.

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пет Юли 26, 2013 2:19 pm

Става дума конкретно за клонове от категорията на посочените по-горе. Никъде по света не пускат трамваи по магистрална ЖП линия. Но такива клонове вместо да ги вадят, ги ползват с такъв ПС съвместно с общините.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

Мнениеот bdz43r » Пет Юли 26, 2013 2:29 pm

Е аз за клоновете говоря. По-евтино ще е да направиш редовна електрификация и да пуснеш мотриси на 25 kV... но най-евтино ще е с дизелови шинобуси.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пет Юли 26, 2013 2:53 pm

Напълно съгласен съм, че най-евтино е с шинобуси, дори и най-скъпите, стига да има кой да ги поддържа. Все пак и Дезирата са най-обикновени съчленени шинобуси, ама за 7 години ги оср@хме. Еректрификацията на 25 кV е скъпо начинание. И все пак ето как се "утилизират" линии в Германия, без да се скрапосват :D
http://www.youtube.com/watch?v=HcVll_T6ZGo
http://www.youtube.com/watch?v=huD17aUQ ... =endscreen
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

Мнениеот Saruman » Пет Юли 26, 2013 3:08 pm

Скъпо или не черногорците си електрифицираха близо 70 км линия - второстепенна. Ремонт е правен и на железния път, но с материали 2-ра употреба. По линията не са се движили влакове доста години. Сега заради ремонта и електрификацията на тази линия, черногорците си купили и 3 ЕМВ, които са тривагонни. Линията е от Подгорица до Никшиц.
Аватар
Saruman
 
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

Мнениеот 07 » Пет Юли 26, 2013 3:16 pm

30 мотриси в началото може и да са много, но с оглед на нормалната експлоатация - ще има мотриси в ремонт, ще има влакове с по две/три мотриси - така че ще има и машини "в разход".
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

Мнениеот bdz43r » Пет Юли 26, 2013 3:24 pm

ivajlo_nikolov написа:Еректрификацията на 25 кV е скъпо начинание.
Скъпо е от нулата, но при готова подстанция, която може да захранва цялата линия от единия край, трябва само да опънеш мрежата, а за 600/750 V трябва и да построиш няколко ТИС по цялото трасе, да ги поддържаш и да опъваш допълнителни обходни проводници за по-голямо сечение. Повечето правотокови КМ са даже с два контактни проводника, други имат по 2-3 обходни проводника и пак се захранват през 10-20 км.
bdz43r
 
Мнения: 3169
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 7:51 pm

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

Мнениеот Saruman » Пет Юли 26, 2013 3:25 pm

Бе и 25 ДМВ се виждаха много, а сега тези в експлоатация са и много по-малко от необходимото,
Аватар
Saruman
 
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 3:53 pm
Местоположение: Габрово

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пет Авг 02, 2013 10:27 am

Според Изпълнителният директор на БДЖ " Пътнически превози" Георги Иванов ще се купуват и теснопътни:
Предстои и усвояване на средства по капиталов трансфер за закупуване на нов подвижен състав - 30 нови мотрисни влака. Съвсем скоро предстои тръжната процедура по тази поръчка.
Те са от типа „Дезиро" или друг подобен ?
Не. Става въпрос за влакове тип „шинобус". Те ще могат да се движат в опредени дестинации, където има по-малко пътници и да генерират по-малко разходи. Такива дестинации са примерно теснолинейното трасе „Септември -Добринище".
Колко ще струват тези мотриси и кога можем да очакваме първа доставка?
Капиталовият трансфер за тях ще е 120 млн. лв. който е разпределен за 6 години. Оптимистичните очаквания са, че до 2014 г. ще можем да посрещнем първата доставка.

Цялото интервю
Източник: money.bg
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

Мнениеот strugatsky » Пет Авг 02, 2013 11:02 am

Това ако е интервю братче. 4 блиц-въпроса бла бла без нищо конкретно.
Аватар
strugatsky
 
Мнения: 47
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 4:39 am
Местоположение: Frankfurt am Main

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

Мнениеот Vancho_4647 » Пет Авг 02, 2013 11:26 am

Голям пример за ''малко пътници'' :mrgreen: Да беше споменал абсолютните рекордьори Русе Каспичан, Габрово Ц ливада и Самуил Силистра. Теснолинейката е в пъти по добре населене от изброените участъци.
Vancho_4647
 
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:32 pm

Предишна

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron