Страница 1 от 2

БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 млн.

МнениеПубликувано на: Чет Юли 25, 2013 9:21 pm
от assen
БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 млн. лв.

25.07.2013

Изображение

БДЖ ще инвестира 120 млн. лв за закупуване на нови влакове. Това заяви в интервю за Money.bg управителят на БДЖ Пътнически превози Георги Иванов. Става въпрос за 30 шинобуси, които ще се движат по дестинации, където има по-малко пътници и така ще се генерират по-малко разходи, обясни Иванов.

Шинобусите представляват „хибрид" между автобуси и мотриси. Размерите им по-скоро наподобяват тези на автобусите, но возилото се придвижва по релсите.

Очаква се в най-скоро време да бъде обявена обществената поръчка за новите влакове, а до 2014 г. да бъде извършена първата доставка.

Източник: Money.bg

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

МнениеПубликувано на: Чет Юли 25, 2013 9:34 pm
от Otskov
Хе-хе дано не е кифтак, надявам се да се случи по-скоро и дано възстановят пътническото движение по 11, 23, 83 и други второстепенни линии :)
п.с. Луиш баннат ли е още, че не го виждам да се е регистрирал :D

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

МнениеПубликувано на: Чет Юли 25, 2013 9:53 pm
от ivajlo_nikolov
Идеята е чудесна, но какви ще да са тия златни шинобуси по 2 млн. евро бройката :?:

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

МнениеПубликувано на: Чет Юли 25, 2013 9:53 pm
от Saruman
23 не е и спирано движението.

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

МнениеПубликувано на: Чет Юли 25, 2013 10:00 pm
от plastikat
Работата намирисва малко на работата с 40 годишните платени и недоставени спални вагони . Ще се окаже ,че шинобусите не са нови ,ами са рециклирани и реално струват 300-400 хиляди лева ,ама ние ги купуваме ,за по 3-4 милиона бройката ,защото сме баровци ........... Партии със сигурност няма да има намесени ....... Спирам да пиша критики ,че току-виж базата данни на форума ,пак се затрила .........

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

МнениеПубликувано на: Чет Юли 25, 2013 10:40 pm
от Otskov
Saruman написа:23 не е и спирано движението.

Моя грешка, имах предвид 22 Чб-Зп :)

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

МнениеПубликувано на: Чет Юли 25, 2013 10:42 pm
от Otskov
plastikat написа:Работата намирисва малко на работата с 40 годишните платени и недоставени спални вагони . Ще се окаже ,че шинобусите не са нови ,ами са рециклирани и реално струват 300-400 хиляди лева ,ама ние ги купуваме ,за по 3-4 милиона бройката ,защото сме баровци ........... Партии със сигурност няма да има намесени .......

Брашняния чувал още може да пусне :D
plastikat написа:Спирам да пиша критики ,че току-виж базата данни на форума ,пак се затрила .........

Нищо чудно :mrgreen:
Каква е реалната цена на нов шинобус ?

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

МнениеПубликувано на: Чет Юли 25, 2013 11:38 pm
от ivajlo_nikolov
Серийно едносекционни шинобуси в Европа произвеждат Метровагонмаш, TUVASAS и Stadler, още няколко фирми произвеждат по поръчка, но най-често рециклират стари. Цените по принцип не са публични, но за нови реалните варират между 750 000 евро /РА-1 с двигател MAN и трансмисия FAUR/ до 1800000 евро /STADLER Regio-Shuttle RS1/

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

МнениеПубликувано на: Чет Юли 25, 2013 11:51 pm
от Administrator
А БДЖ от къде има пари да инвестира такива средства при положение, че слушаме всеки ден как е във фалит едва ли не и има 700 млн задължения ? Или държавата смята да помогне със задълженията и да даде още 120 млн ? Май ще трябва трета актуализация на бюджета...

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

МнениеПубликувано на: Чет Юли 25, 2013 11:57 pm
от Otskov
Т.е. 30 шинобуса могат да се купят и доставят за 60 милиона напълно спокойно, да не казвам че и ще останат, но България дава 120 милиона :arrow: къде отиват другите 60 милиона или въпросът е риторичен :?: :idea:

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

МнениеПубликувано на: Пет Юли 26, 2013 12:03 am
от bdz43r
Тя рибата още в морето... не е ясно дали всичките 120 млн са само за шинобуси, а и няма как да са по 4 млн единия. Дезирата бяха по 3 млн.
2 млн е нормална цена за такав мотриска от нормален проиводител (Метровагонмаш трудно минава за такъв).
Петър Делчев написа:А БДЖ от къде има пари да инвестира такива средства при положение, че слушаме всеки ден как е във фалит едва ли не и има 700 млн задължения ? Или държавата смята да помогне със задълженията и да даде още 120 млн ? Май ще трябва трета актуализация на бюджета...
Няма. Но се очаква да има догодина.

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

МнениеПубликувано на: Пет Юли 26, 2013 12:24 am
от turboto
Идеята е чиста, и основно се бута от един фактор като такава. Познавам го лично, коментирали сме го преди 2 години някъде. Но тогава спънките бяха безкрайни. А вече кой и как ще напише тръжната документация е друг въпрос, "поживем - увидем" както казват руснаците! :)

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

МнениеПубликувано на: Пет Юли 26, 2013 3:33 am
от strugatsky
Чистак бърсак Стадлер шинобус за ЧЖ. Цена 1668000 Евро

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

МнениеПубликувано на: Пет Юли 26, 2013 9:48 am
от rain
Да е 30 явно е модерно напоследък :-) Колкото имаме нужда от 30 спални, толкова и от 30 шинобуса.

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

МнениеПубликувано на: Пет Юли 26, 2013 12:06 pm
от Vancho_4647
Цели 30 действително няма нужда. Шинобусите трябва да са и дизелови и електрически. Ако могат да направят така, че примерно по 4-та линия влаковете Бяла-Плачкпвци и Плачковци-Горна оряховица с изключение на 40202 да се навържат с един състав от шинобуси. Другата такава линия е 91-ва, 42-ра, 6-та към Гюешево, 51-ва, 52-ра, 5-та след Благоевград, Бойчиновци-Берковица (но само между Монтана и Берковица). Разбира се измишльотините по 9-та линия (ПВ-тата), Добрич-Кардам, Ловеч-Троян, някои ПВ-та между Плевен и Горна оряховица, КПВ-та между Карлово и Тулово, Ст з - Димитровград. Но всичко това при всички случаи може да се покрие и от по-малко от 30 шинобуса.

п.с. в момента в движение има около 20-25 спални и кушет вагони, тъй че не са чак толкова много :mrgreen: Разбира се ако можеха да излизат извън страната щеше да е друго. Интересно обаче София-Бургас като завършат осма дали ще има нужда от спален вагон. А, верно те локомотиви нямат намерение да купуват, тъй че скоростта ще остане същата, само товарачките на частниците ще са до 140 :lol:

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

МнениеПубликувано на: Пет Юли 26, 2013 12:10 pm
от rain
Електрически едва ли има. Ако някой знае - да сподели.
Плачковци - Горна не знам как си го представяш, 5-а след Благоевград също.

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

МнениеПубликувано на: Пет Юли 26, 2013 12:29 pm
от Vancho_4647
С изключение на сутрешното КПВ от Плачковци, всички останали къси влакове там имат точно толкова пътници, колкото за един шинобус. Друг е въпросът с обръзките и че едно и също ходи и на дългите ПВ-та, откъдето вече става проблемно обслужването с тях.

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

МнениеПубликувано на: Пет Юли 26, 2013 12:30 pm
от rain
Добре :-)

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

МнениеПубликувано на: Пет Юли 26, 2013 2:05 pm
от ivajlo_nikolov
rain написа:Електрически едва ли има. Ако някой знае - да сподели.


На 25 кV АС няма. Но в по-развитите държави линии като Ч. Бряг - Златна Панега, Г. Оряховица - Елена, дори и Ямбол - Елхово съвместно с общините ги електрифицират с напрежение 750 VDC и пускат обикновени трамваи, а товарната дейност се извършва през нощта. От такава линия са бракувани двукабинните софийски трамваи DUEWAG.

Re: БДЖ купува 30 нови пътнически мотриси "шинобус" за 120 м

МнениеПубликувано на: Пет Юли 26, 2013 2:10 pm
от bdz43r
Да пуснеш обикновени трамваи по пълноценна ЖП линия ще е по-скъпо от шинобусите. А пък товарна дейност няма изобщо.
Мотриси за 25 kV не е проблем да се направят. Виждал съм дизелови мотриси, преработени за 15kV/16.7Hz - на мястото на ДВГ един трансформатор (за 25kV ще е и доста по-малък) и един превключвател, а отдолу на мястото на предавателната кутия един тягов двигател.