Страница 51 от 51

Re: ЖП произшествия

МнениеПубликувано на: Пон Авг 29, 2016 10:41 am
от vlado
Жп линията към Сърбия е блокирана заради дерайлирали вагони

От Николай Големанов

Временно са отменени влаковете по линията София – Драгоман, съобщи БДЖ.
Причина е дерайлирането в неделя на седем вагона с въглища между гарите Костинброд и Петърч. Вагоните бяха част от товарна композиция.

Заради инцидента движението по международната жп линия към Белград бе изцяло блокирано, а пътниците от влаковете се извозваха с автобуси.

Разчистването на участъка продължи през цялата нощ. На мястото беше докаран и кран, който да премести вагоните от линията. Тази сутрин обаче част от тях все още не бяха преместени. Продължава оценяването на пораженията, съобщи Нова телевизия.

Цялата композиция е тежала 930 тона. Заради инцидента са разрушени 200 метра от релсовия път.

Техническа е причината за дерайлирането на седемте вагона, съобщиха пред „Фокус” от пресцентъра на БДЖ. Все още се изясняват подробностите по случая. Ще има разследване, но грешката не е човешка. Има назначена комисия по случая.

Източник: dir.bg

Re: ЖП произшествия

МнениеПубликувано на: Пон Авг 29, 2016 3:34 pm
от vlado

Re: ЖП произшествия

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 21, 2016 1:18 pm
от lacho
В сайта на БДЖ пише, че влак 80100 Ямбол-Пловдив е закъснял 120 минути, поради дерайлиране.
80100 П ЯМБОЛ 08:55 5 120 Дерайлиране
http://razpisanie.bdz.bg/SearchServlet? ... 21/09/2016

Re: ЖП произшествия

МнениеПубликувано на: Сря Апр 26, 2017 2:22 pm
от Administrator
Политик от партия от бъдещата коалиция на новото правителство настоява за спешни мерки за опазване на жп линията в кв. Факултета

Публикувано : ср, апр 26th, 2017

Незаконните постройки на ромите в столичния квартал „Факултета“ около жп линията са опасни и трябва да бъдат съборени. Това коментира общинският съветник от ВМРО Карлос Контрера в студиото на „България сутрин“ на телевизия BG ONAIR.

Той обясни, че от двете страни на линията има скатове, върху които има построени незаконни къщи. Значителна част от канализацията на други незаконни постройки е заустена в жп линията. Хвърлят и камъни по влака, допълни той.Контрера подчерта, че държавата е тази, която трябва да пази и да гарантира нормалната експлоатация на ЖП линията в столичния квартал „Факултета“, което на практика обаче не се случва.

В последните няколко години този въпрос е повдиган многократно, но от Столична община заявяват, че не могат да се справят с проблема, коментира още Контрера.

По думите му има поне четири институции, които могат да участват в решението на казуса. На първо място той посочи Национална компания „Железопътна инфраструктура“ и Министерството на транспорта.

„Това е държавна собственост, а железниците са част от националната политика“, каза той.

МВР, общината и представителите на столичния общински съвет са другите отговорни органи, които трябва да предприемат мерки за справяне с проблема с незаконните постройки около жп линията в квартал „Факултета“, допълни Карлос Контрера пред Bulgaria ON AIR.

„Основен проблем са незаконните скатовете, построените от двете страни на линията. Има риск да се свлекат огромни земни маси“, каза той.

Жителите на квартала обаче твърдят, че незаконните постройки са премахнати и искат да бъдат взети мерки за изграждането на подпорна стена, тъй като свлачището се увеличава. Категорични са също така, че инциденти във „Факултета“ няма и цитираните случаи са единични.

Източник: ЕПБЖ

Re: ЖП произшествия

МнениеПубликувано на: Сря Апр 26, 2017 2:32 pm
от Administrator
Позиция на БДЖ по отношение на поредния случай на дете, ударено от волтова дъга

Публикувано : ср, апр 26th, 2017

За последните две години шест деца са станали жертва на волтова дъга, докато са играли върху вагони и локомотиви в опит да си направя селфи.

При последния случай във Варна от събота, 22 април, група деца на около 14 години издебват кога охраната на депото тръгва на обход из депото и едно от тях започва да се катери върху локомотив, който му е харесал за снимка. Цялото депо е маркирано със знаци за опасност и предупреждения за риска от волтова дъга.

По норматив контактната мрежа се намира на височина между 5,8 м. и 6 м. Момчето се качва върху локомотива и е протегнало ръка с телефона си, за да си направи снимка. Удрят го 25 хиляди волта напрежение и се чува силен гръм.

Преподавател по техника на високите напрежения от Техническия университет в София коментира, че в момента на токовия удар се развива температура от над 6 хиляди градуса, а въздухът става на плазма. Разстояние от 2 м. и по-късо до контактната мрежа е директен риск за живота, като кой е моментът в който ще се появи волтовата дъга, зависи от влажността на въздуха и от жеста на посягане към мрежата. Експертът пояснява, че детето е извадило огромен късмет, тъй като се е получила ударна вълна, която го е изхвърлила от локомотива. Съществуват още две възможности: дъгата да го „прикове“ върху металната повърхност на локомотива и момчето да стане на въглен на мига или да се скъса контактната мрежа и проводникът с протичащия по него ток да падне върху детето и отново да го изпепели. При така възникналия инцидент момчето е останало живо. Другият късмет на детето е, че е възникнал само един заряд и веднага след това автоматичната защита на електропровода се е включила и това е предотвратило още един унищожителен удар.

По време на инцидента младежът е с трима или четирима приятели – по свидетелство на постовия стрелочник. В мига, когато момчето пада, неговите „приятели“ се разбягват и дори не проверяват какво е станало с техния другар. По данни на работещите в депото, няколко пъти месечно деца се промъкват и опитват да се катерят по машините, за да си правят селфи. За тях следят както работещите в депото, така и служителите на съседния автосервиз, които започват да крещят ако видят деца да навлизат в територията на депото, за да ги чуят и охранителите.

Обучителен филм за гигантския риск от модата да се снима под жиците с 25 хиляди волта напрежение е заснет от ученици за ученици по програмата „Опасни игри“ – национална кампания, подкрепена от БДЖ, Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ), МВР, Столична община и Държавна агенция за закрила на детето, като ръководител на проекта.

Изработени са информационни брошури, съвместно с БДЖ и НКЖИ, одобрени по този проект и разпространени още от септември, 2016 г. по гари и училища. От БДЖ е изготвен информационен електронен продукт за Правилата за безопасно поведение в районите на железопътния транспорт.

Националната кампания е създадена с идеята, че деца ще обучават други деца. В тази връзка, за пълната липса на приятелско отношение говори фактът, че момчетата, придружавали пострадалия от волтовата дъга, дори не са опитали да разберат дали той е жив, а са хукнали накъдето им видят очите. Ако медиите успеят да открият кои са другите деца, поощрили смъртоносната игра, БДЖ ще приобщи и тези млади хора към своята кампания и ще даде на тях и семействата им изчерпателна информация за гигантския риск, който крият забавите на ръба на живота.

Източник: ЕПБЖ

Re: ЖП произшествия

МнениеПубликувано на: Чет Май 04, 2017 12:54 pm
от vlado
Товарен влак дерайлира край гара Пирдоп

Tоварен влак е дерайлирал в района на гара Пирдоп.
Сигналът за инцидента е подаден около 7.45 ч., съобщиха за Дир.бг от пресцентъра на БДЖ.

Композицията е на частния жп превозвач "ДБ Шенкер". Едната колоос на локомотива се е счупила и той е навлязъл в междурелсовото пространство. На място са изпратени аварийни екипи, които да вдигнат влака.

Няма пострадали или щети по железопътната линия. Инцидентът налага пренасочване на бързия влак 3621 от София за Бургас, който е отклонен през Казичане, Пловдив, Карлово. Това води до около 90 минути закъснение поради удължаване на маршрута.

Пътниците от общо четири пътнически влака ще бъдат превозени с автобуси в участъка Златица – Копривщица – Златица.

Очаква се движението да бъде възстановено около 16 часа.

Източник: dir.bg

Re: ЖП произшествия

МнениеПубликувано на: Чет Май 04, 2017 4:01 pm
от Vancho_4647
Този превозвач отдавна не се беше разписвал със зрелищни изпълнения ... А и каръшката трета като цяло. Зевзеците ще кажат, че причината е в първия ден на новия стар министър :mrgreen:

Re: ЖП произшествия

МнениеПубликувано на: Чет Май 04, 2017 4:05 pm
от railjet
Причината е в първата ос на втория локомотив. Опасна ситуация. Ако беше челен и беше с 80, а не с 35, щеше да падне заветната оран.

Re: ЖП произшествия

МнениеПубликувано на: Сря Юни 14, 2017 10:48 pm
от ivajlo_nikolov
Влак 3622 е ударил кола на прелеза на Равно Поле. Загинала е жената в автомобила. Влака е закъснял 250 минути /според сайта на БДЖ/.
Източник: https://www.vesti.bg/bulgaria/kola-mina ... na-6070342

Re: ЖП произшествия

МнениеПубликувано на: Сря Юни 14, 2017 10:56 pm
от plam71en
То от снощи е тръгнало накриво.

Re: ЖП произшествия

МнениеПубликувано на: Пет Юли 28, 2017 1:13 pm
от semafor
Не съм на 100 % сигурен дали е за точно за тази тема, но засяга и движението. Има един загинал и трима ранени. Движението май е блокирано към момента.

https://www.vesti.bg/bulgaria/incidenti ... as-6072012