Страница 1 от 1

Нова система за издаване на билети

МнениеПубликувано на: Сря Сеп 04, 2013 3:26 pm
от Administrator
Николай Найденов: През 2014 се очаква да има нова система за продажба на билети за влаковете

04 септември 2013 | 15:20

София. Въвеждането на нова билетоиздаваща система е една от мерките, които ще подобри качеството на услугата. Не е тайна, че като свършат хартиените билети на едното място, трябва да се отиде на друго място. Това заяви на пресконференция Николай Найденов, член на Съвета на директорите на „БДЖ Холдинг”, предаде репортер на Агенция „Фокус”.
„Това е сериозен проект, който го има през последните две десетилетия. „Системата ще представлява внедряване на етапи, тъй като това е софтуерен продукт. Първият етап ще замени сега действащата система по билетодействащите каси. Амбицията ни е това да се случи в края на тази и началото на следващата година”, каза Найденов.
Системата ще позволява и продажба на билети, чрез туристически агенции и през сайта на БДЖ. „Продажбата на билети по интернет реално може да се случи към втората половина на 2014 г. Системата ще позволява да се продават билети и през автомати и чрез SMS. БДЖ, по този начин, ще успее по много повече дистрибуционни канали, да достигне до своите клиенти”, заяви Найденов. Договорът за тази система възлиза на около 50 000 - 60 000 лева.

Цветелина ПЕНЧЕВА

© 2013 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!

Източник: Фокус

Re: Нова система за издаване на билети

МнениеПубликувано на: Чет Сеп 12, 2013 8:50 am
от Administrator
Данаил Папазов: До Нова година трябва да заработи новата електронна система за продажба на билети за влаковете

12 септември 2013 | 08:27

София. До Нова година трябва да заработи новата електронна система за продажба на билети за пътуване във влаковете. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов в предаването „Добро утро, България” на ТВ7. „Има забавяне при системата. Но някои неща се правят с темпове, които ме задоволяват”, коментира министърът на транспорта. Папазов посочи, че в момента се работи по разписанието на влаковете за следващата 2014 година. „Отчита се и подобряване при почистването на вагоните, което е важно нещо”, отбеляза още министърът на транспорта. „Състоянието на БДЖ „Товарни превози” е добре, като през последните седмици има ръст”, отбеляза още Папазов и добави, че целта на транспортното министерство е да оздрави дружеството, за да може после да бъде предложено за приватизация.
По отношение на промените в състава на Министерство на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов посочи, че той не е направил политическа чистка. „В министерство на транспорта има само двама разместени служители. Няма уволнен нито един човек. Тук става въпрос за професионалисти, а не за политическа чистка”, подчерта транспортният министър.

© 2013 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!

Източник: Фокус

Re: Нова система за издаване на билети

МнениеПубликувано на: Чет Дек 29, 2016 12:41 am
от Administrator
Официално беше сертифицирана системата за онлайн покупка на билети за влак

Публикувано : ср, дек 28th, 2016

Централизираната система за издаване на билети и резервации в реално време за ползване на услугите на „БДЖ Пътнически превози“ ЕООД беше официално сертифицирана от Българския институт по метрология, съобщиха от МТИТС.

elektronnasistemaСистемата, разработена от „Информационно обслужване“ АД, се ползва от всички жп гари и бюра в страната. Тя обслужва всички жп дестинации в България. Чрез нея се предоставя възможност за закупуване на билети и от кондуктора във влака. Тя е достъпна чрез интернет от всяка точка в света.

Платформата дава възможност за контрол от страна на кондуктора във влака. В случай на нередовен пътник, чрез нея се издава, не само билет за нередовен пътник, но и глоба, спрямо тарифите на Националния железопътен превозвач.

Валидирането на билетите позволява на Звеното за вътрешен контрол на БДЖ „Пътнически превози“ да подобри контрола над изпълнението на служебните задължения на кондукторите. Всяко действие на служителите, които работят с тази система, се записва и може да бъде проследено.

Централизираната платформа замества досегашната система за билетоиздаване, която повече от 20 години не е модернизирана. Представената система обхваща цялостната дейност на БДЖ „Пътнически превози“ – разписания, композиране на влакове, маршрутизация, тарифиране, контрол, отчитане на приходите от пътници спрямо счетоводни, маркетингови и статистически данни в реално време.

„Информационно обслужване“ АД допълнително реализира и интеграция на автоматично въвеждане на данните от Графика за движение на влаковете в реално време. Това ще улесни и подобри значително работата на системата и ще елиминира необходимостта от ръчно управление от страна на служителите на БДЖ „Пътнически превози“.

Проектът за въвеждане на Централизирана система за онлайн покупка и резервация на билети беше представен за първи път в края на 2013 г. В средата на тази година, по време на официалното откриване на жп отсечките Димитровград – Симеоновград, Любимец – гръцка граница в присъствието на министър-председателя Бойко Борисов и министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски, беше направена първата демонстрация за покупка на билет във влак.

Източник: ЕПБЖ

Re: Нова система за издаване на билети

МнениеПубликувано на: Чет Дек 29, 2016 3:17 pm
от Otskov
А кога реално ще заработи ?

Re: Нова система за издаване на билети

МнениеПубликувано на: Чет Дек 29, 2016 6:42 pm
от Florian
Тя обслужва всички жп дестинации в България. Чрез нея се предоставя възможност за закупуване на билети и от кондуктора във влака. Тя е достъпна чрез интернет от всяка точка в света.

Пълни глупости - направих си труда да се регистрирам, дадох им мейл, телефон и т.н. и се оказа, че всичко е било напразно. Системата работи (може би) само за няколко влака - от София към морето. Не успях да намеря нито един влак или, още по-малко, да си купя билет за дестинациите, които ме интересуват. Била достъпна системата от всяка точка на света, само дето не можеш да си купиш билет от Варна до Русе, примерно :D
Не знам, кога тези кратуни ще влязат в 21-ви век. От години ползвам системите на DB и SNCF, пазарувам си билети онлайн - бързо, приятно и удобно. Толкова ли е трудно за нашите индианци да направят подобна система - не знам... Трагични са.

Re: Нова система за издаване на билети

МнениеПубликувано на: Чет Дек 29, 2016 6:57 pm
от railjet
Не могат! Именно защото са кратуни!

Re: Нова система за издаване на билети

МнениеПубликувано на: Чет Дек 29, 2016 8:14 pm
от NikolaiRG
Да не говорим, че билет може да се получи направо на телефона, без принтери, отпечатвания, разход на хартия и мастило и т. н. Просто си купуваш билета и той ти идва на телефона. Дори можеш да си го купиш от перона с телефона, докато чакаш влака и то за ВСИЧКИ направления.. Чичкото си го проверява с машинката. Нашите цървули не желаят да излязат от 70-те години на ХХ век.

Re: Нова система за издаване на билети

МнениеПубликувано на: Пет Дек 30, 2016 7:41 am
от Florian
Просто си купуваш билета и той ти идва на телефона. Дори можеш да си го купиш от перона с телефона, докато чакаш влака и то за ВСИЧКИ направления..

Точно така. Всичко е толкова лесно и приятно. А не като тук - някакъв дърварски сайт, който изисква да си купиш билет ден предварително и то не за всички влакове!!? Добре, че не съм клиент на БДЖ.
Не мисля, че е кой знае каква инженерна и софтуерна трудност система като немската.
Нашите герои можеха да идат в Берлин, да ударят чело в земята: Аман-заман, глупави и бедни сме, дайте да помогнете, споделете системата, кажете как се прави, кой ви я направи.... Но те - не, ний сме горди българи, имаме си Информационно Обслужване АД - измислили сме компютрите и т.н. - сами ще откриваме топлата вода.

Re: Нова система за издаване на билети

МнениеПубликувано на: Пет Дек 30, 2016 10:54 pm
от bdz_55-089
Какво ли друго можем да очакваме от хора със закостеняло мислене, ограничено единствено до София-Варна-Бургас и обратно. Тези хора не виждат по-надалеч от носа си и се заблуждават, че правят някаква модернизация, а всъщност побългаряват и опорочават всички добри европейски и световни практики в тази насока. Жалко е, че много решения, както в жп сектора, така и извън него, се вземат в София и тук е мястото да си припомним, че имаше идеи за деконцентрация на редица държавни структури и институции като напр. Митниците да се разположат в Русе. Уви- софиянци не дават на някой друг да си покаже главата над повърхността на блатото, в което е затънала цялата държава и ако все пак някой някъде се осмели да действа регионално, главата му се натиска обратно надолу в блатото. Ето ви и още един пример- държавните поръчки към приближени до ГЕРБ фирми, вместо да се дадат на успешна и призната в Европа фирма като Експрес сервиз. Примери.., и примери за това как една държава, свръхконцентрирана и свръхзакостеняла, може да бъде мащеха за някои от своите региони.

Re: Нова система за издаване на билети

МнениеПубликувано на: Вто Яну 03, 2017 3:00 pm
от semafor
Проблемът въобще не е в системата. Тя се саботира умишлено, защото ако тръгне ще се видят нещата черно на бяло. Процентът на пътуващи с влак, които не биха си купили билет от онлайн системата ще намалява все повече и към днешна дата това биха били а) пенсионери; б) бедни хора, които не разполагат съответно със смартфон или с познанията за използването му; в) чужденци, които не могат да се оправят със системата или въобще не подозират за нейното съществуване. Останалите категории на младите хора и хората в активна възраст вече повсеместно притежават модерни устройства и съответните познания за тяхната употреба следователно биха си закупили билет от една удобна,добре направена и РАБОТЕЩА система. Аз също бих си купил билет именно от подобна система. Тя дори би помогнала за едно по-добро и навременно обслужване на съответните пътникопотоци на база на получените и обработени данни където може да се види дали 7620 да речем се нуждаем от 3 вагона или от 7 вагона. Предварителна резервация би било добре да се въведе за всички бивши експреси и за повечето бързи влакове особено около празниците и за дните понеделник,петък,събота и неделя. Разбира се това ако се направи ще излезе наяве истината,че много търтеи ще трябва да се простят с работата си, че ще трябва да се пипа ПКВ, да се правят допълнителни маневри (демек да се върши работа), но най-вече ще се види истината, че има доста хора които пътуват и че масово се лъже за да се оправдае десетилетното недофинансиране на сектора в полза на други направления. Въобще ще настане един голям катаклизъм застрашаващ боба и леба и затова със зверски усилия се работи бааааааавно и несигурно само и само да не тръгне пустата система.

Re: Нова система за издаване на билети

МнениеПубликувано на: Сря Яну 04, 2017 1:39 pm
от railjet
semafor написа:Проблемът въобще не е в системата. Тя се саботира умишлено, защото ако тръгне ще се видят нещата черно на бяло. Процентът на пътуващи с влак, които не биха си купили билет от онлайн системата ще намалява все повече и към днешна дата това биха били а) пенсионери; б) бедни хора, които не разполагат съответно със смартфон или с познанията за използването му; в) чужденци, които не могат да се оправят със системата или въобще не подозират за нейното съществуване. Останалите категории на младите хора и хората в активна възраст вече повсеместно притежават модерни устройства и съответните познания за тяхната употреба следователно биха си закупили билет от една удобна,добре направена и РАБОТЕЩА система. Аз също бих си купил билет именно от подобна система. Тя дори би помогнала за едно по-добро и навременно обслужване на съответните пътникопотоци на база на получените и обработени данни където може да се види дали 7620 да речем се нуждаем от 3 вагона или от 7 вагона. Предварителна резервация би било добре да се въведе за всички бивши експреси и за повечето бързи влакове особено около празниците и за дните понеделник,петък,събота и неделя. Разбира се това ако се направи ще излезе наяве истината,че много търтеи ще трябва да се простят с работата си, че ще трябва да се пипа ПКВ, да се правят допълнителни маневри (демек да се върши работа), но най-вече ще се види истината, че има доста хора които пътуват и че масово се лъже за да се оправдае десетилетното недофинансиране на сектора в полза на други направления. Въобще ще настане един голям катаклизъм застрашаващ боба и леба и затова със зверски усилия се работи бааааааавно и несигурно само и само да не тръгне пустата система.


А добро утро и за много години! Радвам се,че откриваме топлата вода за боба и леба час сега, в 2017г, нещо за което някой настойчиво врякаше още през 2011г....

Re: Нова система за издаване на билети

МнениеПубликувано на: Пон Юни 26, 2017 11:56 am
от Administrator
БДЖ безумие: Има пътници, няма кой да им продаде билет

24 юни 2017 в 11:59

Закъсалите ни държавни железници, които се канят да "усвоят" 224 милиона лева допълнителна помощ от българските данъкоплатци, нямат достатъчно касиерки, които да продават билети когато се появят пътници.

Тази сутрин на Централна гара се струпаха огромни опашки от пътници, желаещи да закупят билет, но касиерките не смогват да ги обслужат, показа репортаж на БНТ.

"Това се дължи на "професионализма" на мениджмънта ни", коментираха пред OFFNews железничари, пожелали анонимност.

Въпреки интензивния трафик и многото гишета за продажба на билети на Централна гара днес са на работа само четири касиерки.

Повечето от влаковете у нас пътуват с пътници, които се броят на пръсти, но понякога на празници се получават струпвания на клиенти на жп транспорта.

"Това не е някаква новост. Такива безумия при нас има поне 3-4 пъти на месец през лятото", обясняват служител на БДЖ.

Проблемът с недостига на касиерки на моменти има и чисто финансово измерение. В случай че пътниците не успеят да си купят билет, то във влака те ще трябва да го платят по тарифа за нередовен пътник, която е двойно по-висока от редовната.

Източник: Офнюз

Re: Нова система за издаване на билети

МнениеПубликувано на: Пет Юли 07, 2017 10:37 pm
от bdz_55-089
От БДЖ си правят умишелени оглушки, за да скубят здраво и малцината останали пътници по влаковете. Когато преди 2 седмици пътувах с МБВ Русе- В. Търново и поисках билет за превоз на велосипед, касиерката не ми го издаде. После виновен станах аз във влака и едва не ме глобиха. А всъщност целта е точно да не се издават билети по гарите или да се "сбърква" при издаването им, за да имат после кондукторите основание за налагне на глоба и съответно да докарат повече приходи. В същото време, за пореден път, ставам свидетел как в Дезирата по клоновете, ако пътуваш между някоя от съседните спирки и/или гари, най-редовно можеш да минаваш гратис, по простата причина, че никой не си прави труда да ти издава билет за такова малко разстояние, а ако има по-голям брой пътуващи, това е и физически невъзможно от страна на кондуктора. Там пък мотивът е друг- да се изкара съответната линия нерентабилна и с малък брой пътуващи, за да се закрие, понеже е ненужно бреме за БДЖ. Вместо да се мисли за отваряне наново на жп линии като Ямбол-Елхово, Бургас- Поморие, Горна- Елена и др., те се чудят как да се отърват от същестуващите все още второстепенни отсечки.

Re: Нова система за издаване на билети

МнениеПубликувано на: Пет Юли 07, 2017 10:48 pm
от plam71en
А добър ден!

Re: Нова система за издаване на билети

МнениеПубликувано на: Пет Юли 07, 2017 10:51 pm
от bdz_55-089
Да, но това е практика сравнително отскоро. Не съм вярвал, че ще се натъкна на толкова много недобросъвестни служители в една, все пак държавна, компания, където правилата и принципите трябва да са солидни.