Идеи за развитие на градска железница край Пловдив

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Идеи за развитие на градска железница край Пловдив

Мнениеот Administrator » Чет Окт 03, 2013 2:24 pm

ЖП рингът, свързващ индустриалните зони край Пловдив, готов до 2020 г.?

16:53 / 01.10.2013

Изображение

Нов железопътен ринг ще свързва в радиус от 50 км селищата около Пловдив и индустриалните зони в общините "Марица", Раковски и Куклен. По този начин ще се осигури връзка между местата, в които живеят над 115 хиляди жители на областта, и местоработата им. Това обясни зам.-кметът на община "Марица" Стефан Цанков на провелия се дискусионен форум "Недвижими имоти - строителство, услуги и проблеми на пазарната среда", организиран от Национално сдружение Недвижими имоти в рамките на 69-ия международен есенен технически панаир.

Идеята за жп ринга на управата на "Марица". Проучванията на инициаторите на изграждането на жп връзката установили, че Оперативна програма "Транспорт" би могла да финансира проекта. Единственият възможен бенефициент на средствата от него обаче е Национална компания "Железопътна инфраструктура".

"В момента водим разговори с ръководството на НКЖИ за целесъобразността на ринга", каза Цанков. Той увери, че общините ще подпомогнат железопътната компания с цялостна разработка на проекта.

Седем общини - Пловдив, Първомай, Асеновград, Куклен, "Марица" и "Родопи", вече са подписали споразумение. Очаква община Раковски да се присъедини към идейния проект, за да гарантира регулярен транспорт на работещите в индустриалната зона край с. Стряма.

"Предприятията в зоните се нуждаят от 115 000 работници и срещат трудности в набирането им. В същото време в общините около Пловдив безработицата е по-висока от средната за страната", заяви Цанков.

Той посочи, че новият ринг ще направи възможно превозването на работниците от местоживеенето до местоработата им в рамките на 1 час. Освен това той ще улесни и инвеститорите в превоза на товари.

Той смята, че жп рингът може да е напълно завършен през 2020 г. Строителството е планирано да започне в средата на 2016 г.

Стартирало е изграждането на интермодален терминал в с. Златитрап - обект с национално значение, който очаквам да увеличи инвестиционната инициатива на бизнеса, каза главният архитект на община Родопи Атанас Недевски. Той направи втората презентация по време на форума, в която представи възможностите за вложения в строителството на територията на администрацията. Над 33 хиляди са жителите там по официална регистрация, които през топлите месеци стават 133 хиляди, защото значителна част от пловдивчани почиват в Родопската яка.

"При нас масово се строи, въпреки кризата, издали сме 470 строителни разрешения, от които над 400 са за жилища", посочи арх. Недевски.

Дори рестрикциите на новото законодателство не отказват хората, които масово сменят предназначението на земеделските земи. Той увери членовете на Националното сдружение за недвижими имоти, че в "Родопи" имат много работа, но ги предупреди, че имат сериозен конкурент в лицето на частните съдебни изпълнители. Намесата ви в тези сделки е изключително необходима, защото имоти се продават на безценица, подчерта главният архитект. Идеята му намери подкрепа в ръководството на сдружението.

"Бихме могли да създадем контакт с частните съдебни изпълнители и да бъдем много полезни на общините", заяви председателят на УС на Национално сдружение Недвижими имоти Иван Велков.

Източник: Plovdiv24.com
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Идеи за развитие на градска железница край Пловдив

Мнениеот Administrator » Чет Окт 03, 2013 2:34 pm

На работа с влака

Наземен S-bahn ще реши проблемите с ежедневната миграция от и към Пловдив

Михаил ВАНЧЕВ

03.10.2013


Всяка сутрин населението на Пловдив се увеличава с 10 хил. до 15 хил. души. Всяка вечер тези хора си отиват вкъщи. Те живеят наблизо и идват в града, за да работят. С автомобили, с автобуси и все по-рядко с влакове. Има и насрещен поток. Наистина по-малък, но го има - между 3000 и 5000 пловдивчани отиват да работят в близките селища. И така общото движение на хора всеки ден е около 5% от населението на областния център.
Наземното метро
Пловдив и общините край него отдавна имат идеята да се свържат с един железопътен "пръстен", който да дава евтин и бърз превоз да идващите и заминаващите от областния център.
S-bahn около Пловдив не е нова идея, тя е заложена в Районната устройствена схема, приета през 2011 г. Сега идеята се подкрепя силно от арх. Илко Николов - председател на общинския съвет в Пловдив. И въпреки това S-bahn не стана приоритет за развитие на Пловдивска област. Арх. Илко Николов обаче заяви публично, че не се отказал от идеята и че подготвя ново предложение към областния управител. Предложението е за изготвяне на "Пространствена концепция за клъстерно икономическо развитие на агломерационното ядро на област Пловдив". Новото е, че бе направена и прагматична крачка за подготвяне на проект "Железопътен ринг Пловдив".
Седем зад проекта
Седем общини - Пловдив, Марица, Родопи, Асеновград, Куклен, Първомай и Стамболийски, подписаха меморандум за съвместна работа. Всички те имат изгода да се използва съществуващата железопътна мрежа и с някои допълнителни инвестиции да затворят пръстена около Пловдив. Инициативата за S-bahn се подкрепя от Националната компания "Железопътна инфраструктура" и от големия бизнес в индустриалните зони.
Начинът на финансиране на бъдещия железопътен ринг е доста сложен, защото ще изисква инвестиции както от Европейските фондове чрез оперативна програма "Транспорт", така и от страна на държавните железници, общините и местния бизнес. Какво е свършено дотук? Има група специалисти, определена в неправителствената организация "Инвестиционна инициатива". Те ще са хората, които ще координират и допринасят за осъществяването на проекта.
По държавни линии
Без подкрепата на държавата обаче няма да има S-bahn край Пловдив най-малкото защото железопътните линии са нейни. Затова за идеята е уведомен министърът на транспорта, като в писмото до него от общините, подписали меморандума, настояват да се започнат предпроектни проучвания. Инициаторите на идеята "Железопътен ринг Пловдив" са оптимистично настроени, считайки, че до края на 2014 г. може да се приключи с предпроектните проучвания, да се избере по прозрачен начин проектантът и той да приключи своята работа в този срок. Оптимизмът им има основание - на практика нови жп линии няма да се строят. Или дори и да се наложи, те ще са малко.
Освен това Пловдив има опит, макар и несполучлив, в изграждането на градски железопътен пръстен. През 1997 г. бе създадена градската железница, която обаче май изпревари времето си. И просъществува кратко заради липса на пътници. Изводът бе, че потоците, които ще предпочетат да пътуват с влак, не са пловдивчани. А хора, идващи в Пловдив и излизащи от града всеки ден. Точно това новият S-bahn може да реши.

Източник: Вестник "Капитал" - стр. 5
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Идеи за развитие на градска железница край Пловдив

Мнениеот strugatsky » Съб Окт 05, 2013 6:55 pm

Ето един вариант, който разширява catchment area-та на Пловдив съществено и създава тактов железен транспорт за всички по посочените оси. Както за Пловдив, така и за Карлово, Стара Загора, Хасково, Димитровград, Пазарджик, Казанлък, Смолян създава бърза и надеждна транспортна връзка, което неминуемо ще доведе до ръст на БВП за "засегнатите" региони и населени места.
Прикачени файлове
plovdiv.fw.png
plovdiv.fw.png (307.6 KiB) Прегледано 734 пъти
Аватар
strugatsky
 
Мнения: 47
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 4:39 am
Местоположение: Frankfurt am Main


Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта