БДЖ-ПП - актуална информация

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: БДЖ-ПП - актуална информация

Мнениеот ilia_bdz » Нед Мар 06, 2016 9:14 pm

Не се притеснявай г-н Деянов!Гласи се закриване на БДЖ ПП колкото и налудничаво да звучи!Товарни превози работят на загуба-вярно ,но тнова може да се поправи .а БДЖ -ПП вече почнаха да искат пари за нови локомотиви и вагони защото пътя в един хубав ден ще се оправи и ще замяса прилично!!И големите картуни от Вазов иначело с Московски са го измислили ще стане като в ДАПА .поради липса на пари дават на концесия и който има сили и пари работи ?
ilia_bdz
 
Мнения: 111
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:47 pm

Re: БДЖ-ПП - актуална информация

Мнениеот дзвера44 » Нед Мар 06, 2016 11:14 pm

ilia_bdz написа:Не се притеснявай г-н Деянов!Гласи се закриване на БДЖ ПП колкото и налудничаво да звучи!Товарни превози работят на загуба-вярно ,но тнова може да се поправи .а БДЖ -ПП вече почнаха да искат пари за нови локомотиви и вагони защото пътя в един хубав ден ще се оправи и ще замяса прилично!!И големите картуни от Вазов иначело с Московски са го измислили ще стане като в ДАПА .поради липса на пари дават на концесия и който има сили и пари работи ?

Кое е вярно за ТП бе момче? ПС на товарните знаеш ли колко е зле.Може ли файтера без поддръжка, или някоя течаща шестица да е конкуренция на Тауруса.Дори да резнат администрацията няма даа имат скоро време читави машини
дзвера44
 
Мнения: 431
Регистриран на: Пет Апр 11, 2014 8:32 pm
Местоположение: радомир

Re: БДЖ-ПП - актуална информация

Мнениеот Vancho_4647 » Пон Мар 07, 2016 7:40 pm

Снощи за 2612 и 4613 са отказвали издаване на билети по предтекст няма места още от Горна. После нямало пътници....

п.с, в 4613 имаше прави след Мездра, но под 20 на вагон...
Vancho_4647
 
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 5:32 pm

Re: БДЖ-ПП - актуална информация

Мнениеот Nikss » Пон Мар 07, 2016 10:30 pm

А можеха да помислят за пускане на 2691/92 Сф-ГО-Сф, ама нали пусто подвижния състав все не достига... :evil:
Nikss
 
Мнения: 594
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: БДЖ-ПП - актуална информация

Мнениеот ilia_bdz » Пон Мар 07, 2016 10:55 pm

Към дзвера44!!Работота ще се проясни изведнъж ?от 30% до 50% взимат спедиторите от БДЖ ТП !
ilia_bdz
 
Мнения: 111
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:47 pm

Re: БДЖ-ПП - актуална информация

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Мар 08, 2016 12:10 pm

ilia_bdz написа:Към дзвера44!!Работота ще се проясни изведнъж ?от 30% до 50% взимат спедиторите от БДЖ ТП !

:shock: :?: До колкото ми е известно спедиторите ВЗИМАТ от ТВАРОДАТЕЛЯ, и ДАВАТ на ПРЕВОЗВАЧА. В случая БДЖ ТП какви са ? :D
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: БДЖ-ПП - актуална информация

Мнениеот mental » Вто Мар 08, 2016 8:38 pm

ilia_bdz написа:Към дзвера44!!Работота ще се проясни изведнъж ?от 30% до 50% взимат спедиторите от БДЖ ТП !

Ако ги нямаше лошите спедитори отдавна да ги нямаше любимите ти БДЖ ТП и всички маймуни на клона... Ама много отдавна... Но това няма как да го разбереш, тъй като и един път не си се опитал да убедиш клиент да избере жп транспрот за пратките си. Само защото не си усетил на гърба си покъртителното обслужване на БДЖ ТП, не можеш да разбереш какви невероятни усилия се полагат от лошите спедитори за смекчаване на щетите и запазване на жп превозите. Една камара фирми минаха на автомобилен или интермодален транспорт за последната година. Е, не е заради лошите спедитори...
И моля те не излизай с познатото "ами то не всичко може да се вози с камиони, така че работа винаги ще има" - сярната киселина, въглищата и каманяка вече са в частни ръце.
Аватар
mental
 
Мнения: 231
Регистриран на: Нед Сеп 15, 2013 5:46 pm

Re: БДЖ-ПП - актуална информация

Мнениеот railjet » Вто Мар 08, 2016 9:12 pm

Мисля,че притесненията му са за ПП - как Влатко бил готов да ги хариже на безценица- неизвестно кому. За ТП всички са наясно, че трябва да изчезне.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: БДЖ-ПП - актуална информация

Мнениеот ivajlo_nikolov » Вто Мар 08, 2016 9:51 pm

ТП се затри само. Вина нямат никакви спедитори. Скоро и скрапа ще е при частен /всъщност държавен, но чужд/ превозвач. Ако става дума за ПП, трябва да говорим не за спедитори, а за туроператори. Но на тях, ако им споменеш България и влак в едно изречение те гледат все едно си извънземен :mrgreen: . Иначе, от повечето туроператори можеш да си купиш Ж.П. билет не само за в Европа, но дори и за вътрешни превози в Русия, Казахстан, Китай и др. Недоразумението "Рила" въобще не го броя за туроператор.
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: БДЖ-ПП - актуална информация

Мнениеот BDZ 07 » Сря Мар 09, 2016 8:29 pm

Държавата ще влезе в огромна спирала да плаща чрез НКЖИ неустойки на частните пътнически превозвачи. То ще са закъснение след закъснение заради калпавото състояние на железния път...
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: БДЖ-ПП - актуална информация

Мнениеот railjet » Сря Мар 09, 2016 9:17 pm

Релсите са добре. Закъсненията идват предимно от лампите и жиците.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: БДЖ-ПП - актуална информация

Мнениеот plam71en » Сря Мар 09, 2016 11:17 pm

BDZ 07 написа:Държавата ще влезе в огромна спирала да плаща чрез НКЖИ неустойки на частните пътнически превозвачи. То ще са закъснение след закъснение заради калпавото състояние на железния път...

Така е!Затова и няма желаещи.И преди съм твърдял,че когато инфрата се оправи,тогава ще има желаещи за пътнически превози.
plam71en
 
Мнения: 233
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 4:55 pm

Re: БДЖ-ПП - актуална информация

Мнениеот bdz46203 » Пет Мар 11, 2016 7:57 am

railjet написа:Релсите са добре. Закъсненията идват предимно от лампите и жиците.

Стига си лъгал, кто дърт педера*с. Как може да кажеш, че релсите били добре?!?! Не знаеш какво изживяваме всеки път като сме на работа по "добрите" жп линии. Бахти нагляри си честно!!
bdz46203
 

Re: БДЖ-ПП - актуална информация

Мнениеот railjet » Пет Мар 11, 2016 11:23 am

Я разпитай как е спринтирало бичето, завчера,край Харманли. Пък после ми разправай, че релсите били кофти 8-)
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: БДЖ-ПП - актуална информация

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Мар 11, 2016 1:16 pm

БДЖ: 24 млн.пътници & 755 жалби
11.03.2016 Ива Стойкова

Общо 755 жалби, оплаквания и сигнали от клиенти на БДЖ (8% по-малко от предходната година) са подадени през 2014 г., според последна актуална информация, публикувана на страницата на холдинга. От тях 404 броя (54%) са основателни, а 371 броя (46%) - неоснователни. 24.6 млн. са превозените пътници през 2014 г. Принципно, всеки пътник, който не е удовлетворен от качеството на предложената услуга може да подаде оплакване или сигнал до железопътното предприятие. Данните за контакт /телефон, факс, e - mail и адрес/ са разпространени във всички гари, железопътни бюра, интернет, пътеводител и др. Има и горещ телефон: (02) 932 41 90.

Къде е уловката?

От 3 декември 2009 г. е в сила Регламент (ЕО) № 1371/2007 на Европейския парламент и на Съвета относно правата и задълженията на пътниците, използващи железопътен транспорт. Целта е да се гарантират правата на пътниците, както и да се подобрят качеството и ефктивността на услугите за железопътен превоз на пътници. Подробно са изброени възможностите за възстановяване на средства, пренасочване в случай на закъснения, обезщетения и т.н. Но всичко това има силно пожелателен характер, защото прилагането на Регламента за "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД отново е отложено през 2014 за срок от още 5 години, този път до 03.12.2019г.

Потребители без защита или?

В същото време все повече са случаите на закъснения на влакове, принудителни прекачвания и други неудобства, които дискредитират железниците и насаждат чувството за непредвидимост у пътниците.

Статистика за точността на пътническите влакове през 2014 г.

EconomyNews.bg разказа за такъв случай по линията София-Варна и невъзможността на потърпевшите да потърсят правата си. Свързахме се с една от организациите, която е фокусирала работата си върху този проблем - Асоциация „Приятели на железопътния транспорт” и нейният координатор Варужан Апелян. Той бе запознат с историята, тъй като пътниците от злополучния влак са се обърнали за съвет към него какви действия биха могли да предприемат. И ни предостави и други далеч по-драстични примери като този за над 20-часово кошмарно и студено пътуване между Русе и Варна и обезщетение... безплатен билет за дестинация по избор.

И все пак – как да се оплачем?

Опитът на Асоциацията и проучванията на Европейската комисия показват, че половината от пътниците често не знаят как точно да подадат своето оплакване. За тяхно улеснение асоциацията е изработила специална брошура, която е достъпна в потребителска група в социалната мрежа. Макар да е възможно да се подаде и устно оплакване, съветът е все пак то да бъде писмено. Ето част от съветите:

Оплакванията може да изпратите по пощата или чрез e-mail или като използвате формите за обратна връзка на съответните интернет страници. Обърнете внимание на списъка с полезните контакти, по-долу. Започнете директно с писмо до БДЖ "Пътнически превози" ЕООД, придружено от копие до Изпълнителна агенция "Железопътна администрация”.

Какво да напишем в оплакването?

Запишете всичко, което искате да споделите, включително датата, часа, точното място на събитието. Обърнете внимание и на направлението или номера на влака.

Приложете всички документи, подкрепящи оплакването ви, като например билети, видео или фотографски изображения, които могат да бъдат полезни доказателства в подкрепа на Вашето оплакване.

Особено полезно би било, ако може да запишете имена, контакти и подробности за хора, факти и обстоятелства, свързани със събитието (пътници-свидетели, персонал, други странични наблюдатели), както и да приложите при възможност аудиовизуални материали (снимки, видео).

Също така бихме Ви посъветвали да изпратете копия от аудиовизуалните материали (ако разполагате с такива), а оригиналите запазете за вас. Ако Ви поискат оригинали, не забравяйте да оставите поне по едно копие и за себе си.

Уверете се, че сте описали всичко в детайли. Разкажете за проблема и какво бихте искали БДЖ "Пътнически превози" ЕООД да направи за неговото разрешаване. Най-добре е да направете Вашето изложение по конкретни точки.

Изпратете оплакването възможно най-бързо, защото забавени действия могат да затруднят положителната развръзка, особено когато претендирате обезщетение. Имайте предвид също, че гаровите камери пазят записите само 14 дни.

Ако оплакването Ви е изпратено чрез електронна поща, документите могат да бъдат сканирани или заснети. Винаги пазете копие от вашето оплакване.

Ако използвате физическа поща, моля пишете четливо, на кирилица със син или черен химикал. Приложете всички придружаващи документи и носители на информация.

Варужан Апелян обяснява, че е добре винаги да има свидетелства на поне двама-трима души. Друга възможност да се потърсят правата е да се заведе колективен иск, но за целта е нужно да има поне шестима недоволни пътници. И адвокат, който да придвижи жалбата в съда.

Омагьосан кръг

БДЖ "Пътнически превози" ЕООД вероятно ще изпрати потвърждение за получения сигнал. Времето за отговор варира и може да отнеме няколко седмици при по-заплетени случаи. Отново според официалната статистика на БДЖ 2198,25 евро са възстановените суми на пътници, но с международни железопътни превозни документи през 2014 г. поради закъснения на влакове, съгласно Регламент 1371.

У нас обаче нещата се размиват. Варужан Апелян дава друг пример, попаднал в неговата практика. Състоянието на пътник с множествена склероза се влошава след пътуване с влак в условия на студ, стрес и закъснение от първоначалния график. Жалбата му съдържа дори Амбулаторен лист от лекуващ невролог,удостоверяващ здравословното му състояние след пътуването, както и сканиран билет, решение на ТЕЛК, снимки... Жалбоподателят се оказва в омагьосан кръг – КЗП препраща сигнала му към транспортното министерство, а БДЖ в прав текст отговаря, че няма правно основание за изплащане на парично обезщетение, тъй като България се е възползвала от правото да отложи с 5 години цитирания по-горе регламент. Същото потвърждава и Омбудсманът в официално писмо. Всички институции го пращат да търси правата си по съдебен път... но всяко дело струва пари.

Възможни решения

Въпрос на политическа воля е въвеждането на Регламент 1371. Въпрос на време и малко ресурси е официалната регистрация на Националната пътническа асоциация, която на два пъти е отхвърляна от съда поради нищожни аргументи, и тя да заработи с пълен капацитет.

Междувременно, може да се помисли за адаптирането у нас на европейски добри практики. Във Франция и Белгия например има жп омбудсман. Във Великобритания съществува Passenger Focus - независима организация от наблюдатели, които получават финансиране от правителството, за да представляват и защитават интересите на британските жп пътници.

Тема за размисъл е и защо няма направление за цялостен контрол на качеството на услугата в БДЖ.

Вече има изработен план за реформи на железниците. Специална част е посветена на пътническите превози, изложени са основните проблеми, подчертава се, че клиентът трябва да е в центъра на всички политики, че БДЖ трябва да гледа на работата си през очите на пътниците . Впрочем там се дава за пример Унгария, където със Закона за

железопътния транспорт е създаден отделен от инфраструктурния управител орган, който изпълнява и функциите на регулатор в жп транспорта на страната. Добри практики могат да бъдат потърсени и в други източно- и централноевропейски държави.

Реформирането на БДЖ няма как да се случи лесно и бързо, но именно заради това е нуждо да се чуят повече мнения. Координаторът на Асоциация „Приятели на железопътния транспорт” Варужан Апелян отправя предизвикателство към министъра на транспорта за организиране на кръгла маса, на която да бъдат поставени всички въпроси, касаещи потребителите на жп услугите. За пръв и последен път по инициатива на неправителствени организации в железопътния сектор, потребителски организации и клиенти и бившият директор на БДЖ Йордан Недев, такава кръгла маса е проведена през август 2012 година.

http://www.economynews.bg/%D0%B1%D0%B4% ... 69226.html
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: БДЖ-ПП - актуална информация

Мнениеот транзитен пътник » Нед Май 29, 2016 12:15 pm

Има ли го някъде общодостъпен годишният отчет на БДЖ за цялата 2015?

Намерих тази страница на АБЖП:
http://abzp.eu/%D0%B4%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D0%B8/%D0%BE%D1%82%D1%87%D0%B5%D1%82%D0%B8/%D0%BE%D1%82%D1%87%D0%B5%D1%82-%D0%B1%D0%B4%D0%B6-2015-%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B0/,
но само за първото тримесечие.

(Там не виждам данни за произшествия, но има някои данни за закъснения. Например 15% от всички влакове и 34% от бързите са закъснели с повече от пет минути; с повече от един час са закъснели 147 влака, от които 22 бързи. Данни за общото натрупано закъснение няма, нито за средното или най-голямото закъснение. Има, разбира се, и други точки, които заслужават внимание.)
транзитен пътник
 
Мнения: 373
Регистриран на: Пет Сеп 20, 2013 4:49 am

Re: БДЖ-ПП - актуална информация

Мнениеот Administrator » Вто Апр 04, 2017 8:45 am

Безпрецедентно отношение от БДЖ към пътниците: Безплатни билети заради закъснял влак

Публикувано : вт, апр 4th, 2017

С безплатни първокласни билети ще бъдат овъзмездени всички пътници от бързия влак №3624 по направление Бургас – София и пътническия влак №30118 по маршрута Карлово – София, престояли няколко часа поради авария, съобщават от пресцентъра на държавния превозвач. Компенсацията може да бъде използвана в идните три месеца срещу предоставяне на билета за осъщественото пътуване като всеки може да избере направление и вид влак, с който да ползва компенсацията.

Технически проблем по конкактната мрежа е причина движението на влаковете да спре. На петата минута след като аварията е констатирана, дежурният диспечер от БДЖ се обръща към фирма „Детелина Дрита”, която е спечелила правото да трансбордира пътниците при технически проблеми след проведена процедура по ЗОП. Около час и половина от автобусния превозвач твърдят, че са готови всеки момент и накрая признават, че разполагат само с два автобуса и така всички хора е трябвало да бъдат обслужени само от тях. Двата автобуса пристигат около 4 часа по-късно.

БДЖ изказва извинение за претърпените неудобства на всеки от своите пътници..

Въпреки че Регламент 1371/2007, предвиждащ обезщетения за пътници при закъснения, ще влезе в сила през 2019 г., ръководството на националния железопътен превозвач взе решение да компенсира всички клиенти от двата влака.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: БДЖ-ПП - актуална информация

Мнениеот vlado » Пет Юни 16, 2017 5:09 pm

ЕК одобри държавна помощ за БДЖ

16 юни 2017, редактор Димитър Михайловновено преди 2 часа

Европейската комисия стигна до заключението, че мерките на България в помощ на БДЖ спазват правилата на ЕС за държавните помощи.
Това се посочва в съобщение на комисията.

Мерките ще позволят на дружеството да намали своя дълг, без да се нарушава неоправдано конкуренцията на единния пазар.

През 2011 г. България представи на ЕК план за преструктуриране на БДЖ, който да бъде оценен според правилата на ЕС за държавна помощ. В първоначалния план се съдържаха и мерки, които биха могли да предоставят икономическо предимство на БДЖ, и следователно биха могли да включват държавна помощ по смисъла на правилата на ЕС.

През ноември 2011 г. ЕК започна задълбочено проучване, тъй като се съмняваше в дългосрочната жизнеспособност на БДЖ и дали планът за преструктуриране съдържа достатъчно мерки, осигуряващи собствения принос на дружеството към разходите за преструктуриране, както и мерки, компенсиращи нарушаването на конкуренцията.

Комисията се съсредоточи върху опрощаването от страна на българската държава на определени дългове на БДЖ. Разследването установи, че планираното опрощаване на тези дългове от 224 милиона лева е в съответствие с насоките от 2008 г. за държавна помощ за железопътни предприятия. Това е така, защото дълговете са ясно определени и възникнали преди присъединяването на България към ЕС; те са пряко свързани с превозната дейност на БДЖ и възпрепятстват доброто финансово управление на дружеството; размерът на дълговете, подлежащи на опрощаване, е съразмерен; държавната помощ не пречи на ефективната конкуренция на пазара.

Тъй като БДЖ е единственото дружество в държавата за железопътни пътнически превози, дружеството е от решаващо значение за свързаността и икономиката на страната. Комисията стигна до извода, че опрощаването на дълговете е необходимо и съразмерно, за да се подкрепи дейността на БДЖ и е в съответствие с правилата на ЕС за държавните помощи.

Комисията не е открила проблеми съгласно правилата на ЕС за държавна помощ за възстановяването на някои суми по ДДС, платени от БДЖ. Комисията е установила, че възстановяването на ДДС, платен неоснователно от БДЖ върху компенсацията, получена от дружеството, за изпълнение на задължения за предоставяне на обществена услуга, не представлява държавна помощ по смисъла на правилата на ЕС.

Тъй като дружеството по принцип не е дължало ДДС, възстановяването не му предоставя предимство. По повод погасяването на дълговете на БДЖ към националния управител на железопътната инфраструктура проверката е установила, че това не поражда опасения за конкуренцията, тъй като удължаването на срока и условията за погасяване са съответствали на пазарните условия.

Източник: dir.bg
vlado
 
Мнения: 766
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 9:15 am

Предишна

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron