Обществени поръчки в БДЖ

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Обществени поръчки в БДЖ

Мнениеот Florian » Сря Юли 02, 2014 6:01 pm

От известно време следя обществените поръчки в БДЖ с убеждението, че победителите и цените им са предварително известни и че на практика конкуренция в конкурсите няма.
Вчера се сдобих и доказателство за това:

На 27.06., в сайта си (http://bdz.bg/novina.php?id=2209329), БДЖ публикуват обява за обществена поръчка за Доставка на резервни части от предавателния механизъм на електрически локомотиви серия 40 (!!!), за нуждите на БДЖ Пътнически превози ЕООД и БДЖ - Товарни превози ЕООД....

Отваряме обявата и виждаме Техническа спецификация за доставка - екселски файл. Да оставим настрана техническите пропуски (напр. "серия 40", при условие, че частите са за Шкода)...

Файлът, както се вижда, се състои от една страница - sheet3, който съдържа описание на частите, чертежи, бройки - нищо нередно....

Само че, първоначално, поради техническа грешка, БДЖ бяха публикували оригиналния ексел файл, в който имаше допълнителни страници shee1 и sheet2. Едва по-късно през деня, някой се е усетил е редактирал файла, като е изтрил shee1 и sheet2. Именно в премахнатите страници се съдържат имената на победителите и цените, с които ще спечелят търга. Успях да запазя оригиналния файл (който иска, ще му го пратя). Това е sheet2:

http://snimki.be/view.php?id=77841

От по-късно премахнатата страниця, научаваме че:
- Победители ще бъдат Симекс Транс ЕООД с 340 000 лева и Авторемонтни Заводи АД с 472 000 лева
- Със зелено вече е отбелязано кой участник коя позиция и на каква цена ще достави
- БДЖ ще доставят частите за сумата от 811 968,32 лева

Въпреки, че от БДЖ се усетиха да редактират файла, той престоя няколко дни в оригинал на сайта им. За каква конкуренция и откритост в доставките говорим?...
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm

Re: Обществени поръчки в БДЖ

Мнениеот railjet » Сря Юли 02, 2014 9:31 pm

Ако не се лъжа, бяха закупили от теб маневрени дизелчета. Впрочем как върви експлоатацията им?
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Обществени поръчки в БДЖ

Мнениеот stankos » Чет Юли 03, 2014 8:23 am

Имаше в София проба на такова , а за закупуване нищо не се е чуло ! Кой ще замени Старата Немска Дойна Крава с икономично дизелче ? Дано да се е случила ,ама на дали !
Аватар
stankos
 
Мнения: 464
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Обществени поръчки в БДЖ

Мнениеот 07 » Чет Юли 03, 2014 9:57 am

stankos написа:Имаше в София проба на такова , а за закупуване нищо не се е чуло ! Кой ще замени Старата Немска Дойна Крава с икономично дизелче ? Дано да се е случила ,ама на дали !

Te прецакаха електрификацията на депо Надежда преди 20 години точно с тая цел :mrgreen: Навремето (средата на 80те) като взеха да правят ДАП-аджийските таксита и няколко Икарус-а на газ - шофьорите ги бойкотираха - щото не можеха да точат :)
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Обществени поръчки в БДЖ

Мнениеот Florian » Чет Юли 03, 2014 11:25 am

На нашите дизелчета имаше само проби в реални експлоатационни условия - 30 дни.
Целта беше да се сравнят разходите с разходите по експлоатация и поддръжка на 52.
Резултатите (най-официално протоколирани от БДЖ чиновници) бяха приблизително следните:

- Наш разход на ДГ - 2600 литра (при около 6000 за 52);
- Наш разход на масла, поддръжка, антифриз и т.н. - 0 (при не знам колко при 52)
- Обща икономически ефект (печалба за БДЖ от заместване на 52 с MDD4) - около 8-10 000 лева на месец!

Оттам нататък - ние си прибрахме машинката и ни вест, ни кост от БДЖ.
Загубите за нас от тези проби бяха огромни, доказахме, че маневрата в БДЖ е неефективна, скъпа и т.н.... и до там.

Междувременно, продадохме същата машина на италиански оператор, но вече като секънд хенд, заради натрупаните на гара София километри и м.ч.
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm

Re: Обществени поръчки в БДЖ

Мнениеот railjet » Чет Юли 03, 2014 2:03 pm

Предприемач и производител-иноватор от твоя ранг да губи време и средства с безнадежния болшевишки Пансион.. :shock: Някакво недоразумение е станало.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Обществени поръчки в БДЖ

Мнениеот stankos » Чет Юли 03, 2014 2:43 pm

Добрия предприемач е длъжен да провери всяка трънка ,от която е възможна появата на заек ! ;)
Аватар
stankos
 
Мнения: 464
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 10:21 am

Re: Обществени поръчки в БДЖ

Мнениеот Florian » Чет Юли 03, 2014 3:03 pm

Точно така, Stankos, проблемът беше че се доверихме на интереса на БДЖ, въпреки че знаем отлично състоянието им.
Но, наистина, на националния превозвач, пък бил той и с такъв мениджмънт, нямаме право да откажем.

Все едно аз да поканя на проби мениджмънта на Ферари, да тествам една кола и да кажа - да, супер, много е добра, ама нямам пари в момента :D
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm

Re: Обществени поръчки в БДЖ

Мнениеот 07 » Чет Юли 03, 2014 4:16 pm

Florian написа:Точно така, Stankos, проблемът беше че се доверихме на интереса на БДЖ, въпреки че знаем отлично състоянието им.
Но, наистина, на националния превозвач, пък бил той и с такъв мениджмънт, нямаме право да откажем.

Все едно аз да поканя на проби мениджмънта на Ферари, да тествам една кола и да кажа - да, супер, много е добра, ама нямам пари в момента :D

Kакво значи няма пари.... 8-10 бона на месец чиста печалба от заместването на кошник 52 с модерна машинка. Колко струва машината ви? Предполагам че за 5-6 години ще се изплати. А какво са 5-6 години при срок на експлоатация 25?
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Обществени поръчки в БДЖ

Мнениеот Florian » Чет Юли 03, 2014 5:03 pm

... и това са цифрите без да се отчитат ремонтите (сцепно, ДВГ, радиатори) и фактът, че така или иначе 52 вече са достигнали пределния си живот от 40 години. Части за техните ДВГ няма и отдавна не се произвеждат, докато части за Caterpillar C15 има по магазините и още дълго ще има.
Но така или иначе, дори и да нямаше такава месечна икономия, БДЖ не могат да продължават още с години да експлоатират 52.
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm

Re: Обществени поръчки в БДЖ

Мнениеот railjet » Чет Юли 03, 2014 6:40 pm

Явно, че могат. Не съм предполагал, че толкова дълги години може да се поддържа мизерията- съвсем съзнателно, почти насилствено. Народната мизерия, простотия и невежество им помагат в безконечното самозатриване.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Обществени поръчки в БДЖ

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Юли 04, 2014 6:13 pm

Флориане, да изчакаме резултата от "търга" и асо има съвпадения - пресконференция на гражданските формации в сектора и оставки?
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Обществени поръчки в БДЖ

Мнениеот Florian » Съб Юли 05, 2014 10:31 pm

Съвпаденията щяха да бъдат 100% сигурни, ако не беше публикувано това. Но и сега съм на 90% сигурен. Най-много да попроменят някоя цифра леко, но Симекс и Авторемонтните заводи са си предопределени за изпълнители.

Иначе, да, хубаво би било да се разгласи това... Въпреки, че те оставките и без това са им в кърпа вързани в близко време.
Florian
 
Мнения: 124
Регистриран на: Пет Апр 18, 2014 6:53 pm

Re: Обществени поръчки в БДЖ

Мнениеот 07 » Нед Юли 06, 2014 9:45 am

Florian написа: Въпреки, че те оставките и без това са им в кърпа вързани в близко време.

тези дето правят условията и класират офертите не са променяни поне 10 години..
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Обществени поръчки в БДЖ

Мнениеот Варужан Апелян » Нед Юли 06, 2014 11:39 am

Ясно е, ако не катализираме нещата публично още 10 г. ще са същите, да действаме. Пишете ми на ЛС.
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Обществени поръчки в БДЖ

Мнениеот Варужан Апелян » Съб Авг 09, 2014 8:17 pm

Застраховат вагони за 3,5 млн. лева

2014-08-09 18:28:34 Васил Стоянов

БДЖ са обявили обществена поръчка за сключване на застраховка “Релсови превозни средства” за период от 2 години.
Става въпрос за 114 локомотива и 348 пътнически вагона. Прогнозната стойност на поръчката е 3,5 млн. лв., става ясно от регистъра на Агенцията за обществени поръчки.

Процедурата няма да е открита за всички компании. Вече е изпратена покана до “Булстрад Виена Иншурънс Груп”. Оправданието е, че железниците имат сключен договор с тази компания за застраховка “Индустриален пожар”. Другият вид полица “Релсови превозни средства” пък не се предлагала самостоятелно, а само като част от други продукти. Това показва, че има “предпоставки за възлагане на обществената поръчка чрез процедура на договаряне без обявление”, посочват от БДЖ.

Железниците са обявили и друга процедура на принципа на договаряне без обявление. Оттам са изпратили покана до сдружението “Консорциум - РМ Титан - Бат Секюрити”, което да осигури денонощна въоръжена охрана на имуществото на БДЖ. /Труд

http://newsline.bg/read_more.php?post=927
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Обществени поръчки в БДЖ

Мнениеот KRAKOMOBILA » Нед Авг 10, 2014 4:40 pm

Серия 40 е общо 42-45.
KRAKOMOBILA
 
Мнения: 967
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 9:13 pm

Re: Обществени поръчки в БДЖ

Мнениеот дзвера44 » Нед Авг 10, 2014 5:10 pm

Да си карат фаутата още сто години като искат.Как ще купуват нова техника, та да се чудят след десет години какво да я правят.Не разбрахте ли че нарочно всичко е на доизживяване,след това се реже и се закриват пътнически превози.От 89-та досега колко нови локомотива се купиха, а и не се предвижда покупката на нови.Всички бивши соцстрани имат нови машини само ние не,всички се борят с кризата само ние се оправдаваме с нея!
дзвера44
 
Мнения: 431
Регистриран на: Пет Апр 11, 2014 8:32 pm
Местоположение: радомир

Re: Обществени поръчки в БДЖ

Мнениеот 07 » Нед Авг 10, 2014 6:35 pm

дзвера44 написа:....всички се борят с кризата само ние се оправдаваме с нея!

Ами Бай Ганьо си е цар на оправданията.... криза, световното положение, предишните, сегашните...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Обществени поръчки в БДЖ

Мнениеот Варужан Апелян » Съб Окт 25, 2014 1:19 am

: :arrow: Симеон Касабов
По - долния пример, ще Ви даде ясна представа за познанията на отговорните длъжностни лица във връзка с последните изменения и изискванията за провеждане на обществени поръчки, като примера не е изолиран, а е един от всички напоследък.
*Справка в регистъра на обществените поръчки посочва, че с решение № 19 от 20.08.2014г. за откриване на обществена поръчка, дружеството „БДЖ-Товарни превози“ЕООД е открило процедура на договаряне с обявление със следния предмет: „Извършване на подемен ремонт и модернизация на 5 броя дизел-електрически локомотиви серия 06 от парка на „БДЖ-Товарни превози“ ЕООД. Видно от преписката в АОП, условията за възлагане на поръчката са установени с обявлението за поръчката. При проверка на посочената в обявлението хипер връзка със сайта на възложителя, може да се установи, че документацията за обществената поръчка не е достъпна. На интернет адреса на възложителя няма никаква друга информация за горепосочената обществена поръчка, освен информацията, която е изпратена и на Агенцията по обществени поръчки, т.е само решението за откриване на поръчката и обявлението за възлагането й. Освен, че представлява съществено нарушение на основните принципи прогласени със Закона за обществените поръчки, липсата на документацията за възлагане на обществената поръчка, представлява и обективна пречка пред заинтересованите от възлагането на поръчката лица да вземат участие в процедурата. Налице е част от информацията за обществената поръчка, която не може да бъде преценена, без да е осигурен достъп до осталата част от документите, представляващи в цялост пълното досие на всяка една обществена поръчка. По този начин се възпрепятства достъпът до участие в процедурата, а от друга страна и правната възможност на субектите да се запознаят с условията на откриването на обществената поръчка, съответно с възможността да оспорят нейната законосъобразност. Недопустимо е с обявяване на част от документите на една общестевена поръчка и след изтичане на десет дневния срок от издаване на решението за откриването й, процедурата да придобие стабилитет, т.е макар и „невидими“ за кръга заинтересовани лица, условията за провеждане да влязат в сила. Това е в разрез с основния принцип за публичност при разходването на средства. От друга страна липсва и индивидуализация на вещите, които ще бъдат обект на ремонт, видно от предмета на поръчката. Предполага се, че локомотивниятпарк на дружеството не се състои единствено от пет локомотива от серия 06 и в тази връзка тяхното фактическо съществуване не е ноторно известно. Логично е в тази връзка да се заключи, че определянето на конкретните пет локомотива ще стане на някакъв последващ откриването на обществената поръчка етап. Как тогава ще бъде преценено състоянието им, в случай на проявен интерес от участие? Как ще бъде установен точният обхват на ремонтните дейности? Как ще бъде преценен предполагаемият размер на разходите за закупуване на резервни части? Въпросите могат да продължат! Следва обаче един основен такъв - въз основа на какви действия и констатации е определена прогнозната стойност на обществената поръчка? Извършена е техническа експертиза и е установено експлоатационното състояние на конкретни пет локомотива? Преценени са възможните средни стойности на предполагаем ремонт на локомотиви от посочената серия, или? Какъв е точно подходът?
В конкретния случай, предвид размера на обществената поръчка,откриването й трябва да стане достояние и на субектите,опериращи в Европейското икономическо пространство. Освен, че достъпът до информацията е възпрепятстван, по отношение на въпросната услуга е налице и информация, която позволява двуяко тълкуване. При преглед по партидата на възложителя, прави впечатление, че в конкретния случай подходът е индивидуален. Съществуват аналогични обществени поръчки за ремонт на локомотиви, наистина за локомотив или два, но всеки от тях е пономерно посочен. Защо подходът към настоящата поръчка е различен и какви са били съображенията на възложителя? При липсата на информация, мотивите остават неизвестни. А с изтичането на нормативния срок за „публичност”, обществената поръчка, вероятно ще „стане“ достояние само на лицата, които са я подготвили, или пък на тези, които са „съ-участвали“ в подготовката й. Предположения и много въпроси, на които няма документален отговор. Засега?
https://www.facebook.com/groups/1932159 ... 931137808/
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Следваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта