Дерайлирал влак взе жертва край Калояновец на 12.07.2014 г.

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Дерайлирал влак взе жертва край Калояновец на 12.07.2014

Мнениеот bdz46203 » Пон Юли 13, 2015 4:36 pm

Ама аз ще ги сложа, ама кой ще докаже коя е истината.
bdz46203
 

Re: Дерайлирал влак взе жертва край Калояновец на 12.07.2014

Мнениеот railjet » Пон Юли 13, 2015 4:43 pm

Вземи ги в джоба и ела с мен. Ще отвориш очи и уши, и ще слушаш внимателно. Има компетентни органи, които знаят за какво иде реч.

Яд ме е, че червените шапки от форума мълчат като ***, и не ти реагираха на тезата за сменения маршрут. Сещам се от какви съображения си траят, но това е грешка от тяхна страна.
Последна промяна railjet на Пон Юли 13, 2015 6:50 pm, променена общо 1 път
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Дерайлирал влак взе жертва край Калояновец на 12.07.2014

Мнениеот BDZ 07 » Пон Юли 13, 2015 5:51 pm

Кое е грешка: смененият маршрут или траенето?
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Дерайлирал влак взе жертва край Калояновец на 12.07.2014

Мнениеот NeroN » Пон Юли 13, 2015 6:19 pm

Шматароцииииииииии!!! Маршрут не може да се сменя ей така когато ти кефне, не разбрахте ли!?! То ако беше така, на ден щеше да има по 10 такива катастрофи. То така ставало- права, отклонение, права,отклонение. Това да не ви е детска игра.
Бай машинист и на картинка не е виждал МРЦ, а много разбира от действието и. :D
@bdz46203, продължавай толкова сляпо да вярваш на глупостите в които вярваш. Ама същевременно гледай хубаво светофорите когато караш, че да ни е спокойно.
NeroN
 
Мнения: 361
Регистриран на: Пет Авг 29, 2014 10:53 am

Re: Дерайлирал влак взе жертва край Калояновец на 12.07.2014

Мнениеот 07 » Пон Юли 13, 2015 6:31 pm

BDZ 07 написа:
Машинейрото не е спял, ами съвсем съзнателно е нахлул като джигит със 100, там където е трябвало да бъде с 40


А, защо е влязъл със 100 (98 по-точно), след като два дни по-рано е минал по същия маршрут (По - Клц) и е влязъл с 40?

Oня дето се прасна в опашката на нощния край Карлово и той е правил същата магария (която доведе до катастрофата), докато накрая не му се размина.
При Радомир - как мислиш - за сефете ли е "получил едновременно хипо-глекимична и хипертонична кризи" юнака, а след удара кризите преминават и е бягал като Юсеин Болт....
При Драгоил - за сефте ли са тръгвали "уговорени от ДР то да заминат на затворен сигнал" или ДР то за сефте уговаря някой да прави тая магария?
Оня дето подмина затворен изход на Сливен, и така не успя да каже защо го е направил - после се хилеше как хората от ДМката "скачали като бълхи от куче" - ами ако не бяха успяли да спрат - дали щеше да е толкова весел?
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Дерайлирал влак взе жертва край Калояновец на 12.07.2014

Мнениеот Driver » Пон Юли 13, 2015 6:34 pm

Без проблем се пренарежда марршрут когато влака е между ПС и ВХ.сигнал.А време пътуването е повече от 40 сек.многократно съм виждал пренареждане на маршрут.
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: Дерайлирал влак взе жертва край Калояновец на 12.07.2014

Мнениеот railjet » Пон Юли 13, 2015 6:51 pm

BDZ 07 написа:Кое е грешка: смененият маршрут или траенето?

Траенето, но някой вече поправихме грешката.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Дерайлирал влак взе жертва край Калояновец на 12.07.2014

Мнениеот railjet » Пон Юли 13, 2015 6:56 pm

NeroN написа:Шматароцииииииииии!!! Маршрут не може да се сменя ей така когато ти кефне, не разбрахте ли!?! То ако беше така, на ден щеше да има по 10 такива катастрофи. То така ставало- права, отклонение, права,отклонение. Това да не ви е детска игра..


Него специално, вече ще го приемаш само с ПКС. Или пращаш постовия с байрачето, за по-сигурно :mrgreen:
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Дерайлирал влак взе жертва край Калояновец на 12.07.2014

Мнениеот BDZ 07 » Пон Юли 13, 2015 10:10 pm

При Радомир - как мислиш - за сефете ли е "получил едновременно хипо-глекимична и хипертонична кризи" юнака, а след удара кризите преминават и е бягал като Юсеин Болт....


При този случай се доказа, че вечерта е имало игра на карти и пиене до късно в Кюстендил (по онова време нещо редовно там). Случаите са твърде различни и поне за мен, примерът е неуместен. Тогава има грешка от страна на бригадата, докато при Клц има други грешки, които костваха един живот и след това бяха заметени тези грешки.

Просто няма как влакът да влезе със 100, без да е бил подведен от светлинната сигнализация. Още повече, че показанията на светофорите трябва да се повтарят на глас - от машиниста и помощника му. Ако си сам - може и да го изпуснеш показанието. Но при двама в кабината и то през деня - трудно, да не кажа невъзможно!

За мен - нещо като на Белово се е случило - светофорът е показвал едно, нареденият маршрут друго. А и все още не ми го побира главата как и защо чисто нов път има входна стрелка за 40 км/ч.
Последна промяна BDZ 07 на Пон Юли 13, 2015 10:12 pm, променена общо 1 път
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Дерайлирал влак взе жертва край Калояновец на 12.07.2014

Мнениеот bdz46203 » Пон Юли 13, 2015 10:12 pm

NeroN написа:Шматароцииииииииии!!! Маршрут не може да се сменя ей така когато ти кефне, не разбрахте ли!?! То ако беше така, на ден щеше да има по 10 такива катастрофи. То така ставало- права, отклонение, права,отклонение. Това да не ви е детска игра.
Бай машинист и на картинка не е виждал МРЦ, а много разбира от действието и. :D
@bdz46203, продължавай толкова сляпо да вярваш на глупостите в които вярваш. Ама същевременно гледай хубаво светофорите когато караш, че да ни е спокойно.

А червената шапка се обади. Шматкооо, ми ти знаеш ли, че за да го казвам, значи някой който разбира повече от всички червени шапки ми го е казал. А не можело било. Ха Ха Ха То и без "вентилация" не може да се кара. :D Слез на земята. И Driver го каза. Може да се сменя маршрут. И се е случвало. И да от опит ти го казвам. Ето тука просто, няма как да ме убедиш в нещо наобратно.
bdz46203
 

Re: Дерайлирал влак взе жертва край Калояновец на 12.07.2014

Мнениеот railjet » Пон Юли 13, 2015 11:28 pm

Предчувствам как някой ден ще направиш беля. Дано този до теб да не спи по време на цялото пътуване..
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Дерайлирал влак взе жертва край Калояновец на 12.07.2014

Мнениеот bdz46203 » Пон Юли 13, 2015 11:46 pm

railjet написа:Предчувствам как някой ден ще направиш беля. Дано този до теб да не спи по време на цялото пътуване..

Супер бъркаш. Много съвестно си изпълнявам задълженията.
bdz46203
 

Re: Дерайлирал влак взе жертва край Калояновец на 12.07.2014

Мнениеот 07 » Вто Юли 14, 2015 12:02 am

BDZ 07 написа:
При Радомир - как мислиш - за сефете ли е "получил едновременно хипо-глекимична и хипертонична кризи" юнака, а след удара кризите преминават и е бягал като Юсеин Болт....


При този случай се доказа, че вечерта е имало игра на карти и пиене до късно в Кюстендил (по онова време нещо редовно там). Случаите са твърде различни и поне за мен, примерът е неуместен. Тогава има грешка от страна на бригадата, докато при Клц има други грешки, които костваха един живот и след това бяха заметени тези грешки.

И в двата случая имаме съмения за немръливо изпълнение на задълженията на лок. бригада, но и луд, луд късмет за всички освен за горкия Венко (лека му пръст). И в двата случая официалното становище е "политически коректно", без да се рови наистина на дълбоко. (защото заради Радомир трябваше да изгорят и още 2ма-3ма покрай "джибрите"). За Карлово също дълго време се търсеше под вола теле в сигнализацията. А за СтЗ дето изкавачиха две машини и имаше двама със средни телесни повреди (случай за прокурор) - нещо да се чу за следствия и последствия?

BDZ 07 написа:Просто няма как влакът да влезе със 100, без да е бил подведен от светлинната сигнализация. Още повече, че показанията на светофорите трябва да се повтарят на глас - от машиниста и помощника му. Ако си сам - може и да го изпуснеш показанието. Но при двама в кабината и то през деня - трудно, да не кажа невъзможно!

Влакът не се подвежда, подвежда се тоя дето кара - дали има погрешен сигнал, или погрешно възприятие, или вярно възприятие, но липса на (или закъсняла) реакция - също се установява (сравнително) лесно, по чисто обективни фактори. Отделно че случаи на преминаване през отклонение с над 40, поради погрешно възприятие на сигнал - дал господ, но са се разминавали, естествено - не е обръщано сериозно внимание и се стига до мазалото с човешки жертви и големи материални щети. Колкото до двамата в кабината - има "майстори" дето не искат "калфата" да им "мърмори" повтаряйки сигналите, други пък пишат SMSи или си играеха на TETRIS (сега на GSMи) докато колегата им кара. Далеч не всички са такива, а още по малко си го признават (освен на чаша бира със стар/бивш колега/приятел).
BDZ 07 написа:За мен - нещо като на Белово се е случило - светофорът е показвал едно, нареденият маршрут друго. А и все още не ми го побира главата как и защо чисто нов път има входна стрелка за 40 км/ч.

На Белово след достатъчно "бъзикане" - проблема излезе и пред комисия, на Калояновец - не. Стрелка за повече от 40 се слага там където ежедневно ще имаш преминаване през нея на влакове не спиращи в тази гара. В случая преминаването през отклонение е инцидентно (поради ремонт).
Преди години имах подобен случай с мой колега - ПТП, двама тежко ранени, единия едва оживя. Аз се движех 5-10 мин след тях с друга кола. КОлата с която се сблъскаха се караше от мангал.... Дълго време отказвах да приема че моя приятел е виновен.След 4 години шофьора си призна че се е заблял, а другия е пиел вода в момента на сблъсъка. Изводът - когато са замесени твои приятели - е трудно да си обективен, особено ако другата вероятност е виновния е някой дето смяташ че е в издънка по "дифолт". Та и тука е така - машинистите винаги "до откат" защитават колегите си, движенците - своите. Комисиите - хем търсят истината, хем "отгоре" натискат да няма скандали. (а при Калояновец ако изкарат живия виновен - веднага ще тръгнат въпроси - а тоя на левия стол какво е гледал, за какво тогава са по двама и тнт, втори вариант- проблем в сигнализацията - компрометира всички гари с тоя тип ОИ - НКЖИ ще нададе вой до небесата, трето - грешка на ДР - пак ще е миризливо и най-трудно за доказване и пак е свързано с недостатък на ОИ и отиваме на предния вариант).
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Дерайлирал влак взе жертва край Калояновец на 12.07.2014

Мнениеот 07 » Вто Юли 14, 2015 12:09 am

Driver написа:Без проблем се пренарежда марршрут когато влака е между ПС и ВХ.сигнал.А време пътуването е повече от 40 сек.многократно съм виждал пренареждане на маршрут.

В каква посока - от отклонение към права или обратното? Че има голяма разлика.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Дерайлирал влак взе жертва край Калояновец на 12.07.2014

Мнениеот 07 » Вто Юли 14, 2015 12:18 am

bdz46203 написа:
railjet написа:Предчувствам как някой ден ще направиш беля. Дано този до теб да не спи по време на цялото пътуване..

Супер бъркаш. Много съвестно си изпълнявам задълженията.

Някой хора казаха така и за радомирският Юсеин Болт, и за Иван Димитров (лека му пръст и на него) също никой не каза лоша дума. И не го приемай като заяждане, но най-много ме е страх от хора които считат че са безгрешни зад волана или контролера.
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Дерайлирал влак взе жертва край Калояновец на 12.07.2014

Мнениеот BDZ 07 » Вто Юли 14, 2015 10:03 am

07, ами телеграмата? Не е като да не са знаели, че там се минава с 40 км, заради смяната на пътя.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Дерайлирал влак взе жертва край Калояновец на 12.07.2014

Мнениеот Nikss » Вто Юли 14, 2015 10:06 am

Казано е: "Всеки може да сгреши, никой НЕ е застрахован!" :!:
Nikss
 
Мнения: 593
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Дерайлирал влак взе жертва край Калояновец на 12.07.2014

Мнениеот railjet » Вто Юли 14, 2015 10:13 am

BDZ 07 написа:07, ами телеграмата? Не е като да не са знаели, че там се минава с 40 км, заради смяната на пътя.


Пътя можеш да го смениш и в другата Гърловина, страна СЗ. В такъв случай можеш да влезнеш в гарата по книжка разписание - 125 км/час. Впрочем, добре че него ден не са били със 44 серия за 130...
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Дерайлирал влак взе жертва край Калояновец на 12.07.2014

Мнениеот 07 » Вто Юли 14, 2015 11:46 am

railjet написа:
BDZ 07 написа:07, ами телеграмата? Не е като да не са знаели, че там се минава с 40 км, заради смяната на пътя.


Пътя можеш да го смениш и в другата Гърловина, страна СЗ. В такъв случай можеш да влезнеш в гарата по книжка разписание - 125 км/час. Впрочем, добре че него ден не са били със 44 серия за 130...

Много неща могат да се объркат и разминат "за малко". Спомни си Септември и случая със 1621 когато спираха от 125 само със машината и първи вагон - колко "ако"-та има там?
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Дерайлирал влак взе жертва край Калояновец на 12.07.2014

Мнениеот Administrator » Пон Авг 10, 2015 1:17 pm

Окръжна прокуратура-Стара Загора внесе обвинителен акт за жп катастрофата на гара Калояновец

Публикувано : пн, авг 10th, 2015

На 7 август 2015 г. Окръжна прокуратура-Стара Загора внесе в съда обвинителен акт срещу Христо Тиляшев, на 44 г. от гр. Асеновград, за нарушаване на правилата за движение при управление на подвижен железопътен състав и причиняване по непредпазливост на телесна повреда или смърт на едно или повече лица – престъпление по чл. 343 ал. 4 връзка ал. 3 б предложение 2 връзка ал. 1 вр. Чл.343 ал. 1 от Наказателния кодекс.

На 12 юли 2014 г. в района западно от жп гара Калояновец, обл. Стара Загора, при управление на подвижен железопътен състав – бърз влак № 8601 –София –Варна, състоящ се от локомотив и пет вагона, като локомотивен машинист е нарушил правила за движение, установени в в законови разпоредби, наредби и инструкции.

Според обвинителния акт Христо Тиляшев е нарушил два текста от правилата за движение, установени съгласно чл. 115 от Закона за железопътния транспорт в Наредбата за правилата за техническа експлоатация, движение на влаковете и сигнализация в жп транспорта, а именно чл.19. т.4 – „работниците и служителите от железопътната система, чиято дейност е свързана с безопасността на превозите, по време на работа са длъжни точно да изпълняват заповедите и указанията на сигналите и указателите” и чл. 324 ал.2 – „при две светлини на светофора горната светлина разрешава влизане на влака в гарата и дава указания за положението на изходния светофор, а долната светлина указва скорост до 40 км/ч от входния светофор до преминаването през входните стрелки” .

Според обвинението Тиляшев е нарушил и две правила от Инструкция за работата на машинисти, локомотивни и помощник-машинисти в „БДЖ-Пътнически превози” ЕООД , а именно чл. 25 буква А – „машинист, локомотивен е длъжен да осигури безаварийно обслужване на влаковете по график при строго спазване на предписаните скорости за движение” и чл. 26 буква Е – „машинист, локомотивен, е длъжен да изпълнява безусловно указанията на сигналите и указателите на открит път, в гарите и депата” . Така при наредено транзитно преминаване по четвърти коловоз на гара Калояновец, от железен път 1 на железен път 2, не спазил указанията на предупредителния и входния светофор , управлявайки влака със скорост от 106 км/ч. при разрешена до 40 км/ч. В резултат, на което причинил по непредпазливост смъртта на Венко Т., на 39 г., и средни телесни повреди на четири лица – Николина Н., Мария Ц., Джурдан А. и Васил И., които се изразяват в трайно затруднение на движението на крайници и тялото.

От деянието на Теляшев е настъпила смърт на едно лице и телесни повреди на повече от едно лице и случаят е особено тежък.

По делото са разпитани 50 свидетели, изготвени са заключенията на множество експертизи – съдебно-медицински, химически, технически и др.

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron