Второто правителство на Б. Борисов и железопътния транспорт

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот ivajlo_nikolov » Пон Фев 01, 2016 2:00 pm

bdz_55-089 написа:Хората от Северозапада никога няма да имат тази високоскоростна линия преди всички линии от/за Русе да станат за 160 км/ч.Лично аз няма никога да го позволя, а вярвай, че няма да го позволят и много други хора, вкл. и румънците. ;)

Не знам какво ще позволят румънците, но знам, че са направили това:
Държавно железопътно предприятие на Румъния CFR SA подписа четири договора за финансиране на обща стойност EUR689 милиона с Европейската комисия за модернизация на железопътната инфраструктура, предназначени за участъците Брашов-Сигишоара, Крайова-Калафат и Крайова-Дробета Турну Северин-Карансебеш.

Пуснал съм го в съответната тема
Около половин милиард евро, от тези пари, ще са за модернизация и електрификация на Голенци - Крайова и за модернизация на Крайова-Дробета Турну Северин-Оршова-Карансебеш. От там през Лугож и Тимишоара до Арад линията се модернизира в момента. Това означава, че през 2020 г. от унгарската граница до Видин-товарна ще има линия за 160/120 км/ч. В същия период за Гюргево-Виделе не е предвиден нито цент/лея. За линията Русе-Букурещ през Градище съвсем. Сам прецени какви са приоритетите на румънците и защо най-тежкия участък на линията Видин-София трябваше да се модернизира до 2020 г. и каква тъпотия е да пренасочват средства на НКЖИ за крайморско трамвайче, за което община Бургас може да си кандидатства напр. по ОП "Околна среда"
Аватар
ivajlo_nikolov
Глобален модератор
 
Мнения: 961
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 8:39 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот bdz_55-089 » Пон Фев 01, 2016 9:11 pm

Румънците допускат нашите грешки от преди време. Какво да се прави- балкански синдром, явно е заразен. Трябва съвсем да са си загубили ума, за да направят нещо подобно и да продължават да неглижират Русе-Градище-Букурещ. А за Русе-Виделе-Букурещ донякъде е разбираемо, защото вероятно си мислят, че нещата там са добре и не могат да станат още по-добре. Може да има някой министър или друга клечка по етажите на властта, родом от Крайова или Олтения, та затова така да са решили.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот bdz_55-089 » Пон Фев 01, 2016 9:15 pm

bdz46203 написа:Казах ти да спреш с Глупостите, ти нарочно продължаваш. 160 за Русе, Искаш ли да видиш влак за Русе през крив макарон. Още утре почвам, кампания за София да остане само един директен влак. Да те видим тогава.

А де. А ти искаш ли да видиш Сл. бряг с 40 км/ч през цялата година , който да пътува по 10 часа между София и Бургас :twisted: За разлика от теб, аз лобирам не само за моя район, но и за района на Бургас, упорито защитавайки най-новата идея за проект за жп линия Бургас- Сл. бряг.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот georgievgi76 » Пон Фев 01, 2016 9:28 pm

Луиш ,не искаш ли влаковете до слънчев бряг,да се карат с 52 .
Изображение
Но май както казва фиго ,по добре 55
"Мнениеот lui6_figo_cfr » Чет Фев 06, 2014 10:24 pm

Това не е точно така и друг път сме говорили за това, включително и инженери и специалисти по дизелите. 55-та серия е една универсална машина и изобщо не са за подценяване, а да се ползват само за маневра би било подигравка с тях. Също така не е съвсем вярно, че били само за леки влакчета по равно- да, за леки , т.е пътнически с по 4-5 вагона стават преспокойно, но не само в равното, а и по баири. Парният котел е може би отживелица, обаче тази система е била успешно експлоатирана в продължение на поне 4-5 десетилетия и никой не се е оплакал от студ и измръзване в такива вагони, отоплявани с тази "шега", както наричаш котела, докато днес уж сме много "модернизирани", пък никой не може да се стопли истински с климатик във вагона, дори и да е изправен и работещ. По-скоро съм чувал за хора, които са настинали от постоянното духане на климатика, който не грее. Това е като да ми сравняваш един истински огън в камината или надутия радиатор с духащ климатик. Кое топли повече и с кое ти става рахат на душицата, ама бъди откровен!
Що се касае до постоянните повреди, пак ще повторя, а може би и натъртя, че няма как да не се поврежда нещо свръхексплоатирано, което почти не е имало нормална текуща поддръжка и редовна рахабилитация. Новите мотриси Дезиро сдадоха багажа на 2-3 година след закупуването им, а ти искаш един не толкова модерен дизелов локомотив да не даде никакви проблеми след 40 години вярна и сигурна служба.
lui6_figo_cfr

"
Изображение
Така съфорумци ,бат Бойко много има да мисли за новата линия
georgievgi76
 
Мнения: 96
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2015 1:49 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот georgievgi76 » Пон Фев 01, 2016 9:41 pm

Но на линията до слънчев бряг ,никога няма да има този локомотив!!!
Изображение
ЗАЩОТО
Мнениеот lui6_figo_cfr » Чет Фев 06, 2014 10:31 pm

rexkos1991 написа:
Ако беше тръгнал тази зима до Силистра с 55-та серия начело, щеше да си на друго мнение. Не за друго, ами просто нямаше да стигнеш доникъде и щяха да ти отменят влака. :D

С каква друга тяга можеше да се стигне? Знам, че ще кажеш 07. Не оспорвам качествата и най-вече мощността им, но са много големи, много тромави и много тежки и съсипват редовно и без това окаяното състояние на железния път, а и говорим за някакви икономии на гориво все пак. И 55-та гълтат много, но не толкова като 07. А ако имахме комбиниран диз-ел 55 -та модифицирана, можеше Русе-Силистра без смяна на машината на Самуил и губене на още 15 мин. Ако преспите са по 4-5 м, никоя машина сама не би се справила, дори 07, а ако са под 1 м и с неголяма дължина, с тях успешно би се преборила и 55 серия, още повече, че 91-ва си е предимно равнинно трасе.
georgievgi76
 
Мнения: 96
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2015 1:49 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот bdz_55-089 » Пон Фев 01, 2016 9:48 pm

Да, мерси,че ме цитираш като велика автор. Стоя зад всяка моя дума преди и сега и съм доказано принципен и последователен в тезите си. Не всички могат да се похвалят с това, а и някои от сега коментиращите все още не бяха членове на форума, когато съм писал горните неща.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот georgievgi76 » Пон Фев 01, 2016 9:52 pm

bdz_55-089 написа:Да, мерси,че ме цитираш като велика автор. Стоя зад всяка моя дума преди и сега и съм доказано принципен и последователен в тезите си. Не всички могат да се похвалят с това, а и някои от сега коментиращите все още не бяха членове на форума, когато съм писал горните неща.

Но дали тези влакове ще си платят нафтата.Знаеш ли защо я няма теснолинейката до оряхово ..660 000 загуби на година ,10 пътника на ден средно .
georgievgi76
 
Мнения: 96
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2015 1:49 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот bdz46203 » Вто Фев 02, 2016 8:08 pm

Не разбрах, кой е написал тази велика глупост, че 91-ва е предимно равнинно трасе, но подозирам, че е русенския.... нали. Кънчо, още един път доказваш, че си много далеч от нещата по железницата. Вземи малко питай, понаучи това онова, че наистина ставаш смешен.
И знаеш ли какъв Сл. Бряг с 40 ще ти дам. Борим се за 130 по цялото трасе.
bdz46203
 

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот bdz_55-089 » Сря Фев 03, 2016 7:01 pm

georgievgi76 написа:
bdz_55-089 написа:Да, мерси,че ме цитираш като велика автор. Стоя зад всяка моя дума преди и сега и съм доказано принципен и последователен в тезите си. Не всички могат да се похвалят с това, а и някои от сега коментиращите все още не бяха членове на форума, когато съм писал горните неща.

Но дали тези влакове ще си платят нафтата.Знаеш ли защо я няма теснолинейката до оряхово ..660 000 загуби на година ,10 пътника на ден средно .

И за теснолинейката сме обсъждали многократно, но ти и това си пропуснал явно. Фактите и цифрите не са такива, каквито ги посочваш. А теснолинейки от подобен тип, при това работещи успешно, има и в Румъния, и в Чехия. Но и двете държави ни изпреварват по много други, далеч по-важни, показатели за социално-икономическото развитие, та какво остава за теснолинейките.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот georgievgi76 » Сря Фев 03, 2016 11:37 pm

bdz_55-089 написа:
georgievgi76 написа:
bdz_55-089 написа:Да, мерси,че ме цитираш като велика автор. Стоя зад всяка моя дума преди и сега и съм доказано принципен и последователен в тезите си. Не всички могат да се похвалят с това, а и някои от сега коментиращите все още не бяха членове на форума, когато съм писал горните неща.

Но дали тези влакове ще си платят нафтата.Знаеш ли защо я няма теснолинейката до оряхово ..660 000 загуби на година ,10 пътника на ден средно .

И за теснолинейката сме обсъждали многократно, но ти и това си пропуснал явно. Фактите и цифрите не са такива, каквито ги посочваш. А теснолинейки от подобен тип, при това работещи успешно, има и в Румъния, и в Чехия. Но и двете държави ни изпреварват по много други, далеч по-важни, показатели за социално-икономическото развитие, та какво остава за теснолинейките.

Не съм забравил .Сега е важно да се гледа напред.
georgievgi76
 
Мнения: 96
Регистриран на: Вто Сеп 22, 2015 1:49 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Варужан Апелян » Пет Фев 05, 2016 12:01 am

Борисов договаря влака стрела Китай-Берлин през България



По време на посещението си от 23-ти до 26-ти ноември в Китай, премиерът Борисов е обсъдил сериозни инвестиционни проекти, които Китай да осъществи в България. Най-големият между тях е южният Път на коприната, който свързва със скоростен влак Китай и Европа с крайна точка Берлин, като минава през България. Това съобщава в обширно интервю за в. „Стандарт“, генералният ни консул в Шанхай, Димитър Абаджиев.

Информацията съвпада със световната новина, че китайският лидер Си Дзинпин и иранският президент Рохани са подписали на 23-ти януари в Техеран споразумение за изграждане на жп магистралата по Пътя на коприната през Иран в рамките на двустранните инвестиции и стокообмен, които ще достигнат от 600 млрд. долара. Абаджиев посочва, че трасето през Турция вече е почти изградено, като Китай са финансирали изграждането на тунела под Босфора – „Мармарай“ с 2 млрд. долара.

Общо за целия проект за изграждането на трансазиатска високоскоростна железница , основно за товари от Китай до Берлин, Китай е предвидил 38 млрд. долара. Посочват се и два конкретни обекта в Подбалкана по трасето на жп магистралата, представляващи интерес за Китай. Пекин е заявил желание да придобие индустриалната зона във Ведраре (Карлово), която е наскоро създадена от държавата и е готов да финансира и реализира пробив на тунел между Троян и с. Христо Даново, за да свърже железопътните пръстени на Северна и Южна България. Тунелът, който се изгражда под Шипка с пари на ЕС е само за шосеен транспорт, а е известна и практиката на Китай да инвестира самостоятелно и да завършва от А до Я своите проекти.

Министърът на икономиката Божидар Лукарски, под чиято шапка са индустриалните зони в България, вече е сезиран официално от китайска страна за интереса към посочените обекти, както и други активи в района на Пловдив и Подбалкана. Южен централен район с център Пловдив е приоритетната зона за инвестиции за китайските фирми. В съществуващите в района индустриални зони, цената на декар земя варира от 19 000 до 50 000 евро. Интересът на Китай към Розовата долина може да се види и по време на розобера, когато десетки хиляди китайци посещават Карлово, Казанлък и селата около тях. Според запознати, трасето на жп магистралата на българска територия ще се движи успоредно на магистрала Марица, впоследствие покрай магистрала Тракия, от Пловдив - Карлово – с. Христо Даново, а след тунела от Троян до Видин, по нататъшния път предвижда Белград, Будапеща, Виена и Берлин, където ще се срещне със северния жп Път на коприната, който вече беше изграден и превозва товари от Китай. По този начин Меморандумът, който премиера Борисов подписа в Китай за Пътя на коприната, вече има съвсем конкретни измерения и може да се окаже най-големия инфраструктурен проект реализиран в България и на Балканите.Хората в общините от Подбалкана пък са обнадеждени, че ще се открият много нови работни места, а и цената на имотите им ще се повиши.

Източник: www.trud.bg
http://transportal.bg/rail/borisov-dogo ... ariya.html
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот NeroN » Нед Фев 07, 2016 10:54 am

:mrgreen: :mrgreen: С тези влакове стрели тия верно ни смятат за баси тъпите парчета...
NeroN
 
Мнения: 361
Регистриран на: Пет Авг 29, 2014 10:53 am

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот bdz_55-089 » Нед Фев 07, 2016 4:30 pm

Мисля, че не са далеч от истината.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Otskov » Пон Мар 28, 2016 12:25 am

Да си припомним малко от предишния мандат на герб, доста години минаха пък не говиждам доброто което са направили.
https://www.youtube.com/watch?v=oWFIMsPNxPg
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот bdz_55-089 » Пон Мар 28, 2016 8:29 pm

А заблелязвате ли кои са начело на тогавашните безрезултатни протести? Разбира се, че деятелите на противоконституционната партия ВМРО, която тогава плюеше неистово и ожесточено по ГЕРБ, а сега са им първа дружка :o Всъщност, не са единствените фурнаджийски въртящи се лопати. Какво ли да кажем за националната предателка Меглена Кунева и нейното лицемерно движенийце България на гражданите? И тя се кълнеше, че още много светлинни години да минат, никога не биха се пресекли пътищата на ДБГ и ГЕРБ, пък взеха, че се пресекоха и то много скоро след това нейно изявление :o :lol: А що се отнася до пладнешкия мошеник Ангел Джамбазки, той винаги е гледал да получи лични дивиденти и винаги го е постигал, защото простите хора у нас са прекалено много. Джамбазки редовно си ставаше общински съветник в София на гърба на ей тези протестиращи от клипа, а после взе, че ненадейно стана и евродепутат- пак на гърба, само че този път- на наивния Бареков. Така е в България!
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Nikss » Пон Мар 28, 2016 9:17 pm

Бих казал, че второто правителство на Б. Борисов е по-зле и от първото, поне поради 2 причини:
1) Първо не могат да се справят с циганите от съответните гета, нанасящи почти ежедневно щети на железопътния състав, който и без друго е дефицитен
2) Второ не се изпълняват качествено проектите, възложени от ЕС, а гледат как може да се откраднат повече кинти, вместо да се направи нещо качествено... :evil:
Nikss
 
Мнения: 594
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот BDZ 07 » Вто Мар 29, 2016 9:09 am

само че този път- на наивния Бареков.


Обратното стана - Бареков преметна Каракачанов, като му използва твърдия електорат от 1.7%-2%, които ВМРО има. Дудука имаше за цел да вкара трима евродепутати. Плещеше, че тримата влизат - той, Джамбазки и там не помня вече кой беше на трето място - стоят един месец в Брюксел и напускат за сметка на 4,5 и 6 в листата, които били “специалисти“.

Иначе онзи ден се отпуснаха някакви пари - мисля малко над 200 млн. лева - за ЖП сектора от Министерския съвет, но мисля, че парите вече са разпределени за свиване, ако не са и присвоени вече.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот diesel07 » Вто Мар 29, 2016 2:24 pm

Като видях ремонта на Добрич север, парите със сигурност са "усвоени" много добре.
diesel07
 
Мнения: 385
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Otskov » Вто Мар 29, 2016 5:03 pm

Какъв ремонт на Дчс ?
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Otskov » Вто Мар 29, 2016 6:48 pm

И като стана дума за Дч - още една издънка от първия мандат на герб.
http://www.desant.net/show-news/30684/
Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта