Второто правителство на Б. Борисов и железопътния транспорт

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот diesel07 » Вто Мар 29, 2016 7:35 pm

Otskov написа:Какъв ремонт на Дчс ?

Вътрешни тоалетни в чакалнята, ламинат за помещенията на персонала и нова дограма.
diesel07
 
Мнения: 385
Регистриран на: Сря Фев 12, 2014 5:22 am

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот bdz_55-089 » Вто Мар 29, 2016 9:09 pm

BDZ 07 написа:
само че този път- на наивния Бареков.


Обратното стана - Бареков преметна Каракачанов, като му използва твърдия електорат от 1.7%-2%, които ВМРО има..

Да де, ама с такава електорална тежест не би трябвало да може да се влиза нито в парламента, още по-малко във властта, а те се намърдаха там през задния двор, както винаги са го правили, защото хора, осмелили се да погазват конституцията като измекярите от ВМРО, едва ли биха се посвенили да откъснат, колкото се може по-голямо парче от баницата, която иначе не заслужават.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот bdz_55-089 » Вто Мар 29, 2016 9:14 pm

diesel07 написа:
Otskov написа:Какъв ремонт на Дчс ?

Вътрешни тоалетни в чакалнята, ламинат за помещенията на персонала и нова дограма.

Че то там има ли изобщо пътници, които да ползват тези нови чакални и тоалетни? Ето за това говорим- за неспиращите абсурди, които не са само в жп сектора. Отново ще напомня (за Н-ти път сигурно), че спирки като Русе- товарна гара, които са с изключително голяма населеност, са без нормален перон, без нормални подстъпи и дори без приемно здание, докато други спирки като Крум, Драгомирово и гари като Висока поляна, Добрич- север, чиито пътникопоток сумарно е равен на половината от този на Русе- товарна гара, си имат нови дограми, чакални, тоалетни и какво ли не. И ако някой продължава да твърди, че ДПС и Пеевски не участват в сегашната власт...Когато наредилите се около все по-смаляващата се баница станат прекалено много, резултатът е точно този- абсурди, безсмислици, глупости и нищо съществено и запомнящо се- това описва най-точно втория мандат на ГЕРБ в жп сектора.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Варужан Апелян » Сря Мар 30, 2016 12:30 am

Забелязал съм, че като има няколко жалби от пътници и винаги последва ремонт.
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот bdz_55-089 » Сря Мар 30, 2016 10:36 pm

А такали трябва да се решават проблемите в жп сектора у нас? Всеизвестен факт е, че русенци са по-скромни, по-тихи и по-мекушави, слава богу- не всички, но ако от подобен тип хора чакаме жалби и други адекватни и смели действия, няма да се случи нищо. В други краища на страната хората по друг начин защитават правата и придобивките си и затова ги имат.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Варужан Апелян » Сря Мар 30, 2016 10:59 pm

Гражданската активност не е престъпление!
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Варужан Апелян » Чет Май 05, 2016 11:43 pm

Какво се крие зад хвалбите на Борисов за Централна гара?

Слушайки думите на премиера Бойко Борисов, човек може си помисли, че е болен от шизофрения – една е държавата за властта и съвсем друга за хората. През два-три дни, казва Борисов, се откриват обекти, за които българите са мечтали с години да ги видят завършени и в подходящ вид. „20 години тухла върху тухла нямаше сложена за обществено значими проекти“, продължава министър-председателят при откриването на обновената Централна гара в София.

Не че не е прав за последното и не че ремонтът на мрачния и смърдящ бетонен цирей в центъра на столицата не беше належащ. Но еуфорията и рязането на лентички изкривяват доста фактите. Този за забавянето на проекта например беше тотално пренебрегнат – по план обновлението трябваше да приключи до края на 2015-а, после срокът беше удължен до 22 март, а в крайна сметка официалното откриване се случи на 26 април. Да чухте нещо за санкции? Няма и да чуете, защото генералният директор на Националната компания „Железопътна инфраструктура“ Милчо Ламбрев си има обяснение – при подготовката на заданието за ремонта не е било взето предвид увеличението на влаковия трафик, който пречел на работниците и отнемал от времето им за работа. Затова не само че няма да има глоби, но и на изпълнителя „ГБС – Централна гара“, в който влизат „Главболгарстрой“ и „Водстрой 98“, ще се дадат допълнително над 4 млн. лв. освен договорените през 2013-а за ремонта 67 милиона. С доплащането щяла да се подмени и контактната мрежа.

Може би най-съществен обаче е въпросът за похарчените средства. Става дума за около 70 млн. лева. Срещу тази внушителна сума е извършено обновяване на гарата в три направления. По думите на самия инж. Ламбрев е извършена конструктивна корекция във връзка с новите евроизисквания, които влязоха в сила през 2012 година. Както е известно, софийската гара е строена през 1974-а и вече не е отговаряла на съвременните изисквания за земетресения. „Усилиха се максимално всички колони, напречни и надлъжни греди и фундаменти и по този начин се постигна ефектът. Покривната конструкция на гарата също е подсилена“, обясни Ламбрев. Второто направление е свързано с енергийната ефективност и по него е подменена изцяло фасадата на сградата и са поставени нови алуминиеви дограми с трислойни стъклопакети. А последното, с което са се занимавали „Главболгарстрой“ и „Водстрой 98“, е комфортът на пътниците, включително на тези в неравностойно положение.

„Направиха се чисто нови перонни навеси, подновиха се перонните настилки. Навсякъде беше озеленено и се сложиха пейки, които дълги години гарата не беше виждала“, изтъкна шефът на НКЖИ.

В рамките на самата гара е построена и многофункционална зала, която може да се ползва за много неща, но въпреки всичко мнозина смятат реконструкцията за безумно скъпа. Изказаха се и становища, че са дадени два пъти повече пари за обновяване на старата постройка, вместо с тях да се построи изцяло нова. И наистина, ако се замислим, само на 50 метра от жп гарата се намира Централната автобусна станция на София. Тя бе построена преди малко повече от 10 години срещу сумата от 5 млн. долара. Инвестицията там бе частна – на свързания с бизнесмена Гриша Ганчев „АСП асистенс холдинг“. Вярно, тази сграда е много по-малка, но пък беше построена от нищото. А и в крайна сметка през двете места преминават приблизително един и същи брой пътници – между 10 хил. и 15 хил. на ден.

Може да се направят и други сравнения. Инвестицията в Mall of Sofia бе около 100 млн. лв., независимо че и той бе построен на чисто, а площта му е около пет пъти по-голяма (жп гарата е разположена на около 15 хил. кв. м, докато молът заема 73 хил. кв. метра). Точно 75 млн. лв. пък струва откритият през 2013-а високотехнологичен завод на „Софарма“ в кв. „Илиянци“. Но, както се казва, работата е свършена и парите са платени. Остава само въпросът за гаровите търговски площи и тяхното отдаване под наем. Става дума за помещения от около 11 хил. кв.м, които биха могли да носят сериозни приходи за Националната компания „Железопътна инфраструктура“. Началните тръжни цени от 12.3 лв. на квадрат изглеждат приемливи.

Източник : www.dnes.bg
http://transportal.bg/rail/kakvo-se-krie-zad-hvalbite-na-borisov-za-tzentralna-gara.html
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Димитър Деянов » Пет Май 06, 2016 9:25 pm

Освен, че сумата за ремонта на Централна гара е прекалено голяма, както се казва тука, мисля, че за закъснението фирмите изпълнители трябваше да бъдат глобени, а не да им се дават допълнително 4 млн. лева.
И защо се открива официално един обект, когато има още редица недовършени работи ? Ами един от най-важните за работата на софийския железопътен възел пунктове в сградата на гарата - диспечерския център не е завършен. Има и много други помещения и зали, които не могат още да се използват, защото не са готови.

Това набързо нагласено официално откриване ми напомня за едно друго такова, през далечната 1948 г. Тогава държавните органи на "народната власт" допуснаха да се открие на 5 януари 1948 г. една цяла железница (линията Волуяк - Перник), при която на около 25 % от нейната дължина релсите не бяха положени.
Аватар
Димитър Деянов
 
Мнения: 717
Регистриран на: Съб Авг 10, 2013 3:50 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот plastikat » Пет Май 06, 2016 9:28 pm

Крадене и отчитане на дейност за пред хората!
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот BDZ 07 » Пон Май 09, 2016 10:00 am

Не знам какво точно е изпълнението на ремонта, но аз очаквам при първия по-сериозен дъжд покривът или най-малкото подлезът, да прокапе.
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот bdz_55-089 » Пон Май 09, 2016 11:13 pm

Второто правителство на ГЕРБ и мандат на Московски са на път да ликвидират железниците в България. Работи се целенасочено и неуморно в тази посока. Вина и отговорности не се търсят и поемат. Единственото правилно решение е оставка и затвор за Московски- човекът, ликвидирал умишлено жп транспорта в България.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Варужан Апелян » Вто Май 10, 2016 10:29 am

Прокуратурата може единствено да повдига обвинения!
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот dobo » Вто Май 10, 2016 2:12 pm

Интересен факт-другарите от БСП заедно с едно от дето им ДПС замрънкаха за сваляне на правителството и предсрочен вот и тук един потребител, той си знае кои е, се активизира и във всяка една тема почна да иска оставки....
Странно ама факт...
dobo
 
Мнения: 435
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:16 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот bdz_55-089 » Вто Май 10, 2016 7:36 pm

Варужан Апелян написа:Прокуратурата може единствено да повдига обвинения!

Докато почиваме на подобни нереалистични бюрократични мантри, добро няма да видим. Крайно време е за радикализиране на обществените нагласи и ясно изразяване на недоволството. Да съдим можем всички ние, които избираме политиците, още повече, че вече ни задължават и да гласуваме.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот bdz_55-089 » Вто Май 10, 2016 7:39 pm

dobo написа:Интересен факт-другарите от БСП заедно с едно от дето им ДПС замрънкаха за сваляне на правителството и предсрочен вот и тук един потребител, той си знае кои е, се активизира и във всяка една тема почна да иска оставки....
Странно ама факт...

А нищо не казваш по същество за изнесените фрапиращи факти от родната жп действителност. Факти, които са недопустими в която и да е европейска и неевропейска държава! Странно, ама факт, нали?! И партиите, в крайна сметка, са за това, за да изразяват нашите интереси и недоволства, а не да си траят и да си вземат партийните субсидии!
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот plastikat » Вто Май 10, 2016 7:42 pm

Другаря Калфин, даде тон за песен....
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот bdz_55-089 » Вто Май 10, 2016 7:54 pm

На мен никой не ми дава тон, аз имам своето мнение и го отстоявам! Когато съм имал основания, не съм спестявал и похвали към сегашните, особено на местно ниво, защото българите, сме свикнали само да критикуваме, а рядко хвалим. Но когато съм възмутен от серия абсурди и неуредици, няма как да замълча, само защото съвпадало с нечии политически действия.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот BDZ 07 » Вто Май 10, 2016 9:12 pm

Токът катурна Б.Б. през 2013 г., а през 2016 г., кое - може би БДЖ? :lol:
Аватар
BDZ 07
 
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон Фев 09, 2015 5:32 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот 07 » Вто Май 10, 2016 9:16 pm

BDZ 07 написа:Токът катурна Б.Б. през 2013 г., а през 2016 г., кое - може би БДЖ? :lol:

Свещената Тиква се крепи на власт само и единствено на малоумните извратеняци мастурбиращи пред 2 квадрата асфалт...
07
 
Мнения: 3118
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 8:45 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот bdz_55-089 » Вто Май 10, 2016 10:13 pm

Точно така! Вижте, ние в този форум сме се събрали, независимо от политическите си пристрастия, защото ни обединява обща кауза- жп транспорта у нас и, бих добавил, неговото спасение, защото нещата отиват много на зле, при това неусетно. Жп транспортът се закопава и удря всеки ден, вместо да се заложи на него като приоритетен и перспективен. Бойко направи много хубави неща и допусна много грешки, но е факт, че при неговите мандати жп транспортът у нас е изтикан в ъгъла и се мачка. Дори смяната на некадърния Московски не може да спаси положението, защото политиката на сегашната власт по отношение на жп-то е сбъркана.
bdz_55-089
 
Мнения: 869
Регистриран на: Пон Мар 30, 2015 10:03 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron