Второто правителство на Б. Борисов и железопътния транспорт

В този раздел се публикуват и коментират всички материали от официалните медии за българските железници като целта е всички жп любители и професионалисти да са в течение на информацията, която циркулира в медийното пространство за сектора. В този раздел може да публикувате и коментирате всякакви материали от официалните български медии за българските железници. Разделът няма за цел да популяризира определени медийни публикации, а да ги потвърди, отрече, коментира и пр. от гл.т. на професионалната фактология и обективност. При по-задълбочени дискусии, които се отклоняват от конкретните коментари по даден медиен материал, модераторския екип си запазва правото да премества дискусиите в съответните специализирани категории и раздели на форума.

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Варужан Апелян » Съб Дек 06, 2014 3:11 am

Бюджет 2015: няма време или желание за реформи

Калоян Стайков, ИПИ

Тази седмица Министерството на финансите публикува проекта си за държавен бюджет за 2015 г. Очаква се в понеделник той да бъде одобрен от Министерския съвет. В анализа си Калоян Стайков от Института за пазарна икономика коментира изненадите в проекта - три от които определя като приятни, а три - не.

Близо месец след изтичане на законово определения срок за внасяне в парламента на законопроекта на държавния бюджет такъв най-накрая беше публикуван през изминалата седмица. Изненадите в него не липсват, като, може би, най-голямата е, че фискалната, както и държавната политика по функции остават почти непроменени, независимо от обещанията на управляващите за бързи и решителни реформи.

Изненада 1 – приятна: За първи път в периода 2008-2014 г. е предложен консолидиран бюджет с по-ниски номинални разходи в сравнение с предходната година. Разходите в бюджет 2015 г. се предвижда да бъдат 32,82 млрд. лв., а през 2014 г. прогнозата е за разходи от 32,5 млрд. лв. плюс близо 450 млн. лв. допълнителни разходи, залегнали в актуализирания бюджет за 2014 г. С други думи през следващата година най-накрая може и да станем свидетели на това, с което политиците се оправдават от 2009 г. насам – затягане на коланите. Реално в периода 2009-2013 г. консолидираните бюджетни разходи се увеличават номинално с 20% при положение, че средногодишната инфлация през 2013 г. спрямо 2008 г. е 12,2%.

Изненада 2 – приятна: В Средносрочната бюджетна прогноза за 2015-2017 г. отново се завръща разбивката на бюджетните разходи по функции за предстоящата година, която липсваше в прогнозата за 2014-2016 г. и беше заменена с разбивка по "области". Обясненията към тази разбивка са твърде общи, но поне ги има. Тъй като през 2014 липсва такава разбивка, сравнения могат да се направят с отчетеното изпълнение през 2013 г. и имайки предвид, че прогнозната инфлация за 2014 г. е -1,5%, а за 2015 г. – 0,1%.

Изненада 3 – неприятна: Разходите по функции "Общи държавни служби" и "Образование" остават почти непроменени, като в сферата на образованието дори са предвидени по-малко средства. С други думи нереформираната държавна администрация получава повече средства, а нереформираното образование – по-малко.

Изненада 4 – приятна: Намаляват разходите по функции "Отбрана и сигурност", "Почивно дело, култура, религиозни дейности" и "Разходи, некласифицирани в другите функции". Най-обнадеждаващото тук са по-ниските разходи за силовите ведомства, което означава, че те най-накрая изпадат от приоритетния списък на управляващите, които ще имат възможност да пренасочат бюджетните средства към други дейности. Тук обаче трябва да се обърне внимание на две неща. Първо, докато прогнозните разходи на Министерството на отбраната намаляват значително в периода 2008-2015 г. – с над 566 млн. лв. или 37%, тези в Министерството на вътрешните работи намаляват с 6 млн. лв. или малко над 0,5%. Второ, всяка година МВР намира начин да си изпроси допълнително финансиране независимо от случващото се в страната или състоянието на бюджета. Най-фрапантният случай до момента, като че ли, беше тази година, когато при огромно неизпълнение на приходите бяха гласувани поправки в закона за МВР, с които бяха увеличени заплатите в министерството, а с актуализирания бюджет 2014 г. то получи допълнително 125,7 млн. лв., което е 12,6% увеличение на прогнозния му годишен бюджет. По-ниските разходи по функция "Отбрана и сигурност" са добра новина, но те трябва да са в резултат на по-сериозни съкращения в МВР, от колкото в МО.

Изненада 5 – неприятна: Разходите за здравеопазване през 2015 г. са с близо 9,8% по-високи в сравнение с 2013 г. Това предложение идва на фона на годишен спад в цените на здравни услуги, попадащи в Хармонизирания индекс на потребителските цени с 3,8% през 10-е месеца на 2014 г. Най-много се понижават цените на стоматологичните услуги – 22% и тези на лекарските услуги в извънболничната помощ - 12%. Най-често се говори за затруднено положение в сектора поради застаряващото население. Бърз поглед на хоспитализациите обаче отхвърля подобни твърдения, тъй като броят на хоспитализациите на пациенти под 65 г. се увеличава около четири пъти по-бързо в сравнение с броя на хората над 65 г. Това говори по-скоро за некачествени здравни услуги, отколкото за демографски проблем. В същото време населението на възраст 15-64 г. се свива, а постъпилите в болница пациенти на тази възраст се увеличават, което говори както за некачествено здравеопазване, така и за злоупотреби. На този фон изненада ли е, че се предвижда дефицитът в НЗОК да се запази за трета поредна година и отново да се покрие от държавния бюджет? Това е поредният сектор, заедно с администрацията, МВР и други, който изглежда ще остане нереформиран и за награда ще получи повече средства.


Изненада 6 – изключително неприятна: Средствата по функция "Жилищно строителство, благоустройство, комунално стопанство и опазване на околната среда" се увеличават с близо 50% в сравнение с 2013 г., а тези по функция "Икономически дейности и услуги" – с близо 27%. Т.е. държавата има намерение да се намеси в още по-голяма степен в икономиката на страната – с допълнителни разходи от около 1 млрд. лв., и да се изяви като голям инвеститор – с допълнителни разходи от още около 1 млрд. лв. Всички средства се харчат без ясен ефект от тях, без грижа за ефективността им и без оценка на ефектите от тях. Така например железниците – Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) и "Български държавни железници", ще получат субсидии в размер на 275 млн. лв. Към тях се прибавя и капиталов трансфер в размер на 175 млн. лв и компенсирането на безплатните и по намалени цени пътувания на определени категории пътници с железопътен транспорт от 22 млн. лв. и получаваме общо държавни средства за железниците от 472 млн. лв. За сравнение предвидените държавни средства за висшите училища са в размер на 375,5 млн. лв. А за да е пълна картината, може да се добави следното наблюдение в средносрочната прогноза: "приходите на [НКЖИ] са основно от субсидия, капиталови трансфери и несъществени приходи от продажби на неоперативни активи", т.е. това предприятие функционира по-скоро като държавно ведомство, отколкото като търговско дружество и оцелява изцяло на изкуствено дишане от държавата.

Към горния списък от изненади може да се добави и едно недоумение относно разходите за "Социално осигуряване, подпомагане и грижи", които през 2015 г. се очаква да бъдат едва с 307 млн. лв. по-високи в сравнение с 2013 г. Това се предвижда на фона на постоянно нарастващ бюджет на Министерството на труда и социалната политика, които през 2015 г. е с близо 134 млн. по-висок в сравнение с 2013 г. и предвидени допълнителни средства за индексиране на пенсиите в размер на 246,5 млн. лв. спрямо планираните или общо 380,5 млн. лв. Освен ако няма изненадващи или планирани икономии по други социални пера, едва ли тази прогноза ще бъде изпълнена и може да се очаква нов преразход като този през 2014 г., когато бяха похарчени допълнително 50 млн. лв.

Общото впечатление, което проектобюджетът за 2015 г. оставя, е, че отново липсват реформи, усилията са насочени към закърпване на дупки и се чакат по-добри години. Това може да е резултат или от липсата на воля за промяна, или от липсата на време за разписването на всички политики и обвързването им с бюджета. Няма да имаме отговор на този въпрос до края на годината. Но ако времето е било проблем, защо правителството не внесе една планирана актуализация на бюджета в средата на следващата година? Така кабинетът ще има достатъчно време, за да въведе мерки за подобряване на събираемостта и да направи реформи, така че да намали разходите с крайната цел бюджетният дефицит постепенно да намалява и да се превърне в излишък. По същия начин, по който актуализацията на бюджета за 2014 г. беше предизвестена, защо да не се планира една положителна актуализация с повече приходи, по малко разходи и по-нисък дефицит? Това определено би върнало доверието в политиците и би подобрило бизнес средата.


http://www.dnevnik.bg/analizi/2014/11/2 ... a_reformi/
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот plastikat » Сря Дек 10, 2014 7:57 pm

220 влака и 2000 служители по-малко :( http://flagman.bg/article/72650
Аватар
plastikat
 
Мнения: 1328
Регистриран на: Пон Юли 22, 2013 5:44 pm
Местоположение: Бургас

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Administrator » Сря Дек 10, 2014 8:15 pm

Съкращават около 2000 железничари и около 200 влака, ако се запазят парите за железницата в Бюджет 2015 ?

Публикувано : ср, дек 10th, 2014

Тъй като от бюджетът на БДЖ са отрязани 40 милиона лева, Ивайло Московски коментира, че търси подкрепа от Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения да му бъдат осигурени тези липсващи пари от бюджета. „Ако това не бъде направено, ще викна синдикатите, за да мислим от къде и какво можем да оптимизираме, за да не се стига до съкращения. С определения нов бюджет и намаляването на субсидията за БДЖ с 40 млн. лв. ще сме принудени да съкратим 1500-2000 железничари, както и 220 влака”. Това заяви пред журналисти след заседание на Комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения транспортният министър Ивайло Московски, предава Агенция „Фокус”. „Цялото разписание на влаковете се състоеше от около 600 влака – около 200 влака, които са най-ниско ефективни и доказано губещи могат да се съкратят. Според мен би могло да се намери алтернативно решение там, където се движи цяла влакова композиция, а няма действително пътникопоток, довеждащият транспорт от малките спирки към по-големите гари да се осъществява с бусов транспорт. Ще излезе по-евтино. Мислех това и преди, но не можах да го реализирам, а правителството на Пламен Орешарски на всичкото отгоре върна всички губещи влакове обратно”, обясни Московски.

Припомняме позицията на Ивайло Московски от преди няколко седмици, че "В България се отпускат десетократно по-малко средства от държавата за поддръжка и развитие на жп мрежата в сравнение с други сходни европейски страни."

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот railjet » Сря Дек 10, 2014 8:21 pm

Може ли да помолим Варуджан за един последен удар от агонизиращата Асоциация?
:arrow:
Колко пари отиват годишно за заплати на Занданския пълнеж :idea: :?:
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Варужан Апелян » Чет Дек 11, 2014 12:12 am

Московски: Уволнявам 2000 от БДЖ. Синдикатите: Това е краят
Една трета от влаковете ще бъдат свалени от разписанието заради орязаната субсидия на жп превозвача

Светослав Метанов

Заради орязването на субсидията за БДЖ от 180 милиона лева на 140 милиона лева се налага от компанията да бъдат съкратени 1500-2000 души и над 200 влака да паднат от разписанието. Това обяви министърът на транспорта Ивайло Московски пред депутатите от парламентарната комисия по транспорт, информационни технологии и съобщения.

Общият брой на пътническите влакове у нас е 660. Ако Московски изпълни заканата си, една трета от тях ще трябва да отпаднат.

Нямам какво друго да направя. Парите не стигат, аргументира се транспортният министър.

Естествено думите на Московски не останаха без реакция.

Това ще е краят на БДЖ и на българските железници. С този бюджет няма друга алтернатива, коментира пред Клуб Z лидерът на жп синдиката към КНСБ Петър Бунев.

Според него съкращаването на 2000 души ще спести 7-8 милиона лева от заплати, но в същото време приходите на компанията ще паднат поне с 20 милиона лева.

Ще трябва да спрем и жп проектите за строителство на жп линии, които се финансират от ЕС. След като няма влакове, които да се движат по релсите как ще обосновем нуждата от инвестиции за стотици милиони евро, попита още Бунев.

Според него в момента пазарният дял на БДЖ при превоза на пътници е едва 5%.

Със сигурност ще намалее още. Постоянно наливаме вода в мелницата на автобусните превозвачи, а железницата се обезсмисля, добави синдикалистът.
http://clubz.bg/11808-moskovski_uvolnqvam_2000_ot_bdj_sindikatite_tova_e_kraqt
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот railjet » Чет Дек 11, 2014 1:13 am

Как една уста веднъж не се отвори да каже колко милиони изчезнаха подир десетките хиляди изгонени пътници, дейбиш и тъпунгерите безподобни :evil:
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Варужан Апелян » Чет Дек 11, 2014 1:35 am

Изображение
Смятай!
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Варужан Апелян » Чет Дек 11, 2014 3:45 pm

Петър Бунев пред Клуб Z: Ще има национална стачка
Железничарите гневни на министър Московски за изявлението, че ще съкрати 2000 служители на БДЖ

Клуб Z

- Г-н Бунев, какво ще предприемете след изявлението на транспортния министър Ивайло Московски, че заради съкратената субсидия на БДЖ ще бъдат съкратени над 200 влака и 2000 служители на жп компанията?

- Няма как да оставим нещата така, защото подобна мярка би била буквално унищожителна за пътническия железопътен транспорт в България. Ако влаковете се намалят с още една трета, то и от останалите няма да има смисъл. Разписанията ще станат съвсем неудобни и приходите ще паднат с много повече милиони от тези, които ще се спестят от разходите за персонал при съкращението на 2000 души.

- Тогава?

- Надяваме се да има проява на малко повече здрав разум и преди гласуването на второ четене на бюджета за 2015 г. парите да се намерят.

- А ако не се намерят?

- Днес имаме национално съвещание в Горна Оряховица и е ясно, че това, за което ще си говорим е протестни действия и подготовка на национална стачка. Нямаме друг избор.

- Процедурата за подготовка на национална стачка доколкото знам е доста бавна.

- Да, необходими са около 2 месеца. В случая обаче това не е проблем, тъй като и процедурата, по която биха били извършени едни масови уволнения в БДЖ не е по-бърза. Така че ще сме готови за протест горе-долу по същото време когато евентуално биха започнали съкращенията.

- Всички железничари ли искат стачка?

- След като чуха изявленията на министъра от вчера - всички. Досега имаше някаква група от по-умерени гласове, които искаха да им се даде шанс, да видят за какви реформи става дума. Вече ги няма. Можете да прочетете какви честитки има по адрес на министър Московски в железничарските форуми в Интернет.

В контакт сме и с колегите от КТ "Подкрепа". Те мислят абсолютно същото като нас. Никакви разлики нямаме. Всички са готови за протест.

- Какво е генералното решение за БДЖ?

- Решението е секторът да стане конкурентноспособен. Той в момента не е такъв. От части за това вина има и държавата, защото инвестициите отиваха основно за магистрали, а не за жп линии. Направиха "Тракия", но жп магистралата до морето ще е готова след години. Всичко това работи в полза на автобусните превозвачи. БДЖ продължава да губи.

Вижте метрото. В началото когато имаше само един лъч го ползваха малко хора. След това когато се пусна втори и се направи удобно разписание стана така че влакчетата са пълни, а пътниците доволни. Железницата е метрото на държавата. Няма как да имаме качество без нови релси, нови влакове, които да са с удобно разписание.
http://clubz.bg/11844-petyr_bunev_pred_klub_z_shte_ima_nacionalna_stachka
Варужан Апелян
 
Мнения: 1405
Регистриран на: Пет Дек 20, 2013 12:16 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Otskov » Пон Дек 15, 2014 1:24 am

Аватар
Otskov
 
Мнения: 1989
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 12:00 am
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Локомотив » Пон Дек 15, 2014 11:46 am

Добре се вижда кой разби железниците. Интересното е, че същия пак е министър на транспорта. Добре поне, че Дянков го няма. Ама кел файда. Не мога да разбера това ромче Московски дали е просто тъп или прилага някаква свръхсложна схема за затриване на железниците. Спрял движението на пътници от Н. Загора до Зимница, а товарните вървят. В същото време през Айтос и Церковски, където станаха белите с два влака един срещу друг никой не спира движението. В задачата се пита, за чий ч@п трябва да спираме Ямбол, като другаде, където са сгафили продължава да се минава.

Между другото някой знае ли кой е предложил ремонта на 8-ма да се извършва в този си вид. Имам предвид да се прави Карнобат-Бургас, което и по мнение на специалисти не е било толкова зле и належащо. И в същото време Калитиново-Кермен да не се удвои, въпреки, че там съм убеден, че е имало готов проект за това. Също и за Ямбол-Зимница. Така в крайна сметка скоростта на влаковете в участъка няма да се промени кой знае колко, но за сметка на това пропускателната способност на линията изобщо няма да мръдне. Най-правилното щеше да е да удвоят единичните парчета, да направят Церковски-Карнобат и ако останат пари да стегнат и някой друг участък. Сега след 4 години кютане ще имаме едно огромно аки. И никакво подобрение.

Варужан Апелян написа:Изображение
Смятай!
Локомотив
 
Мнения: 143
Регистриран на: Сря Авг 21, 2013 9:15 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот railjet » Пон Дек 15, 2014 11:55 am

За Калитиново-Кермен готов проект няма. Нищо обаче не пречеше да се изготви такъв за НЗ-Кермен - удвояване + 2 км ново право трасе след Коньово. Отсечката НЗ-З има повече шанс за натоварване от СЗ-НЗ.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Nikss » Вто Дек 16, 2014 10:21 pm

Абе да спират всичко, стига са се правили на девствени моми! То бива безочие, ма тва тяхното си е направо реване за по 1 чадър в задника - честно! :evil:
Егати и наглостта! Айде ся тия дет си избраха тва правителство да им ядат от шиша! :twisted:
ОСТАВКА! ДОЛУ ВЛАСТТА! :arrow:
Nikss
 
Мнения: 594
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Driver » Вто Дек 16, 2014 10:35 pm

ТОЧНО ТАКА УРААА.ДОЛО МАФИОТСКО ,СИНДИКАЛНО,МОШЕННИЧЕСКИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ,БИВШИ .ОФ ОРГАНИЗАЦИЙ
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Nikss » Вто Дек 16, 2014 10:41 pm

Е не, бате, нека още да ни се яздят по главите дейби толумбите... :evil:
Nikss
 
Мнения: 594
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 11:35 am
Местоположение: Сф

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Driver » Вто Дек 16, 2014 10:48 pm

АБЕ ТО ТОЛУМБИ БИВА ,СЪС ЕЛАДЪК СОК ОТ РОМ,ГУСТО ГОЛЯМО.
Driver
 
Мнения: 475
Регистриран на: Вто Юли 23, 2013 3:22 pm

Безмозъчието подставя под въпрос ключови транспортни проекти

Мнениеот railjet » Сря Дек 17, 2014 9:40 pm

Европейската инвестиционна банка е готова да финансира изграждането на всеки пътен и железопътен проект, който се намира по осите на главните европейски коридори. Това заяви министърът на транспорта Ивайло Московски пред журналисти в Русе.

Той информира, че заедно със своя екип са се срещали с представители на европейската кредитна институция и от там са ги уверили, че разполагат с необходимия финансов ресурс.

Проблемът е, че ЕИБ предоставя заем на държавата и това се отразява автоматично в нивата на нейния дълг и дефицит, допълни още транспортният министър.

За целта тези проекти, които ние няма да можем да включим в новата оперативна програма ще включим в проекти по инвестиционния план на президента на Европейската комисия Жан-Клод Юнкер. За реализирането на тези проекти Европейската комисия няма да ни сакнционира, ако превишим дефицита, каза още Московски.

Припомняме, по план за реализация през програмния период 2014-2020 г. като пътни проекти е заложено само доизграждането на третия лот на АМ Струма през Кресненското дефиле и евентуално ако останат средства, да се реализират проекти като доизграждането на АМ Хемус, скоростния път от Видин до Монтана и др.

В железопътния сектор за новия програмен период се предвижда доизграждане на направлението София - Бургас. Там ще се реализира втората фаза на проекта Пловдв - Бургас, както и участъкът Елин Пелин - Септември.

Така много проекти, като тунелът под Шипка, АМ Черно море, както и голям участък от АМ Хемус, към този момент няма да бъдат финансирани по европейските програми и ще могат да се надяват или на бюджетно финансиране, или на външно кредитиране, както и смесица между двата варианта.

В ЖП сектора все оше не е ясно как ще бъде финансирано трасето от София до Елин Пелин, като една от опциите е да се ползва новият инструмент Свързана Европа. Подобна е и съдбата на участъка от границата със Сърбия до столицата.

По отношение на "старата" ОП Транспорт към момента има най-висок риск за третия лот на жп отсечката Пловдив - Бургас, а именно Карнобат - Бургас, допълни Московски. Такъв риск има и по недостроените участъци от линията Пловдив - Свиленград. Там само заради разделянато на Министерството на регионалното развитие и благоустройството на две от предишното правителство беше забавено издаването на строителни разрешение за повече от осем месеца, атакува Московски отишлият си вече кабинет Орешарски.

Московски коментира и вчерашното посещение на българска делегация в Сърбия, водена от вицепремиера Румяна Бъчварова, където се проведе редовната среща на правителството на Китай с правителствени представители на страните от Централна и Източна Европа.

Там също сме предложили 20 проекта в пътния и железопътния сектор. Проблемът е, че китайското правителство иска държавни гаранции за всеки един проект, който се осъществява с тяхна помощ. Това обаче ше се отрази както на дефицита, така и на нивото на дълга, каза още Московски, повтаряйки същите аргументи, които съществуват и по отношение на финансирането директно от Европейската инвестиционна банка.

Обмисляме вариант към БДЖ да бъде създадена автобусна компания, която да поеме пътникопотока там, където с новия график на движение на влаковете е възможно да има прекъсвания и ограничавания на някои влакове, каза още Московски. Той е предложил това на своите колеги от Министерски съвет, но към този момент идеята не е била обсъждана официално на правителствено заседание.

Припомняме, в Бюджет 2015 се предвижда директната субсидия на БДЖ да бъде ограничена с 40 млн. лв, които вместо за железниците да отидат за погашение на заеми, които тя е натрупала през годините и по последни данни са над 600 млн. лв. Това би означавало, че над 1500 души биха загубили работата си, призна оше миналата седмица транспортният министър. Днес той посочи, че все пак ще се проведат разговори с представители на синдикатите, на общините и на други заинтересовани участници, така че да бъде намерено най-доброто решение и да не се стига до толкова драстично освобождаване на персонал

Поради липса на средства Национална компания Железопътна инфраструктура няма възможност да закупи техниха за поддържане на новите скоростни ЖП линии, построени с пари от ЕС. Това означава, че е възможно за първи път в новата ни история да "аутсорснем" поддръжката на тези железопътни участъци на частни фирми, стана ясно още от думите на Московски.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Локомотив » Чет Дек 18, 2014 12:43 pm

Недоразумението се изказало :o .
Локомотив
 
Мнения: 143
Регистриран на: Сря Авг 21, 2013 9:15 pm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот Administrator » Чет Дек 18, 2014 1:27 pm

Московски: Китайските инвеститори търсят държавна гаранция за всеки един инвестиран лев в държавата, а ние това не можем да го осигурим

Публикувано : ср, дек 17th, 2014

Китайските инвеститори търсят държавна гаранция за всеки един инвестиран лев в държавата, а ние това не можем да го осигурим. Това каза транспортният министър Ивайло Московски по време на семинар в Русе, предаде Агенция „Фокус”. На въпрос дали по време на посещението му в Сърбия във връзка с партньорството с Китай на Централна и Източна Европа, България е заявила желание за участие в някой от проектите, които са били лансирани, министърът уточни, че са дали списък с поне 20 проекта на китайската делегация.
„По отношение на транспорта влизат всички, които биха могли да генерират приходи. Това са голям пакет инфраструктурни проекти, включително София – Калотина, железопътното направление Кулата – София, Русе-Варна, тунелът под Шипка, магистрала Черно море, почти всички големи проекти, по които в момента нямаме достатъчно бюджет по новия програмен период от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014 – 2020 г”, посочи Московски.

Ива САПУНДЖИЕВА

Източник: ЕПБЖ
Administrator
Администратор
 
Мнения: 2429
Регистриран на: Сря Юли 17, 2013 11:35 am

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот bdz68E » Чет Дек 18, 2014 10:04 pm

Има ли опасност от съкращаване на локомотивни машинисти или не се конкретизира ...? Защото за мен служители е доста общо понятие(извинявам се,ако не съм си задал правилно въпроса...)
bdz68E
 
Мнения: 14
Регистриран на: Съб Юли 26, 2014 11:20 am

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

Мнениеот railjet » Пет Дек 19, 2014 12:07 am

Ще има когато съкратят влаковете. Нещата вървят натам и не виждам какво ще ги спре.
railjet
 
Мнения: 7809
Регистриран на: Чет Юли 25, 2013 3:12 pm

ПредишнаСледваща

Назад към Българските железници през погледа на медиите

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта