Страница 1 от 17

Второто правителство на Б. Борисов и железопътния транспорт

МнениеПубликувано на: Съб Ное 08, 2014 11:39 am
от Administrator
Ускоряване на реформите и надграждане на постигнатите резултати са основни приоритети на министър Ивайло Московски

Публикувано : сб, ное 8th, 2014

Ускоряване на реформите и надграждане на постигнатите резултати са основни приоритети на министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Това стана ясно, по време на церемонията по предаване на управлението на МТИТС. По думите му, предстои управление в много тежка и сложна ситуация в страната.

Очаква се следващата седмица да бъде представен екипът на министър Московски и конкретни приоритети и цели в секторите транспорт, информационни технологии и съобщения.

Служебният министър на транспорта, информационните технологии и съобщенията благодари на екипа на МТИТС и пожела успех на новия министър.

Източник: ЕПБЖ

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

МнениеПубликувано на: Съб Ное 08, 2014 11:53 am
от Administrator
Новите стари приоритети в транспорта фигурират в програмната декларация на правителството

Публикувано : сб, ное 8th, 2014

В публикуваната в медиите версия на програмната декларация, подписана от ГЕРБ, Реформаторския блок, Патриотичния фронт и АБВ, в точката отнасяща се за развитието на транспорта и транспортната инфраструктура могат да се видят приоритетите, по които залага да работи новото българско правителство начело с Бойко Борисов. Представяме ви извадка от декларацията в частта за транспорта и инфраструктурата:

12. ТРАНСПОРТ И ИНФРАСТРУКТУРА
12.1. Приоритетно и ускорено довършване и изграждане на големите инфраструктурни транспортни проекти за насърчаване на икономическия растеж, развитието на регионите и националната и международна свързаност на страната.
12.2. Приоритети: АМ “Хемус”, АМ “Марица”, АМ “Струма”; Изграждане на Тунел под Шипка; Северна скоростна тангента на софийския Околовръстен път; АМ “Калотина – София”; Скоростен път София – Видин.
12.3. Приоритетни ЖП проекти – реконструкция на ЖП линиите: София – Септември; Пловдив – Бургас Фаза II; Драгоман – София; Видин – София, заедно с реконструкция на гарите по всичките направления; закупуване на нов подвижен състав.
12.4. Подкрепа за ремонт на 2-ри и 3-ти клас пътна мрежа, свързваща местни регионални и европейски транспортни коридори.
12.5. Развитие на транспортните мрежи по макрорегионалната стратегия на ЕС – Дунавска и Черноморска стратегии – и търсене на възможност за модернизация на пристанищата в Русе и Варна и свързващата ги инфраструктура.


Източник: ЕПБЖ

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

МнениеПубликувано на: Пон Ное 10, 2014 11:47 am
от Варужан Апелян
Ивайло Московски: Около 5 млн. евро на БДЖ са блокирани от немската банка KfW

7 Ноември 2014 | 20:52 | Агенция "Фокус"

София. Около 5 млн. евро на БДЖ са блокирани от немската банка KfW, с която българските железници имат кредитни взаимоотношения. Това съобщи за предаването „Това е България“ на Радио „Фокус“ министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Той обясни, че ще предложи сериозен план за преструктуриране на железопътния сектор.
„Концентрираме се в оздравяването на „Пътнически превози“ и най-вероятно ще се рестартира процедурата по приватизация на „Товарни превози“. Предвиждаме сериозни инвестиции в БДЖ. Ще се търси вариант за подновяване на подвижния състав, но и за оптимизация на структурата“, обясни новият транспортен министър. Московски добави, че последната година е била на безвремие, което се е отразило на всички сектори в държавата.
Ивайло Московски каза още, че Министерството на транспорта ще продължи стратегията си за пристанищата и летищата с концесионна политика, а в пътния сектор ще се използват механизмите на Оперативна програма „Транспорт“. Като рисковите пътни проекти, Московски посочи лот 4 на Автомагистрала „Струма“, както и АМ „Марица“. „Продължава работата по изграждане на електронно управление“, обясни още транспортният министър.

http://www.focus-news.net:85/news/2014/ ... a-kfw.html
© 2014 Всички права запазени. Позоваването на Информационна агенция "Фокус" е задължително!

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

МнениеПубликувано на: Пон Ное 10, 2014 10:44 pm
от Димитър Деянов
Притеснява ме обстоятелството, че новото (второто) правителство на Б. Борисов, ще продължи със същото отношение към нашите железници, както между впрочем, всички правителства през последните години. Сигурен съм, че по състояние на железопътния транспорт ние сме на последното място между всички държави в ЕС. И противно на курса в съюза към предимствено развитие и пренасочване на пътнико- и товаропотоците , от автомобилния към железопътния транспорт, нашите министри, още не поели службата си, пак са на педала за пари от ЕС за автомагистрали и шосета и никой не се интересува, че утре може и да нямаме вече железници.

Искам да се обърна към по-младите, които са в течение по какъв начин се осъществяват връзките с институциите в ЕС и ако не звучи наивно, да попитам:
Може ли да се обърне внимание на европейската комисия по транспорт и поиска помощ за да се промени това отношение ? Нали все пак нашата железопътна мрежа е част от ж п мрежата на ЕС и европейските ж п транспортни коридори минават и през нашата страна ? Не може ли да се предложи на новият комисар по транспорт в ЕС, да посети България и на място да се запознае със състоянието на нашите железници ? Не може ли европейската комисия по транспорт да поиска, парите за транспортните програми да се дават целево, с предимство за ж п транспорта ?

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

МнениеПубликувано на: Пон Ное 10, 2014 10:48 pm
от railjet
Не сме най-зле. От България по-зле са.....Естония, Латвия, Литва и Молдова. Даже не знаят какво е електровоз :shock: Но на онези там железници не им трябват.

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

МнениеПубликувано на: Пон Ное 10, 2014 11:18 pm
от rexkos1991
Молдова е на светлинни години назад от нас. Николай Колев може подробно да разкаже как се пътува с влак на молдовските железници, у нас е направо лукс в сравнение с тяхната мизерия.

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

МнениеПубликувано на: Пон Ное 10, 2014 11:26 pm
от дзвера44
Ами дайте да се радваме тогава,щото не гледаме пред нас а все назад

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

МнениеПубликувано на: Пон Ное 10, 2014 11:31 pm
от Saruman
Ха, ако при нас по новопостроена линия визирам 1-ва в участъка По-Дг, поне има скорости с трицифрено число, в Молдова нова линия има скорост под 50 км/ч.

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

МнениеПубликувано на: Вто Ное 11, 2014 12:02 am
от транзитен пътник
Молдова не е в Европейския съюз (това, разбира се, не е никакво утешение нито за нас, нито за тях, нито пък това дали други са по-зле от нас).

Същественият въпрос е във втората част от написаното от г-н Деянов. При други обстоятелства може би би могло да стане чрез някой евродепутат, но в нашия случай изглежда съмнително...

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

МнениеПубликувано на: Вто Ное 11, 2014 12:28 am
от Saruman
И по точно ще е кой. Ако може г-н Апелян да помогне със сезирането в европейската комисия по транспорт, за това каква е политиката на поредното правителство към жп транспорта.

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

МнениеПубликувано на: Вто Ное 11, 2014 12:34 am
от railjet
.Предполагам Сарумен е запознат с инфраструктурните обекти в Румъния. От тях през две седмици излиза актуализирана информация за моментния напредък в проценти. Всеки от седемте действащи лота могат да бъдат проследени от заинтересованата общественост.

Нещо подобно има ли при родните чуканчовци?

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

МнениеПубликувано на: Вто Ное 11, 2014 12:42 am
от Saruman
Е как не го ли виждаш със скоростта на костенурка - от 130 на 60, на недостижимите 100 км/ч...

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

МнениеПубликувано на: Вто Ное 11, 2014 11:31 am
от KRAKOMOBILA
Това, че Литва е по-зле от нас е най-голямата глупост която съм чувал напоследък.

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

МнениеПубликувано на: Вто Ное 11, 2014 12:32 pm
от Варужан Апелян
Saruman написа:И по точно ще е кой. Ако може г-н Апелян да помогне със сезирането в европейската комисия по транспорт, за това каква е политиката на поредното правителство към жп транспорта.


Всеки форумец може свободно да изпрати жалба до Европейската комисия срещу държава-членка. Тук може да намерите формуляра за жалба до Генералния секретар http://ec.europa.eu/eu_law/your_rights/ ... rms_bg.htm

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

МнениеПубликувано на: Вто Ное 11, 2014 2:02 pm
от rain
Saruman написа:.... за това каква е политиката на поредното правителство към жп транспорта.

Ще обясниш ли каква е?

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

МнениеПубликувано на: Вто Ное 11, 2014 2:35 pm
от bdz43r
Затриваща!
Спряха ремонтите на локомотиви, влакове се отменяха или закъсняваха с часове всеки ден по липса на локомотиви, посегна се на безплатното пътуване на служителите, никаква промяна на заплащането (сигурно трябва да съм доволен, че не намаля), демонстративни нагласени акции срещу кражбите на гориво, които реално продължаваха необезпокоявани, напъни за приватизация на най-печелившата дейност на безценица, избор на същата провалила се фирма за 1-ва линия, пълно ос**ане на 8-ма линия, което продължава и до днес и т. н.
Силно се надявам това правителство да финишира по-бързо от предишното, преди да е унищожило каквото е останало от железницата и по-важно - преди да успее да върне тоталитарния строй, за което активно се бореше и вероятно ще продължи и през новия си мандат.

Накратко - нищо добро не очаквам, а напротив.

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

МнениеПубликувано на: Вто Ное 11, 2014 3:20 pm
от railjet
Деформация във времето. Описаните "затривания" касаят периода края на 2010-края на 2012.
Днес сме 11.11.2014. За утре няма информация какво ще бъде затрито.

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

МнениеПубликувано на: Вто Ное 11, 2014 3:22 pm
от bdz43r
За утре никога няма информация, но когато си се опарил веднъж от нещо, някак е трудно да очакваш нещо различно от същото нещо. Особено когато междувременно е имало някакво подобрение.

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

МнениеПубликувано на: Вто Ное 11, 2014 3:33 pm
от railjet
Тогава имахме 780млн дългове и май трябваше спешно да стиснем лимона. От него изкапаха 100млн. Комунистите дойдоха, взеха ги наготово и се похвалиха с "подобрението".

Re: Второто правителство на Б. Борисов и железопътния трансп

МнениеПубликувано на: Вто Ное 11, 2014 6:43 pm
от Saruman
bdz43r написа:Затриваща!
Спряха ремонтите на локомотиви, влакове се отменяха или закъсняваха с часове всеки ден по липса на локомотиви, посегна се на безплатното пътуване на служителите, никаква промяна на заплащането (сигурно трябва да съм доволен, че не намаля), демонстративни нагласени акции срещу кражбите на гориво, които реално продължаваха необезпокоявани, напъни за приватизация на най-печелившата дейност на безценица, избор на същата провалила се фирма за 1-ва линия, пълно ос**ане на 8-ма линия, което продължава и до днес и т. н.
Силно се надявам това правителство да финишира по-бързо от предишното, преди да е унищожило каквото е останало от железницата и по-важно - преди да успее да върне тоталитарния строй, за което активно се бореше и вероятно ще продължи и през новия си мандат.

Накратко - нищо добро не очаквам, а напротив.


Да и аз това имам предвид и да не продължаваме... Масова отмяна на влакове в цялата страна, оставяне на нелогични връзки, изпускане на други за по 5 минути (не че и сега няма подобни), намаляване на съставите на влаковете с по 2 3 вагона за бързите и по 1 за пътническите, да продължаваме ли?

П.С. Не че последното управление помогна всичко това да се оправи, но поне не продължи рязането от всичко!